تعداد بازدید: 3172

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 24 مرداد 1390-10:34

آقاي فرماندار حرفه اي عمل کند

  سر میز افطار فرماندار فعلی و سابق کنار هم می نشینند،دوش به دوش یکدیگر ، سر در سر هم دارند و در گوشی هم حرف می زنند،نمی دانم چه می گویند! به یکی از کارکنان فرمانداری گفتم:"خوب نیست اين دو نفر کنار هم بنشینند،يکي برگزار کننده انتخابات است و ديگري کانديداي همان انتخابات"؛ لبخندی می زند و می گوید "اتفاقی بود".(در حاشيه مراسم گلريزان؛يادداشتي از کلثوم فلاحي،خبرنگار-ساري)


دهمین جشن گلریزان در محل باشگاه برق ساری در حال برگزاري است.دیر مطلع شدم و دیر هم به مراسم می رسم.

 البته طبق عادت هميشگي این برنامه هم با تاخیر بسیار آغاز شده. افرادی هم دیرتر از من می آیند.

 فرماندار تازه منصوب ساری دقایقی پس از من وارد سالن می شود و در ردیف جلو می نشیند و فرماندار سابق ساری هم با اندک فاصله ای وارد سالن شده و هم ردیف من می نشیند.

مراسم گلریزان است و خیران جمع هستند. همکاری می گوید:" امسال استقبال کمی شده".

بقیه مراسم که همان اهداي کمک های نقدی برای آزادی زندانیان غیر عمد است به بعد از مراسم افطار موکول می شود.

 سر میز افطار اما فرماندار فعلی و سابق کنار هم می نشینند ، دوش به دوش یکدیگر ، سر در سر هم دارند و در گوشی هم حرف می زنند ، نمی دانم چه می گویند!

 به یکی از کارکنان فرمانداری گفتم:" خوب نیست اين دو نفر کنار هم بنشینند،يکي برگزار کننده انتخابات است و ديگري کانديداي همان انتخابات"؛ لبخندی می زند و می گوید "اتفاقی بود".

سوالی در ذهنم نقش می بندد: « آیا فرماندار ساری با همه نامزدهای انتخاباتی سر یک میز می نشیند؟ و آيا او نبايد به جهت سمتي که دارد خود را در مظان اتهام قرار ندهد؟»هر چند مي دانيم نيت و قصد خاصي در ميان نبوده،اما بي طرفي،لازمه برگزاري انتخاباتي سالم است.

 فرماندار تازه منصوب شده ساري که هنوز یک هفته هم از انتصابش نمی گذرد در طول دوران خدمت خود در ، امتحان های زیادی برگزار کرده و اکنون خود در معرض امتحان قرار گرفته است.

حسيني نژاد باید بداند پس از کش و قوس های فراوان و باطل شدن حکم دیگری ، به کرسی فرمانداری دست یافته و بی شباهت به فرزند ناخواسته نیست .

 شاید فرماندار ساری بر اساس عادت دیرینه در آموزش وپرورش،بنا دارد فعالیت هايش را از ابتدای مهرماه آغاز کند اما باید بداند آزمونی به بزرگی انتخابات در پیش دارد که اکنون هم برای برنامه ریزی آن دیر است.

او باید بداند عرصه سیاست متفاوت از عرصه فرهنگ است و این تفاوت زمانی ملموس تر است که انتخاباتی پیش روست که به قول برخی حساس ترین انتخابات پس از انقلاب است.

 فرماندار مرکز استان این را هم بداند که در چنین شرایطی ، نشست و برخاست با نامزدهای انتخابات مجلس نهم ، نه تنها به نفع او نیست،سودی هم برای مردم این شهر ندارد.

 زمانی که علی بابایی به قول عده ای حکم فرمانداری را در جیب خود داشت ، گروهی منتسب به فرماندار سابق ساری ، هرچه در توان داشتند فروگذار نکردند تا جلوی این حکم گرفته شود ، اینک نشست و برخاست فرماندار با این کاندیدای انتخابات مجلس که همان فرماندار سابق است ، چه پیامی می تواند داشته باشد؟

نماینده مردم ساری در روز انتصاب حسینی نژاد به سمت فرمانداری ، وظیفه فرماندار را برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آرای مردم عنوان کرد که پیشنهاد می کنیم حسینی نژاد این دو مورد را به طور ويژه مورد توجه قرار دهد.

