تعداد بازدید: 4772

توصیه به دیگران 16

جمعه 21 مرداد 1390-22:27

برگزار كنندگان همايش روز خبرنگار در آمل پاسخ دهند

... مراسم پر بود از كاستي هايي نه در خور شان و منزلت روز خبرنگار و بدتر از آن نامعلوم بودن متولي اصلي همايش كه پاسخگوي كاستي ها باشد/مجري مراسم بارها كلماتي را اشتباه تلفظ كرد؛ از آن جمله :متوفي" را با تلفظ نادرست "موتوفي" به كار برد/خوب است كساني كه مسئوليت برگزاري اين همايش را برعهده داشته اند،براي هر چه بهتر برگزار شدن آن در سال هاي بعد، آداب برپايي چنين همايش هايي را بيشتر تمرين كنند.(يادداشتي از لطف الله آجداني،روزنامه نگار و مدرس دانشگاه)


با فرا رسيدن ماه مرداد و در آستانه بزرگداشت روز خبرنگار،در برخي رسانه هاي خبري، نويد برگزاري "نخستين همايش بزرگ تجليل از خبرنگاران و پيشكسوتان عرصه خبر در آمل" داده شد كه بسيار خوشحال كننده بود.

زماني كه كارت دعوت اين همايش نيز با امضا فرماندار و رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آمل توزيع شد، ديدن نام مجموعه اي از ادارات و نهادها چون شهرداري آمل، اداره آموزش و پرورش آمـل، شهرداري دابودشت،دانشگاه آزاد اسلامي واحد آيت الله آملي، اداره بازرگاني شهرستان آمل و انجمن خبرنگاران آمل، اين اميد و توقع منطقي را برانگيخت كه حتما قرار است در پرتو خرد و همكاري جمعي،شاهد برگزاري يك همايش درخور شان و منزلت اهالي مطبوعات و رسانه ها باشيم.  

 مراسم شامگاه پنج شنبه 20 مرداد در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آمل و پس از صرف افطار و شام با سخنراني فرماندار آمل آغاز شد و با سخنراني هاي نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي و معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران ادامه و با اعطاي جوايز به جمعي از اهالي مطبوعات و رسانه ها پايان يافت. اما اين همه داستان نبود.

 به جز پاره اي از نكات ارزشمندي كه  از سوي سخنرانان به وي‍‍‍‍‍ژه يوسفيان- نماينده مردم آمل در مجلس-  درضرورت حمايت از شان و منزلت اهالي قلم و مطبوعات و رسانه ارايه شد و نيز  تقدير و تجليل ازتني چند از اهالي مطبوعات و رسانه ها و از آن جمله علي كرمزاده، عليرضا عزيز كمالي،حسن شعباني، حسين نوراني،مهدي غلامي و صاحبان مطبوعات و رسانه هاي مجازي چون ذبيح الله بناگر، مجيد ايزدخواه و روزبه نصيري و چهره هاي شاخصي چون حسن ترحمي و خسرو پهلوان زاده و به ويژه پيش كسوتاني چون مرحوم ابوالقاسم اميني، مرحوم عباس اميري و بزرگاني چون اسماعيل جمشيدي ، فتح الله جوادي و جمشيد حميدي ،باقي مراسم پر بود از كاستي هايي نه در خور شان و منزلت روز خبرنگار و بدتر از آن نامعلوم بودن متولي اصلي همايش كه پاسخگوي كاستي ها باشد.  

مجري مراسم كه بارها كلماتي را اشتباه تلفظ كرد؛ از آن جمله :متوفي" را با تلفظ نادرست "موتوفي" به كار برد!او حتي به ساده ترين مقدمات و الفباي آداب اجراي مراسم آگاهي نداشت.

براي او حتي اهميت نداشت كه با ورود و حضور دكتر اكبر لطفي -رييس اداره با اهميت آموزش و پرورش آمل- به ايشان خيرمقدم بگويد.

تنها ارسال يادداشت اعتراضي يكي از مهمانان بود كه مجري را واداشت تا به رييس اداره آموزش و پرورش خير مقدم بگويد.

حتي وقتي مجري برنامه از تني چند از مديران كه البته بعضي از آنها سنخيت چنداني با اهل رسانه و مطبوعات نيز نداشتند براي حضور در جايگاه اعطاي جوايز به اهالي مطبوعات و رسانه ها دعوت كرد، برايش مهم نبود از رييس اداره آموزش و پرورش آمل هم دعوت كند و نكرد مگر زماني كه با تذكر و انتقاد يكي ديگر از حاضران در جلسه مجبور به دعوت از رييس اداره آموزش و پرورش به جايگاه شد.

 اما آنچه كه بسيار شگفت انگيز و تاسف انگيز بود،جاي خالي گروهي از فعالان عرصه مطبوعات و رسانه ها و از جمله حسين جوادي-رييس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آمل- علي اوسط ذاكري،مريم پروين،ليلا شيردل،محمدعليزاده و جمعي ديگر مانند دكتر مصطفي مجد-صاحب امتياز و مدير هفته نامه هراز- قدرت الله حسن زاده -سردبير و دبير سرويس چندين نشريه در كشور- و بزرگاني چون مرتضي فيروزي-روزنامه نگار برجسته كشور- و افشين لاريجاني -سردبير روزنامه كشوري و بين المللي اقتصاد پويا- و نيز كساني چون مرحوم ايرج فرزانه براي نكوداشت و تجليل از آنان بود.

