تعداد بازدید: 3307

توصیه به دیگران 248

يکشنبه 3 مهر 1390-21:40

برخورد قوي با متخلفان بانکي،برگشت اعتماد عمومي

در نطق ميان دستور علي ادياني راد مطرح شد:صندوق ذخیره فرهنگیان بايد شفاف سازي شود/وزير آموزش وپرورش مراکز تربيت معلم را احيا کند/وزير ورزش و جوانان جایگاه المپیک استانی را در  مازندران احداث کند/به وزير نيرو تذکر مي دهم از اجراي طرح انتقال آب مازندران به سمنان پرهيز کند.


بنا بر گزارش ارسالي دفتر سيدعلي ادياني راد-نماينده مردم قائم شهر،سوادکوه و جويبار در مجلس- به مازندنومه،وي صبح روز يک شنبه به مدت 7 دقيقه  نطق میان دستور خود را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی  ايراد کرد.

 ادیانی راد ضمن بيان مطالبي درباره هفته دفاع مقدس،به اولین روز بازگشائی مدارس اشاره کرد و گفت:فرآیند معاش و رتق و فتق امور مادی و معیشتی فرهنگیان کشور اعم از شاغلین و بازنشستگان شریف متناسب با جایگاه علم و عالم در اسلام و ارزشهای انقلاب اسلامی و متناظر با زحمات و تلاش صادقانه معلمان و فرهنگیان کشور نيست و دولت محترم و جناب آقای دکتر حاجی بابایی باید بیش از گذشته اهتمام خود را مصروف رسیدگی به امور معیشتی و بهبود بخشی به جایگاه رفیع فرهنگیان کنند.

وي با بيان اين که صندوق ذخیره فرهنگیان و کلیه داشته ها و نداشته های آن نیاز به واکاوی و آسیب شناسی جدی دارد،افزود:از وزیر محترم آموزش و پرورش انتظار می رود دستور دهد تا نسبت به شفاف سازی درآمدها ، هزینه ها و سرمایه های صندوق ذخیره فرهنگیان اطلاع رسانی شود.

 ادياني راد خطاب به وزير آموزش وپرورش گفت: برابر برخی گزارش هاي واصله به دلیل سوء مدیریت حاکم بر صندوق و برخوردهای سلیقه ای و اجرا نشدن طرح علمی در بهره وری از سرمایه و نقدینگی عظیم در صندوق ، موجب شد فرهنگیان عضو صندوق متضرر شوند و شاهد حیف و میل اموال باشند.

بر اساس اين گزارش،وي با بيان اين که یکی از نهادهای اقتصادی فعال در حوزه آموزش و پرورش شرکت های تعاونی مصرف فرهنگیان است،تصريح کرد: برابر گزارش ها و قرائن موجود این نهاد اقتصادی تعاونی با چالش ها و ریزش ها مواجه شده است.

اين نماينده مجلس به وزیر کار ، رفاه و تعاون تذکر داد که در اسرع وقت گروهی را مامور رسیدگی وضعیت موجود اتحادیه شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان کشور در سطوح کشوری ، استانی و شهرستانی کند تا در امور یا نحوه هزینه کرد و به کارگیری حق عضویت فرهنگیان ، میزان خدمات دهی به اعضا ، چگونگی سرمایه گذاری ، میزان سودگیری در قبال کالاهای تحویلی به فرهنگیان ، فرآیند خرید لوازم مورد نیاز شرکت تعاونی ، سطح مشارکت اعضا در انتخاب هیأت مدیره شرکت و و دیگر موارد بررسی لازم انجام شود.

ادياني راد در ادامه به وزیر آموزش و پرورش یادآوری کرد که در اسرع وقت نسبت به احیای مراکز تربیت معلم برابر قوانین موضوعه و قانون بودجه 90 اقدام کند.

وي در ادامه با اشاره به اين که با تأسیس وزارت ورزش و جوانان انتظار می رود وزیر ورزش طرحی نو دراندازد،گفت:بايد اصحاب ورزش و علاقه مندان به امور ورزشی شاهد به کارگیری نیروهای کارآمد و متعهد در حوزه ورزش ، پرهیز از سیاسی کاری در قلمرو ورزش ، ردیف دار نمودن اعتبارات ورزشی در بودجه سنواتی و دیگر اسناد مالی برای هیأت های ورزشی استان ها،تقویت و توسعه و اهتمام جدی در امور زیرساختی ورزش کشور با حمایت برنامه محور از ورزش روستائی و مدارس کشور باشند.

ادياني راد هم چنين از وزیر ورزش و جوانان خواست تا فضای ورزشی مطلوبی تحت عنوان "جایگاه المپیک استانی" را در مازندران احداث کند.

وي قهرمانی رضا یزدانی و مهدی تقوی را در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در ترکیه  به مردم شهرستان های سوادکوه و جویبار تبریک گفت و افزود:از مسئولان ورزشی کشور ، استان و شهرستان انتظار می رود تا حمایت همه جانبه ای از این دو پهلوان نامدار و پرافتخار به عمل آورده و صرفاً به مراسم استقبال و اهداي دسته گل و ارسال تبریک بسنده نکنند.

