تعداد بازدید: 2595

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 5 تير 1390-15:59

آرزوها داشتم-طاهايي

در نشست استاندار با رسانه ها مطرح شد:هنوز وضعیت بودجه استان مشخص نیست/کمک 200 میلیون تومانی استانداری به رسانه ها در هیچ یک از استان های کشور مسبوق به سابقه نبوده است/بدهکارترین فرد به انقلاب و مردم در مازندران،طاهایی است/سفر به ترکیه ، پاداشی بود که من از جیب شهرداران دادم/به خبرنگاران شرق هم رسیدگی می کنیم/کاش از ظرفیت مشایی در آن موقع خوب استفاده می کردیم/مستند پورسانت 80 میلیونی مدیر را به مدیرکل ارزیابي بدهيد.


سید علی اکبر طاهایی در نشست خبری با اصحاب رسانه ، اظهار داشت: در نظر داریم هر فصل یک نشست با اهالی رسانه داشته باشیم.

به گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه-وی با بیان اینکه از گذشته برخی رسانه ها نگرانی هایی در خصوص وعده ما جهت کمک به رسانه ها داشتند ، افزود: شاید این نگرانی به علت محقق نشدن وعده ها در دوره های قبلی بوده و محقق نشدن آن وعده ها هم مطمئنا به خاطر نداشتن اراده در تحقق وعده نبود، بلکه به علت تخصیص نیافتن بودجه بوده که فعالیت ها را ناکام می گذاشت.

 طاهایی با اشاره به کمک 200 میلیون تومانی استانداری به رسانه های استان ، گفت: وزیر ارشاد هم این نکته را متذکر شد که اقدامی این چنینی در هیچ یک از استان های کشور مسبوق به سابقه نبوده است.

 وی با بیان اینکه از تلاش ومشکلات خبرنگاران غافل نیستیم ، تصریح کرد: نگاهم در حوزه رسانه ها این است که باید نشریات محلی را تقویت کنیم تا رشد کنند.

 استاندار مازندران با اشاره به غباری که اخیرا عرصه رسانه را فرا گرفته بود ، افزود: همیشه به مدیرانم گفته ام در موضع حمایت از رسانه و خبرنگاران گام بردارند.

 وی یادآور شد: در خصوص گلایه اخیر هم به این معنا بود که اگر خبری به نام استاندار منتشر می شود صحت خبر را از استاندار پرسیده و سپس نسبت به انتشار خبر اقدام کنیم.

 طاهایی با بیان اینکه دیدیم چگونه عده ای از موضوع حکم لغو فرماندار موج سواری کردند ، خاطرنشان کرد: در واقع اين موضوعی بود که اصلا درست نبود .

 وی گفت: اگر مطلبی منتشر شده و سپس گوینده ، آن خبر را تکذیب کند ایجاد نگرانی در اذهان جامعه می کند که مگر بین اصحاب رسانه و مسئولان فاصله ای وجود دارد.

طاهایی با اشاره به سفر جمعی از مدیران به ترکیه ، یادآور شد: اصلا اين که سفر آنتالیا بود یا نبود ، کاری بود یا نبود،فقط با یک گفت و گوی تلفنی رفع ابهام می شد .

 وی با بیان اینکه مدیران حاضر در این سفر با استفاده از مرخصی ، در قالب یک تور اعزام شدند، اظهارداشت: هزینه سفر هم پاداشی بود که باید به شهرداران داده می شد و 2خبرنگار هم در سفر حضور داشتند و این کاری است که مدتی است آغاز کرده ایم.

 استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در همایش کارآفرینان برتر عنوان کردم" بدهکارترین فرد به انقلاب و مردم در مازندران ، سید علی اکبر طاهایی است " و آدم بدهکار هم سرافکنده است.

وی با بیان اینکه صمیمانه از زحمات جامعه رسانه ای استان قدرداني می کنم، افزود: قضیه سفر به ترکیه ، پاداشی بود که من از جیب شهرداران دادم تا دیگری هم برود و چیزی یاد بگیرد.

طاهایی با اشاره به رسانه هایی که در این زمینه به انتشار خبر و مطلب پرداختند با بیان اینکه هیچ کدام از این رسانه ها قصد شر نداشتند ، گفت: اشتباه از ناحیه من بود که نتوانستم درست اطلاع رسانی کنم.

