تعداد بازدید: 3204

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 19 تير 1390-17:17

مظلومیت ساری همچنان ادامه دارد...

در جلسه شوراي شهر ساري مطرح شد:آیا پل ولی عصر را که جزء وظایف وزارت راه و ترابری بود، شهرداری باید اجرا می کرد؟/آیا هیچ وقت با اتومبیل تان از سه راه جویبار به طرف میدان امام گذر کرده اید؟/تا کی باید به مردم وعده دروغین بدهیم/فروشگاه رفاه دارای رای دیوان بوده و در کمیسیون 77 مطرح است اما نماینده استاندار با امضا نکردن،جلوی رای را می گیرد/ آیا وعده ریاست جمهوری به مردم ساری جهت انتقال پادگان ، 40 درصد بوده است؟/باید از ظرفیت رسانه ها استفاده کنیم و مثل روزنامه همشهري جنجال راه بيندازيم/ دیگر رغبت نمی کنم به شورا بیایم/شجاعي کردان دوم است.


مازندنومه:جلسه علنی یکشنبه شورای شهر ساری،میزبان عضوي جدید بود، مراسم تحلیف سید مهدی احمدی برگزار شد و او جای رمضانپور را در شورا گرفت.گزارش جلسه را از نگاه خبرنگار ما-کلثوم فلاحي-بخوانيد.

-----------------------------------------

* صالح نيا:به جای وعده دادن ، به عمل فکر کنیم

 نائب رئیس شورای شهر ساری ،با بیان اینکه درد دلی با مسئولان استانی دارم ، اظهار داشت: سال 87 وقتی به شورا ورود پیدا کردیم شهرداری بدون شهردار را با بودجه یک میلیارد و 800 میلیون تومانی تحویل گرفتیم.

میرصالح صالح نیا افزود:حتما مردم ساری به یاد دارند که کمربندی جنوبی شهر ساری از میدان امام به خیابان جام جم ،کوی آزادی ، کوی کارمندان ، مازیار و راه آهن بود که تمامی کامیون ها ، اتوبوس ها و کمپرسی ها از این مسیر تردد می کردند.

 وی با اشاره به اینکه نخستین مصوبه شورا ، بازگشایی انتهای خیابان نهضت به حریم راه آهن بود،گفت: با اجازه مدیرکل وقت راه آهن و با بازسازی حریم راه آهن ، همه ماشین های سنگین را به طرف 26 متری فعلی هدایت کردیم که در دوران بعدی بازگشایی 26 متری ادامه یافت و حرکت بعدی تملک کمربندی جنوبی بود که امروز شاهد بهره برداری در قسمت غرب آن هستیم.

 صالح نیا با بیان اینکه حال سخنی با استاندار ، معاونان وی و نمایندگان مردم در مجلس دارم ، تصریح کرد: آیا در زمان تصدی تان به قول هایی که داده اید ، عمل کرده اید؟

وی در همین راستا ادامه داد: آیا هیچ وقت در رابطه با حل معضل زباله که سال ها با جلسات و کلنگ زنی و حضور سرمایه گذار و تعیین مکان ها متعدد همراه بوده از خودتان پرسیده اید که چرا انجام نشد و نمی شود؟

آیا واقعا کمربندی جزء وظایف شهرداری است؟ آیا پل ولی عصر (عج) را که جزء وظایف وزارت راه و ترابری بود، شهرداری باید اجرا می کرد؟

 صالح نیا با بیان اینکه آیا برای شما جای سوال نیست که چرا بعد از چندین سال کمربندی شرقی از میدان ولی عصر تا سمسکنده هنوز به اتمام نرسیده است ، خاطرنشان کرد:آیا هیچ وقت با اتومبیل تان از سه راه جویبار به طرف میدان امام گذر کرده اید؟

وی خطاب به استاندار مازندران ، گفت: آقای مهندس طاهایی ، استاندار محترم و مکتبی آیا هیچ وقت سئوال کرده اید در سال 89 بودجه و سرانه برای مرکز استان منظور کرده اند و اگر نشده،چرا؟

 صالح نیا با بیان اینکه مگر ساری مرکز استان نیست ، اظهار داشت: اگر هست بودجه سرانه اش کجاست و کجا مصرف می شود؟

 وی خطاب به مسئولان استانی و نمایندگان مردم ساری ، یادآور شد: آیا بهتر نیست به جای وعده دادن ، به عمل فکر کنیم؟

