تعداد بازدید: 4511

توصیه به دیگران 2

شنبه 19 شهريور 1390-10:36

نونم را بده،الان ماريچي شروع ميشه!

30 درصد طلاق هاي کشور فقط به خاطر يك شبكه ماهواره اي است!(گزارشي از ربابه حسین پور،خبرنگار-ساري)


 تابستان امسال هم مثل سال هاي گذشته نيروي انتظامي طرح ضربتي جمع آوري ديش هاي ماهواره را در دستور كار خود قرار داد اما اين بار ديش هاي علني!

 نيروي انتظامي هر بار از جمع آوري چند صد دستگاه ماهواره و تجهيزات متعلق به اين بشقاب بزرگ رصد دنيا خبر مي دهد و مي گويد : چندين عامل فروش و نصب ماهواره را دستگير كرده است، غافل از اينكه اين كار بريدن سرشاخه هاي درخت تنومند هجمه فرهنگي است و ره به جايي نمي برد.

جالب اينجاست علي رغم اينكه براي اين دستگاه امنيتي مسجل شده روش جمع آوري ديش هاي علني كه به نوعي انعطاف دستگاه هاي امنيتي در برخورد با دارندگان اين دستگاه را نشان مي دهد هم به نتيجه نخواهد رسيد اما همچنان اصرار بر همان روشي دارند كه سال هاست دشمنان ما دريافته اند چراغ به دست گرفتن در روز روشن است.

 سال هاست دشمن تغيير روش داده و برای پیاده کردن اهداف خود دیگر در میادین نظامی سرمايه گذاری نمی‌کند بلکه سرمایه‌گذاری اصلی او در جنگ رسانه‌ای و از طریق شبکه‌های ماهواره ای است و اكنون از راه فرهنگي و درون اتاق هاي خلوت و ميان دست هاي نوجوانان و جوانان به شستشوي مغزي پرداخته و متاسفانه در اين راه هم تا حدود زيادي موفق شده است.

 در اين سال ها حال جوانان ما ناخوش شده و ذائقه آنها به كلي تغيير كرده است. در اين سال ها اسير سياست شده ايم و با به حاشيه راندن دردهاي جامعه، مسائل اجتماعي به گونه اي فداي سياست شده و ماهواره در شکل دادن به هنجارهای اجتماعي با ارائه تصاوير خلاف عفت عمومی ، گسترش بی بند و باری و ايجاد جرايم جنسی نقش به سزايي ايفا كرده و دربين تمام سنين و اقشار هم مخاطبان خاص خود را پيدا كرده است.

*سن تماشاي ماهواره پايين آمده است

 چندي پيش در صف نانوايي مشغول صحبت با زنان و دختراني بودم كه همگي را مي شناختم.ناگهان صنم -يكي از خانم هاي مسن همسايه- همچون اسپند روي آتش پريد ، رو به شاطر كرد و گفت:"زود باش نونم رو بده الان ماريچي شروع مي شه!"

 هر چه فكر كردم اين اسم برايم در ميان سريال هاي تلويزيوني مان آشنا نيود اما جالب تر از اين،صداي قهقهه بقيه زنان و نيز تعدادي از مردان بود كه چشمان همه آنها برقي زد و با هم گفتند:"راست مي گي الان شروع مي شه،حاج خانم شما هم؟!"

 زن اخمي كرد و گفت:"شما ها كه جوونين نبايد نگاه كنين تا مبادا منحرف بشين!"

 مينا يكي از زنان جوان گفت:"حاج خانم از ما هم گذشته الان بچه هاي دو سه ساله شيفته ماهواره هستن و سر ساعت براي ديدن اين فيلم ها لج مي كنن!"

نازي مادر بزرگي بود كه با ناراحتي ادامه داد:راست مي گي. نوه هاي من هم اين جوريند. تمام صحنه هاي غير اخلاقي رو كه من از نگاه كردن شون شرمم مي ياد با دقت و تعجب خاصي نگاه مي كنن. هرچي به پدر و مادراشون مي گم گوش نمي دن،خدا مي دونه اين بچه ها فردا چي مي خوان از آب در بيان!"

 علي هم وارد بحث ما شد و گفت:" راستش تمام اين سريال ها فقط براي سرگرميه و خيلي از بخش هاش هم حرص آدم رو در مياره چون به دور از واقعيته!"

 بحث نقد و بررسي اين سريال كه ظاهرا از يكي از شبكه هاي ماهواره اي فارسي همه شب به همراه تكرار روز بعد پخش مي شود، ميان زنان و مردان به طور جداگانه بالا گرفت ،تا اینکه شاطر نان ها را از تنور در آورد و به آنها داد.

