تعداد بازدید: 3415

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 23 تير 1390-16:29

BBC و VOA در خدمت اسلام هستند!

در همايش تعيين نقش جايگاه تبليغات راديويي وتلويزيون درفرهنگ سازي مطرح شد:اگر روابط عمومی ها ضعیف عمل کنند قطعا فتیله آن دستگاه خاموش می شود/بسیاری از مردم در جریان کارکرد بعضی از دستگاه ها نیستند/ مدیران اغلب دوست دارند عملکردشان در رسانه ها در بوق و کرنا شود/این رسانه است که گاهی استاندار را تغییر می دهد/پرهیز از حاشیه سازی برای رسانه ها بسیار مفید است/روابط عمومی فرصت و مجالی برای مواجه شدن با انسان است/گاهی رسانه ها رویدادی را برجسته می کنند که تا مرز تغییر رئیس جمهور یا وزیر می رود.


 مازندنومه:شب گذشته همايش تعيين نقش جايگاه تبليغات راديويي وتلويزيون درفرهنگ سازي در هتل اسرم ساری برگزار شد.برگزار کننده اين همايش شرکت پذيرش و پخش پيام هاي بازرگاني صدا و سيماي مرکز مازندران به مديريت خانم ام البنين عالمي(با همکاري روابط عمومي استانداري مازندران) بود.گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار ما- را از اين مراسم بخوانيد.

--------------------------------

* در بوق و کرنا

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت:روابط عمومی ها 2 کارکرد ارائه شرح وظایف دستگاه و ارائه عملکرد دستگاه را دارند.

سید رمضان شجاعی کیاسری افزود: این گلایه مندی را عرض کنم که بسیاری از مردم در جریان کارکرد بعضی از دستگاه ها نیستند و وظیفه روابط عمومی این است که کارکردها را به مردم معرفی کند.

 وی با بیان اینکه مدیران اغلب دوست دارند عملکردشان در رسانه ها در بوق و کرنا شود ، تصریح کرد:اگر دستگاه را یک موجود زنده فرض کنیم قطعا روابط عمومی چشم دستگاه است .

 شجاعی با اشاره به اینکه امروز روابط عمومی ، یک بحث مکانیکی نیست ، یادآور شد: روابط عمومی باید به مدرن ترین تجهیزات و امکانات اطلاع رسانی ، مجهز باشد.

وی خاطرنشان کرد: به علت عملکرد ضعیف برخی از روابط عمومی ها در معرفی کارکرد دستگاه ، مردم همچنان در این گره کور ناشی از ندانستن کارکرد آن دستگاه گرفتارند.

 نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، افزود: هرچه مردم آگاهی بیشتری نسبت به حقوق خود داشته باشند بهتر می توانند حقوق خود را استیفا کنند.

 وی با بیان اینکه روابط عمومی حلقه اتصال بین مدیر و مردم است ، تصریح کرد: اگر روابط عمومی ها ضعیف عمل کنند قطعا فتیله آن دستگاه خاموش می شود.

*نگاه انسان محور

مدیر روابط عمومی استانداری مازندران نیز در این همایش اظهار داشت:امروز روابط عمومی ها با انسان مواجه هستند و اين نکته اي است که اگر در آن دقیق شده و واکاوی کنیم ، فن روابط عمومی گستره و معنای دیگری پیدا خواهد کرد.

کمال رستمعلي با بیان اینکه روابط عمومی فرصتي نیست که نگاه ویژه به مدیر یا سیستم داشته باشیم ، تصریح کرد: روابط عمومی فرصت و مجالی برای مواجه شدن با انسان است.

 رستمعلی یادآور شد: هرگاه متوجه ابعاد عمیق این ماجرا شویم تمام جزوه ها و نحله های فکری در خصوص روابط عمومی ، برای ما بعد دیگری پیدا خواهد کرد و به دنبال جایگاه انسان در تفکر دینی و مذهبی پیش می رویم.

 وی با اشاره به عظمت و بزرگی آسمان ها و زمین ، خاطرنشان کرد:تنها انسان امانتی که آسمان ها و زمین از پذیرش آن سرباز زدند را پذیرفت و روابط عمومی با این انسان با همه عظمت ، شگفتی ، پیچیدگی ، ظرافت و جایگاهش در نزد پروردگار ، روبه رو است.

