تعداد بازدید: 3465

توصیه به دیگران 3

پنجشنبه 31 شهريور 1390-23:9

اين 4 نفر

يوسفيان:اصولگراي محتاط/حاجي پور:فردي اجرايي و به دنبال راي اقوام و طوايف/کاظمي دينان:اصولگراي سرسخت سنتي و بي ميل به معامله/حسن نژاد:شايد اصولگرا(جريان شناسي نامزدهاي انتخابات مجلس آمل-از: علی اوسط ذاکری،روزنامه نگار-آمل)


 قطب های سیاسی موجود جریانی است که نمی شود تاثیر آن را در بستر سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و... کشور انکار کرد .

دو قطب اصلی سیاسی کشور که امروز تحت عنوان اصلاح طلب و اصول گرا معروفند،دوره های خاص حکومتی و دولتمردی کشور را به خود اختصاص داده و سعی داشته اند افکار و دیدگاه های خود را در سیستم حکومتی اعمال کنند.

جریان اصلاح طلب نوعا بعد از رحلت حضرت امام و جانشینی مقام معظم رهبری نتوانست همگامی خود را در جریان انقلاب به نحوی شایسته و بایسته به ظهور برساند و زمان مديريت آن ها گاهی کشور شاهد تنش و درگیری های متعدد بود.

جريان اصول گرا که خود را جریان پایه ای حمایت از اصول انقلاب و اسلام می داند در مسیر فعالیت های سیاسی توانست حدود و ثغور نظام و انقلاب را مدنظر قرار دهد.

البته این قطب در درون فعالیت های جریانی خود نتوانست یکدستی و وحدت رویه خود را حفظ نماید و به مرور سلایق و دیدگاه های مختلف به نحوی آنان را از هم جدا ساخت و حتی به عنوان رقیبان سر سخت در مقابل همدیگر قرار گرفتند. شاید یکی از مهمترین دلایل اين رويکرد،اتخاذ روش های سیاسی و فرهنگ و اقتصادی حکومتی خاصي بوده که دیگر افراد این جریان را به مخالفت با آنان وا داشته است.

با ورود و انتخاب احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور،جریان دیگري به طيف اصول گرايان افزوده و در جامعه طرح شد که از قبل به نوعی در بین اقشار خاصی، این افکار و دیدگاه مطرح بود ولی فرصت بروز نيافته بود.

 امروز اما جریان اصول گرا به سختی می توانند در منشوری به وحدت برسند؛چه سوابق سیاسی افراد این جریان ، دیدگاه های خاص آنان مانع از بروز وحدت روبرو شده است.

این مقدمه پیش زمینه ای بود در بررسی تحلیل مدعیان داوطلبی انتخابات در آمل و اینکه آنان در این جریانات سیاسی ، به کدام سمت و سوی اشاره و علقه دارند.

عزت الله يوسفيان:او در فعاليت هاي انتخاباتي خود در دوره هاي قبل،خود را به عنوان فردي اصول گرا مطرح کرده است. با توجه به جو سياسي و غالب آمل که نوعاً مردم حمايت از انقلاب و رهبري را اصل تصميم نهايي خود مي دانند ، يوسفيان توانست در اين قالب و تبليغات بين مردم مطرح و وارد مجلس شود.

او در پيرايش تبليغات و ستاد و آراي مردم شاهد حمايت افراد روشنفکر درون شهري ، غير ديني ، تحصيل کرده هاي دانشگاهی بوده است . البته با ورود يوسفيان به مجلس،مخالفت چنداني با جريان اصلاح طلب توسط ايشان مشاهده نشد و مي| توان گفت يوسفيان اهل احتیاط سياسي است.

حاجي پور : او از داوطلباني است که بيشتر در تبليغات سعي در جذب طوايف و اقوام بخش هاي مختلف روستايي را دارد.حاجي پور سعي نخواهد داشت مباحث جرياني را در قالب تبليغات ستاد خود وارد کند و بعید است که رضايت دهد به عنوان کانديداي جريان اصول گرا مطرح شود. از نگاه ديگر اين جريان در آمل هم ميلي به مطرح نمودن ايشان از جمع خود را ندارد .

او در طول فعاليت هاي خود،کمتر سمت و سوي سياسي و جرياني داشته و بيشتر خود را به عنوان نيروي اجرايي مطرح نموده است. به ياد نداريم که او در جريان درگيري هاي سياسي درون کشوري سمت و سو و موضعي داشته باشد و بيشتر هواداران او در جريانات سياسي کم مطالعه و غير حساس هستند.

سيد مهدي کاظمي دينان : او که از سن و سال کمتري در بين داوطلبيان برخوردار است،جاپاي پدر گذاشته است. روش و سيره آن مرحوم در حمايت از رهبري و نظام مشهور خاص و عام است.

کاظمي دينان در قالب فعاليت هاي هيئتي و مذهبي و سنتي در جريان اصول گراهاي سرسخت قرار گرفته که نوعا ميلي ندارد معامله اي در جريان با افراد غيراصول گرا کند.

بيشتر حمايت کنندگان او از قشر بسيج و هيئت هاي مذهبي ، خانواده هاي معظم شهدا و جريان نسل اول و دوم انقلابند.

 کاظمي دينان همانند پدر خود شعار السلام عليک يا اباعبدالله (ع)را سرلوح شعار تبليغات خود قرار داده و شرايط روز تاثيري در تغییر شعار و روش او نداشته است .

حسن نژاد : او علي رغم تحصيلات بالاي کلاسيک نتوانست قالبي سياسي و جرياني در فعاليت هاي خود نشان دهد. شايد به دلايل شرايط سياسي موجود در آمل ، او هم خود را در طیف اصول گراها مطرح کند.

  شنيده و گفته اي در اين راستا کمتر از او مطرح شده است که شايد دليل آن، اين باشد که هنوز نتوانسته به عنوان يک فرد شاخص سياسي مطرح شده و در شهر اشتهار پيدا کند. شايد در فرصت باقيمانده ديدگاه و نظراتي از حسن نژاد در جامعه طرح و ارزيابي شود . 


  • جمعه 16 دی 1390-0:0

    لاریجانیها کجایید.دیگه خسته شدیم با این نماینده های نا کارامد.به شهر اجدتان(آمل)برگردید

    • يکشنبه 3 مهر 1390-0:0

      هیچکدام در شان منزلت آمل بزرگ نیستند

      • رضا ناصریپاسخ به این دیدگاه 0 0
        شنبه 2 مهر 1390-0:0

        عزیز من خدا می داند که رای ما یک کلام است دکتر لاریجانی و ا سام دیگر نمی گذاریم آمل از این بیشتر حفیر و خوار شود.تمام


        ©2013 APG.ir