تعداد بازدید: 2516

توصیه به دیگران 4

شنبه 4 تير 1390-20:40

...زبانم لال!

موقع واريز يارانه ها،شعبات بانک ها و جلوي خودپردازها شلوغ مي شود،پیشنهاد می کنم یا تعداد عابر بانک ها را افزایش دهید و یا طرح واریز یارانه ها را به صورت زوج و فرد اجرا کنید؛ به این صورت که یارانه عده ای را در ابتدای ماه و یارانه عده باقی مانده را در دوره دیگری از ماه واریز کنید! (طنز و جدي درباره واريز شدن ماهانه يارانه ها؛از:کلثوم فلاحي،خبرنگار-ساري)


اول ماه شد و باز هم دولت یارانه واريز کرد واين بار البته با يک روز تاخير! حکايتي شده اين يارانه هاي واريزي به حساب ملت!

واضح و مبرهن است و همه مي دانيم که برای نهادینه کردن یک فرهنگ (فرهنگ به معنای خاص)  ابتدا باید زیرساخت آن را مهیا کرد. به طور مثال ، سازمان گردشگری به این نتیجه رسیده که باید با مقوله چادرخوابی مسافران که هیچ خیری برای استان ندارد و ممکن است به امنیت گردشگران هم صدمه بزند ، مقابله کند و به همین منظور عنوان شده زیرساخت هایی در چهار شهرستان مهیا شده است.

 یعنی اگر قرار است مسافر به چادرخوابی نپردازد باید کمپ ها ، سوئیت ها و یا مراکز ارزان قیمت در اختیار این افراد قرار گیرد تا شب را در چادر مسافرتی سر نکنند.

 یا مثال ديگري در همين ارتباط مي زنم؛مي گويند و درست مي گويند که فقط در محدوده طرح دريا شنا کنيد، اما از آنجایی که زیرساخت ها در طرح های دریا مهیا نیست ، به همین دلیل مسافر هم رغبتی به استفاده از مناطق مجاز برای شنا ندارد.

 این دو مثال مشتي بود نمونه خروار مشتی از خروار، اما مسئله ديگر که موضوع اين نوشتار است،مقوله دولت الکترونیک است که آماده نبودن زیرساخت در این زمینه،نمود بیشتری دارد.

سال ها قبل طی یادداشتی با عنوان "دق پرداز" در یکی از نشریات محلی ، به مشکلات خودپرداز ها پرداختم و اینکه "باید مانند گذشتگان همیان های زر را به همراه داشته باشیم تا مجبور به استفاده از عابر بانک ها نشویم".

 دولت شعار الکترونیک شدن سر می دهد،در صورتی که هرچه می دویم و می خواهیم خود را با این شعار همراه کنیم ، گویا دولت نمی خواهد کسی با این شعار هماهنگ شود.

رسانه ها فریاد همسو شدن با دولت الکترونیک را سر مي دهند که" ایها الناس بنشینید در خانه های تان و همراه با نوشیدن یک فنجان چای، به امور بانکی و اداری خود هم رسیدگی کنید و یا به جای ایستادن در صف های طولانی بانک ها ، برای پرداخت قبوض از عابربانک ها استفاده کنید " اما زیاد "حساس نشوید"، چراکه اين قضيه در حد حرف وشعار باقي مانده است.

همکار قائم شهري ام مي گفت بنابر تبليغات فراوان مخابرات مازندران،خواستم قبض تلفنم را با سامانه 1818 بپردازم و الکترونيکي شوم! يک شب از ساعت 10 تا 10:45 شماره گرفتم اما پاسخي نشنيدم.بعدا" متوجه شدم که 1818 در قائم شهر فعال نيست!ببينيد شيوه کار را،اول تبليغات مي کنند و بعد شايد نوبت آماده کردن زيرساخت فرا برسد!

 اما يارانه ها؛در روزهایی که اعلام مي شود یارانه ها به حساب ها واریز شده، تا چند روز پس از واریز واقعی یارانه ها ، عابربانک ها به غایت شلوغ هستند و علی رغم اینکه عنوان می شود بسیاری از مردم به حساب یارانه خود دست نمی زنند ، این صف ها خلاف این ادعا را ثابت مي کند.

 باور بفرمایید هرچه می خواهیم به سمت الکترونیک شدن پیش برویم اما خود دولت بیش از این اجازه الکترونیک شدن را به ما نمی دهد.

 هر وقت عابربانک های شلوغ را می بینم متوجه می شوم که یارانه ها را واریز کرده اند و به خودم مي گويم که در این مدت یک هفته تا 10 روز ، دور الکترونیکی شدن را خط کشیده و سنتی عمل کنم!

بر اساس گفته هاي خودتان،دولت جراحی به این بزرگی را با موفقيت پشت سر گذاشته اما از نظر این جانب که البته تخصصی هم در زمینه جراحی ندارم، احساس می کنم در زمان جراحی ، قیچی را در داخل شکم موضوع جراحی جا گذاشتید!