  ضمن احترام به همه آناني كه به عنوان اصحاب قلم و مطبوعات و رسانه ها در اين همايش مورد تجليل قرار گرفتند، بايد از برگزاركنندگان اين همايش پرسيد: معيار انتخاب ها براي معرفي و تجليل عده اي از اصحاب مطبوعات و رسانه چه بوده است؟ چه كساني اين انتخاب ها را انجام داده اند؟ آقاي فرماندار؟ آقاي رييس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آمل؟ آقاي رييس اداره بازرگاني آمل؟ آقاي مدير عامل انجمن خبرنگاران آمل؟ يا....؟

چه كسي يا كساني بايد پاسخگو باشند كه چرا بايد در ميان تقدير شدگان از كساني به عنوان پيشكسوت مطبوعات و رسانه هاي آمل ياد شود كه حداكثر نقش و سهم آنان – هرچند در جاي خود ارزشمند-در عرصه مطبوعات محدود به نمايندگي فروش نشريات و پذيرش و چاپ آگهي هاي تسليت و تبليغاتي در جرايد بوده است؟ و در همان حال نام و ياد تني چند از بزرگان و نام آوران مطبوعات و رسانه هاي آمل در سطح ملي و بين المللي ناديده گرفته شود؟  

نكته تامل برانگيز و البته مشكوك ديگر ، نقش مدير عامل انجمن خبرنگاران در اين همايش است. آقاي نعمت قرباني اگر نمي توانند پاسخگوي كاستي ها و برخي بي مهري هايي كه در اين همايش وجود داشته است باشند،حداقل به افكار عمومي، مسئولان و مردم توضيح دهند که چه كسي گفته است وي "مدير عامل انجمن خبرنگاران آمل " است كه به اعتبار آن،با عنوان مدير عامل انجمن خبرنگاران آمل بيانيه ها صادر مي كند؟ماخذ و مستند قانوني او براي چنين ادعاي خيال پردازانه اي چيست؟

 توضيح اينكه اصلا " انجمن خبرنگاران آمل" وجود خارجي ندارد كه  آقاي نعمت قرباني بتواند مديرعامل آن باشد.تنها تشكل رسمي و قانوني خبرنگاران در آمل،"انجمن صنفي خبرنگاران آمل" است كه مطابق اعلاميه رسمي و اداري اداره كل كار و امور اجتماعي مازندران به شماره 39762 /7/مورخ16/9/1387، رياست هيات مديره آن را روزنامه نگار شريف و با دانش و شجاع آملي آقاي علي كرمزاده عمراني برعهده دارند كه حكم رسمي رياست ايشان در هيات مديره تا آذر 1390 همچنان به قوت خود باقي است. 

 جالب اينكه در هيات مديره انجمن صنفي خبرنگاران آمل و بر اساس مفاد ابلاغيه رسمي اداره كل كار و امور اجتماعي مازندران ،اصلا عنوان "مدير عاملي"براي اين انجمن تعريف نشده است. همان گونه كه آقاي علي كرمزاده- رييس هيات مديره "انجمن صنفي خبرنگاران آمل- طي يادداشتي در هفته نامه پيك خزر { شماره 710، چهارشنبه 19 مرداد 1390، صفحه 13} تاكيد و تصريح كرده اند:"آقاي نعمت الله قرباني در انجمن صنفي خبرنگاران آمل سمت خزانه دار را دارا هستند و عنوان مدير عامل جعلي است."      

 اجازه مي خواهم به عنوان عضوي كوچك از خانواده بزرگ مطبوعات و رسانه هاي استان و كشور و به اعتبار  اين که انتشار بيش از 130 مقاله و مصاحبه در مطبوعات كشوري و خارج از كشور، همكاري و عضويت در تحريريه 17 نشريه كشوري، سردبيري نشريه استاني هراز، سردبيري و صاحب امتيازي و مدير مسئولي نشريه كشوري دريچه، نامزدي بهترين نويسنده مطبوعات كشور در دومين، نهمين و سيزدهمين جشنواره مطبوعات كشور و برنده رتبه اول و كسب عنوان بهترين نويسنده مقالات سياسي و اقتصادي در جشنواره مطبوعات كشور را در كارنامه سوابق و فعاليت هاي مطبوعاتي و رسانه اي خود دارم، تاسف و صراحت خود در بيان اين واقعيت را پنهان نكنم كه"نخستين همايش بزرگ تجليل از خبرنگاران و پيشكسوتان عرصه خبر شهرستان آمل"، همايشي بود نه درخور شان و منزلت روز خبرنگار. همايش كوچكي پر از بي مهري هاي بزرگ به جمعي از نويسندگان و خبرنگاران و روزنامه نگاران .

از اين رو از جانب خود از همه آناني كه نام و ياد و جاي شان در اين همايش خالي بود، براي كاستي ها و بعضي ناراستي هايي كه در همايش روز خبرنگار در آمل شاهد آن بوديم، معذرت خواهي مي كنم.

برگزار كنندگان اين همايش، در عذر خواهي كردن يا عذرخواهي نكردن از اهالي قلم و مطبوعات و رسانه ها و افكار عمومي آزادند، اما خوب است كساني كه مسئوليت برگزاري اين همايش را برعهده داشته اند،براي هر چه بهتر برگزار شدن اين همايش در سال هاي بعد، آداب برپايي چنين همايش هايي را بيشتر تمرين كنند.