 رستمعلی افزود: اگر نگاه این چنینی به روابط عمومی داشته باشیم ، دیگر روابط عمومی نخواهیم بود که به خود و سیستم فکر کنیم بلکه با افق دید گسترده تر و نگاه عمیق تر تلاش می کنیم تا به انسان خدمت کنیم و به خدا قرب بیشتری پیدا کنیم.

 وی با بیان اینکه نگاه غرب به روابط عمومی ، صرفا یک نگاه مادی و بر پایه سود است که در بخشی از این نگاه هم موفق بوده اند ، گفت: نگاه ما به روابط عمومی باید انسان محور باشد.

* voa و bbc در خدمت اسلام

معاون برنامه ریزی استانداری مازندران در اين نشست در سخنانی اظهار داشت: برجسته سازی در رسانه ها ، فضای جامعه ، سیاست و تصمیمات را می تواند تغییر دهد.

 ولی ا... فرزانه تصریح کرد: امروز گاهی رسانه ها هستند که اولویت ها را تشخیص داده و آن را برجسته می کنند، اگر چه امروز تعیین اولویت هم نوعی علم است.

 وی با بیان اینکه این رسانه است که گاهی استاندار را تغییر می دهد ، گفت: گاهی رسانه ها رویدادی را برجسته می کنند که تا مرز تغییر رئیس جمهور یا وزیر می رود.

 فرزانه افزود: اگر رسانه ها نتوانند از این فرصت بزرگ در جهت پیشرفت جامعه استفاده کنند ، مقداری منحرف شده اند.

 وی با بیان اینکه گاهی اولویت ها را مردم تشخیص می دهند ، یادآور شد: در فرآیند مستند سازی، اولویت ها ارتباطاتی با یکدیگر پیدا می کنند و گاهی شخصیت ها ، سازمان ها ، رسانه ها و رویدادهای خبری هستند که اولویت می یابند.

 فرزانه با اشاره به اين که برجسته سازی به عنوان یکی از نکات تبلیغاتی بحث مهمی در پیشرفت جامعه است،افزود: پرهیز از حاشیه سازی برای رسانه ها بسیار مفید است.

وي افزود: امروز همه رسانه های دشمن که برای نابودی ما تلاش می کنند در خدمت اسلام هستند.

معاون برنامه ریزی استانداری مازندران با اشاره به اینکه امروز voa و bbc در خدمت اسلام هستند ، یادآور شد: رویش فراوانی در داخل و خارج از کشور داریم.

وی بابیان اینکه در یکی از سفرهای خارجی شخصی از من پرسید "ترک هستی؟" گفتم نه ایرانی هستم ، اظهار داشت: تا این سخن را از من شنید ، از جایش پرید و گفت "احمدی نژاد سوپرمن ، احمدی نژاد سوپرمن" و من بااین استدلال می گویم هرچه رسانه ها علیه نظام و جوانان گام بردارند، قدم آنها معکوس می شود.

به گزارش خبرنگار ما،یوسف نژاد -دیگر نماینده مردم ساری- و نقیبی- رئیس شورای شهر ساری و شورای استان- هم در این همایش حضور داشتند.

 این همایش با تاخیر یک ساعته آغاز شد و روابط عمومی ادارات استقبال چندانی از این همایش نداشتند.


  • دوشنبه 27 تير 1390-0:0

    اقای احمدی نژاد سوپرمن یا (...)؟!

    • شنبه 25 تير 1390-0:0

      آقاي استاندار، فرماندار و مسوولي كه متولي توزيع اعتباري!
      يه كم از پول رو بزار كنار و بگو براي الكترونيكي كردن عملكرد دايمي برنامه بدن تا هزينه بشه؛
      اينها كه انگار از تراكتور كندتر حركت مي كنند.

      • شنبه 25 تير 1390-0:0

        سلام من نمیدونم مسولین ما کی میخان از خواب بیدار بشن اینکه آقای فرزانه میگن"امروز voa و bbc در خدمت اسلام هستند" منظورشون چیه بیرون میرن وضیعت زنان را ببیند تا چقدر از این شبکه ها تاثیر میپذیرند؟ یا به پر وندهای دادگستری مراجعه میکنند تا ببینند چه خبره؟ یکی بره لطفا اینا را بیدار کنه تا وضع موجود را ببینند لطفا حرفای منو بزارین شاید بخونند ویدار شن


        ©2013 APG.ir