 نائب رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه چرا شهرداری باید به خاطر آسایش مردم ، وظیفه راه و ترابری را به دوش بکشد ، افزود: چرا شهرداری هزینه ای را که باید در داخل شهر برای مبلمان شهری و ایجاد فضای سبز ، بازگشایی خیابان ها و بازسازی معابر و ... لحاظ شود، در کمربندی و احداث پل ولی عصر هزینه نماید؟

 وی با بیان اینکه چرا مسئولان راه و ترابری کار را به درازا می کشانند تا مثل کمربندی جنوبی در محدوده شهری قرار بگیرد و عنوان کنند چون در محدوده شهری قرار گرفته پس راه و ترابری نمی تواند هزینه کند و پس دیگر اسم کمربندی را حذف و اسم کنار گذر نامگذاری کنند ، تصریح کرد: حال سوال اینجاست پس کمربندی مرکز استان کجاست؟

 صالح نیا ، اظهار داشت: پل غیر همسطح گارد جنگل هم در جلسات متعدد مصوب و مقرر شد و همچنین اتمام فاز سوم کمربندی را اداره راه و ترابری شروع به کار کند ، آیا شروع شد یا این هم مانند کمربندی جنوبی در محدوده شهری قرار گرفته و شهرداری باید انجام دهد؟

 وی با بیان اینکه نمی دانم مسئول پیگیری این مصوبه ها چه کسی است و تا کی باید چشم انتظار بمانیم و به مردم وعده دروغین بدهیم ،گفت: حال که چنین است چه توقعی از شورا و شهرداری برای تعامل و همران بودن ، دارید>

 صالح نیا ، افزود: با همه این کم لطفی ها ، بی مهری ها ، کم توجهی ها و وعده های بدون عمل باز هم می خواهیم بگوییم ما خدمتگزار مردم هستیم و خدمت می کنیم؟ نمی دانم ، خدا می داند ولی یک مثال می گوید به گدا خیر نمی دهی دیگر چرا کشکولش را می شکنی؟

 وی خطاب به مسئولان استان یادآور شد: عزیزان من ، شما تا به حال به وعده های تان عمل نکرده و ریالی به شهرداری مرکز استان پرداخت نکرده اید، پس چرا جلوی مطالبات شهرداری را می گیرید؟

 صالح نیا گفت: پرونده فروشگاه رفاه دارای رای دیوان بوده و در کمیسیون 77 مطرح است اما نماینده استاندار با امضا نکردن ، جلوی رای را می گیرد ، چرا؟ نمی دانیم ؛ چه کسی باید به مردم مظلوم ، شریف و ولایی پاسخ دهد؟

*آقاميري:به حکم قانون شورا تذکر می دهم

سید محمد آقامیری در این جلسه اظهار داشت :یکی از وعده های سفر دوم دولت به مازندران ، انتقال پادگان از ساری بود.

وی افزود: اما در رسانه ها عنوان شده که 40 درصد مساحت پادگان شهید فرامرزی ساری تبدیل به فضای سبز می شود و من امروز به صراحت اعلام می کنم که توافق صورت گرفته در این زمینه غیر قانونی است.

وي با بيان اين که از تمام ظرفیت های قانونی جهت لغو آن استفاده خواهم کرد،افزود: از تمام اعضای شورا و اصحاب رسانه تقاضا دارم این موضوع را اطلاع رسانی کنند که امروز شهردار و شورای شهر و استانداری و مسئولان پادگان را مورد سوال و پرسش قرار دهند تا کار از کار نگذشته است.

 این عضو شورای شهر ساری ، بااشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با خروج هشت پادگان از شهرها موافقت کرده بودند که پادگان ساری یکی از این موارد بود ، تصریح کرد: 32 سال مردم ساری در تمام ادوار ریاست جمهوری از روسای جمهور درخواست انتقال پادگان را داشته اند و در تمام سفرهای استانی مقام معظم رهبری هم افراد دلسوز اعم از شهروندان و مسئولان نیز این درخواست را داشته اند و اینک عنوان می شود که تنها 40 درصد از این پادگان به شهروندان ساروی تعلق می گیرد که نوعی توهین به درخواست شهروندان است.

