تعداد بازدید: 2711

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 2 تير 1390-20:38

حسين زاده:15 درصد کاهش بارندگی داشتيم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت:اصلاح شبکه آب و فاضلاب شهری نیازمند 170 میلیارد تومان اعتبار است/آب شهری ، از حدود یک درصد از آب های سطحی بهره مند است/ 478 هزار مشترک آب شهری داريم/اگر شهروندان ایرادی در قبض دارند،در همان شهرستان حل و فصل می شود.


به گزارش خبرنگار مازندنومه،محمدتقی حسین زاده با بيان اين که ظرف پنج سال آینده اصلاحات شبکه آب و فاضلاب شهری مازندران نیازمند 170 میلیارد تومان اعتبار است،گفت: کاهش باران،گسترش صنعت و رشد جمعیت ، تقاضاي مصرف را زیاد کرده است.

وی با اشاره به کاهش 15 درصدی بارندگی ، اظهار داشت: برداشت مناسبی هم از آب های سطحی نداریم .

 حسین زاده با بیان اینکه آب شهری ، از حدود یک درصد از آب های سطحی بهره مند است،افزود: برای تامین آب لازم باید از کیلومترها دورتر،با حفر چاه این نعمت را به دست مردم برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی موارد یاد شده مشکل استان را صد چندان می کند و به لحاظ آب آشامیدنی در تنگنای بدی هستیم.

حسین زاده با اشاره به 478 هزار مشترک آب شهری و خدمات رسانی این شرکت در 45 شهر،افزود: میزان آبی که از طریق چاه ها و تعدادی چشمه و رودخانه در استان تامین می شود ، 5/8 متر مکعب در ثانیه است که حدود 5/2 مترمکعب در ثانیه کمبود آب داریم.

 وی با بیان اینکه مازندران دارای شش هزار و 300 کیلومتر شبکه آب شهری است ، اظهار داشت: از این میزان ، حدود هزار و 600 کیلومتر فرسوده بوده و به لحاظ قدمت و یا فنی ، نیاز به تعویض دارد.

 حسین زاده با اشاره به واگذاری هشت هزار اشتراک جدید،تصریح کرد: هزار و 500 کیلومتر اصلاح شبکه ، 2 هزار و 150 کیلومتر توسعه شبکه آبرسانی و 292 کیلومتر خط انتقال انجام شده است.

 وی با بیان اینکه از سال 71 تاکنون حداقل 100 حلقه چاه در مازندران احداث و تجهیز شده،افزود: در مجموع 37 درصد از شبکه بعد از تاسیس شرکت آب و فاضلاب در استان انجام شده است.

حسین زاده یادآور شد: در این مدت ، 35 درصد توسعه شبکه ، 90 هزار مترمکعب مخزن آب آشامیدنی ایجاد شده که معادل 19 درصد کل مخازن موجود است.

وی گفت : در سال 89 ، 82 کیلومتر توسعه شبکه انجام شده در حالی که در برنامه 31 کیلومتر توسعه و 24 کیلومتر اصلاح ، پیش بینی شده بود .

 وی با اشاره به حفر 9 حلقه چاه ، که هفت حلقه تجهیز و وارد مدار شده ، یادآور شد: در همین راستا 15 کیلومتر احداث خط انتقال داشتیم.

حسین زاده با اشاره به طراحی و اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات به صورت کاملا مکانیزه در 15 شهر ، تصریح کرد: خط دفع بهداشتی فاضلاب 35 کیلومتر پیش بینی شده بود اما 46 کیلومتر خط اصلی و فرعی فاضلاب ایجاد کردیم. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران بااشاره به اینکه کلیه خدمات مشترکان هر شهرستان در همان شهرستان انجام می شود ، افزود: اگر شهروندان ایرادی در قبض دارند ، در همان شهرستان حل و فصل می شود.

 وی یادآور شد: این شرکت حمایت های لازم از اختراعات و مبتکران شرکت را داشته و خدماتی هم در این راستا لحاظ کرده است.

حسین زاده گفت:بر اساس برنامه،در سال جاری باید 14 هزار انشعاب جدید،حداقل پنج حلقه چاه حفر ، تجهیز و طور متوسط 20 کیلومتر خط انتقال ، 35 کیلومتر خط فاضلاب انجام شود.

وی یادآور شد:با بیان اینکه این شهرها در حال حاضر با هزار و 300 لیتر آبرسانی می شوند،تصریح کرد: به طور متوسط 600 تا 700 لیتر کمبود آب داریم که مردم خوب منطقه علی رغم همه کمبودهای آب ، همراهی تنگاتنگی با آب و فاضلاب شهری دارند.

وی با اشاره به اینکه جهت احداث تصفیه خانه و خط انتقال برای استفاده از آب سد البرز در شهرهای گروه الف نیازمند 105 میلیارد تومان اعتبار هستیم ، اظهار داشت: سال 89 به این پروژه 10 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد و اگر روند اعتبارات به همین ترتیب باشد تا 10 سال آینده هم نمی توانیم این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

 حسین زاده با بیان اینکه در منطقه دراسله سوادگوه این پروژه به دلیل نامعقول مدت 15 سال نیمه کاره مانده بود ، گفت: در زمان بسیار کم توانستیم این پروژه را به اتمام برسانیم و بر اساس پیش بینی اولیه برای اجرای خط انتقال و لوله گذاری پنج هزار متری در مسیر کوهستانی و کاملا سنگین منطقه ، سه ماه وقت نیاز است.

 وی با اشاره به اینکه برای پروژه فاضلاب محمودآباد ردیف اجرایی گرفتیم ، اظهار داشت:پیش بینی می کنیم امسال برای هفت شهر دیگر هم ردیف اجرایی فاضلاب بگیریم.



    ©2013 APG.ir