تعداد بازدید: 3291

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 29 شهريور 1390-6:23

آرام و بدون حاشيه

شورا مصوبه ای در خصوص کمک به تیم فوتبال نساجی داشت که مورد تایید کمیته انطباق هم قرار گرفت/برخی نیروهای شهرداری به اندازه کافی آموزش ندیده اند/نیروهایی در شهرداری جذب شده اند که بومی نیستند/از پول مردم در حال هزینه کردن هستیم اما نظارت دقیقی انجام نمی شود/در رابطه با جذب نیروی انسانی 2 بار با شهرداری مکاتبه داشته ایم که پاسخی ندادند/(گزارش جلسه علني شوراي شهر قائم شهر)


جلسه علنی شورای شهر قائم شهر پيش از ظهر دوشنبه برگزار شد.علي رغم جنجالي بودن جلسه هفته گذشته،اين جلسه آرام و بدون حاشيه و با کيفيت بهتر برگزار شد و برخي اعضا نيز به دفاع از حريم خبرنگار پرداختند و به نوعي اظهارات هفته گذشته خود را پس گرفتند.گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگارما-را از اين جلسه بخوانيد.

-------------------------

*اسدزاده:نگين شمال در دستور کار قرار گيرد

داریوش اسدزاده در اين جلسه گفت: در آستانه هفته گرامیداشت دفاع مقدس یاد و خاطره حماسه آفرینانی که با شجاعت و شهامت از کشور و میهن دفاع کردند گرامی داشته و بر روح سرداران و هزار شهید قائم شهر درود ویژه می فرستیم.

رئیس شورای شهر قائم شهر افزود:پروژه نگین شمال به جهت اهمیت خاصی که دارد و بحث های زیادی که در این خصوص شده در دستور کار اعضای شورا قرار گیرد.

وی تصریح کرد: چنانچه شهرداری برنامه خاصی در این زمینه دارد به شورا ارائه کند تا در کمیسیون های تخصصی به ویژه کمیسیون حقوقی ، عمران و برنامه و بودجه به فوریت در دستور کار قرار گیرد تا شاهد این باشیم که این پروژه در مدت باقی مانده از پایان شورای سوم به بهره برداری برسد.

 اسدزاده یادآور شد: اگر خلا و کمبودی وجود دارد و کمکی که بتوانیم به سرمایه گذار پروژه داشته باشیم در راستای خدمت به شهر و شهروندان انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: شورا به اتفاق آرا مصوبه ای در خصوص کمک به تیم فوتبال نساجی داشت که مورد تایید کمیته انطباق هم قرار گرفت و از شهرداری می خواهیم با توجه به حساسیتی که تیم نساجی دارد ، این موضوع را در دستور کار قرار دهد تا نساجی از حالت بحرانی خارج شود.

رئیس شورای شهر قائم شهر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در رابطه با جذب نیروی انسانی 2 بار با شهرداری مکاتبه داشته ایم که پاسخی در بر نداشته و برای بار سوم هم مکاتبه ای انجام می دهیم.

داریوش اسدزاده یادآور شد: فعالیت کمیسیون عمران در بحث نظارت بر پروژه ها پررنگ تر شود تا شاهد نظارت جامع بر عملیات عمرانی شهری باشیم.

*سه سلطاني:نیروهایی در شهرداری جذب شده اند که بومی نیستند

منشی نخست شورای شهر قائم شهر در جلسه علنی دوشنبه اظهار داشت: برخی نیروهای شهرداری که با ما فعالیت می کنند به اندازه کافی آموزش ندیده اند تا اهداف و برنامه های شورا را دسته بندی کنند.

حامد سه سلطانی ادامه داد: در مقابل ، برخی دیگر از نیروهای شهرداری که از کارکنان زحمت کشي هستند ،تحت تاثير اغراض شخصی برخی افراد در شهرداری قرار می گیرند و شهردار هم در این راستا اقدامی نکرده است.

