تعداد بازدید: 2002

توصیه به دیگران 1

شنبه 2 مهر 1390-0:2

پور محمدي: نگذاریم زیردستان مان منحرف شوند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ساري گفت:نگران نیستیم که فرزندان و برادران مان شهید شدند/ برنامه ای که مجلس ارائه می دهد برای اجراست/ درست است که در پرونده اختلاس،برخي مسئولان عالي رتبه را مجرم نمی دانیم اما آن ها را بی تدبیر می دانیم/هرچه ساختمان خوب است ساختمان بانک است/افرادی که اختلاس را دامن زدند،می خواستند بانک تاسیس کنند/ پرونده تخلف بزرگ بانکی که این روزها مطرح است،مربوط به 2 ماه قبل است.


 به گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه-رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نماز جمعه ساری ، اظهار داشت: حماسه های بزرگ به پشتیبانی ملت ما آفریده شدند.

 وی با اشاره به اینکه امروز همچنان دفاع مقدس را عزیز می داریم و احساس غم و اندوه نداریم، افزود:نگران نیستیم که فرزندان و برادران مان شهید شدند و احساس می کنیم یک مشعل هدایت و آزادی برافراشتیم و مردانه پای آن ایستادیم.

پورمحمدی یادآور شد:این به معنای آن است که اگر امروز هم دشمن بنای حمله داشته باشد ما همان افرادی هستیم که از ارزش های مان دفاع کردیم.

وی با بیان اینکه در چشم ما دنیایی ها این سه دهه زیاد آمده ، تصریح کرد: در طول زمان و زمین این دهه ها چیزی نیست و آنچه که می ماند عزت و افتخار ملت ما است.

پورمحمدی با بيان اين که باید بدانیم تکلیف چیست و کورکورانه عمل نکنیم،اظهار داشت: این مسیر راهنمایی می خواهد و نورافکن ما دین شناسی ما است.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) زوایای دین را به ما معرفی کرد ، ادامه داد: در زندگی حساب و کتاب داشته باشید و چشم بسته نگویید این تجارت را انجام می دهیم، اسلام دین زندگی و کار است.

 پورمحمدی با اشاره به اینکه نباید بینیم که برنامه مدیریتی و کاری ما ضعیف است ، خاطرنشان کرد: برنامه ای که مجلس ارائه می دهد برای اجراست ، مانند قرآن قبل از انقلاب نیست که روي تاقچه ها می ماند.

 وی با بیان اینکه عقل و منطق می گوید برنامه را اجرا کنیم ، گفت: ملت ما نشان دادند آدم های مقاوم صبوری هستند که این همه سال تحمل کردند.

پورمحمدی افزود: وقتی در جامعه مطرح می شود فلان تخلف و انحراف دیده شده و رهبری در سخنرانی می فرمایند ما اجازه نمی دهیم در کشور خلاف اجرا شود و حتی تعبیر فرمودند بی رحمانه باید با این مسائل برخورد شود ، ما به این می گوییم جامعه سالم ؛ این نشانه سلامت و قدرت نظام ما است و مردم هم استقبال می کنند و می خواهند با فساد مبارزه شود.

 وی یادآور شد: وظیفه ما مسئولان است که درست و با برنامه عمل کرده و کنترل و مراقبت کنیم و نگذاریم زیردستان مان منحرف شوند و فساد کنند و خودمان را هم بپاییم چون شیطان به کسی رحم نمی کند و فتنه ، آزمایش و انحراف و لغزش متوجه همه ما است.

پورمحمدی با بیان اینکه در خصوص برخی تخلف های به وجود آمده آفت شناسی کردیم ، افزود: علت این است که برنامه ریزی ها در برخی جاها خوب نیست و یا در بعضی موارد خوب اجرا نمی شود.

به گزارش خبرنگار ما، وی با اشاره به اختلاس اخير تصریح کرد: بی انضباطی سبب شده عده ای سوء استفاده گر به خود اجازه دهند این فساد بزرگ را به وجود آورند.

 پورمحمدی اظهار داشت: نخست باید اجازه تکرار این حوادث را ندهیم و راه جلوگیری از آن ، مراقبت و کنترل است و مدیران مراقبت بیشتری کنند چراکه مردم توقع دارند اجازه ندهیم فساد و خطا تولید شود.

 وی با بیان اینکه در این پرونده اختلاس خیلی از مسئولان عالی رتبه می گویند ما مطلع نبودیم، گفت: درست است که اینها را مجرم نمی دانیم اما بی تدبیر می دانیم ، باید کنترل می کردند این اتفاقات نیفتد و باید دقت کنیم به این حجم و اندازه دوباره تکرار نشود.

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه در اقتصاد ما بانک های زیادی کار می کنند ، یادآور شد: باید از بانک ها مراقبت کرد، هرچه ساختمان خوب است ساختمان بانک است ، می خواهیم اقتصادمان را با سود پول بچرخانیم و معلوم است که این مشکل دارد و معلوم است اقتصاد آن طور که باید رشد پیدا نمی کند.

 وی با بیان اینکه از فساد و تبانی نباید به سادگی گذشت ، اظهار داشت: پرونده تخلف بزرگ بانکی که این روزها مطرح است،مربوط به 2 ماه قبل است .

پورمحمدي ادامه داد: افرادی که این تخلف بزرگ را دامن زدند می خواستند بانک تاسیس کنند و با آن بانک همه این موارد را پوشش دهند که خوشبختانه از سال گذشته شناسایی شده و بهار امسال آنها را به بانک مرکزی معرفی کردیم که این بانک در حال تاسیس است و عده ای با رفتار ناصحیح می خواهند این بانک را تاسیس کنند.

وي ادامه داد: متوجه شدیم اینها رفتار سالم ندارند و از منابع بانکی و گروه خاص ، می خواهند این بانک را تاسیس کنند.

پورمحمدی یادآور شد: دادستان کل کشور در حال پیگیری این پرونده است و با امثال این پرونده برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه دشمن تلاش می کند با چنین حوادثی دل خوش کند و جنگ روانی به راه بیندازد، افزود: باید هوشیارانه توجه کنیم که توان نظام و انگیزه سالم بودن و اراده مبارزه با فساد وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد : عده ای از متخلفان در این پرونده می خواهند راه فرار را بر خود باز کرده و در حال اتهام زدن به دیگران هستند و به راحتی به هر کسی اتهام می زنند و نباید اجازه دهیم عده ای سوء استفاده کرده و هر کسی را متهم کنند.


  • شنبه 2 مهر 1390-0:0

    وقتی وام دادن بدون برنامه باشد و فرایند نداشته باشد نتیجه اش همین است. در استان ما هم همینجور است. بانک ها می گویند ما زیرنظر مدیران استانی نیستیم بلکه مدیریت ما در تهران است. چون شلم شوربا در تهران شکل میگیرد!


    ©2013 APG.ir