  • مدرس دانشگاههای آملپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 31 مرداد 1390-0:0

    lمدیریت محترم سایت وزین مازندنومه با سلام و احترام. آقای نعمت قربانی... هنوز به مردم و اهالی مطبوعات نگفته اند عضو تحریریه یا خبرنگار کدام روزنامه یا هفته نامه یا ماهنامه و... هستند؟ چرا سکوت کردن و فقط در پشت عنوان جعلی مدیر عاملی پنهان شدند؟ البته که با انحلال این انجمن و انتخابات مجدد که بزودی انجام میشود انشاالله اوضاع نابسمانی که ایشان ... به وجود آورده اند سامان خواهد گرفت...آقای نعمت قربانی از خواب و توهم بیدار شوید و تسلیم این واقعیت شوید که تاریخ انقضای شما گذشته ...

    • نعمت قرباني،مديرعامل انجمن صنفيپاسخ به این دیدگاه 0 0
      يکشنبه 30 مرداد 1390-0:0

      معمولا رسم بر اين منوال بوده و هست كه بعد از برگزاري هر همايشي افراد حاضر اول يك خسته نباشيد به برگزاركنندگان گفته سپس براي بهتر برگزار شدن در مراحل بعدي پيشنهادي منطقي ارائه مي‌دهند، البته ضمن استقبال از نوشتارهاي اين روشنفكران از خودراضي كه ورودشان به عرصه خبري جز ... چيز ديگري نيست كه براي همگان نيز دستشان رو شده و حتي جرات آن را ندارند كه رودررو حرف بزنند و در سايت‌هاي خيري به دروغ‌پردازي و گفتن حرف‌هاي نامربوط مبادرت مي‌وزرند به اين دغل دوستان دور شيريني بايد بگوييم بس كار بزرگي انجام گرفته كه باعث برآشفتگي اين دوستان شده است. افتخار مي‌كنيم كه توانستيم براي اولين بار ميزبان انسان‌هايي كه داراي جايگاه والايي در عرصه خبر بوده و هستند از وقتشان زده‌اند و حتي برخي از اين بزرگواران كه قرار بود در كنفرانس‌هايي شركت كنند به حرمت ديدار همشهريان و اصحاب قلم شهرشان به ديار خود آمدند باشيم. كساني كه شرافت كاريشان چون آيينه روشن و پاك است، از قلم نه براي رزق و روزي ... استفاده كردند و نه چون ... هر روز به يك لباس درآمدند. پس افتخار بزرگي است كه ميزبان اين چنين بزرگاني شده‌ام.و اما شما روشنفكرنماي تو خالي كه جز حب و بغض چيز ديگري در آن نيست و فكر مي‌كنيد كه داراي وزن هستيد و با اقتباس از نوشتارهاي يك ... كه كارنامه‌اش مشخص است(اشاره به استناد به هفته‌نامه پيك‌خزر)بدون مطالعه و تحقيق در سايت‌هاي خبري ضمن تعريف از خود به انتقاد از ديگران مي‌پردازيد كه بهتر بود به جاي تعريف و تمجيد از خود مبني در فلان جشنواره و اينكه داراي چنان مقام و مرتبتي هستيد مي‌فرموديد كه كارهاي ديگري مانند اينكه با نام ديگران مطلب مي‌نويسيد... مثل اينكه اين دوستان كار خبري را با ميرزانويس‌هاي جلوي دادگستري اشتباه گرفته‌اند. بيچاره آن دسته افرادي كه به دام شما مي‌افتند و واقعا فكر مي‌كنند نوشتارهاي شما كمك بزرگي براي ورود به مجلس آنها خواهد بود. دوست گرام مشك آن است كه خود ببويد نه آنكه عطار بگويد اگر جنابعالي داراي وزن خبري و تحليلي هستيد بگذاريد مردم به شما نمره بدهند.حقيقتا بنا نداشتم جوابيه‌اي بدهم ولي ديدم حضرت عالي حد و حدود خودتان را رعايت نمي‌كنيد لازم ديدم به شما يادآوري‌هايي را بنمايم. دوست گرامي، لااقل به خود زحمت مي‌داديد از نزديك در مورد همايش و دعوت نشدن ديگران سوال مي‌فرموديد و اگر جواب قانع كننده نمي گرفتيد آن وقت مي توانستيد هر طور صلاح اتان بود عمل مي كرديد. در مورد قانوني و يا غيرقانوني بودن بنده نيز بايد به استحضار برسانم راوي خبر آنقدر كوچك است كه نيازي به جواب دادن به ايشان نيست، بهتر بود ضمن نشان دادن نوشته خود، دست خط خودشان مبني بر واگذاري مديرعاملي را هم نشانتان مي دادند. در خاتمه بار ديگر اعلام مي دارم خوشحالم كه در زمان تصدي در انجمن صنفي خبرنگاران كار بزرگي انجام داده ام ولي براي شما كه از خانواده بزرگ فرهنگي هستيد متاسفم بدون مطالعه و در نظر گرفتن خردجمعي هر آنچه به شما انتقال داده‌اند مي‌نويسيد. بهتر است من بعد به جاي شعار از شعورتان بيشتر استفاده كنيد ...

