تعداد بازدید: 2512

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 3 مهر 1390-10:51

مازندران در هفته اي که گذشت

اخبار تولید شده در مازندران باید پژوهشی و تاثیرگذار باشد/قطع مكرر برق اهالي منطقه لاويج نور را كلافه كرده است/يادواره هاي شهدا بايد به سمت كيفي شدن پيش بروند/درباره اختلاس اخیر در صحن غیرعلنی مجلس از کسی نام نبردم/ اطلاع رسانی در باره اختلاس اخیر به کارشناسی بیشتری نیاز دارد و... (برگزيده خبرهاي مازندران از26 شهريور ماه تا 1 مهرماه 90)


*پيرامون يک اختلاس

موضوع اختلاس سه هزار میلیاردی بحث داغ هفته بود.پايگاه خبري مازندنومه در دو يادداشت به اين موضوع پرداخت. در يکي از اين ياددشات ها دکتر محمد فاضلی نوشت: چهار سال پیش‌تر ده میلیون تومان وام برای خرید خودرو دریافت کردم و هنوز اقساطش را می‌پردازم.

 دو روز که از موعد پرداخت قسط می‌گذرد، سیل پیامک‌های بانک شروع می‌شود و ظرف پانزده روز به ضامن محترم – پدرم – زنگ می‌زنند که فلانی اقساطش دیر شده است.

 در سیستمی با این حد از دقت و ظرافت، سه هزار میلیارد تومان اختلاس می‌شود. رقم آن قدر بزرگ است که به مخیّله‌ی آدم نمی‌گنجد چگونه می‌شود این مبلغ را در ظرف چند سال اختلاس کرد و سیستم امنیتی، اقتصادی و ... تازه خبردار شده‌اند. هر عاقلی درمی‌یابد که این اختلاس کار یک نفر و دو نفر نیست، پای شبکه‌ای در میان است.

 در ضمن، به قول خانم آکرمن، بررسی تجربه‌ی فساد در جهان نشان می‌دهد مدیران میانی بدون اجازه‌ی مدیران ارشد و مدیران ارشد بدون همکاری مدیران میانی فساد نمی‌کنند. وقتی فساد بزرگ است، این همکاری نیز تنگاتنگ‌تر است.

 البته این چیزهایش به من ربط ندارد. قوه‌ی قضائیه‌ای هست مدعی استقلال و عدالت‌ورزی که امروز برای این پرونده مسئول و سخنگو هم تعیین کرده و مثل همیشه با دقت رسیدگی می‌کند و پاسخ‌گوست. حرفم چیز دیگری است.

* اصحاب رسانه باید پل ارتباطی مردم ومسئولان باشند

 به گزارش ایسنا، بهرام حمیدی در همایش نقش رسانه ها و مطبوعات در مقابله با تهاجم نرم و سخت دشمن که با حضور اصحاب رسانه در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد با اشاره به این مطلب که دشمن با ایجاد شبکه های ماهواره ای عفت جامعه را مورد هدف قرار می دهد،اظهار داشت:اطلاع رسانی و تحلیل اخبار ما باید در برابر جنگ نرم به گونه ای باشد که دشمن نتواند ملت ایران را شکست دهد.

 وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که ملت مسلمان ایران با داشتن ولی فقیه آگاه و فرزانه به دشمنان اجازه توطئه و دست اندازی به کشور را نخواهد داد.

 حمیدی با بیان اینکه اخبار تولید شده در مازندران باید پژوهشی و تاثیرگذار باشد گفت: اخبار ما باید به گونه ای باشد که برای استان مفید بوده و سبب توسعه استان شود.

* قطع مكرر برق اهالي منطقه لاويج نور را كلافه كرده است

شماري از اهالي منطقه  لاويج  از توابع شهر چمستان نور با اشاره به قطع مكرر برق اين منطقه كوهستاني از مسوولان امر براي رفع اين مشكل خواستار كمك شدند.