 وی یادآور شد:آیا برای انتقال پادگان تبریز هم همین گونه اقدام شده و آیا وعده ریاست جمهوری به مردم ساری جهت انتقال پادگان ، 40 درصد بوده است؟

 آقامیری با بیان اینکه توافق صورت گرفته در این زمینه کاملا به نفع مسئولان پادگان است ، گفت: گفته شده این 40 درصد به صورت بلاعوض در اختیار شهرداری قرار می گیرد، در صورتی که در ازای آن زمین 70 هکتاری درمحل دیگری تحویل گرفته اند.

 وی با اشاره به اینکه شهر با عوارضی که مردم پرداخت می کنند ساخته نمی شود ، خاطرنشان کرد: باید به سمت جذب سرمایه گذار خصوصی برویم.

 آقامیری با بیان اینکه 40 روز است که درخواست تشکیل کارگروه نحوه تحقق بودجه را داشته ام ، افزود:اگر تا هفته آینده این مسئله محقق نشود به حکم قانون شورا تذکر می دهم.

وی از شجاعی به عنوان کردان دوم یاد کرد.

*رضايي: اراده ای برای انجام پروژه زباله سوز وجود ندارد

 دیگر عضو شورای شهر ساری با اشاره به بحث تکراری زباله که به عقیده وی فلسفه طولانی دارد ، اظهار داشت: موضوع زباله منجر به مصوبه سفر شد و در آخرین سفر دولت هم قرار بر تهیه زمین و اجرای کارخانه زباله سوز به مبلغ 30 میلیارد تومان بود.

مهدی رضایی فرح آبادی ، یادآور شد: حسب گفته نماینده دولت در استان ، قراردادی بین شهرداری و شرکت برای احداث کارخانه زباله سوز منعقد شده و قرار بود دولت در سال گذشته مبلغ 10 میلیارد تومان پرداخت کند.

وی با بیان اینکه ظاهر قضیه این بود ، افزود:اما آنچه که به مشام می رسد باز به دور تسلسل رسیده ایم و مظلومیت ساری همچنان ادامه دارد.

رضایی با اشاره به اینکه پس از چهار سال حضور در شورا باید سیاست شورا را تغییر دهیم ، خاطرنشان کرد: وقتی شورای شهر تهران از راه تعامل به جواب نمی رسد در روزنامه همشهری جنجال راه می اندازد و از این طریق هم امتیاز می گیرد و اینجا هم باید از ظرفیت رسانه ها استفاده کنیم، چراکه از راه تعامل هیچ سودی نصیب شهرمان نشد و مطالبات را نگرفتیم.

 وی با اشاره به اين که معاون عمرانی استانداری مازندران بعضا" در جریان پروژه ها نیست و اين واقعا باعث تاسف است، یادآور شد: در تهیه زمین احداث کارخانه زباله سوز مانده اند چه برسد به جذب اعتبار.

 وی با بیان اینکه اراده ای برای انجام پروژه زباله سوز وجود ندارد ، تصریح کرد: امروز و فردا کردن در انجام پروژه ها بس است و مردم هم خسته شده اند.

 رضایی با اشاره به اینکه سکوت اعضای شورا ، حرف ها دارد ، یادآور شد: باید مسئولان را به پای میز کشانده و سوال بپرسیم.

*باقري:نتیجه آزمایش ها افتضاح است

دکتر جمال باقری در جلسه علنی یکشنبه ، اظهار داشت: یکی از ایراداتی که به شورای شهر وارد است پیگیری نکردن مصوبات است.

وی افزود: در خصوص فاضلاب زندان که وارد رودخانه تجن می شود ، محیط زیست 2 بار نمونه برداری کرد که نتیجه آزمایش ها افتضاح است و وجود انواع و اقسام آلودگی ها را در این آزمایش ذکر کرده اند.

باقری اظهار داشت: باید از دادستان بخواهیم همان طور که در سایر عرصه ها قاطعانه برخورد می کند در این موضوع هم که زیرمجموعه قوه قضائیه است ورود پیدا کرده و مساله را پیگیری کند.

 وی با اشاره به اینکه شهرداری برای تحویل زندان ، مهلت یک ماهه به سازمان امور زندان ها داده ، گفت: شهرداری پس از اتمام این مدت ، قصد انجام چه کاری دارد؟ آیا نامه شهرداری در حد بلوف یا تهدید است؟

 این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه چهار سال است که پول خریداری زندان را پرداخت کرده ایم ، تصریح کرد:اما زندان همچنان سر جای خود است، ضمن اینکه مبلغ 600 میلیون تومان هم به سازمان عمران شهرداری بدهکارند.