      • سه شنبه 25 مرداد 1390-0:0

        اگر این خمایش همایش خوبی بود چرا آقای خسو پهلوانزاده جایزه اش را پس گرفت ؟ چرا اسمی از بزرگانی چون آقایان مرتضی فیروزی ، لطف الله آجدانی ، افشین لاریجانی و... به میان نیامد؟ چرا چند روزنامه فروش را پیشکسوت مطبوعات و خبرنگاری آمل یاد کردند؟ چرا بعضی از اصحاب رسانه این مراسم را پنجشنبه سیاه خواندند؟ چرا یکی از دریافت کنندگان جوایز این مراسم را شام غریبان خواند؟ چرا بعضی از تجلیل شدگان از جمله مدیر عاما انجمن خبرنگاران حتی یک مقاله منتشره ندارد؟ چرا مدیر تنها نشریه موجود در آمل آقای بناگر و نشریه پیام آمل مساوی با یک روزنامه فروش تلقی و معرفی شدند؟ چرا به جای بیان مشکلات و نیازهای خبرنگاران و اهالی رسانه از مسوولین تمجید و چاپلوسی شد؟ چرا نمی گویید از آقای توللی چاپخانه دار تجلیل شد چون پول شام مراسم را داد؟ چرا نمیگویید که... و چراهای دیگر...../

        • رمضانی - روزنامه نگار پاسخ به این دیدگاه 0 1
          سه شنبه 25 مرداد 1390-0:0

          من تصادفا به همراه دوستی در این مراسم شرکت کردم جدا برنامه خوبی بود ااگر چه مانند هر برنامه شتابزدگی و اشکالات خود را داشت اما اینکه نگارنده تیغ تیز انتاقاد را به ریسس انجمن خبرنگاران و مجری جوان و خوش صدا و کلیت برنامه گرفته فکر کنم کمی بی انصافی کرده اند

          • یک خبرنگار از شهر آملپاسخ به این دیدگاه 0 0
            يکشنبه 23 مرداد 1390-0:0

            مگه قراره آقای آجودانی خبرنگار باشه؟ معلومه خبرنگار نیست ایشون تحریریریه مطبوعاته. کسی که دبیر سرویس و سردبیری چندین نشریه در کارنامه ایشونه و مدیر مسوولی که واسه دهها نفر کارت خبرنگاری صادر کرده. شما با احترام به خبرنگاران سطح خبرنگاران رو با سطح استاد آجدانی مقایسه نکنید بده غلطه زشته. ایشون گرداننده چند نشریه هستن. بعضی از آقایون لحاف و تشک هم بزارن یه هفته پشت در روزنامه ها باشن راهشون نمیدن تا چه برسه به...../

            • يکشنبه 23 مرداد 1390-0:0

              این رو هم اضافه کنید چرا منتقدان آقای آجودانی اگه احساس میکنن به اونها ظلمی شده چرا نقدشون رو با یه نقد پاسخ نمیدهند؟ اینجوری اعصابشونو چرا خورد میکنن. جمع شین با همدیگه یه نقد بنویسید به جناب آجودانی جواب بدین به جای اینکه خودتونو قایم کنین. گر چه چی رو میخواین جواب بدین؟ حرف حساب که جواب نداره.

              • عبدالرضا عزیز کمالی-خبرنگار آملیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                يکشنبه 23 مرداد 1390-0:0

                بیاییم نقطه دیدمان را عوض کنیم
                نخستین همایش بزرگ تجلیل از پیشکسوتان و فعالان عرصه خبر شهرستان آمل با شکوه بسیاری برگزارشد و باید گفت این همایش برترین در سطح استان بوده است که خود مسئولین استانی و شهرستانی به ویژه معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز بر این امر اذعان داشته اند . این همایش که به پایان رسید عده ای در صدد دادن موج منفی و کاستن از شکوه این برنامه بزرگ را آغاز نمودند و با بهانه های تو خالی که این همایش را انتخاباتی نامیدند و عنوان شب سیاه را برایش گذاشتند که واقعا جای تعجب است عده ای که خود را خبرنگار و اهل قلم معرفی میکنند قداست آن را حفظ نمی کنند و هرچه بر زبانشان جاری شد به روی کاغذ می آورند و همچنین گفتند چرا مجری مراسم این کلمه را اشتباه گفت ، چرا به فلان رییس اداره خیرمقدم گفته نشد و چرا از من تقدیر نشد، در صدد بوده اند که این مراسم را ضعیف نشان دهند. واقعا جای سوال است که هرگاه مراسمی برگزار می شود عده ای باید ساز منفی به دست بگیرند و با ذره بینی که دارند مسائل را رصد کنند و از درون آن نقص و کاستی را بیرون بیاورند و به هیچ وجه حاضر نمی باشند که بپذیرند این همایش برای نخستین بار برگزار شده و خوشبختانه توانسته است رضایت خاطر مسئولین و خبرنگاران را به دست بیاورد. آری ما نمی گوییم این مراسم بدون اشکال بود ولی نظرمان بر این است که نقاط قوت و برتری این همایش در قبال ضعف آن قابل قیاس نمی باشد. بیاییم همه با هم نقطه دیدمان را عوض کنیم و اینقدر منفی بافی نکنیم زیرا این معضل بزرگ یک آفت است و شادی و نشاط را از زندگی به دور می کند و سبب می شود ما واقعیت ها را نبینیم و به قول معروف دنبال گیر دادن باشیم و چه زیبا فرمودند مقام معظم رهبری که برای دستیابی به موفقیت باید نقاط ضعف و مثبت را در کنار همدیگر قرار دهیم .در پایان امیدوارم در این ماه مبارک و در لحظه های معنوی و روحانی آن بیاییم مثبت اندیشی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا هم خود و دیگران را از این نعمت بزرگ بهره مند سازیم

                • يکشنبه 23 مرداد 1390-0:0

                  آقاي آجوداني گمونم شما داريد هر لحظه به اسم اين و آن داريد براي خودتان كامنت مي‌گذاريد اين بار هم به اسم رهنما دبير آموزش و پرورش خود تا عناوين خود را به رخ مردم بكشيد عناويني كه صحت آن را كسي تاييد نكرده. ضمنا 70 درصد اين روزنامه هايي كه نام برديد دوم خردادي بوده و يا به حالت نيمه تعطيل درآمده تا برخي از آنها تعطيل شدند.