حسینی نژاد فردي محبوب برای کسب این کرسی نبود و به اعتراف خودش حتی تا 10 روز قبل از انتصابش هم از انتخاب خودش به عنوان سمت فرمانداری مطلع نبود،پس بايد مثل سياسيون حرفه اي رفتار کند و به قول معروف حتي مراقب آب خوردنش هم باشد تا مبادا تعبيري سياسي شود.

بهتر است فرماندار ساری از نشستن هاي این چنینی با افراد ویژه(حتي بدون قصد و نيت خاص و قبلي) دوری گزيند تا گمانه ی حضور وی صرفا برای انتخابات ،پررنگ تر از آنچه که هست،نشود.

 تا یادم نرفته باید این خبر را هم ذکر کنم که بالغ بر 100 میلیون تومان در جشن گلریزان جمع آوری شد و استاندار مازندران هم مبلغ 30 میلیون تومان کمک کرد.

ايميل نويسنده: (falahi.dargahlo@gmail.com)


  • یک شهروند سارویپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 27 مرداد 1390-0:0


    سلام باید عرض کنم فر ماندار جدیدبه این مهمانی ها و شام خوردن و افطار خوردنها خیلی علا قه دارد و زیادی هم...برای همفکران خودش هست ... و تحکم زیاد دارد به زیر دستان... چون توی اموزش وپرورش معلم بیچاره حرف نمی تونست بزنه...تا بعد عزت زیاد

    • چهارشنبه 26 مرداد 1390-0:0

      ....فرماندار جدید وفدیم از جنس مخالف ونامحرم نیستند وادب حکم میکند که فرماندار جدید با همه خوب باشد واین ازفرهنگ اسلامی نشات میگیرد

      • چهارشنبه 26 مرداد 1390-0:0

        خبر دارید که ... در فیس بوک هم عضوه و می گن... اخیرا هم در خصوص ویژه نامه گند زده ... به همه چیز اینها باید شک کرد.

        • سه شنبه 25 مرداد 1390-0:0

          فرماندار قبلی فردی افراطی و به ظاهر مذهبی می باشد قطعا مردم خوب ایشان را می شناسند فردی که برای معرفی خود برای انتخابات هر کاری انجام می دهد و از هیچ تلاشی برای تخریب افراد دریغ نمی ورزد مدیران قبلی استان همه بد مدیران فعلی همه بد .. فقط جناب ایشان مادرزاد مثبت و مدیری توانمند !!! به دنیا آمده اند از همشهری ها خواهش می کنم فقط رزومه این فرد را در فرمانداری بررسی نموده بعد همه چیز ثابت می شود

          • دوشنبه 24 مرداد 1390-0:0

            یکی مراقب این فرماندار باشد که گاف ندهد.این آقا نمیداند که سایر کاندیداها اگر اعتراض کنند او چه جوابی دارد که بگوید!مشاورانش(اگر مشاور دارد)با او صحبت کنند که مراقب حرکاتش باشد.به قول شما آب خوردن اینها تعبیر سیاسی میشود چه برسد به اینکه برود کنار یک نامزد و شام بخورد.

            • دوشنبه 24 مرداد 1390-0:0

              از افتخارات آقای زارعی تو دوره فرمانداریشون سکوت و همراهی در جدا شدن روستای میاندرود از ساری بود ،حتما رای میارن ایشون به همراه آقای یوسف نژاد

              • دوشنبه 24 مرداد 1390-0:0

                کار به جایی رسیده که یک خبرنگار بایسد الفبای سیاست رو به فرماندار یک شهر بگه!!هيچکي سر جای خودش نیست.من که کارمندم مي دونم اگه دو دقیقه همراه فلان کاندیدا برم انگ میخورم که اون وریم!!بعد آقای فرماندار میره با کاندیدای تابلوی انتخابات شام مي خوره و میگه ومیخنده!!؟

                • دوشنبه 24 مرداد 1390-0:0

                  فرماندار رفت که بفهمه سیستم مدیریت در فرمانداری چه جوریه؟آخه یک دفعه شد فرمامندار و رفت از قبلیه بپرسه غافل از اینکه قبلیه هم 5 سال بود و کاري نکرد و رفت کاندیدا شد تا در مجلس هم کاری نکنه.الابته اگه رای بیاره

                  • دوشنبه 24 مرداد 1390-0:0

                    ... یعنی اینکه میخواین بگید این....... اره؟ نه بابا بیخیال


                    ©2013 APG.ir