* 60درصد مردم كشورمان مخاطب ماهواره اند

براساس نظرسنجی‌ها حدود 60 درصد مردم كشورمان مخاطب ماهواره هستند و اين به دليل ضعف صدا و سيماي ماست كه با ريزش مخاطبانش به عنوان بزرگترين فرصت‌ساز برای رقبا عمل كرده است.

طبق آخرين آمار جهانی 347 ماهواره‌ تلويزيونی سراسر جهان را زير پوشش خود قرار داده‌اند و از اين تعداد 300 شبکه به صورت گسترده‌ای فعاليت می‌کنند که سهم منطقه آسيا از این تعداد در حدود 214 ماهواره است.

 18 هزار و 209 شبکه تلويزيونی نيز در دنيا راه‌اندازی شده که تعداد 116 مورد آن‌ها به صورت فعال، کشور ما را زير پوشش خود قرار داده‌اند.

 هجمه اين همه شبكه ماهواره اي كه هر لحظه بر روي افكار مردم ما از هر سن و قشري سم مي پاشند و ضعف صدا و سيماي كشور را مي رساند واقعيت دردناكي است كه بنيان خانواده ها رانشانه رفته است،30 درصد طلاق ها فقط به خاطر يك شبكه ماهواره اي در كشور اتفاق نادري است كه بايد گفت:اگر از غصه بميريم رواست.

 اينجا ديگر سكوت جايز نيست. بي تفاوتي برخي از مسوولان و اعمال روش هاي منسوخ شده جمع آوري ماهواره در برابر سريال‌هاي ماهواره‌اي كه به عقيده بسياري از كساني كه با آنها گفتگو كردم بيشتر جنبه سرگرم كننده دارد و تنها وقت بيننده‌ها را مي‌گيرد و با پخش داستان‌هاي تكراري عشق و عاشقي، زرق و برق و نوع پوشش بازيگران سعي بر القاي ايجاد روابط و دوستي‌هاي نامشروع و اميال افسار گسيخته جنسي و خيانت همسران به يكديگر را دارد، قابل اغماض و گذشت نيست،اينجا سرنوشت نسلي تازه و ملتي در آينده رقم مي خورد و ما نادانسته آب به آسياب دشمن مي ريزيم! 

ايميل نويسنده: (heyran55@yahoo.com)


  • مریم امیری پاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 2 آبان 1390-0:0

    خواهش می کنم ماهواره هاراجمع کنید من وشوهرم درسال 11ازدواج هستیم وپسر 9ساله داریم ولی بخاطر فیلمهای غیر شرعی زندگیمان داره ازهم می پاشه خواهش میکنم ماهواره هارا جمه کنید وپیگرد باشید

    • سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

      خوان ميگل چند سالشه

      • چهارشنبه 30 شهريور 1390-0:0

        خبرنگارارجمند عالی بود

        • سه شنبه 29 شهريور 1390-0:0

          خدا نگذر از اونهائي كه تيشه به ريشه اين مردم باغيرت ميزنند

          • دوشنبه 28 شهريور 1390-0:0

            حقیقتا با شما موافقم. ای کاش مسئولین فکری بکنند.متاسفم.

            • يکشنبه 27 شهريور 1390-0:0

              سلام آقای صادقی لطف کنید به خبرنگار خودتون که اینهمه آمار و ارقام اعلام کردند بفرمایید این آمار و ارقام از کدام منابع و مراجع قانونونی آمده است وگرنه پیگرد دارد. در غیر اینصورت از نوشتن آمار من در آوردی شان دست بردارند .زیرا نانواییها و مردم کوچه و خیابان و روستای ولوجا که منطقه زندگی این خانم خبرنگار می باشد جز جامعه آماری به حساب نمی آید. با تشکر

              • به نعل و به میخپاسخ به این دیدگاه 0 0
                شنبه 19 شهريور 1390-0:0

                بزرگترین اشکال نوشته بالا به نعل و به میخ زدن است . آمارهای نامطمئن مثلاً در مورد طلاق هم عیب کار را بیشتر می کند . اگر به ریشه های مشکل توجه نداریم لا اقل به حرف های آمده در آیتم خبری «
                چرا مردم ماهواره تماشا مي کنند:مدیریت تقاضا یا مدیریت عرضه؟ » در همین مازند نومه توجه کنیم .


                ©2013 APG.ir