                  • يکشنبه 23 مرداد 1390-0:0

                    مقصر کسانی هستند که افرادی مثل آجودانی را دعوت کردند حتی یک نفر از خبرنگاران آملی نمی تواند ادعا کند که کارت خبر نگاری رسمی داشته و یا عضو خانه مطبوعات بوده و از او تجلیل نشده است!
                    اگر کسی هست بسم الله
                    آقای آجودانی شما که اینهمه مدعی هستی کارت خبرنگاری داری؟
                    عضو خانه مطبوعات هستی ؟
                    خبرنگار کدام روزنامه هفته نامه کجاهستی ؟

                    • يکشنبه 23 مرداد 1390-0:0

                      آقای آجودانی اگر می خوهند کاندیدای مجلس شوند و یا از کاندیدای مجلسی حمایت کنند نیاز به جار و جنجال ندارند تا بخواهند اذهان عمومی را به حاشیه بکشند . بهتر است در نشست های شبانه ای که دارند شفاف تر بیان کنند تا این که کلنگ تخریب ریشه ایشان و سایر اهالی فرهنگ را نابود کند.

                      • یک حزب الهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                        هر کسی انصاف داشته باشه نمیتونه چاپلوسی های مراسم نسبت به آقای یوسفیان رو نادیده بگیره. نمیدونم مراسم تجلیل از خبرنگاران بود یا یوسفیان. چرا اون شب یار غار ایشون جناب دبیر امینی نبود؟ چون پشت پرده تمام این خوش خدمتی ها نسبت به یوسفیان رو سازماندهی کرده بود.

                        • شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                          واقعا جاي تاسف است كه هر كسي ادعاي خبرنگار بودن دارد با اين اوضاعي كه روز خبرنگار پيش مي‌آيد فكر كنم نصف جمعيت شهرهاي ما خبرنگار هستند و ما بي خبريم متاسفم كه هر كس از اين نمد براي خودش كلاهي دوخته است..و به حق خود قائل نيست طمع است كه باعث لكه‌دار شدن شرافت افراد مي شود

                          • شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                            بهتر است خبرنگاران خود به امورات خودشان بپردازند.
                            به ما كاري نداشته باشند آنقدر تو سر خودشون بزنند كه خوش باشند.

                            • خبرنگار ق-مپاسخ به این دیدگاه 0 0
                              شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                              بهتر است کسی که در بین خودمان است برای انجمن تصمیم بگیرد و از بیرون مورد حمله واقع نشویم. باید هرچه زودتر با برگزاری انتخابات این دعوای خانوادگی حل شود و به عنوان یک خبرنگار آملی تقاضا دارم این مسایل به بیرون درز نکند و باید برای خودمان تصمیم گیری کنیم به امید روز خوش برای عرصه خبر در آمل

                              • رهنما- دبیر آموزش و پرورشپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                جناب آقای قربانی شما که از حرف حق استاد آجدانی سرگیجه گرفتی و خودت کامنت میدی از خودت حمایت میکنی جهت اطلاع میگم ما مقالات جناب آجدانی را در این نشریات خواندیم: روزنامه های شرق- اعتماد- جلم جم- روزگار- هم میهن - اعتماد ملی- کارگزاران- همشهری - ایران و... و مجلات شهروند امروز- نسیم بیداری- نگاه نو - مهرنامه - و خبرگزاری های زاد - ایلنا- کتاب - مازندنومه- آمل نیوز- و نشریات محلی پیام آمل و... و نیز 2 کتاب از ایشان منتشر شده1- روشنفکران ایران در عصر مشروطه که کتاب سال فرهنگیان شده و 2- علما و انقلاب مشروطه و... حالا شما به جای گریه و زاری بفرمایید در کدام نشریات مقالات و مطالب منتشر کردید؟ اصلا چند کلاس سواد داری؟

                                • شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                  ناگفته نماند اینکه یکی از دوستان گفتند استاد آجودانی کجا نامزد جایزه شدند جای تاسف داره. در دومین و نهمین و سیزدهمین جشنواره مطبوعات کشور. به علاوه کسب عنوان محقق نمونه استان در 1378 و معلم نمونه کشور در سال 1377 و برگزیده مفاخر علمی آمل در سال 1378 در اولین جشنواره مفاخر آمل. کافیه؟ خجالت خوب چیزیه.

                                  • سعود- ج خبرنگارپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                    شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                    با سلام و احترام به مدیر محترم مازندنومه و تشکر از انعکاس بی طرفانه دیدگاهها. از نویسنده مقاله نیز تشکر میکنم که به مسایل مهم و درستی اشاره کردن. انجمن خبرنگاری آمل به یک نوسازی جدی نیاز دارد. این را هم بگویم من نویسنده را کاملا با آثارش میشناسم. حرفشان حرف دلسوزانه و عالمانه است. ایشان خود از مطرح ترین چهره های رسانه ای کشور هستند و ضمن احترام به همکاران ایشان شان شان بالاتر از این حرفهاست که بخواهد با امثال من و قربانی و کمالی و... مقایسه شود. وجودشان برای آملی ها مایه رحمت و از افتخارات مازندران در کشور هستند.