وی افزود: یکی از کارکنان شهرداری عنوان کرده که نیروهایی در شهرداری جذب شده اند که بومی نیستند و به دلیل ارتباط با مسئولان استانی و شهرداری در این مرکز استخدام شده اند.

 سه سلطانی خاطرنشان کرد: این در حالی است که برخی افراد در آزمون استخدامي شهرداری قبول شده اند اما استخدام آنها مشمول مرور زمان و رفت و آمدهای هر روزه شده و تاکنون از ورود به شهرداری باز مانده اند.

 وی با بیان اینکه استخدام نیروهای غیر بومی جزء سیاست های شورا نیست که نیروی غیر بومی در دستگاه های شهر مشغول به کار شوند ، اظهار داشت: در حالی که هر روز با نیروهای جوان تحصیلکرده بیکار مواجه هستیم و نمی توانیم پاسخگو باشیم فرصت های شغلی شهرمان به دیگران واگذار می شود.

سه سلطانی اسامی این افراد را به همراه نسبت با مسئولان استانی جهت پیگیری به رئیس شورا تقدیم کرد.

 وي افزود: شورا می تواند تشکل مردمی مانند انجمن حمایت از سیاهرود متشکل از اهالی منطقه و دوستداران محیط زیست در حوزه سیاهرود تشکیل دهد تا معضل زباله در این منطقه برطرف شود.

 حامد سه سلطانی در رابطه با تجلیل از مقام آوران علمی و ورزشی ، گفت: اگرچه این وظیفه بر عهده ما نیست و دستگاه ها و متولیانی برای این کار وجود دارند اما وظیفه ما بررسی نیازها و نگاه های اجتماعی ، عمرانی و فرهنگی در حوزه انتخابیه است که می تواند شامل این موضوع هم شود.

*گران:در خصوص موضوع سد معبر نگرش یک سویه داریم

نائب رئیس شورای شهر قائم شهر در خصوص سد معبر گفت: باید از نیروهای جدید سد معبر قدردانی کرد چراکه نیروهای قبلی ضعیف بودند.

کمیل گران ، خاطرنشان کرد: اما این روند آرام آرام دوباره به همان اوضاع قبلی می رود،چهارشنبه بازار در حال دست یافتن به وضعیت امیدوار کننده بود اما این روند در حال تغییر به وضع قبلی است.

 وی افزود: احساس می کنم در خصوص موضوع سد معبر نگرش یک سویه داریم و تفکر بر این است که مشکل فقط دستفروشان هستند اما بزرگترین مشکل مغازه داران و صنوفی هستند که شکایت های بزرگی در این زمینه داشتند و به خاطر سد معبر دست فروشان ایراد می گرفتند و اکنون مشخص شده این شکایت ها به خاطر وضعیت سد معبر نبود بلکه به خاطر مشکلی بود که برای صنف آنها ایجاد می کرد و فرماندار هم این موضوع را تایید کرده است.

گران اظهار داشت: مغازه ها و صنوف اکنون بخش اعظمی از پیاده رو ها را به خود اختصاص داده اند.

نائب رئیس شورای شهر قائم شهر اظهار داشت: طرح کوچه چهارمتری در طرح تفصیلی شهری نداریم و دادن مجوز مرکز تجاری در کوچه های کمتر از 12 متر غیرقانونی است و شهرداری اجازه صدور مجوز مرکز تجاری در کوچه های بیشتر از 12 متر را دارد.

 گران افزود: در حالی که مادر یک شهید از ایجاد یک واحد تجاری در کوچه هشت متری منع شده اما مجتمع بازار الماس از همین کوچه ورودی دارد که خودروهای زیادی هم از این مسیر تردد می کنند.

*ابراهيمي:نظارت دقیقی انجام نمی شود

 دیگر عضو شورای شهر قائم شهر گفت: یک مسیر زیرگذر میدان امام که بازگشایی شده بهتر است به فکر نمایی زیبا برای جذب آرامش روحی و روانی شهروندان باشیم و در اجرای این نما دقت و ظرافت را به خرج دهیم.

