تعداد بازدید: 3301

توصیه به دیگران 1

جمعه 3 تير 1390-17:9

وقتي مديران، مات شدند ما چرا كيش نشويم!؟

صالح زاده-شهردار قائم شهر-در پاسخ به سئوال خبرنگار مازندنومه که از او راجع به سفر گروهي تعدادي از اعضاي شورا،شهردار و جمعي ديگر از کارکنان شهرداري به کيش پرسيده بود،گفت:پنج شنبه شب هم نمی توانم با خانواده ام به جایی بروم؟/اصلا هرچه دوست دارید بنویسید،مگر قبلا ننوشتید؟/در ساعت اداری تماس بگیرید پاسخ دهم!(ماجراي سفر کيش تعدادي از مسئولان شهري قائم شهر)


به گزارش مازندنومه،پس از سفر خارجي برخي از مديران استان،خبر رسيده كه گروهي از اعضاي شوراي اسلامي شهر و كاركنان شهرداري قائم‌شهر براي چندمين سال، به جنوب كشور (كيش) اعزام شدند.

در اين زمينه ابهامات و سئوال هايي براي افکار عمومي در قائم شهر به وجود آمده که برخي از آن ها بدين شرح است:

1- چند نفر از مسئولان شهري قائم شهر به اين سفر رفته‌اند؟

 2- آيا آنان به مأموريت اداري رفته‌اند يا اين سفر شخصي بود؟

3- اگر سفر اداري بوده،چه مبلغي هزينه شده است و هزينه اين سفر از كجا آمده است؟

 4- برخي مي‌گويند هزينه سفر از سوي پيمانكاران شهرداري تأمين شده و بعضي نيز مي‌گويند از سوي شهرداري پرداخت شده است.در هر حال اگر سفر اداري بوده با چه انگيزه‌اي شكل گرفت؟

5- دستور و ضرورت انجام اين سفر را چه كسي تعيين کرده است؟

6- نتيجه اين سفر تفريحي چيست و چقدر براي شهر مثمرثمر است؟(اين در حاليست که قبلا" هم تعدادي از کارکنان شهري قائم شهر به کيش رفته بودند و اين سفر نخست آن ها نبود،سئوال اين است که دستاوردهاي سفر پيشين چه بوده است؟)

7- اگر هم شهرداري يا متولي سفر، به صحيح بودن آن يقين داشته باشند، ناظران بايد پاسخ دهند آيا نظارتي بر ضرورت،نحوه و چگونگي انجام اين سفر صورت دادند يا خير؟

خبرنگار مازندنومه برای پرسیدن چند سوال در خصوص علت سفر برخی کارکنان شهرداری و اعضای شورای قائم شهر،پنج شنبه شب ابتدا با رئیس و نائب رئیس شورای شهر تماس گرفتم که پاسخگوی تلفن همراه خود نبودند.

 اگرچه که می توانستیم طبق روند معمول برخی رسانه ها ، به انتشار یک سویه اين خبر دست بزنیم، اما خواستیم علاوه بر انتشار خبر ، اظهار نظر مسئولان و به کيش رفتگان را نيز جویا شویم.

در ادامه با صالح زاده-شهردار قائم شهر-تماس برقرار کرديم.او هرچند تلفن خود را پاسخ داد اما به سئوالی پاسخ نداد.

صالح زاده که خود همراه سه عضو شورا به کيش رفته بود، با بیان اینکه"پنج شنبه شب هم نمی توانم با خانواده ام به جایی بروم"،گفت:"اصلا هرچه دوست دارید بنویسید ، مگر قبلا ننوشتید ، در ساعت اداری تماس بگیرید پاسخ دهم!"

حامد سه سلطانی،دیگر عضو شورای شهر قائم شهر بود که پاسخگوی سئوالات ما شد. وی در رابطه با این سفر ، اظهار داشت: چند نفر از مسئولان واحدهای شهرداری که در طول سال به عنوان مسئول نمونه شناخته شده بودند،به همراه تعدادي از اعضای شورای شهر ، عازم این سفر شدند.