                                    • شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                      واقعا خجالت داره اينجوري تو سايت ها افتاديد به جون هم

                                      • یگی از خبرنگاران آملیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                        شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                        ظاهرا بعضی ها که پتشونو دگتر آچودانی رو آب ریخته بدجوری سوختند. از جناب آجودانی برای طرح شحاعانه مسایل تشکر میکنم. آقای قربانی هم بره دنبال یه کار دیگه که از پسش بربیاد. حوزه خبرنگاری و رسانه بچه بازی نیست که. ممنونیم جناب آجودانی.

                                        • یکی از خبرنگاران آملپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                          شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                          بنده يكي از خبرنگاراي فعال آمل هستم. فقط براي آگاه سازي اذهان عمومي مي‌ خواهم بگويم كه همايش تجليل از خبرنگاراي آملي امسال بي نظير بود تا اندازه اي كه بسيار از همايش تجليل ساري باآبرو تر برگزار شد البته پيشكسوتاني كه از آنها در اين يادداشت نام برده شد نيز سال گذشته تجليل شدند. در ادامه مي‌خواهم بگويم؛ آقاي آجوداني شما خود يكي از عناصر وابسته هستيد و كارنامه شما به همراه دوست عزيز و رفيق شفيق‌ تان جناب كرمزاده به كلي معلوم است و افراد معلوم الحالي هستيد پس نمي‌ خواهد اين همه مظلوم نمايي كنيد؟ شما معلم من در دوران راهنمايي بوديد فراموش كرديد كه ... به شاگردان تان مي‌ گفتيد؟ راستی اگر خبرنگار بودید تا به حال کجا بودید؟؟؟ عزیزم فكر كرديد با دوتا مطلب نوشتن در سايت‌ ها مي ‌توانيد خبرنگار شويد نه بابا اين طوري نيست؟؟ بسيار مشخص است كه از چه کسانی خط مي ‌گيريد و براي چه منظور چهره واقعي مديرعامل انجمن را مظلومانه به توهين گرفتيد؟ به دوستتان كرمزاده بگوييد كه فراموش كرده درجلسه رسمي انجمن به ارواح مادر و پدرش قسم خورده كه مشغله اش زياد است و از مديريت استعفا داده و با نظر موافق همگان نعمت قرباني كه چهره موجه شهر است رئيس اين انجمن شد و هم اکنون عملکرد بسیار مطلوبی را همه اعضا از او شاهد هستند؟ حالا عزيزان مستعفي پاي منافع شان قطع شده اعتراض مي‌كنند؟ يادشان رفته كه با نام انجمن چه باج‌ ها، سوء استفاده‌ ها و آگهي‌ هايي از اين ور و آنوربه ناحق به جيب زده اند؟

                                          • خبرنگاری از دیار هزار سنگر آملپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                            شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                            سلام یکی از خبرنگاران آملی هستم که واقعا از فعالیت آقای قربانی رضایت دارم البته تازه طی این دوسال معلوم شد که انجمن یعنی چه و وجود خارجی خود را نشان داد. تازه از تنها خوری در انجمن با آمدن نعمت قربانی خلاص شدیم، راستی مدیرعامل قبلی کرمزاده فراموش کرده چه آگهی ها و مزیت هایی را با نام انجمن تنها برای خود گرفته و دیگران از آن خبر نداشتند. راستی آجودانی تا حالا کجا بوده چه کسی بهش پیشنهاد این همه جایزه داده و کجا نامزد جایزه شده حتما توخونه اش بهش پیشنهاد شد ممکنه؟؟؟ راستی از فعالیت آقای قربانی تقدیر می شود و به عزیز دلم پیشکسوت خبر آمل پیشنهاد می شود دیگر به این مسایل دامن نزد تا جمع خبرنگاران آملی با وفاق و همدلی قیلی به کار خود ادامه دهند.

                                            • دوست آملیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                              شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                              ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این مراسم باشکوه باید عرض کنم آقای آجودانی شما که ادعای خبرنگاری میکنید چرا کاسه صبرتان لبریز شده و کدام منفعت شما زیر سوال رفته که برای خیر مقدم نگفتن به یک مسئول اینهمه داد و فریاد به راه می اندازید واقعا جای تاسف و ناراحتی دارد همچنین خدمت خبرنگار پیشکسوت آقای کرمزاده عرض کنم شما که جنبه نداشتید چرا پس از انتخاب شدنتان با انتخاب آقای قربانی موافقت کردید و الان کدامین منفعت شما به خطر افتاده است و در صدد دستیابی به چه چیزی می باشید و بنده از پیبشکسوتان عرصه خبر همچون آقای عزیزکمالی . ترحمی و دیگر عزیزان می خواهم مجددا انتخابات برگزار شود و اینهمه حاشیه سازی وجود نداشته باشد.
                                              پیرامون این مراسم باید از درایت مسئولین شهر به خاطر برگزاری آن تشکر کرد به خصوص ریاست جوان و ساعی اداره ارشاد آمل جناب محمدی و انتقادی که به این عزیز وارد میباشد این است که چرا افرادی که اصلا خبرنگار نبودند در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

                                              • آقای منس خش حامدپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                                با سلام :
                                                پهلون ته نوم قربون

                                                • واقع بين پاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                  شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                                  بنده خودم در همايش حضور داشتم و تقريبا" جز چاپلوسي و تملق گويي از مجري و آفاي نصيري نسبت به مسئولين آنهم با شتابزدگي خاص نديدم كافيست خودشان به اتفاق دو كارشناس فيلمشان را ببينند حالا آقاي آجداني چه انتظار نابجايي از دست اندر كاران دارند ...