 وی با اشاره به اینکه تنها اقدام شهرداری طی چهار سال اخیر در خصوص زندان ، همین یک نامه مکتوب بود ، افزود: احساس می کنم با این نامه خواسته اند فقط ما را ساکت کنند.

باقری گفت: آیا شهردار می تواند پس از یک ماه زندان را تحویل بگیرد؟

 وی بابیان اینکه این نامه راه به جایی نمی برد ، خاطرنشان کرد: حق مردم شهر را باید با اجاره بها زندان در مدت چهار سال اخیر پرداخت کنند.

 باقری با اشاره به اینکه استمداد از علمای شهر را تنها راه چاره می دانم ، افزود: چون مسئولان در مقابل علما نمی توانند هر حرفی بزنند.

*احمدي:گفتن کافی نیست

عضو جدید شورای شهر ساری ، در سخنانی ابراز داشت:گفتن کافی نیست.

 سید مهدی احمدی ، گفت: مهمترین مصوبه های شورا باید لیست شده و در جلسه جداگانه ای آسیب شناسی شود که چرا انجام نشده است و سپس به علما استمداد کنیم.

 وی که جایگزین رمضانپور در شورای شهر ساری شد ، افزود: راهکار را در جنگ و دعوا نمی بینم، بلکه درتعامل می بینم.

 احمدی با بیان اینکه شورا به عنوان یک نهاد برگرفته از قرآن و روایات از قداست خاصی برخوردار است ، تصریح کرد: فلسفه قانونگذاری آن هم جز تصمیم گیری بر اساس خرد جمعی در جهت حل مشکلات موجود نبوده و نیست و باید با کوشش و حفظ شان شورا ، هر روز بر قداست آن بیفزاییم.

 وی با اشاره به اینکه اعضای شورای هر شهر ، منتخب مردم و تنها وامدار مردمی هستند که با عشق و علاقه به نظام و امید به شکوفایی آن در همه ابعاد به ویزه در امور شهری پای صندوق های رای رفته اند ، یادآور شد: تمام آرزوی شان همین است و بس ، پس قدر این مردم را بدانیم و با تمام وجود پاسخگوی نیازهای آنها باشیم.

 احمدی گفت: تعامل بیشتر شورا با شهرداری همواره یکی از آرزوهای قبلی من بوده و تحقق این امر موجب تسریع در اتمام پروژه های نیمه تمام خواهد شد.


وی با بیان اینکه نظارت از وظایف شورا است ، افزود: نباید از این وظیفه مهم غافل شویم و در نظارت هم نباید فقط به شهرداری اکتفا نمود بلکه طبق قانون وظیفه داریم ضمن تعامل با دستگاه های اجرایی شهرستان ، نظارت بر حسن انجام امور را جدی تر بگیریم.

*نقيبي:نمی دانم چه کار باید کرد

رئیس شورای شهر ساری گفت: نمی دانم چه کار باید کرد تا در ساری یک اتفاق خوب بیفتد.

فرامرز نقیبی با بیان اینکه دیگر رغبت نمی کنم به شورا بیایم ، افزود: شهرداری بابت کارهایی که آقایان باید نی کردند و نکردند 32 میلیارد تومان بدهی دارد.

 وی با بیان اینکه مقصرها دراجرا نشدن پروژه ها مشخص هستند ، تصریح کرد: چه کسی بزرگتر از استاندار داریم که حرف های مان را بگوییم .

 نقیبی یادآور شد: در موضوع فروشگاه رفاه تا مرز سکته رفتم که آخر هم استاندار ما را تهدید کرد.


  • پنجشنبه 23 تير 1390-0:0


    doostan dorood bar shoma baraye az beyn bordane moshkelat bayad jangid ,bayad did ke shoma marde jang hastid ya nah ,jesarat be doostane shora nashavad shoma ke vaghti jorate avaz kardane yek shahrdare ... ra nadari hala mikhahid ba artesho ostandari dasto panjeh narm konid ta zamani ke dar moghabele ino an zaaf dashteh bashid bayad baj bedahid.ba sepas

    • پنجشنبه 23 تير 1390-0:0

      بابا بیایید کل بودجه مازندران رو به ساری اختصاص بدین و شر قضیه رو بکنید .

