تعداد بازدید: 2997

توصیه به دیگران 2

جمعه 21 مرداد 1390-12:32

روزي که وزير آمد،تريبون مي خواستيم

پاسخگو نبودن مسئوولان و مدیران دستگاه های اجرایی به خبرنگاران نوعی ضعف عملکرد مدیر محسوب می شود و در ازریابی سالانه لحاظ می شود/جاي خالي برخي رسانه هاي مجازي فعال که در يک سال گذشته خبرهاي قائم شهر را انعکاس داده بودند،خالي بود/ مسوولان باید این تریبون و فرصت حرف زدن را وقتی به خبرنگار می دادند که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز 17 مرداد در ساري حضور داشت.(گزارشي از مراسم تجليل از خبرنگاران در قائم شهر)


مازندنومه:آيين تجليل از خبرنگاران قائم شهري شامگاه چهارشنبه به همت فرمانداري اين شهرستان،در سالن آمفی تئاتر شهرداری قائم شهر برگزار شد.پيش از صحبت های مسوولان،تریبونی اختصاص داده شد تا خبرنگاران بتوانند مشکلات خود را بازگو کنند.گزارش سکينه مريخ-خبرنگار ما-را از اين مراسم بخوانيد.

----------------------------

*17 مرداد تريبون مي خواستيم

 جمشید گراییلی-خبرنگار صدا و سیما-در اين مراسم گفت: در طول سال شما گفته اید و ما نوشته ایم و دیده ایم،حال فرصتی پیدا شد تا ما گوینده باشیم و شما مسوولان شنونده.

 وی به نبود شناخت و آگاهي مسئولان و مديران از كار خبر و خبرنگاران اشاره کرد و گفت : از جمله مشكلات پيش روي فعالان عرصه خبری این است که مدیران از افراد ناآگاه در امور خبري در واحدهاي روابط عمومي استفاده می کنند و این مشكلات كار خبرنگاران را مضاعف كرده است .

 گراييلي به برخي برخوردهاي نامناسب مسئولان با خبرنگاران اشاره كرد و گفت: فعالان اين حرفه با عشق و علاقه و بدون هيچ چشمداشتي به اين حرفه مشغول هستند و بي احترامي به اين افراد زحمتكش شايسته نيست،زیرا آنها با تمام وجود در این عرصه فعالیت می کنند و در گرما و سرما همچنان پا به پای مسئوولان ایستاده اند .

 در ادامه فرشته حسین زاده-خبرنگار هفته نامه پیک شمال- با بيان اين که مسوولان باید این تریبون و فرصت حرف زدن را وقتی به خبرنگار می دادند که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز 17 مرداد در ساري حضور داشت،افزود: ما بسیار شنیده ایم اما در عمل چیزی ندیده ایم .

*خبرنگار واقعي در تمامي شرايط به بيان مسائل مي پردازد

در اين مراسم،سید علي ادیانی راد-نماینده مردم قائم شهر ، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی- با اشاره به اين که ‌نقدهاي سازنده خبرنگار زماني تاثيراصلي خود را دارد كه آگاهانه و مبتني بر اطلاعات صحيح باشد،تصريح کرد: خبرنگار بايد با دارا بودن اطلاعات صحيح نسبت به نگارش گزارش هاي نقادانه،براي پيشبرد جامعه تلاش كند .

عضو کميسيون انرژي مجلس از افرادي به عنوان خبرنگار واقعي ياد كرد كه در تمامي شرايط و لحظات سخت به رسالت خود يعني پيام رساني و بيان مسائل مي پردازند و گفت:به همين دليل اين حرفه به عنوان شغل سخت و زيان آور درنظر گرفته شد.

*قائم شهر در حوزه خبر فعال است

علی پیرفلک-فرماندار قائم شهر- هم در اين مراسم با بيان اين که خبرنگاران با مجاهدت و از خود گذشتگی ، اجازه تعدی و پیروزی را از دشمن سلب کرده اند،تاکيد کرد:پاسخگو نبودن مسئوولان و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان به خبرنگاران نوعی ضعف عملکرد مدیر محسوب می شود و در ازریابی سالانه مدیران میزان تعامل مدیر با اصحاب رسانه لحاظ می شود .

وي با اشاره به فعال بودن شهرستان قائم شهر در حوزه خبري تاكيد كرد: تلاش مسئولان شهرستان بايد همكاري و تعامل كامل با خبرنگاران باشد.