                                                  • مجید یوسفیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                    شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                                    به همکاری که گفته مقاله ای از استا آجدانی ندیده باید گفت همکار کجای ما هستید؟ احتمالان روزنامه نمیخونید. فقط در همین مرداد ماه مصاحبه مجله نسیم بیداری با استاد آجدانی- مقاله ای از ایشون در جام جم - مقاله ای از ایشون در روزنامه روزگار- مقاله ای از ایشون در روزنامه اعتماد و مقاله ای از ایشون در مجله مهرنامه منتشر شذه و در تلویزیون هم که مناطره دیدنی ایشون غوغا به پا کرده. احتمالا احتیاج به عینک دارید همکار گرامی/ همکارتان از روزنامه روزگار

                                                    • یک خبرنگار آملیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                      شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                                      ضمن عرض احترام
                                                      در ابتدا جا دارد از برگزارکنندگان این همایش تشکر به عمل آورم که بسیار زحمت کشیدند و در ادامه به این آقا که در جریان یکسری اتفاقاتی که در انجمن صنفی خبرنگاران آمل روی داده، اطلاع دهم؛ طبق نشستی که با اعضای انجمن صورت گرفته و با موافقت آقای کرم زاده سمت مدیرعاملی به آقای قربانی موکول شد به طوری که در جلسه ای که با حضور جمع خبرنگاران در یکی از اتاق های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته این مساله مطرح و به اطلاع اعضا رسانده شد و اعضای هیات مدیره نیز تائید کردند. بنده به عنوان یک عضو کوچه جامعه رسانه ای از شما تعجب می کنم که با توجه به دید نوشتاری تان به طور یک طرفه این آقا را زیر سئوال بردید. بهتر است در جای مسند قضاوت خود این را نیز در نظر بگیرید که برای نخستین بار این همایش در شهرستان آمل صورت گرفته و ممکن است در جای خود کاستی هایی را داشته باشد و این نظرات و پیشنهادات امثالی چون شماها را می طلبد تا در سالهای آتی پربارتر صورت گیرد.

                                                      • پور رستمی - دانشجوپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                        شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                                        انصافا یکی از کسانی که میبایست تجلیل بشه خود استاد آجدانی هستند. البته ایشان نیاز به این تجلیل ها ندارن. کسی که در سطح کشور مطرحه و جایزه های ملی گرفته ما آملی ها نیاز داریم از این مفاخر تقدیر کنیم.

                                                        • شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                                          این همه سابقه که گفتی ، پس ما چرا تا به حال اسمتو نشنیدیم وندیدیم ! تا به حال یک مطلب از شما ندیدم

                                                          • مرواريد درياپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                            شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                                            قدر زر زرگز زرگر بداند-قدر گوهر گوهري

                                                            • شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                                              آقای عزیز کمالی کار اختلافات انجمن خبرنگاران آمل باتاتر از این حرفهاست. طبق مستند قانونی آقای قربانی خزانه دار هستند و نه مدیر عامل. به ختطر همین آشفته بازار است که قرار است بزودی انجمن منحل و دوباره انتخابات شود و با شکلی دیگر.

                                                              • علیرضا عزیز کمالیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                                                ضمن ارادت قلبی به سرورم جناب آقای آجودانی باید به عرض برسانم همانطوریکه مطلع هستید انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل برااساس مسائل پیش آمده انجمن خبرنگاران سابق با اداره ارشاد تشکیل شد وپس از انتخابات انتخاب شوندگان در دفتر هفته نامه پیک خزر تشکیل جلسه داده تا برای پیگیری کارها یک نفر رابه عنوان مدیرعامل انتخاب بشود تا کارها را پیگیری کند وبا توجه به تقاضای عدیده اعضای جلسه آقای کرم زاده به خاطر مشغله کاری حاضر نشدند این مسئولیت را برعهده بگیرند و با توافق که صورتجلسه آن موجود است آقای قربانی را به عنوان مدیر عامل انتخاب شد و حتی در چندین جلسه انجمن خود آقای کرم زاده بارها از مدیر عاملی آقای قربانی دفاع کردند وحتی در بزرگداشت روز خبرنگار در سال گذشته آقای قربانی به عنوان مدیر عامل انجمن درتصمیم گیری مراسم حضور داشتند باری ما هم از انتخاب بعضی از آقایان که اصلا خبرنگار نبودند اعتراض داشتیم که فرق است بین خبرنگار و مقاله نویس وقرارشد که در سال آینده آن عزیزانی که عضو خانه مطبوعات و کارت ارشاد را دارند تجلیل صورت گیرد.
                                                                آقای آجودانی اینقدر سخت نگیرد این اولین همایش بود انشا الله در همایش دوم جبران خواهد شد مگر در چهره های ماندگار همه آن عزیزان را یکجا تقدیر کردند؟یا هرساله از تعدادی تجلیل می کنند عزیزان شما باید یک نظری به مراسم روز خبرنگار درشهرستانهای دیگر استان داشته باشید تا اظهار نظر کنید که اگر کمی و کاستی داشت می توانستید نکته و نظرات خود را اعلام می کردید نه اینکه مطالبی بنویسید که باب تب شما نبود مراسم کل مراسم وزحمات دیگران را زیر سئوال ببرید .متاسفانه جامعه خبرنگاران آملی اصلا همدیگر را قبول ندارد وخود را یک سرو گردن از همه بالاتر میدانند که با این دید هنوز ما نتوانستیم در بین مسئولین جایگاه خوبی داشته باشیم و به قول معروف هر کس ساز خودش را می زند وجای تاسف است خبرنگارانی که ادعا می کنند که ما اصلا انجمن صنفی خبرنگاران را قبول نداریم پس چرا در مراسم حضور پیدا کردید و هدیه دریافت نمودید واگر مجری نتوانست اسامی همه مسئولین را ذکر کند بخاطر این بود که بعضی از مسئولین اول جلسه و بعضی وسط جلسه آمده بودند و با دادن تذکر به مجری از حضورشان تشکر می شد اینجانب که خود از خانواده کوچک خبرنگاران آملی هستیم از زحمات همه دست اندرکاران این مراسم که نسبت به سالهای گذشته بسیار عالی برگزارشد تقدیر و تشکررا دارم .درپایان از حضور همه عزیزانیکه خیال می کنند به آنها بی مهری شده عذر خواهی می کنم