مهدی ابراهیمی با اشاره به فعالیت برخی پیمانکاران در سطح شهر ، اظهار داشت: نظارت نادرست واحد عمران باعث می شود تا برخی از این پیمانکاران میزان استفاده از میلگرد در ستون ها را رعایت نکنند.

وی یادآور شد: از پول مردم در حال هزینه کردن هستیم اما نظارت دقیقی انجام نمی شود.

 وی با اشاره به آغاز هدایت آب از زیرگذر میدان امام به رودخانه سیاهرود توسط شهرداری ، تصریح کرد: برای این کانال 700 میلیون تومان هزینه شده،اما روزی نیاید که پس از اجرا تازه به فکر ایرادهای این کانال باشیم ، این هزینه سنگین نیازمند مدیریت صحیح است.

 ابراهیمی اظهار داشت : هزینه هنگفتی در حریم رودخانه سیاهرود انجام داده ایم اما قسمت مربوط به پدالو (قایقرانی)پر از زباله شده که بخش زیادی از این زباله مربوط به کارخانه کنسرو است.

 وی خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ سازی مردم را هم راغب کنیم که زباله را در این قسمت نریزند.

مهدی در ابراهیمی در مورد حمایت و تجلیل از مقام آوران علمی و ورزشی یادآور شد: دشمن با تمام وجود به سمت جوانان و نوجوانان ما آمده و ما باید در مقابل این هجمه برنامه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: شورایی که فقط برنامه های عمرانی و تفصیلی را دنبال کند،شورا نیست و باید در همه زمینه ها هم اندیشی داشته باشیم.

*حسين زاده:برنامه درستي براي تجليل نداريم

عضو دیگر شورای شهر قائم شهر در خصوص حمایت و تجلیل از مقام آوران علمی و ورزشی ، اظهار داشت: برنامه درستی برای حمایت از این افراد نداریم.

 علی اکبر حسین زاده یادآور شد: برای تجلیل از نام آوران باید سقف و اندازه ای در نظر داشته باشیم تا در زمان تجلیل از افراد تفاوتی بین آنها قائل نباشیم.

*سادات نيا:تصمیم گیرنده شورای شهر یا شورای شهرستان باشد

 منشی دوم شورای اسلامی شهر قائم شهر نيز در خصوص حمایت و تجلیل از مقام آوران علمی و ورزشی با بيان اين که این برنامه هدف خوبی دارد، ادامه داد: اما وقتی طرحی در این خصوص ارائه می کنیم باید از دستگاه های متولی بخواهیم حمایت بیشتری داشته باشند و آورده ها و درآمدهای شهرداری را به شکل های مختلف هزینه نکنیم.

 سید محمد سادات نیا  اظهار داشت: وقتی دستگاه های متولی وجود دارند باید نگاه ما به سمتی باشد که این دستگاه ها به شورا احترام گذاشته و از محل درآمدی و بودجه ای چه در زمینه جاری ، عمرانی و تبلیغاتی برای اجرای تجلیل از مقام آوران علمی و ورزشی با شورا هماهنگ باشند و تصمیم گیرنده شورای شهر یا شورای شهرستان باشد. 


  • چهارشنبه 30 شهريور 1390-0:0

    آقای ابراهیمی شما قانون رو بلدین ؟ چه عجب نگفتین باید کارشناسی بشه ؟ هیچ پروژه ای رو بدون مهندس ناظر نمیزارن. از طرفی با ظاهر سازی میخوای خودتو گول بزنی یا مردمو؟
    اگه شهرداری تیم نساجی رو حمایت کنه پس حق مردم چی میشه ؟ ما عوارض و کوفت و زهرمار بدیم نساجی مفت بخوره ؟ به جای تیم نساجی به کارخونش فکر کنین بهتر نیس؟
    آقای سه سلطانی هم که خبرنگار میبینه بلبل میشه.
    آخر عاقبت رای دادن ما به پشت مو همینه!