به گزارش ایرنا جمعيت پنج هزار نفري منطقه كوهستاني لاويج چمستان نور با 9 روستا به دليل گردشگري بودن منطقه در بيشتر ايام سال به 20 هزار نفر افزايش مي يابد.

 عضو شوراي اسلامي روستاي لاويج گفت : دكل هاي برق اين منطقه كوهستاني به دليل عبور از مناطق صعب العبور كوهستاني و جنگلي به محض ورزش هر باد و ريزش باران دچار مشكل شده و برق منطقه قطع مي شود.

مسعو اعلايي مقدم افزود : اهالي اين منطقه گاهي تا 24 ساعت برق ندارند در حالي كه نانوايي هايي منطقه براي پخت نان نياز به برق دارند.

وي اظهار داشت : مشكل قطع مكرر برق اين منطقه را بارها به نهادهاي مربوط انعكاس داديم كه متاسفانه تاكنون اقدامي صورت نگرفته و اهالي نيز سالهاست كه از اين مشكل رنج مي برند.

 او از آنچه كه بي توجهي مسوولان امر در حل مشكل برق منطقه لاويج ناميد ، انتقاد كرد و افزود : حل اين مشكل حداقل خواسته مردم محروم اين منطقه از مسوولان است.

*دفاع مقدس درخشان ترين برهه از تاريخ معاصر ايران است

 نماينده ولي فقيه در استان و استاندار مازندران در پيام مشتركي، فرارسيدن هفته دفاع مقدس را گرامي داشتند.

 به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران، در بخشی از این بیانیه آمده است : روزهاى پاياني شهريور هر سال يادآور يكى از تجربه‌هاى بزرگ و گران سنگ تاريخ ملت ماست كه پایه‌های استوار نظام جمهوری اسلامی را مستحکم‌تر نمود و استقلال و آزادگي را برای نسل‌های آینده به ارمغان آورد که امروز ملت بزرگ ایران ثمره آن را در عرصه‌های مختلف سياسي، اقتصادي، نظامي، علمی، فناوري، ورزشي و ... تجربه می‌نمایند.

 دفاع مقدس به عنوان درخشان ترين برهه از تاريخ معاصر ايران، يادآور رشادت هاي مردان و زناني است كه گران بهاترین سرمایه حیات خویش را در طبق اخلاص نهاده و با اقتدا به ولي امرشان، دست به خلق حماسه اي ماندگار زدند كه دنيا را به حيرت واداشت و همه معادلات ابرقدرت هاي جهان را بر هم زد و بار ديگر به اثبات رساند كه شكست، تنها ره آورد كساني ست كه چشم طمع به اين آب و خاك دوخته اند.

در اين ميان نقش آفريني بي بديل مازندران سرافراز و رشادت هاي فرزندان پاك نهادش جلوه اي از عشق به ميهن و شوق تبعيت از ولايت را در آن دوران رقم زد كه براي هميشه در حافظه تاريخي ملت ما خواهند ماند.

بي شك هيچ ملتي بدون فداكاري قادر به دفاع از هويت و عزت ملي خود نخواهند بود و نام مازندران نيز با تقديم ده هزار شهيد سرافراز تا هميشه در افق تاريخ خواهد درخشيد.

برگ برگ دفتر دفاع مقدس يادآور حماسه و ايثار دليرمردان ارتش، بسيج و به ويژه لشكر25 كربلا و سرداران و رزمندگان خط شكن مازندراني ست كه نقطه طلايي آن عمليات غرور آفرين والفجر هشت بود؛ " اروند" و " فاو" با نام رزمندگان و شهداي لشكر 25 كربلا عجين شده و دلاوري هاي فرزندان ديار علويان را گواهي مي دهد.