                                                                • شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                                                  درود بر جناب آجدانی
                                                                  عزیز من برو دنبال اصل قضیه. اگه تو رو دعوت می کردند، جلسه شون خوب بود؟ مثلن شما پیشکسوتی؟

                                                                  • نعمت زمانی- دبیرپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                    شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                                                    وقتی استقلال انجمن خبرنگاران زیر سوال باشه و متولی کارها بشن نهادهای دولتی همین میشه. نهادهای دولتی باید حمایت کنند نه اینکه کنترل کننده و برنامه ریز همه کارها خودشون باشن. این نکته هم واقعا مهمه که چرا جای یک عده در این مراسم خالی بود؟اوضاع خرابتر از این حرفها بود که آقای آجدانی فرمودند. برگزار کنندگان مراسم به مردم بگن چرا آقای خسو پهلوانزاده جایزه خودش رو پس داد؟؟؟

                                                                    • خبرنگار آملیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                      شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                                                      در تایید نوشته جناب آجدانی باید بگویم من خودم یک خبرنگارم و من و بسیاری از دوستان و همکارانمان که اتفاقا جزو هیات مدیره انجمن صنفی خبرنگاران هستند مثل آقای کرمزاده و نیز افرادی چون آقای غلامی و پهلوانزاده و.... از اتفاقات ناخوشایند این همایش ناراضی هستیم.

                                                                      • شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                                                        اگر دولت خبرنگار را مانند يك حرفه در نظر بگيرد و ميزان و مرجع دادن حق الزحمه شان را مشخص كند ديگر اينطور نمي شود كه عزيزان كه شرافت بس بالايي دارند دنبال جايزه و رپرتاژ و ... باشند.

                                                                        • شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                                                          ناراحت نشيد. ديگر شهرستان ها هم بهتر از آن نبود. يكي از چند مرجع جايزه گرفت. يكي هم دعوت نشد و هيچ نگرفت!

                                                                          • مهدي عربي مقدمپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                            شنبه 22 مرداد 1390-0:0

                                                                            از نگارنده كه در كارنامه اش (آنچه خود اذعان مي كند) كلي منسب وكار خبري ونامزد دريافت جايزه شده انتظار مي رفت با ديد بازتري به مراسم نگاه مي كرد. من كه دراين مراسم نبودم اما با توجه به خبرهاي رسيده وخوانده شده در سايت هاي مختلف نشان مي دهد كه مراسم خوبي بوده هرچند هيچ برنامه اي بدون ايراد نيست. ولي دوست محترم چرا به برگزار كنندگان اين مراسم يك دستمريزاد نمي گويي؟ برادر من شما كه خودت خبرنگاري چرا به همكارانت بجاي دست دردنكنه همش با اين مقاله تند (كه ظاهرا ناراحتي شماهم مربوط به رييس آموزش وپرورش بوده ) مي خواي زحمت بچه ها را ناديده بگيري؟ انصاف داشته باشيد. كمي هم اگر دست در برگزاري اين نوع همايش ها داشته باشي مي تواني درك كني كه چقدر زحمت داره. لطفا با لحن ديگر و دوستي و متقن ايرادات كار را به رفقا بگين نه با اين تندخويي...

                                                                            • جمعه 21 مرداد 1390-0:0

                                                                              باید اضافه کرد آدمهایی مثل آقای صادقی و توللی و سمن آبادی در آمل کی روزنامه نگار شدند تا چه برسه پیشکسوت روزنامه نگاران آمل. واقعا نمی بایست میان اینه با خبرنگاران ارزشمندی چون آقایان خسو پهلوانزاده و علی کمالی و علی کرمزاده و مفاخری چون استاد اسماعیل جمشیدی و جمشید حمیدی و... فرقی باشه.؟ کاملا با نویسنده محترم این نوشته موافقم.


                                                                              ©2013 APG.ir