    • سه شنبه 29 شهريور 1390-0:0

      خب چی میشه که همیشه طبق دستور جلسه را پیش ببرند و با هم گلاویز نشن.هر چند میدانیم اختلافات این اعضا زده بیرون و همه میدانند که دو دسته اند.اما داخل جلسه رعایت کنند لااقل

      • سه شنبه 29 شهريور 1390-0:0

        چه عجب که این جلسه خوب برگزار شد.احتمالا متوجه شدند که باید در حضور خبرنگارها چه جوری صحبت کنند

        • سه شنبه 29 شهريور 1390-0:0

          مي گن فاميل دفتردار ... را شهردار سركار برده؛ آيا بر مبناي اولويت و رعايت تشريفات بود؟

          • سه شنبه 29 شهريور 1390-0:0

            فاميل ... استانداري؛ چه جور سركار رفت؟

            • سه شنبه 29 شهريور 1390-0:0

              چندتا از بستگان آقاي... سر كار رفتند؟

              • سه شنبه 29 شهريور 1390-0:0

                وقتي شما شوراي شهرداري بشيد اين مي شه كه دولتي ها پول هايي كه دارن را بي سر و صدا طبق سليقه روابطي خرج كنن.

                • سه شنبه 29 شهريور 1390-0:0

                  آقا رأي تو ورزش و جووناست؛ كار عمراني رو ولش!

                  • سه شنبه 29 شهريور 1390-0:0

                    تا زماني كه مديريت زباله را به مبدأ نكشانيم و امكان جمع آوري را در محيط توليد فراهم نسازيم انتظار پاكيزگي بي فايده است.

                    • سه شنبه 29 شهريور 1390-0:0

                      آقاي ابراهيمي وقتي نظارت نادرست شهرداري را ديدي فقط به گفتن بسنده نكن. وارد عمل شويد.

                      • سه شنبه 29 شهريور 1390-0:0

                        اعضاي شورا بگويند چرا شهرداري فوري جلوي تخلف هاي ساختماني را نمي گيرد؟

                        • سه شنبه 29 شهريور 1390-0:0

                          آشغال نميذاره سياهرود، سفيدرود بشه.

                          • سه شنبه 29 شهريور 1390-0:0

                            اسامی این افراد را به همراه نسبت با مسئولان استانی كه به رييس تقديم شده افشا كنيد تا مردم بدانند پشت صحنه چه خبر است!

                            • سه شنبه 29 شهريور 1390-0:0

                              وقتي اعضاي شورا زد و بند كرده و براي آوردن نيرو سهيمه تعيين مي كنند معلومه شايسته سالاري جايي نداره.

                              • سه شنبه 29 شهريور 1390-0:0

                                شهر به چه منافعي مي رسه كه داره به تيم نساجي كمك مي كنه؟

                                • سه شنبه 29 شهريور 1390-0:0

                                  نمي دانيم عبارت "تیم يا فوتبال يا نساجی" چه ربطي به شورا دارد؟ تيم كه مربوط به ورزشكاران است. فوتبال مربوط به وزارت ورزش هست. نساجي هم كه وضعش معلوم دولت يا نماينده مجلس و ... . حالا اينكه عوارض مردم را به ديگران دادن آيا مورد رضايت مردم بوده يا از چه اولويتي برخوردار است بايد نمايندگان مردم به مردم پاسخ دهند.

                                  • سه شنبه 29 شهريور 1390-0:0

                                    مي گويند استانداري به دليل ضعفي كه با شهرداري داره نظارتش را تعطيل كرد. دليلش 14 كارمند شهرداري است كه در استانداري كار مي كنند. آقاي استاندار و همكارانشان؛ پاسخ دهيد آيا درست است؟


                                    ©2013 APG.ir