* زنگ شکوفه‌هاي مدارس مازندران نواخته شد

به گزارش فارس ، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در مراسم روز شکوفه‌ها و غنچه‌ها در دبستان ابتدایی پسرانه مرحوم اکبرپور ناحیه دو ساری، اظهار داشت: امیدوارم دانش‌آموزان در پشت نیمکت‌های مدرسه به تحصیل علم و دانش بپردازند و برای ورود به جامعه مسیری را انتخاب کنند که توام با نشاط و موفقیت باشد.

محمدعلی امیری افزود: حاصل کار امروز نشان از این دارد که اولیا به بدرقه دانش‌آموزان آمده‌اند و معلمان به استقبال آنها و اراده این حرکت بر این است که انسان‌های نقش‌آفرین وارد جامعه شوند.

 معاون سیاسی استانداری مازندران در این مراسم گفت: توجه به پیش‌دبستانی و دبستان ضرورت است توليد و نشر آثار دفاع مقدس در استان افزايش يابد.

*يادواره هاي شهدا بايد به سمت كيفي شدن پيش بروند

 معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران گفت: يكي از رويكردهاي استان در زمينه فرهنگي، توجه به افزايش توليد و نشر آثار فاخر در حوزه دفاع مقدس است.

به گزارش روابط عمومي استانداري، هادي ابراهيمي، معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران در نشست خبري كه در آستانه هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به رتبه نخست مازندران در برگزاري يادواره هاي شهدا، تاكيد كرد: ستاد اطلاع رساني يادواره هاي شهدا در استانداري تشكيل خواهد شد.

 وي از رسانه ها خواست تا در مورد برگزاري اين يادواره ها در استان، اطلاع رساني شايسته اي صورت دهند و تصريح كرد: يادواره هاي شهدا بايد به سمت كيفي شدن پيش بروند تا بتوان از اين طريق پيام شهدا را به مردم و نسل جوان انتقال داد.

 ابراهيمي دفاع مقدس را گنجينه اي بي بديل و ارزشمند دانست و گفت: با وجود همه تلاش هاي انجام شده هنوز ابعاد و زواياي اين حماسه جاودان به طور كامل تبيين نشده است.

 وي گراميداشت ياد و خاطره دوران دفاع مقدس را مختص يك هفته ندانست و افزود: همه روزهاي ما متعلق به شهدا و آرمان هاي دفاع مقدس است و همواره بايد با اين آرمان ها تجديد ميثاق نماييم.

* رژه نيروهاي مسلح مازندران برگزار شد

 رژه نیروهای مسلح مازندران همزمان با نخسیتن روز هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ساری برگزار شد. به گزارش فارس ، این رژه با حضور نیروهای مسلح استان مازندران و مقامات استانی و کشوری در میدان شهید قاسمی برگزار شد و نیروهای مسلح حاضر در میدان از مقابل قرآن مجید، تمثال مقام معظم رهبری و جایگاه رژه رفتند.

 آغاز مراسم رژه در مرکز مازندران با بارش تند باران پاییزی همراه بود اما در این باران نیز مردم و رژه کنندگان به مراسم ادامه دادند و تا اینکه در لحظات پایانی رژه نیز آفتاب شروع به تابیدن کرد و رژه نیروهای مسلح مازندران در زیر باران آفتاب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس همراه بود.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان مهمان ویژه در این مراسم استاندار مازندران و مردم مازندران را همراهی می‌کرد.

* خلاء قانونی عامل ساخت و سازهای غیرمجاز

در جلسه هم اندیشی بخشداران غرب مازندران خلاء قانونی و عدم وجود ابزار کافی برای جلوگیری و نظارت عامل مهم ساخت و سازهای غیر مجاز مطرح شد.

به گزارش ایلنا، معاون مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران در این جلسه بر لزوم نظارت بیشتر بخشداران در این حوزه تاکید کرد.

علی قدیری اظهار داشت: نظارت و مدیریت بخشداران بر کمیته‌ها و کمیسیون‌های فنی مورد تاکید است و باید در این زمینه تلاش بیشتری شود.

