تعداد بازدید: 3401

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 22 تير 1390-21:51

فقط حرف و فقط حرف و فقط حرف!

در نشست مشاوران جوان دستگاه هاي اجرايي با استاندار مطرح شد:چرا یک جوان باید برای ارتباط با یک مسئول ساعت ها پشت در اتاقش وقت صرف کند/ از جوانان نخبه در هیچ سازمانی به کار گیری نمی شود/استانداري قول هايي به جوانان داد اما فقط در حد حرف بود/سازمان جوانان بی یال و کوپال است/ دولت ضرورتی به ایجاد وزارتخانه ها نمی دید اما مجلس در این زمینه دغدغه داشت.


پیش از ظهر چهارشنبه-درست زماني که کارگران نساجي مازندران جلوي در اصلي استانداري مشغول شعار دادن بودند و 13 ماه حقوق معوقه خود را طلب مي کردند-نشست مشاوران جوان دستگاه های اجرایی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

به گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه- این نشست از ساعت 10 بدون حضور استاندار آغاز شد و طاهايي با تاخیر بیش از یک ساعت به جلسه آمد.

* استانداری، قرارگاه دستگاه های اداری و دانشگاه

دبير شوراي تشكل هاي دانشجويي مازندران در این نشست اظهار داشت: دستگاه های اجرایی ، ارتباط قوی با حوزه دانشگاه و استادها ندارند که باعث مي شود از این ظرفیت بهره برداری لازم صورت نگيرد.

محمدجواد خانپور با بيان اين که دفتر اجتماعی استانداری مازندران می تواند قرارگاه دستگاه های اداری و دانشگاه باشد تا از این ظرفیت استفاده شود،افزود:می توان ابتدا در قالب پژوهشی و سپس اجرایی د راین زمینه به نتیجه رسید.

 خانپور با بیان اینکه ساختمان فعلی سازمان جوانان پاسخگوی حضور جوانان نیست ،خاطرنشان کرد: جوانان خواستار ارتباط مناسب تری با این سازمان هستند.

*گلایه و انتقاد

بر اساس اين گزارش، دبیر سمن لاله های عاشورایی در سخنانی گفت: صحبت هایم گلایه و انتقاد است که چرا ارتباط مسئولان مازندران با جوانان کمرنگ است.

 فاطمه روحی افزود:چرا یک جوان باید برای ارتباط با یک مسئول ساعت ها پشت در اتاقش وقت صرف کند و اگر هم موفق به دیدار با مسئول شود ، ایده ها و صحبت هایش عملی نخواهند شد.

 وی با اشاره به اینکه از جوانان نخبه در هیچ سازمانی به کار گیری نمی شود ، تصریح کرد: جوانان ما هر کجا که رفتند با دست رد مواجه شدند و یا آن گونه که باید به کار گرفته نمی شوند.

روحی با بیان اینکه چرا هیچ جا ، مکان و فضایی در اختیار جوانان نیست که بهتر بتوانند تبادل نظر داشته باشند ، یادآور شد: در مازندران به ویژه در ساری چنین فضایی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: گلایه از قول هایی دارم که از سوی استانداری به جوانان داده شد اما به عمل نرسید و فقط حرف بود و حرف بود و حرف.

 روحی با اشاره به اینکه جوانان ما پر از انرژی هستند ، گفت:فقط شعار می شنویم و وعده های مسئولان بازتاب خوبی ندارد.

وی اظهار داشت: به اندازه تعداد انگشتان دست هم نمی توانم سازمان معرفی کنم که حمایت ویژه از جوانان کنند.

روحی با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی استان در کجا خرج شد ، افزود: چرا پول جوانان برای جوانان خرج نمی شود؟

وی خطاب به استاندار مازندران گفت: قول بدهید حامی جوانان باشید.

*در حالت عادي هم شوت مي شديم!

به گزارش خبرنگار ما مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد قائم شهر در اين نشست گفت: در حالت عادی هم شوت می شدیم،چه برسد به حالا که سازمان جوانان و سازمان تربیت بدنی ادغام شده و وزارت ورزش و جوانان را تشکیل داده است.

 محمد جعفری افزود: مدیران در جلسات به استاندار بله و چشم می گویند اما دور از چشم استاندار خیال شان راحت است.

 وی با اشاره به ظرفیت اعضای سمن ها اظهار داشت: تا چه اندازه در به کارگیری افراد در دستگاه های دولتی ، اولویت را به این اشخاص می دهید که به علت حضور در این گروه ها ، آمادگی بیشتری برای پاسخگویی به نیازهای جامعه دارند.

*فقط حرف شنیده ام

یکی دیگر از اعضای سازمان های مردم نهاد در این نشست ، خاطرنشان کرد: به جوانان اعتبار نمی دهید چون اعتماد ندارید.

 غفاری اظهار داشت: بودجه های کمی به جوانان تعلق می گیرد و همین اندک اعتبار هم با تاخیر ، اختصاص داده می شود.

وی با بیان اینکه گزارش کار برای شما مهمتر از بازخورد کار است ، یادآور شد:طرح های بزرگی در سر ما جوانان است اما بودجه نداریم .

غفاری با اشاره به اینکه به خاطر سنگینی طرح ، به ما بودجه نمی دهند ، افزود:اگر همین طرح را خود سازمان انجام دهد بودجه نمی دهند اما اگر طرح را با بودجه خودمان انجام دهیم ، به نام خودتان تمام می کنید.

 وی با بیان اینکه چرا جلسات ما تا این اندازه کلیشه ای شده و فقط در مناسبت ها مي توانیم حرف بزنیم ، گفت:چرا در دیگر روزها نمی توانیم با مسئولان استان ملاقات داشته باشیم.

 غفاری با اشاره به اینکه به تفکرات ما بیشتر بها بدهید ، تصریح کرد: در 2 سال اخیر فقط حرف شنیده ام.

*يک ريال هم بودجه فرهنگي اختصاص نيافته است

 استاندار مازندران هم در سخنانی اظهار داشت: هنوز یک ریال هم بودجه فرهنگی به استان اختصاص داده نشده است.

طاهایی با اشاره به اين که در حال حاضر سازمان جوانان بی یال و کوپال است، چراکه هنوز وزارتخانه تشکیل نشده است،تصریح کرد:تصور مجلس بر این است که در قالب تشکیل وزارت ورزش و جوانان می تواند امور این 2 سازمان را بهتر پشتیبانی کند.

سید علی اکبر طاهایی خاطرنشان کرد: دولت ضرورتی به ایجاد وزارتخانه ها نمی دید اما مجلس در این زمینه دغدغه داشت و به فرموده امام ، مجلس در راس امور است.

 وی با بیان اینکه بنا نیست موضوعات مطرح شده میان جوانان و مسئولان در حد حرف باقی بماند ، یادآور شد: سازمان جوانان در چهار ماه امسال ، دوران برزخی را سپری کرده است.

طاهایی تصریح کرد: دفتر نخبگان و پارک علم و فناوری می تواند مکانی برای حضور جوانان باشد.


  • دوشنبه 27 تير 1390-0:0

    اون موقع كه سازمان جوانان يال و كوپال داشت آقاي استاندار چه كاركرد ؟


    ©2013 APG.ir