تعداد بازدید: 3608

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 29 شهريور 1390-5:49

استاد موسيقي:براي برگزاري کنسرت با نیروی انتظامی درگیری داریم

اگر شورا نتوانسته با هنرمندان رابطه برقرار کند،عذرخواهی می کنم/ اگر انتقاد می کنم من را دشمن فرض نکنید/عاشقانه کار می کنیم اما خدمات چندانی ندیدیم/انتظار نداریم شورا مردم را دانشمند کند/دلم مي خواهد فرزندانم جای رفتن به پشت راه آهن به مراسم شب شعر بیایند.(گزارش مازندنومه از نشست مشترک هنرمندان قائم شهر با اعضاي شوراي شهر)


روز دوشنبه و پس از جلسه علني،اعضای شورای شهر قائم شهر نشست مشترکی در محل شورا با هنرمندان این شهر برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار مازندنومه، رئیس شورای شهر قائم شهر در این نشست اظهار داشت:نیاز جامعه هنرمندان برگرفته از آثار روح ، منش و قلب آنها است که با بحث هار فرهنگی گره خورده است.

 داریوش اسدزاده با بیان اینکه الگوی احترام به هنرمندان در دستور کار شورای شهر قائم شهر قرار دارد ، افزود: اگر در طول اين مدت، شورا نتوانسته با هنرمندان رابطه برقرار کند عذرخواهی می کنم.

وی با اشاره به اين که شورا و هنرمندان وجه اشتراک زیادی با هم دارند، ادامه داد:اثرگذاری جامعه هنری و شورا بر جامعه شهری ، رابطه مستقیم دارد.

اسدزاده خاطرنشان کرد: امروز مقدمه و شرایطی را فراهم کردیم تا بتوانیم اطلاعات جامعه هنری شهرمان را در اختیار داشته باشیم و شروع خوبی است هرچند که با تاخیر برگزار شده و شورا باید زودتر در این سرفصل ورود پیدا می کرد.

رييس شوراي شهر قائم شهر اظهار داشت: امیدوارم این شروع منتج به نتیجه خوب برای شهرمان شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می کنم از تجارب جامعه هنری قائم شهر در عرصه های تخصصی در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی استفاده کنیم.

در ادامه نماینده انجمن خوشنویسان با بيان اين که اگر انتقاد می کنم من را دشمن فرض نکنید،افزود:همه ما ایرانی هستیم و به نظام و کشور علاقه مند.

به گزارش خبرنگار ما منوچهر اسکندری خاطرنشان کرد:قائم شهر با ظرفیت های بالقوه ای که دارد می تواند شکل و ظاهر بهتری در استان داشته باشد به شرطی که مسئولان هم دل شان بسوزد.

 وي یادآور شد: هنر و فرهنگ می تواند جلوی انحراف و فساد را بگیرد و به کمک مسئولان دلسوز شهر که می خواهند محیط سالمی برای شهروندان داشته باشند چه چیزی بهتر از گسترش و پرورش هنر و فرهنگ.

 وی با اشاره به اینکه هنرمندان قائم شهر خالص بوده و خوب کار می کنند، اظهار داشت: آقای گویا از هنرمندان عرصه خوشنویسی است که اکنون در بستر بیماری قرار گرفته و نمی دانم مسئولان شهری تا چه اندازه به این هنرمند توجه کرده اند.

 اسکندری ادامه داد: ما عاشقانه کار می کنیم اما خدمات چندانی ندیدیم، من قدر ناشناس نیستم اما جز یک فرماندار در سال های گذشته از کسی چیزی ندیدیم.

 مسئول انجمن موسیقی قائم شهر در این جلسه ، اظهار داشت: آلودگی بصری در شهر ما موج می زند به ویژه در ورودی قائم شهر مغازه هایی در حوزه فنی باعث این آلودگی هستند در حالی که در اصفهان همه این مغازه ها به گاراژ انتقال داده شده اند .

جلال حیدری افزود: در شهر کارهای فراوانی انجام می شود اما به خاطر همین مسائل ، به چشم نمی آید.

وی با بیان اینکه نگرانی ما این است که فرزندان و و شهروندان ناسالمی داشته باشیم ، تصریح کرد: با اجرای کنسرت های متعدد می توانیم نشاط را به جامعه بدهیم.

حیدری با اشاره به اینکه برای اجرای کنسرت سالن داریم اما نمی توانیم به راحتی کار کنیم ، یادآور شد: موانعی بر سر راه وجود دارد و بعضا در این رابطه با نیروی انتظامی درگیری داریم.

وی با بیان اینکه باید انضباط جامعه را ارتقا دهیم ، گفت: هر خدمتی که ارائه کنیم اگر مردم نشاط نداشته باشند این انضباط را رعایت نمی کنند،مردم باید شاد باشند و کمک هنرمندان می تواند راهگشا باشد.