 وی با بیان اینکه اعتقاد دارم اگر بابایی فرماندار ساری می شد، یکی از مدیران موفق بود ، اما دلیل نداشت طاهایی را به رسانه های آن چنانی بکشانند ،اظهار داشت: رسما اعلام می کنم استانداری همچنان بر این موضع تاکید دارد که جامعه رسانه ای و خبرنگاران از بازوان پیش برنده منویات دولت در مازندران محسوب می شوند.

 طاهایی با اشاره به اینکه استعفای مدیرکل جهاد کشاورزی از مدت ها قبل مطرح بود ، تصریح کرد: استعفای تورنگ مورد پذیرش وزیر قرار گرفت و جند گزینه هم برای جایگزینی وی مطرح بود که یکی از معاونان این سازمان به عنوان سرپرست انتخاب شد و با ارزیابی کار این فرد ، نسبت به تبدیل حکم سرپرستی به ریاست هم گام برخواهیم داشت.

 وی با بیان اینکه مدیرکل منابع طبیعی هم یکی از گزینه های مطرح برای سمت سرپرستی سازمان جهاد کشاورزی بود ، افزود: وزیر در این خصوص به من گفت چون منابع طبیعی حساس است نوبخت در مدیریت منابع طبیعی باقی بماند بهتر است.

 طاهایی گفت: راهبرد من در انتصاب مدیرانی که بیرون از دایره استانداری هستند، این است که وزیر مرتبط با من هماهنگ می کند و من در این زمینه اصرار نامتعارف نمی کنم.

 وی تصریح کرد: در انتصاب فرماندار هم درست است که استاندار پیشنهاد کننده است اما امضای حکم ، با وزیر است.

به گزارش خبرنگار ما طاهایی در ادامه افزود:مجلس هم با 205 رای موافق به نیکزاد به عنوان وزیر راه و شهرسازی رای اعتماد داد و امیدواریم پروژه های نیمه کاره استان،کنار گذرها،آزاد راه تهران شمال،بزرگراه آمل-تهران و بزرگراه قائم شهر- تهران با همت این وزیر روزی به یک نتیجه ،منتج شود که شرمندگی مدیر کل راه و ترابری و طاهایی پیش مردم استان برطرف شود

 وی خاطرنشان کرد:به زودی نشستی با سرمایه گذاران استان با موضوع سرمایه گذار ترک نساجی برگزار می کنم.

طاهایی با بیان جمله لا شرقی و لا غربی،افزود:آن کار(هديه استاندار به خبرنگاران غرب استان)را برای خبرنگاران غرب استان انجام دادیم و به خبرنگاران شرق هم رسیدگی می کنیم.

*ما هم ديده نمي شويم

به گزارش خبرنگار ما،در اين نشست که خبرنگاران غرب استان هم حضور داشتند،خبرنگاران به اظهار نظر پرداختند.

خبرنگاران در صحبت هاي خود به مواردي اشاره کردند،از جمله:

-اعضای خانه مطبوعات نماینده رسانه خودشان هستند تا نماینده اصحاب رسانه

-صدا و سیما مردم ما را کودن بار می آورد

- مدیران استان به فکر نام هستند

-یکی از مدیران استانداری از یک بنگاه اقتصادی زودبازده مبلغ80 میلیون تومان پورسانت گرفته است

-خانه مطبوعات شایستگی ایفای نمایندگی ما را از دست داده است

- معیار و ملاکی برای انتخاب و اعزام خبرنگاران به سفرهای خارجی ، به ذهن اعضای مطبوعات نرسیده است

- غیر از خبرنگاران غرب استان ، ما هم دیده نمی شویم

 - مظلومانه صدای آدم را درمی آورند

 - عزت نفس ما و همکاران خبرنگار اجازه نمی دهد که بگوییم ما را هم به سفر ببرید

- نه پول گرفتیم و نه سفر رفتیم

 - جریان انحرافی یک بازی سیاسی است

 - نسبت استاندار با برخی نزدیکان به جریان انحرافی چیست؟

 - آزادسازی حریم 60 متری دریا به فراموشی سپرده شده

 - شورای شهر ، حریم شهری را به روستاها اضافه می کند

- در مسابقات کشتی که به زودی در ساری برگزار می شود 40 خبرنگار از تهران به این مسابقات اعزام می شوند و فقط چهار خبرنگار مازنی حق حضور در این مسابقات دارند