      • چهارشنبه 22 تير 1390-0:0

        با گزینه های فرمانداری ساری مثل ... و ... و منفعت طلبی نمایندگان با مرام ساری! حتما فرمانداری دور از شان ساری میاید و همه ی مشکلات را درست میکند!! شورای شهر هم جز خوش مزگی و حرافی چیزی ندارد! به نظرم تنها کسی که از حرافی و دغل بازی کمی دور است و انصافا تلاش می کند ،‌علی حجازی است. ای کاش فرمانداری مثل او به میدان میامد و ای کاش نمایندگانی دلسوز داشتیم!‌ اما دریغ...

        • چهارشنبه 22 تير 1390-0:0

          اگر ساری دارای مدیران و نمایندگان توانا ، باعرضه ، متخصص و کاردان باشد به هیچ وجه دچار چنین مشکلاتی نمی بود، معاون عمرانی کیست که بخواهد جلوی پیشرفت یک شهر آنهم مرکز استان را بگیرد، معنی این حرف شما این است که معاون عمرانی استان در مقابل نیم میلیون مردم مرکز استان ایستاده و اجازه پیشرفت نمی دهد آنهم شهری که مرکز استان بوده و روزانه به صدهاهزار نفر دیگر از سایر نقاط استان خدمات می دهد، اگر واقعا اینطور است پس نمایندگان ساری به این شهر خیانت می کنند که تا کنون سکوت کرده اند و کسانی هم که به دنبال سنگ اندازی برای پیشرفت ساری(مرکز استان و بزرگترین شهر استان) هستند بدانند که مردم ساری از درک و شعور بالایی برخوردارند و در جای خود پاسخ محکمی به همه آنها خواهند داد.

          • سه شنبه 21 تير 1390-0:0

            شما که ناتوانید استفاء بدهد چرا شکایت میکنید.فکر کنم مردم عادی از شما اعضای شورا توانمند ترند

            • سه شنبه 21 تير 1390-0:0

              کدام ساروی شجاع در مقابل تهرانیها و اصفهانیها و ... با تعصب مازندرانی در زمان استیضاح از کردان دفاع جانانه کرد در حالکه بظاهر دوستان ایشان سکوت کرده بودند ؟

              • سه شنبه 21 تير 1390-0:0

                خجالت آور است همه حرف های آقایون تف سر بالاست

                • سه شنبه 21 تير 1390-0:0

                  ساری مظلوم است چون مسئولان شهری اش ناتوانند.بدهید دست چند آدم توانا بعد نتیجه را ببینید

                  • سه شنبه 21 تير 1390-0:0

                    ... بس است ديگر ول كنيد اين منصب قدرت را براي پول چه كارها كه نميكنيد يه تحقيق از احوالات ماليه شما نسبت به چند سال قبل بشه خيلي چيزها رو ميشه مخصوصا خاندان ... كه هميشه دنبال چسبيدن به نماينده ها بودن از...و... براي كسب قدرت

                    • دوشنبه 20 تير 1390-0:0

                      چقدر تمرین میکنند این آقایان که کلاس بالا حرف بزنند اما حرف شان از خیابان فرهنگ آنطرف تر نمیرود.یکی به آنان بگوید برادران حرفهای شما را همین سایتها و رسانه ها از جمله همین مازندنومه همیشه می نویسد.جنجالی هم تنظیم میشود اما برد ندارد.چون مسئولان بالاتر میدانند شما خالی بند هستید و از ان گوش درمیکنند

                      • دوشنبه 20 تير 1390-0:0

                        ایا بهتر ازین هم میشود که مسئولان هم قطع امید بکنند و رئیس شورای شهر بگوید رغبتی به امدن به شورا ندارد؟ اگر راست میگوئید و اینهمه ایراد به کار بالادستی خود میبینید بی زحمت یک استعفا دسته جمعی بنویسید و بدهید به مدعی العموم تا قانون کار خودش را بکند
                        البته باز خوذم میگویم که مگر مدعی العموم گوشش به این فریادها نیست؟ پس دور از جان شما و بلا نسبت بالا دستی ها کاسه ای زیر نیم کاسه تان دارید و خودتان هم نمیدانید چه میگوئید...!


                        ©2013 APG.ir