اين استاد برجسته موسيقي و نوازنده تار با اشاره به اینکه پرخاشگری در شهر فراوان است ، ادامه داد: می توانیم روحیه شاد را در جامعه تزریق کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار نداریم شورا مردم را دانشمند کند، خاطرنشان کرد: اما انتظار داریم شورا تلاش کند تا مردم خوبی داشته باشیم.

 حیدری با اشاره به اینکه برای تهیه یک سالن باید با هزینه بالا با هلال احمر ، ارشاد و نیروی انتظامی مقابله داشته باشیم تا بتوانیم مردم را شاد کنیم ، اظهار داشت: شادی ما استفاده از اشعار سعدی و مولانا است اما موانع بر سر راه ما می گذارند.

وي در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای ایجاد نشاط در جامعه می توانیم با همکاری شورا کنسرت برگزار کنیم و از محل عواید آن بخشی را برای برطرف کردن مشکلات شهری لحاظ کنیم.

اما عضو انجمن هنرهای تجسمی قائم شهر در سخنانی اظهار داشت: زیباسازی شهر از نظر هنری در عهده افراد تجسمی است که هم کار هنری انجام دهند و هم دید خوبی دارند.

 امید عزیزی با بیان اینکه هنرمندان مشهدی برای انجام پروژه های شهری از حمایت های بی شماری برخوردار هستند ، گفت: این هنرمندان هزینه های هنگفتی برای اجرای پروژه های هنری دریافت می کنند.

وی افزود: کارهای حجمی می تواند در میدان های شهر انجام شود تا از منظر زیبایی شناسی ، شهر چهره خوبی به خود بگیرد.

عزیزی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگ ترافیک در تهران خاطرنشان کرد: کارهای منطقه 11 شهرداری تهران را در این حوزه 2 تن از هنرمندان قائم شهری انجام می دهند و پتانسیلی که در این رشته در قائم شهر وجود دارد بسیار زیاد است.

بر اساس اين گزارش،رئیس انجمن نمایش مازندران در این نشست با بیان اینکه مدت ها انتظار برگزاری چنین نشستی را از شورا داشتم ، گفت:تلاش های زیادی در رابطه با مسائل فرهنگی شهر از شورا شاهد بودیم و از این دغدغه فرهنگی تشکر می کنم.

رجبعلي فلاح با اشاره به اینکه اغلب گروه های نمایش سایر استان ها از حمایت های شورا و شهرداری استفاده می کنند و حتی درآمد واحد نمایش ارشاد را به حساب هم نمی آورند ، تصریح کرد:دغدغه اقشار مختلف هنرمندان مانند زنجیر به یکدیگر پیوسته است و نقطه اشتراک ما ایجاد شادی و نشاط در جامعه است و این به هیچ شکلی اتفاق نمی افتد مگر با کمک توانایی های فرهنگی و هنری که در شهر وجود دارد.

 وی افزود: خانه جوان به عنوان محلی که می توانیم کارهای فرهنگی هنری انجام دهیم احداث شده اما عملا این کار انجام نمی شود.

اين استاد برجسته هنر خيمه شب بازي و عروسکي یادآور شد: از وقتی هنرمندان به منطقه کوچکسرا منتقل شده اند به واسطه فاصله زیاد، ارتباط مردم با هنرمندان خیلی کم شده است.

 وی با بیان اینکه معماری و ساختار ساختمان کوچکسرا مربوط به خوابگاه بهزیستی است، خاطرنشان کرد: از خانه جوان می شد استفاده بهینه ای کرد به شرط اینکه به صورت مستمر در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

در ادامه مسئول انجمن شعر و داستان قائم شهر در سخنانی اظهار داشت: ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است و این اتفاق خوب که برای نخستین بار انجام شد به فال نیک می گیرم.

حسنی افزود: هنرمندان در ساختمان حر زجر می کشند چراکه نه آب دارد و نه سرویس بهداشتی و نه یک مسئولی .

 وی با اشاره به اینکه چرا هنرمندان برای تشکیل انجمن باید از بودجه شخصی هزینه کنند، ادامه داد: برای برگزاری هر عصر شعر علاوه بر هزینه شخصی آخر کار هم از طریق برخی دوستان حرف های نامربوط نصیب ما می شود اما باز هم جلسه بعدی را برگزار می کنیم.

 حسنی با بیان اینکه من یک معلم هستم و دلم برای این بچه ها می سوزد، یادآور شد: اگر یک دور پشت راه آهن بزنید دوستان و بستگان ما هستند که معتاد شده اند و اگر رهایشان کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ شورا نزدیک ترین مسئول به این افراد است.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان توقع بسیار پایینی دارند ، خاطرنشان کرد: آن ها با هدیه یک کتاب هم کار خود را به بهترین نحو انجام می دهند.