 - از جلسات قبلی هم سوال های بی پاسخ باقي مانده است

- مدیران از نظر اطلاعات آنلاین نیستند

- اطلاعات مدیران در تکه های کاغذ است

- حضور تورنگ در این جلسه انتخاباتی بود

 - استاندار در نشست قبلی از مشایی دفاع کرد و این ضرورت وجود دارد که موضع خود را درباره جریان انحرافی مشخص کند

- مگر مطبوعات روابط عمومی شما هستند که خبر را با شما چک کنند، این قضیه مدیرمداری به جای مردم داری است

 - استاندار مازندران در توجیه کردن ید طولايي دارد

 - چه کسی با حکم بابایی مخالفت کرد؟

 - برخی از دستگاه های اجرایی که در اجرای مصوبات مشترک هستند ، باهم هماهنگی ندارند

 - اجرای طرح امنیت اجتماعی از دست نیروی انتظامی خارج شود چراکه توان و نیروی اجرای این کار را ندارد، این مسئله به دستگاه غیرانتظامی واگذار شود

- دستاوردهای رسانه ای استاندار را دست کم نگیریم

- این چنین حمله به صدا و سیما خوب نیست

- پادگان ساری چه وقت از شهر خارج می شود؟

- کاش از ظرفیت مشایی در آن موقع خوب استفاده می کردیم ، بعد از کردان چنین موقعیتی نداشتیم

- صرف نظر از اتفاقات سیاسی اگر اصفهان و تبریز یکی مانند مشایی داشتند از این ظرفیت بهره می بردند

 - ورزش لوچو سابقه 1600 ساله دارد اما صداو سیماي مرکز مازندران از این موضوع در ساختن برنامه ها استفاده نمی کند

- رييس صدا و سيماي استان در رابطه با کاریکاتور روزنامه ایران ، تجمع و اعتراض مردم تبریز را از صداو سیمای آن مرکز پخش کرد و در مقابل سریال پایتخت سکوت

 - به کار گیری نورچشمی ها در ادارات زیاد شده است

- در طرح های دریا غریق های فیزیکی مورد توجه قرار می گیرند آیا نباید به غرق اخلاقیات توجه کرد؟

- اعزام بانوان به سفرهای خارجی مورد توجه قرار گیرد

*بهاي سنگيني پرداختيم

گفتنيست مدیرکل ارشاد ، مدیرکل آب و فاضلاب شهری و روستایی ، مدیرکل ارزیابی و عملکرد استانداری، مدیرکل راه و ترابری ، مدیرکل بودجه استانداری ، مدیرکل اقتصاد و امور دارایی ف مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران ، مدیرکل جهاد کشاورزی ، معاون برنامه ریزی و معاون نیروی انسانی و مدیرکل دفتر فنی استانداری در این نشست حضور داشتند.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی در این نشست ، اظهار داشت: افتخار ما این است که در وادی ولایت زندگی می کنیم.

 وی افزود: در 32 سال اخیر بهای سنگینی پرداختیم که انقلاب این گونه سرپا است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه در توزیع بودجه ای که استانداری به مطبوعات اختصاص داد ، به صورت نگاه مند به همه توجه کردیم ، خاطرنشان کرد: چالش های زیادی در جامعه داریم و انتظار می رود عفت و انتظار عمومی را مد نظر قرار دهیم.

 وی با اشاره به اینکه 17 منطقه در استان از دست رفته تلقی می شوند ، گفت: نقد کردن لازم است و مسئولان باید به این نقدها توجه کنند و به کسی هم اجازه نمی دهیم به حریم خبرنگاران ورود پیدا کند.

*از همه دعوت مي کنم

 مدیرکل صدا و سیماي مرکز مازندران هم در این نشست مورد آماج انتقاد برخی از خبرنگاران قرار گفت.

بهرام حمیدی ، اظهار داشت:از همه خبرنگارانی که می توانند در زمینه فیلم و سریال ، نقادی کنند دعوت می کنم که یک هفته مخاطب برنامه های صدا و سیمای مرکز مازندران باشند و ما این آمادگی را داریم هر دو شب در میان نقادی منتقدان فهیم استان را پذیرا باشیم و استودیو هم برای این کارآماده است.

