تعداد بازدید: 3937

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 23 تير 1390-23:17

جوان؛هم فرصت،هم تهديد

60 نفر از جوانان برتر محمودآباد با رای و نظر هیات داوران به عنوان جوانان فرهیخته و برتر تجلیل شدند/يک میلیون جوان مازندراني بين سنين 15 تا 29 سال قرار دارند/120 جوان محمودآبادی در این جشنواره شرکت کردند.(گزارشي از اولین جشنواره تجلیل از جوانان فرهیخته و برتر محمودآباد)


 مازندنومه:به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز ملّی جوان،اولین جشنواره تجلیل از جوانان برتر محمودآباد به همت مؤسسه طلوع اندیشه مازندران و حوزه مشاوران جوان فرمانداری محمودآباد و ستاد گرامیداشت روز جوان شهرستان محمودآباد برگزار شد.

در اين مراسم معافی -مشاور استاندار و ريیس سازمان ملی جوانان مازندران-و همچنین زارع-معاون فرماندار محمودآباد-و مدیران و روسای ادارات و دستگاه های شهرستان محمودآباد و نيز جمع زيادي از جوانان در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر محمودآباد حضور داشتند. روابط عمومی فرمانداری محمودآباد گزارشي را از اين جشنواره براي ما ارسال کرده که در پي آمده است.

----------------------------------

*60 نفر تجليل شدند

 رحمان مسعودی -مدیرعامل موسسه طلوع اندیشه مازندران- طی سخنانی گفت: سازمان های مردم نهاد به واسطه ی مردمی بودن و خاستگاه مردمی شان نقشی اساسی در پیشبرد اهداف دولت در جامعه دارند و مسئولان باید با این سمن ها بسط و ارتباط و تعامل ویژه داشته باشند.

مسعودی با اشاره به اولین جشنواره تجلیل از جوانان فرهیخته و برتر شهرستان محمودآباد گفت: این موسسه با شناسایی جوانان برتر و با انگیزه در جامعه برای اولین بار در شهرستان محمودآباد به تجلیل از جوانان برتر اقدام کرده که 60 نفر از جوانان برتر محمودآباد با رای و نظر هیات داوران به عنوان جوانان فرهیخته و برتر تجلیل شدند.

مدیرعامل موسسه طلوع اندیشه مازندران افزود: فرصت دادن به جوانان و بهره گیری از ظرفیت های جوانان و ترویج حس مسئولیت پذیری به آنها می تواند نقش بسزایی در رونق و شکوفایی شهرستان محمودآباد داشته باشد.

*هر روز روز جوان است

 در ادامه روح الله معافی-مشاور استاندار در امور جوانان و سرپرست سازمان جوانان مازندران- طی سخنانی گفت:این روز را که به یمن میلاد جوان اسطوره کربلا حضرت علی اکبر(ع) به نام روز جوان نام گذاری شد،فقط نباید روز جوان دانست بلکه همه روزها روز جوان و پویایی و شادابی است.

 وی واژه جوانی را نشان از جوانمردی، وقار،ادب،اخلاق و نشاط دانست و افزود: اگر این خصوصیات را بهینه کنیم ، جوان ناب و شایسته ایرانی موجبات رشد و شکوفایی جامعه خواهد شد.

معافی سیاست های سازمان جوانان مازندران را بر اساس رصدگری و توجه به امور جوانان بیان داشت و گفت: این سازمان سیاستگذار و رصدگر امور جوانان است و جوانان موتور حرکتی جامعه هستند و ما می خواهیم با توجه به فرمایش امام راحل (ره) بگوییم می توانیم انقلاب مان را صادر کنیم. 

مشاور استاندار مازندران با اشاره به رشادتهای جوانان در ایام جنگ اظهارداشت : فرماندهان ارشد نظامی که حماسه های ماندگار را در جنگ ترسیم کردند همه ازجوانانی بودند که با پشتوانه ایمان وتقوا و شجاعت این گونه نقش آفرینی کردند.

وی بیان داشت: امروز جامعه هدف ما در سازمان جوانان افراد 15 تا 29 سال است که در مازندران از جمعیت 3 میلیونی،يک میلیون جوان در این جامعه هدف قرار می گیرند که باید نیازهای شان کاملا احساس و درک شود.

*120 جوان محمودآبادی در این جشنواره شرکت کردند

 محمد محتاطی -مشاور فرماندار محمودآباد و دبیر این جشنواره- نیز در گفتگو با خبرنگاران هدف از برگزاری این جشنواره را شناخت الگوهای برتر و معرفی به جامعه عنوان کرد و گفت: شهرستان محمودآباد دارای جمعیتی قریب به 100 هزار نفر است که از این تعداد نزدیک به 52% آن را جمعیت جوان تشکیل می دهد.

وي گفت: به منظور برگزاری باشکوه این جشنواره و شناسایی نفرات و جوانان برتر ، فراخوان عمومی در سطح شهرستان محمودآباد اعلام شد و کلیه جوانان شهرهای محمودآباد و شهر سرخرود با ارائه رزومه کاری خود در این جشنواره شرکت نمودند که از مقررات شرکت در این جشنواره داشتن سن 15 تا 30 سال بود که در پایان مهلت مقرر بیش از 120 جوان محمودآبادی در این جشنواره شرکت کردند.

 مشاور فرماندار محمودآباد خطاب به مسئولان و مدیران محمودآبادی گفت: جوانان به عنوان یک تهدید و فرصت در جامعه به شمار می روند که اگر از این فرصت بهترین بهره را برده و برنامه ریزی داشته باشیم جامعه بسوی توسعه و آبادانی پیش خواهد رفت و اگر برای این نسل عظیم و با انگیزه برنامه ای نداشته باشیم یک تهدید برای جامعه به حساب می آیند.

 دبیر حوزه مشاوران جوان فرمانداری محمودآباد خاطر نشان کرد: در این مراسم از پزشک جوان ، پلیس جوان ، هنرمند جوان ، مبلغ جوان ، جوان ورزشکار ، جوان کار آفرین ، دانش آموز برتر ، مبتکر و مخترع جوان ، دانشجوی خلاق ، جوان فعال اجتماعی و پژوهشگر برتر و نفرات برتر در سایر حوزه ها تجلیل و قدردانی شد.

شایان ذکر است در این مراسم برنامه های متنوعی برای حاضران اجرا شد.


  • يکشنبه 26 تير 1390-0:0

    محمود آباد شهريه كه افتخار پرورش آدم .. و ... مثل فياضي را داره ... كه از خاطره ها محو نخواهد شد هيچوقت


    ©2013 APG.ir