 سه سلطانی با بیان اینکه این سفر تفریحی نبود و یک ماموریت کاری بود، افزود: ماموریت بعدی در تبریز و یا یزد خواهد بود.

 وی تصریح کرد: در این سفر از فضای سبز، گلخانه ، پارک دلفین ، پارک پرندگان و چند پروژه عمرانی و زیرساختی و پروژه اتوبان ساحلی جزیره ، بازدید به عمل آمد.

 این عضو شورای شهر قائم شهر ، با بیان اینکه جدای از اینکه هزینه این سفر در ردیف بودجه بود ، یادآور شد:در ردیف های بودجه وزارت کشور برای شهرداری ها ردیف بودجه ماموریت های خارجی هم لحاظ شده است.

 سه سلطانی خاطرنشان کرد: هدف از این سفر که با بودجه شهرداری و مصوبه شورای شهر صورت گرفت ، ایجاد نگاه جدید در پروژه های عمرانی ، فضای سبز و مبلمان شهری است و سعی بر این بود بازدید از جایی انجام شود که از " کلاس" و تکنولوژی بالاتری برخورددار است .

 شایان ذکر است که رئیس شورای شهر قائم شهر هم دقایقی پس از این گفت و گو ، در تماس تلفنی خواستار پاسخگویی به خبرنگار مازندنومه شد و افزود: به دلیل حضور در جلسه نتوانستم پاسخگوی تلفنم باشم که البته از تعامل این دو عضو شورا برای پاسخگویی به رسانه ها ، سپاسگزاریم .

با توجه به توضيحات بالا،برخي ابهامات بر جاي مانده است:

 1- اگر منظور این است که هزينه سفر در بودجه پیش بینی شد، آیا این سفر در قالب ماموريت بود یا خیر شخصی بود؟

2- اگر مأموریت بود گاهی اتفاق می افتد که برای تأمین ملزومات شهری باید سفر کرد؛ گاهی هم سازمان فرا دست از آن مقام دعوت می کند تا برای هماهنگی کاری به سفر برود؛ گاهی هم جزو برنامه های از پیش تعیین شده مانند تأمین اعتبار، این نوع سفرها صورت می گیرد؛ باید مشخص شود محصول آن کدام نوع بود؟

3- وقتی مأموریت اداری شکل می گیرد برگه درخواست مأموریت نوشته شده و موضوع (شامل وظیفه محوله به مأمور در محل مأموریت)، مدت و تاریخ، محل اقامت، نوع وسیله، نوع وسیله و تجهیزات موردنیاز، مسوول واحد اعزام کننده، مقام موافقت کننده مشخص و مسوول امور اداری ضرورت آن را تأیید و مسوول امور مالی بودجه آن را محقق می کند؛ در پایان گزارش مأموریت توسط مأمور نوشته شده و مسوول واحد اعزام کننده آن را تأیید می نماید؛ این مشخصات چیست؟

 4- چنانچه شهردار خواست کارکنان نمونه را تشویق کند، آیا روابط عمومی شهرداري تاکنون در این خصوص اطلاع رسانی کرده تا کارکنان بدانند چگونه مسئول نمونه انتخاب مي شود و بیشتر تشویق شده و کار خوب تکثیر شود؟و اصلا" نحوه و فرایند انتخاب کارمند نمونه چه بود؟

برخي شهروندان قائم شهري مي گويند طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع به درستی در شهرداری اجرا نمی شود.

 در نظام اسلامی، فلسفه وجودی سازمان‏ها و نهادها و نیز به کارگیری کارمندان و کارگزاران اجرایی، خدمت‏رسانی به مردم است.