حسنی با بیان اینکه چند سال قبل به همراه یک معلم بازنشسته برای کمک به شورا رفتیم ، اظهار داشت: حتی جواب سلام ما را هم ندادند و این معلم از همان روز در بستر بیماری افتاد و این بغض در گلویم بود و باید می گفتم.

 وی تصریح کرد: فکر نمی کردم شورا جلسه ای مانند امروز برگزار کند که ما حرف بزنیم،اما حالا که جلسه گذاشتید مردانه پشت این موضوع ایستادگی و حمایت کنید تا حواس مان بیشتر به بچه های شهرمان باشد.

 حسنی با بیان اینکه 2 ماه قبل برای کسب اجازه نصب بنر به شهرداری رفته و بنرمان را مهر کردیم ، گفت: اما پس از نصب به سرعت بنر را برداشته و بنر دیگری جای آن نصب کردند.

بهروز رستگار مسئول انجمن ادبيات داستاني اظهار داشت:کار فرهنگی را برای شهر انجام می دهیم اما برای ما فقط حرف و حدیث به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه فکر کرده اید که از ضرب المثل های بومی می شود در شهر استفاده کرد تا بیننده به یاد بخشی از زندگی امروز و گذشته و تاریخ و فرهنگ مان بیفتد، یادآور شد: هنرمندان را به دور از شهر فرستادند تا در دسترس نباشند.

رستگار با اشاره به اینکه برگزاری عصر شعر در کوچکسرا با استقبال مواجه نمی شود، گفت: وقتی در سالن امور تربیتی عصر شعر برگزار می کریم 200 نفر به مدت چهار ساعت سر پا ایستاده بودند.

 وی خطاب به اعضای شورا با بیان اینکه شما به مردم شهر بدهکار هستید ، اظهار داشت: معتادهای شهر از ابتدا این گونه نبودند.

 رستگار با اشاره به اینکه هنرمند در هیچ چهارچوبی نمی گنجد ، یادآور شد: اگر مسئولان دلسوز باشند هنرمندان مخلص ترین انسان ها هستند.

وی با بیان اینکه این حمایت ها نباید به ظاهر باشد ، خاطرنشان کرد: از بی توجهی ها ناراحت نمی شوم، دلم می خواهد فرزندانم در جامعه ای سالم زندگی کنند و به جای رفتن به پشت راه آهن به مراسم شب شعر بیایند و از این برنامه تاثیر بپذیرند.


  • جمعه 1 مهر 1390-0:0

    هنر باید مانند صنایع دستی، هزینه اش را خود تأمین کند. چون در غیر این صورت، وابسته می شود.

    • جمعه 1 مهر 1390-0:0

      اگر فکر می کنید پول بهسازی پشت راه آهن را باید به شما داد در اشتباهید. زیرا باید ساخته شود تا از مأمن معتادان خارج گردد.

      • جمعه 1 مهر 1390-0:0

        مگر می شود ارشاد خود متولی انجمن هنری باشد و هلال احمر اینهمه برای جوانان سرمایه گذاری کند ولی از برنامه مناسب حمایت نکند؟

        • جمعه 1 مهر 1390-0:0

          اگر مراحل شرعی موسیقی رعایت شده و مجوز مربوطه دریافت شود چه کسی است جلوی آن را بگیرد. آیا اینهمه موسیقی که صدا و سیما پخش می کند کسی چیزی می گوید؟ هنر باید با دین تلفیق شده و در خدمت جامعه باشد تا منجر به انحراف نشود.

          • جمعه 1 مهر 1390-0:0

            یادمان نمی رود آقای اکبری نماینده دور پنجم مجلس، طرح انتقال مکانیکی های ورودی شهر را به میدان بار و تجمیع میدان بار را به شهرداری آن زمان داد؛ ولی به تدریج فراموش شد.

            • جمعه 1 مهر 1390-0:0

              از اینکه بلاخره یک چنین جلسه ای برگزار شد خوشحالم. به عنوان یک عضو کوچک هنری قائم شهر انتظار داشتم رییس ارشاد هم بود تا به نقاط ضعف خودش جواب میداد. حیف. به راستی چرا نباید از گویا دلجویی شود. هنرمند متعهد آقای جلال الدین مشمولی که با طرح تجسمی (خدا در روستا) نام ایران را پرآوازه کرد کجاست؟ چرا مرتضی اسماعیل زاده،تنها جوان نمونه هنری کشور از مازندران و کسی که در سن 16 سالگی بزرگترین همایش سینمایی مازندران را برگزار کرد و افتخارات هنری زیادی دارد گوشه عزلت گزیده. دوستان شورای شهر به اینها هم توجه کنند


              ©2013 APG.ir