 وی همچنین شناسایی عوامل تاثیرگذار بر روند ساخت و ساز غیرمجاز را تاکید کرد و لزوم همکاری ادارات و مسئولین مرتبط را خواستار شد.

بخشدار مرکزی چالوس نیز در این جلسه با اشاره به بخش مرکزی چالوس و دیگر بخش‌های شهرستان چالوس از آن‌ها به عنوان گردشگرپذیر‌ترین بخش‌های استان یاد کرد و لزوم نظارت بیشتر در این بخش را مورد تاکید قرار داد.

علی ردایی همچنین با اشاره به حریم‌های کیفی ۲۰۰ متری رودخانه‌های چالوس و سردآبرود که موجب مشکلات زیادی در روند ساخت و ساز روستاهای بخش مرکزی شده و همچنین با اشاره به آزاد راه تهران-شمال و حریم راه و تجهیزاتی آن برای روستاهای اطراف به ویژه روستای مازوپشته خواستار اتخاذ تصمیم منطقی برای رفع مشکلات مردم شد.

*با حضور وزير ارشاد؛ دوازدهمين يادواره شهدای مياندرود برگزار شد

 به گزارش ايسنا وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در اين يادواره با اشاره به اينكه رمز موفقيت و ظفر شهدا عشق به پيامبر(ص)، اهل بيت(ع) و اطاعت از فرامين الهی و هدايت و رهبری امام خمينی(ره) بود، گفت: 8 سال دفاع مقدس برگ زرينی در تاريخ ايران بود؛ ما در تاريخ ايران مشابه چنين برهه‌ای از زمان را نمي شناسيم كه ملتی در مقابل كفر در سر هر كوی و برزنی به راحتی شهيد تقديم اسلام كنند.

 محمد حسینی به وجود 222 شهيد در شهرستان مياندرود را نشان و افتخاری بس بزرگ دانست كه بيانگر ايمان و اعتقاد و باورهای راسخ شهادت‌طلبی در مقابل قدرت جهانی سلطه‎گر است، افزود: گرچه دشمن با هياهو، هجوم و تحريم‌های سنگينش بر جوامع مسلمان فشارهای سنگينی وارد می‌كند، اما قدرت جهان سلطه‌گران رو به افول است و هرچه ما را تهديد كند با بيداری مسلمين، حركت، خيزش و جوشش در كشورهای اسلامی به وجود آمده كه همان پيام و نشان زنده بودن شهدا است كه به حتم دشمن را به ورطه نابودی خواهد برد.

 وزير ارشاد با بيان اين مطلب كه ما مديون شهدا هستيم، تاكيد كرد: ما همچون شهدا با ولی فقيه خود عهد و پيمان می‌بنديم و استوار در مقابل تهديدهای دشمن می‌إيستيم تا در مقابل تيرهای دشمن كه برای جوانان ما نشانه رفته، مقابله كنيم.

*فرماندار جدید بابل معرفی شد

 به گزارش خبرنگار مهر، استاندار مازندران شامگاه پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار بابل اظهار داشت: شهرستان بابل دارای ظرفیتهای بسیاربالادر بخش منابع طبیعی ومنابع انسانی است.

 سید علی اکبر طاهایی افزود: ظرفیتهای بابل دربخش نیروهای انسانی به عنوان فرزانگان بین المللی مطرح هستند.

 استاندار مازندران بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران براساس آموزه های دینی حقوق انتخاب را برای شهروند محترم دانسته و درصحنه های انتخابات به هرشهروند ایرانی حق رای به صورت آزاد داده و این منطق دموکراسی انتخاباتی است.

 نماینده مردم بابل نیز در این مراسم افزود: یکی ازخصیصه های استاندار مازندران ارادت ویژه به جامعه روحانیت است ومردم خطه مازندران از این مدیر برجسته استان توقع و انتظاردارند، باتوجه به زمان حساس روز همانند گذشته درایجاد تعامل وحفظ انسجام وحدت توجه ویژه داشته باشند.