در منشور اخلاقی امام علی (ع) برای کارمندان و کارگزاران آمده:

 1. نگهبان نفس خویش باش؛ 2. از سلام و تعارف و مهربانی به مردم کوتاهی مکن؛ 3. پر و بالت را برای مردم بگستران و با مردم گشاده‏روی و مهربان باش؛ 4. کاری که بر دوش توست طعمه نیست، امانتی است که بر دوشت نهاده‏اند؛ 5. بالاتر از خود را فرمان ببر، تا پایین‏تر از تو فرمانبردارت باشد؛ 6. کار هر روز را در همان روز انجام ده؛ زیرا هر روز، کاری مخصوص به خود دارد؛ 7. بکوش تا هر کاری را در جای خود و زمان مخصوص به خود انجام دهی؛ 8. با خدا، مردم و خویشاوندان انصاف را رعایت کن؛ 9. هرگز به خدمت‏هایی که انجام دادی، بر مردم منت مگذار؛ 10. در وعده‏ای که به مردم دادی، خلف وعده مکن؛ 11. هرگز نیکوکار و بدکار را در نظرت یکسان قرار مده؛ 12. از همکاران نزدیکت سخت مراقبت کن؛ 13. از حوادث گذشته تاریخ، برای آینده عبرت بگیر.

آيا مسئولان ما اين گونه اند و واقعا" سفرهاي شان در راه خدمت و رضاي پروردگار است؟

جا دارد شهرداري و مراجع ناظر از مديريت شهري شهر قائم‌شهر به افكار عمومي پاسخ دهند و ابهام‌هاي موجود را مرتفع نمايند. ما هم بر حسب لزوم همكاري، آمادگي خويش را براي پاسخگويي به خوانندگان ارجمند اعلام مي‌داريم.


  • سه شنبه 7 تير 1390-0:0

    در جواب صادق :
    داداش خيلي دلت پره؟!! نكنه تو هم كانديداي شوراي شهري؟؟

    • دوشنبه 6 تير 1390-0:0

      كجا رو ديديد؟
      از اين مأموريت هاي آبكي زياده!
      وقتي نظارت موشكافانه نباشه و تشكل هاي دولتي نيان كارها رو رصد نكنن همينه.

      • دوشنبه 6 تير 1390-0:0

        سلام تشكرازمديريت سايت كدوم ماموريت همش حيف وميل ازاموال مردم بي گناه شهروندان قائمشهري بوده خيانت كرديدخودتون هم ميدونيد

        • يکشنبه 5 تير 1390-0:0

          من به شخصه از شهردار و اعضاي محترم شوراي شهر بويژه آقاي سه سلطاني راجع به ديدگاه هاي نو و مدرن شهري سپازگذارم

          • يکشنبه 5 تير 1390-0:0

            من يه سوال دارم؟؟؟ چرا اين آقاي... هميشه پاي ثابت اينگونه سفرهاست؟؟؟ واقعا ديگه شورشو در آورده بريد آماري از مسافرتهايي كه ايشون به بهونه ماموريت گرفته رو بشمريد سرتون سوت ميكشه؟؟!!!!

            • شنبه 4 تير 1390-0:0

              مثل اينكه اينها بايد سر كلاس درس علي (ع) سفر كنن تا نحوه دخل و خرج رو ياد بگيرن!

              • شنبه 4 تير 1390-0:0

                چه خوب گفتي مدير پايگاهي كه براي گردودن آن با مشكل مالي مواجهي و حاضر نيستي با مقامي معامله كني!

                • شنبه 4 تير 1390-0:0

                  باتشكر از مازند نومه كه وام دار هيچ كس نيست ودر خصوص مسائل استان شفاف سازي ميكنه . . من يكي از كرمندان شهرداري قائم شهر هستم خواستم به اقاي سه سلطاني بگم اولا اون جاهايي كه اسم بردي مراكز تفريحي كيش هست . . دوما همكاران عزيز كه در اين سفر بودند همه مرخصي گرفتند . . . سوما اين نورچشمي هاي اقاي شهردار چند سالي هست كه به كيش ميرند البته خدا شكر كه ايندفعه بدون خانواده رفتند . . چهارمند تنها دليل انتخاب اين افراد بله قربانگو بودتشون هست الا غير . . . پنجما اگه واقعا بازدي كاري بود چرا كارشناسان واحدهاي شهرداري رو نبردن .وهميشه اين افراد تكراري ميرن . . . ششما به اقاي صالح زاده توصيه ميكنم با اين كارها اينقدر ليلي به لالاي مسولين واحدهاي شهرداري نذاره بين كارمندا هيچ جايگاهي نداري . . .ضمنا تمام هزينه هاي اين سفر تفريحي از بيت المال شهرداري هزينه شد

                  • شنبه 4 تير 1390-0:0

                    ما مخالف بازديد محترمانه شما نيستيم.
                    اول به چاله چوله هاي شهر برسيد بعد به صفاسيتي برويد!