حاشيه ها

- در اين مراسم جاي خالي برخي رسانه هاي مجازي فعال که در يک سال گذشته خبرهاي قائم شهر را انعکاس داده بودند،خالي بود.

-به اصحاب رسانه و خبرنگاران،لوح قدرداني و جوایز نقدی از سوی شورای اسلامی شهر قائم شهر ، فرمانداری ، شهرداری ، اداره ارشاد اسلامی ، اداره تربیت بدنی و اداره اوقاف اهدا شد.

-در پایان مراسم خبرنگاران،ميهمان ضیافت افطاری شهرداری قائم شهر شدند.


  • مادر جوجه خبرنگارهاپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 22 مرداد 1390-0:0

    بابا چیه هی دم از تجلیل از خبرنگار میزنید بجای این کار متولیان امر فرهنگی برند ببینند که چند تا از این خبرنگارانی که ازشون تجلیل می کنید واقعا خبرنگار هستند ودر کارشان با تجربه . توی قائمشهر که یکی دو سالی هست که خبرنگار مثل جوجه مرغ سر از تخم در اوردند که به همراه مادر جوجه مرغ گله ای در جلسات شرکت می کنند اقای فرماندار قائمشهر ایا در حضور خبرنگاران در جلسات اداری دقت دارید که چند تا از اونها واقعا برای کار خبری در جلسات میاند و چند تا فقط برای رفع بیکاری و رفع بی حوصلگی در این چجمع ها حضور پیدا می کنند ولی در انعکاس خبر صفر هستند

    • شنبه 22 مرداد 1390-0:0

      ما كه دستمان به مقام ها نرسيد تا بگوييم اين وضع تجليل نيست؛ ولي اين كادوي معنوي را تقديمتان مي كنيم: خداوند همه ما و شما را در خدمت به اين مردمى كه هميشه در ظلم و ستم بوده‏اند موفق بدارد.
      (امام خميني «ره»)

      • جمعه 21 مرداد 1390-0:0

        ادعای خبرنگار بودن مثل اب خوردنه ولی کو کسی که واقعا خبرنگار باشه

        • جمعه 21 مرداد 1390-0:0

          بهتر بود از این خانم مثلا خبرنگار سوال می شد که اصلا در مورد قانون جامع خبرنگاران اطلاعی داره که اینطوری در این جلسه دم از اجرایی شدن این قانون می زد و اینکه وقتی حرف از آزادی بیان می زنی ، خانم آزادی بیان را در این میدونی که بدون تحقیق و تنها براساس حب وبغض شخصی ات مطلب و خبر بنویسی و باعث جنجال در منطقه شوی؟‌همانطور که دکتر ادیانی در این جلسه گفتند داشتن بصیرت و اگاهی شرط اصلی در حرفه کار خبری است .
          مطمئن هستم و یقین دارم که از اون تعداد خبرنگاری که در اون جمع تجلیل بودن به جز تعداد اندکی مابقی فهم درک کار خبر را ندارند زیرا که در کار نیز مشخص هست و این تعدادی که دراین مراسم بودند تنها بدنبال دریافت کادوی خود بودند همانطور که سر سفره افطار اقدام به باز کردن کادوهای خود کردند و طاقت نداشتن تا رفتن به منزل صبر بکنند.
          سرکار خانم ،‌حرفه خبرنگاری در حال حاضر به آش شله قلمکار بیشتر شبیه است از زن خانه دار که ازسربیکاری اومده توی خبرگزاری در قائمشهر کار میکنه و اشتباهات فاحشی در زمینه خبر و املایی داره بطوریکه خبر جلسه هماهنگی فتح خرمشهر را فتح قائمشهر می زنه تا زن آرایشگر که هر ازگاهی و بیشتر هم در ایام خبرنگار عرضه اندام میکنه و تا مرد مغازه دار در این حرفه هستند . پس نمیشه گفت حرفه خبرنگاری و خبرنگارانی که در این شهرستان و یا شهرستانهای دیگر هستند افراد آگاهند . به قول یکی از مسئولان شرکت کننده در این جلسه که گفته بود :‌بعید که خبرنگارانی که دراین جلسه هستند بجز دو و سه نفر مابقی قادر به فهم حرف مسئولان و انعکاس گزارشهای مطلوب باشند


          ©2013 APG.ir