 محسن نریمان بیان داشت: با توجه به کارنامه درخشان مهدوی در پست های مختلف انتظار داریم به عنوان فرماندار بدون القاب در لباس یک فرد خدوم و دلسوز و مردمی درجهت رفع معضلات مردم شهرستان بابل گام بردارند.

 در پایان با قدردانی از زحمات یدالله افشار مقدم، مهدی مهدوی که پیش از این فرمانده سپاه قائم شهر بوده به عنوان فرماندار جدید بابل معرفی شد.

* فرهنگ شيعي بايد در تمامي موارد زندگي ساري و جاري شود

 نماينده ولي فقيه در مازندران و امام جمعه ساري گفت:فرهنگ شيعي و فقه جعفري بايد در تمامي موارد زندگي فردي و اجتماعي ما ساري و جاري شود.

 به گزارش ايرنا آيت الله نورالله طبرسي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه ساري در مصلاي امام خميني( ره )،پيروي از مذهب شيعه را بزرگترين افتخار ايرانيان دانست و افزود: با تكيه بر اين نعمت عظيم الهي است كه مي توانيم در جهان ادعاي برخورداري از بهترين فرهنگ را داشته باشيم.

 وي با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) خاطر نشان كرد: فقه جعفري براي كليه موارد زندگي داراي برنامه منسجم است ولي متاسفانه در برخي از موارد به آن عمل نمي شود.

خطيب جمعه ساري با اشاره به سخنان اخير رهبر معظم انقلاب در راستاي نظام سازي و فقه سياسي، گفت : حوزه هاي علميه بايد اهتمام وي‍‍ژه اي در اين باره داشته باشند.

 وي به توليدات فرهنگي از قبيل فيلم، تئاتر و موسيقي اشاره و خاطر نشان كرد: با نظام سازي توليد كنندگان اين آثار نيز برنامه هاي دقيق تري خواهند داشت.

* در جلسه غیرعلنی مجلس درباره اختلاس از كسي نام نبردم

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: درباره اختلاس اخیر در صحن غیرعلنی مجلس از کسی نام نبردم. مصطفی پورمحمدی در حاشیه سفر به مازندران و شرکت در مراسم نماز جمعه مرکز استان در گفت‌وگو با فارس در شهرستان ساری در پاسخ به سؤال مبنی بر آخرین وضعیت بررسی پرونده اختلاس اظهار کرد:‌ بر روی این پرونده در حال کار شدن است و مساله به این سادگی نیست که در این مجال مطرح شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری که گفته شده در جلسه غیرعلنی مجلس از افراد خاصی نام برده شده که در این اختلاس دست دارند، خاطرنشان کرد: ‌من از کسی نام نبردم و این پرونده در دست بررسی است.

* اطلاع رسانی در باره اختلاس اخیر به کارشناسی بیشتری نیاز دارد

 دادستان کل کشور، هر گونه اطلاع رسانی در خصوص اختلاس صورت گرفته اخیر در کشور را منوط به کارشناسی های بیشتر در این زمینه اعلام کرد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محسنی اژه ای در نشست فصلی دادستانهای عمومی و انقلاب مراکز استانهای کشور در مجتمع فرهنگی خزر آباد ساری، اظهار داشت: به یاد بیاوریم دشمن چه نقشه های برای ما کشید تا سه روزه یک کشور را فتح کند و امروز خود و هم پیمانان شرق و غرب چه نتیجه ای گرفته اند؟

 وی، مهم ترین هدف این نشست را تبادل اطلاعات میان دادستان های مراکز استان دانست و گفت: یکی از مسائلی که به صورت جدی با آن روبه رو هستیم اعتماد مردم بوده که سبب اهمیت نقش ما در بین مردم است. وی افزود: ممکن است برخی اقدامات سبب خدشه دار کردن اعتماد مردم به دستگاه قضایی شود .



    ©2013 APG.ir