                    • شنبه 4 تير 1390-0:0

                      اصلا به مطبوعات چه ربطي داره؟

                      • شهروند باانصافپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        شنبه 4 تير 1390-0:0

                        خدا رو شكر كه به بهر حال سببي شد و اين برادران تشريف بردند كيش و از باغ پرندگان و دلفين و فضاي سبز زيباي جزيره كيش بازديد كردند ؟! خدا وكيلي وقتي برگشتين قائمشهر ناراحت نشدين؟؟؟
                        كه چطور اونجا تو اون گرما و بي آبي اين همه زيبايي و امكانات گردشگري ساخته شد ولي اينجا با اين همه نعمتهاي خدادادي كاري انجام نميشه؟؟؟
                        فقط اگه همين سوال پاسخ داده بشه حتي اگه آقايون واسه تفريح هم رفته باشن هيچ كس معترض رفتن به كيش كه خوبه به آنتاليا و پاتايا و لندكاوي.. هم نميشه.

                        • جمعه 3 تير 1390-0:0

                          ازشهرداروشورای شهرقائمشهربه خاطر عمران و آبادانی این شهر تشکر می کنم.

                          • كارمند شهرداريپاسخ به این دیدگاه 0 0
                            جمعه 3 تير 1390-0:0

                            البته از اينكه شهرداري پرسنل زحمتكش خودشو به ماموريت هايي در داخل كشور ميفرستد بسيار خوب و مفيد است ولي مي بايست از نتيجه اين سفر شهر و شهروندان قايمشهري مطلع شوند

                            • جمعه 3 تير 1390-0:0

                              مازند نومه عزيز ؟ آنتاليا بريم گير ميدين كيش بريم گير ميدين اصلا از اين به بعد يه جايي رو شما تعيين كنيد ما بريم..

                              • جمعه 3 تير 1390-0:0

                                خبرنگار مازندنومه که در جلسات قائمشهر شرکت میکنه از نگاه خود خبرنگاران این شهر ا زلحاظ پوشش و برخورد وجه قانونی و اداری نداره تا برسد به اینجایی که بیاید و از مجموعه شهری انتقاد بکنه و اینکه این رسانه بدنبال تامین منافع برخی افراد در شورای اسلامی است که در گذشته در شهرداری ذینفع بودند و با مدیریت شایسته شهردار جوان قائمشهر دستشان از این منافع کوتاه شد.بهتر است حرفه ای به کار خبر نگاته بکنید این کار خاله زنک بازی نیست

                                • جمعه 3 تير 1390-0:0

                                  به به
                                  بیا این ور بازار!
                                  تفریح به اصطلاح کاری رو بچسب؛
                                  کار و خدمت سخت و خسته کننده رو ول کن؛
                                  کی به کیه.

                                  • رضایی نژادپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                    جمعه 3 تير 1390-0:0

                                    ما هم خیلی دوست داریم با پول مردم بدون اینکه کسی بفهمد به اقصی نقاط دنیا سفر کنیم و اسمش را بگذارند سفرهای آموزشی. خیلی کیف داره با زن و بچه باشه و اونم با هزینه های از جیب مردم.
                                    توی این دوره هم که اصلا دستگاه نظارتی خنثی شده و هیپنوتیزم شده تا نه چیزی را ببیند و نه انگار چیزی می شنوند. اگر هم بدانند یک تعارفی به چندتا از آنها که بکنید قضیه حل می شود. ما هم در خدمت گذاری حاضریم قربان. سفرهای پی در پی رو عشقه. حتی اگر خدا با ما نباشد، استاندار و استانداری با ما است و بس.


                                    ©2013 APG.ir