وی با بیان اینکه محور فیلم " سفر بر مدار مهتاب " ورزش لوچو بود ، تصریح کرد: در خدمت دوستان منتقد هم هستیم.

 حمیدی در رابطه با پخش برنامه های طنز با لهجه محلی ، اظهار داشت: هنرمندان این بخش ، بومی استان هستند و این برنامه هم 70 درصد مخاطب دارند چراکه مردم به طنز پردازان محلی علاقه مند هستند.

وی با بیان اینکه متولد قائم شهر هستم و به اندازه سن برخی از خبرنگاران سابقه فعالیت در مازندران دارم ، یادآور شد:نکاتی که درباره کاریکاتور گفته شد به صورت خصوصی به همان خبرنگار پاسخ می دهم و این گونه نبود که اعتراض ها در این خصوص را از رسانه پخش کرده باشم چراکه صدا و سیما وظیفه کنترل دارد.

حمیدی با اشاره به تکذیب یک خبر پخش شده از بخش خبری مازندران و تکذیبه استانداری و پوشش این تکذیبه ، افزود: آن گونه که تهمت می زنید نیست و ما خبرنگاران اگر مطلبی داریم باید موضع را به دست اهلش برسانیم و عنوان آن در محضر عمومی ، در شان من و شمای خبرنگار نیست.

حمیدی با بیان اینکه جلسه ای برایم پیش آمده و با اجازه استاندار جلسه را ترک می کنم،گفت: این گونه نباشد که پس از رفتن من بگویید حمیدی حرف هایش را گفت و رفت.

*سند بياوريد

در ادامه جلسه استاندار مازندران اقدام به پاسخگویی سوالات خبرنگاران کرد. طاهایی اظهار داشت: مستند پورسانت 80 میلیونی مدیر را به مدیرکل ارزیابي و عملکرد استانداری بدهید تا وی تا انتهای خط پیگیری کند.

وی افزود: خطای مدیر را نباید به نفی مدیریت آن مدیر پیوند زد ،خطا را باید آسیب شناسی و اصلاح کرد.

طاهایی تصریح کرد: چون نمی توانستم در مراسم تودیع مدیرکل جهاد کشاورزی شرکت کنم اخلاق مدیریتی حکم می کرد از کسی که 32 سال بخش عمده خدمتش در مازندران بوده در فرجام خدمتش در جمع خبرنگاران از او تشکر کنم و این موضوع ربطی به آینده کاری تورنگ نخواهد داشت.

 استاندار مازندران در پاسخ به سوال مدیرمسئول يکي از روزنامه ها مبنی بر درخواست مصاحبه اختصاصی با استاندار که در پایان سال گذشته این درخواست عنوان شده و تاکنون که چهار ماه و نیم از این درخواست گذشته هنوز محقق نشده علی رغم اینکه محور سوال ها مشخص بود ، خاطرنشان کرد:هنوز هم وضعیت بودجه استان رسما مشخص نشده و امروز صبح هم که گفت و گو می کردم گفتند وضعیت بودجه تا چهار روز دیگر مشخص می شود.

وي گفت: اين روزنامه هم از من عدد و رقم می خواست و صرفا به این دلیل تاکنون وقت مصاحبه اختصاصی داده نشده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا صحبت های استاندار در خصوص چک کردن اخبار توسط خبرنگار با مدیر و یا روابط عمومی مرتبط به نوعی سانسور خبری است ، اظهار داشت: منظور هماهنگی و تعامل بوده و این احتمال را بدهید که شاید کلمه های را به طور کامل دریافت نکردید.

طاهایی گفت: برای سرمایه گذاری در مازندران در بعضی زمینه ها اشکالات جدی قانونی وجود دارد که اصلاح قانون هم فرآیند دارد.

 وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایط پیچیده ای که کشور در آن قرار گرفته در گفتمان رسانه ای باید به آرامش فضا کمک کنیم.