کار به اين بزرگي بدون زيرساخت-حداقل از نظر بانکي- اجرا شده است.پیشنهاد می کنم یا تعداد عابر بانک ها را افزایش دهید و یا طرح واریز یارانه ها را به صورت زوج و فرد اجرا کنید؛ به این صورت که یارانه عده ای را در ابتدای ماه و یارانه عده باقی مانده را در دوره دیگری از ماه واریز کنید تا ما هم بتوانیم با دولت الکترونیک شما پیشگام شویم و هی ننشینیم و غصه بخوریم و امارات و مالزی برای ما آرزو شود که چه قدر الکترونیک هستند و ما نیستیم!

البته در بعضی مواقع به جای رفع مشکل ، صورت مسئله را پاک می کنیم و این را هم پیشاپیش عنوان کنم که اگر نتوانستید زیرساخت ها را مهیا کنید،زبانم لال به فکر قطع یارانه مردم نباشید!


  • ع.میانرودیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 9 تير 1390-0:0

    ببینید جناب غلط انداز،همانطوری که این خانم خبرنگار در یادداشتش آورده کم بیراه نگفته،چرا که پس از دو روز که یادداشت رو سایت قرار گرفت،بانک مرکزی هم درخواست کرد برای جلوگیری از اختلال در تراکنش ،واریز یارانه ها اواسط ماه انجام گیرد.اما علت گیر دادن شما به این خانم و همیشه هم سعی می کنید با ادبیات خودتان به این خانم توهین کنید.برای شما که مثلا قشر دا.....هستید واقعا متاسفم.

    • يکشنبه 5 تير 1390-0:0

      الان که قرار شده تا دوماه دیگه این چندرغاز یارانه را هم قطع کنند و کارت انرژی بدهند!!!اینها مردم را...

      • يکشنبه 5 تير 1390-0:0

        فکر نویسنده و اطلاع رساننده درد نکند که به دنبال خلاقیت هستند!
        فقط خواستم بگم بهتر تبلیغ کنیم تا مسوولین امکان انتقال پول اکترونیکی را بیشتر کنند و مردم به جای استفاده از پول کاغذی، از تلفنبانک، اینترنت، همراه بانک و خوددریافت بهره گیرند که در این صورت خودپرداز هم خلوت می شود.

        • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
          شنبه 4 تير 1390-0:0

          ببینید کلثوم خانوم ما اصلاً اهل شوخی نیستوم. همینکه قصد سوئی دارین که به همه چیز عالم و آدم گیر بدین کافیه که ما هم یه چیزایی واستون بگیم. ناراحتی نشی ها!!
          بعضی چیزا رو خیلی زیادی و بیجا توقع داری. اصلاً مگه مرض داری توقع داری که مثلاً فلان شکل یارانه بپردازند و گیر بدی به این خود پردازهای بیچاره که هی زیادش بکنن. چون تخصص نداری همینطوری هوایی حرف می زنی بدون اینکه بفهمی کجا رو داری خراب می کنی. یک کمی فکر کن اگه هر یک دستگاه خودپردازی که نصب میشه هزینه ای برابر با 5 هزار دلار یعنی با تبدیل روند و هزارتومانی دلارهای طرح قدیم به ریال می شود 5 میلیون تومان ناقابل و اگه طبق طرح شما بخواهند فقط 1000 دستگاه به تعداد موجود اضافه بکنند، رقمی معادل 5 میلیون دلار یا 5 میلیارد تومان رو باید برای این فرمایش شما هزینه بکنند. اگه تا اینجا رو موافق باشین به بعد وابستگی و سر سپردگی اون هم فکر بکنید به فرمایش شما ما حدوداً به اندازه 5 میلیون دلار به غرب وابسته می شویم که این با سیاست نه شرقی و نه غربی ما در تضاد است و مخ شما کمی تا قسمتی بوی وابستگی به اجانی رو می ده که توی این مازندنومه بیجاره نفوذ کردی و هی از اون داری ارتزاق می کنی.
          آقای مازندنومه مگه خبرنگار قحط بود که اینو آوردی و هرچی که از همه جا وامونده شدن و از همه کس عصبانی هستن رو می آری خبرنگار می کنی؟ نکنه شما هم یک جورایی بعله می خواهی راه از ما بهتران را تقلید کنی و به پاریس ماریس برسی. راستی بی معرفت من خیلی هواتو دارم و می خوام با کمک استاندار محترم به همراه دوستان با استفاده از بودجه آموزشی پاداش های آخر سالی یک سفر باتفاق به اونجا داشته باشم تا هم هوایی خورده باشم و هم خوب خوب آموزش ببینم تا وقتی به خونه برگشتم اینقدر این عیال بهم گیر نده که همه دارن همه جا رو می گیرند و آدم رو درسته قورت می دهند ولی تو عرضه یک سفر مفت و مجانی رو هم نداری که بری. صبر کن آقای مازندنومه خودم با استاندار و شهردار تعامل می کنم و دمشون رو می بینم تا این کلثوم خانوم هر چی می خواد بنویسه ما رفتیم و برگشتیم و یه گذارش مشتی هم روی میز شما میذارم که خودت حض کنی که هم از آنتالیا بهتر باشه و هم از کیش و مات.


          ©2013 APG.ir