طاهایی در پاسخ به این سوال که در طرح های دریا غریق های فیزیکی مورد توجه قرار می گیرند آیا نباید به غريق اخلاقیات توجه کرد،یادآور شد: برای ساماندهی سواحل دریا 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بر ساحل مسلط شده و رفتارها را کنترل کنیم و موج اخلاقی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه معاون سیاسی استانداری در حد توان دستگاه ها به صورت جدی به این قضیه ورود پیدا کرده ، افزود: استان های همسایه هم ساحل دارند اما آیا به اندازه ما به بحث های دریا ورود پیدا کرده اند؟

طاهایی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در مقابله به جرم مشهود به وظیفه ذاتی خود عمل می کند ، گفت: در این مسیر از ظرفیت بسیج و سپاه هم استفاده می شود اما ریشه کن سازی ناهنجاری ها را باید در قالب بسته ای از اعمال و رفتارها پیگیری کنیم.

 استاندار مازندران با بیان اینکه نیروی انتظامی را از نظر عاطفی تقویت کنید ، یاداور شد: اگر جبهه کار و اشتغال را در استان رونق دهیم برخی از ناهنجاری ها در دل اشتغال محو شده و امکان بروز پیدا نخواهد کرد.

 وی تصریح کرد: مجموعه پرسش های جدی در این نشست ملحوظ نظر است و برخی سوال ها به دستگاه های مرتبط ارجاع داده می شود تا پاسخگویی شود.

طاهایی با اشاره به اینکه یک سال و نیم از حضورم در استان می گذرد و دلم می خواست استان در نقطه مطلوب تری قرار می گرفت ، اظهار داشت: برای استان آرزوها داشتم.

 استاندار مازندران با بیان اینکه برای مدریت ، به گروه و دسته ای وصل نبودیم و قبل از آمدن به مازندران در استان دیگری به همین سمت مشغول بودم ، یادآور شد: از من توقع داشته نداشته باشید به عنوان استاندار از سیاست های رئیسم که همان رئیس دولت است دفاع نکنم.

وی با بیان اینکه موضع رئیس جمهوري در خصوص جریان انحرافی سکوت بود ، تصریح کرد: مرجع رسیدگی به این مسائل من نیستم.

 شایان ذکر است کمال رستمعلی-مدير روابط عمومي و امور بين الملل استانداري- در این نشست دچار بیماری شد که پس از مراجعه به پزشک و درمان ، دوباره در نشست حاضر شد.

 اغلب خبرنگاران هم پس از ساعت 9 و 15 دقیقه و با تاخيرحاضر شدند.


  • يکشنبه 5 تير 1390-0:0

    ضمن سپاس از خبرررسانی دقیق و حاشیه نگاری زیبای شما که مثل همیشه خواندنی بود می خواستم بگویم که می گفتند استاندار در این جلسه استعفایش را اعلام میکند اما دیدید که نشد و استاندار تازه قرار گذاش که هر فصل با خبرنگارها دیدار کند.

    • يکشنبه 5 تير 1390-0:0

      آقای استاندار همانطور که وعده دادند جلسه ای با مطبوعاتیهای شرقی داشته باشند و به آنها هم هدیه بدهند.منتظریم

      • يکشنبه 5 تير 1390-0:0

        چنانچه همکار زسانه ای قبل از ورود به به دنیای مجازی تعرف علمی از خبر نویسی و حاشیه نئیسی در خبر داشت اینگونه شتابان نگارشی ضعیف در کارنامه خود ثبت نمی کرد . هر چند از مدیریت سایت بیشتر انتظار داریم در انعکاس هر کلمه خروجی مدیریت جدی تز اعمال نمایند .

        • يکشنبه 5 تير 1390-0:0

          اگه خرج ها رو با مردم مشورت کنید یا اولویت بندی کنید خیلی صرفه جویی می شود تا سرمایه گذاری بیشتری بشود.

          • يکشنبه 5 تير 1390-0:0

            وظایف و اختیارهای استاندار چیست؟
            زیرا می خواستم انتظارهایم را تنظیم کنم!

            • يکشنبه 5 تير 1390-0:0

              اگه استاندار به شهردار پاداش می ده پس پاداش شورا چیه؟
              آیا به همه شهردارها و دهیاری ها پاداش می ده؟
              می گن یکی از شهرداران غرب با تصویب شورا 20 میلیون تومان پاداش گرفت!
              پس با پاداش شهردار چه قدر می تونه بگیره؟
              آیا توازنی در کار وجود نداره؟
              پس بیایین فراخوان کنین ببینین چه قدر داوطلب شهردار شدن می شن؟


              ©2013 APG.ir