عضو کميسيون انرژي مجلس در ادامه با اشاره به اين که برابر گزارش واصله اراده ای در صدد است تا آب سرشاخه های تجن ، گلورد و تالار را به بهانه تأمین آب شرب استان سمنان به سمنان انتقال دهد،گفت: به وزیر محترم نیرو تذکر می دهم که از انجام این کار پرهیز نموده و در صورت صحت گزارش های رسیده ،آقای نامجو دستور فرمایند تا پروژه مذکور متوقف شود، در غیر این صورت هرگونه پیامدهای سیاسی ، اجتماعی ، زیست محیطی ، اقتصادی و امنیتی متوجه وزیر محترم نیرو خواهد بود.

وي هم چنين به وزیر صنایع ، معادن و تجارت تذکر داد تا نسبت به احداث کارخانه کک سازی ، احیای معادن ذغال سنگ البرز مرکزی و احداث کارخانه ذغال شوئی در سوادکوه اقدام کند،چرا که اتلاف وقت از سال 85 تاکنون و اجرا نشدن این پروژه ها ، افکار عمومی مردم سوادکوه را نسبت به مصوبات دولت مخدوش می کند.

اين نماينده مجلس تصريح کرد:اعضا و تولیدکنندگان مرغ گوشتی در استان مازندران با بحران مالی و فروش مرغ های تولید شده مواجه شده اند و استمرار این پدیده ، زمینه های تعطیلی این واحد های تولیدی را به دنبال خواهد داشت.

وي از وزیر جهادکشاورزی خواست تا نسبت به رفع مشکل این تولید کنندگان اقدام کند.

ادياني راد در بخش پاياني نطق ميان دستورش به اختلاس اخير اشاره کرد و گفت:پدیده نامیمون تخلف و ایجاد اختلال در اقتصاد ملی در حجم قریب به سه هزار میلیارد تومان از وجود سوء تدبیر ، ضعف مدیریت و نبود نظارت مسئولان بر حوزه بانکی نشان دارد که برخورد قوی و به دور از ملاحظه کاری ها با متخلفان می تواند تا حدودی اعتماد عمومی به سیستم بانکی را برگرداند.

وي استدلال کرد:فرآیند سوء استفاده از قوانین موجود و وجود نقاط کور در حوزه گشایش LC در بانکهای متهم به تخلف در پرونده مذکور این احتمال را تقویت می کند که چه بسا پرونده های مشابه این تخلف ولو در طراز کوچک تر در سیستم بانکی در حال وقوع است یا واقع شده و یا واقع خواهد شد. 


  • سید مجتبیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 30 مهر 1390-0:0

    پوستر تبلیغاتی دوره دوم مجلس خبرگان در سال 1369 را وبلاگ بنده ببینید:
    http://abedinart.blogfa.com/post-257.aspx
    با تشکر

    • نوری پل سفیدپاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 26 مهر 1390-0:0

      نمیدانم چرا ما همیشه دوست داریم مرده پرست باشیم ، و حتی بعضی وقتها برای اثبات خودمان می خواهیم همه نباشند تا ما به جایی برسیم، به عنوان یک سوادکوهی به خود می بالم که بعد از مدت ها نماینده ای داریم که پیگیر مطالبات مردم و وجود او در مجلس ملموس و تاثیر گذار است. به نوبه خودم از آقای ادیانی متشکرم

      • چهارشنبه 20 مهر 1390-0:0

        مازند نومه قراردادش را با ادیانی بست.

        • دانشجوی سوادکوهپاسخ به این دیدگاه 0 0
          چهارشنبه 20 مهر 1390-0:0

          برای مازند نومه مینویسم......

          اگر وجدان دارید در نظرات این نظررا تایید کنید.

          واقعا متاسفم به حال شما که بعداز نوشتن درد نامه دکتر اسلامی مجبورتان کرد که از وی تعریف کنید.
          بد بحالتان دیگر حتی برای نگاه کردن تایید نظراتم هم به سایتتان سر نمیزنم و متاسفانه شما هم خریداری شدید
          از نظر من مازند نومه هم همرنگ ....شد.

          • کدخدای سوادکوهپاسخ به این دیدگاه 0 0
            دوشنبه 11 مهر 1390-0:0

            نطق شیوای شما درمجلس حرف دل تمام مازنی هاست ضمن تشکر و قدردانی، پیگیریهای شما موجب دلگرمی ماست وچالشی در مقابل پروژه های غیراصولی وغیرکارشناسی است

            • حمیدی پل سفیدپاسخ به این دیدگاه 0 0
              يکشنبه 10 مهر 1390-0:0

              درود بر شیر مرد سوادکوهی .با صدای زسای شما یاد هژبر السلطان باوند در اذهان ما زنده شد .احسنت بر شما . خسته نباشی برار

              • متولیان ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                يکشنبه 10 مهر 1390-0:0

                آفرین بر مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه که همچین نماینده ای را به مجلس فرستادند که اکنون زبان گویای مازندران در مجلس است. آقای ادیانی بنده این نطق شما را از رادیو گوش کردم و واقعا لذت بردم از این قدرت بیان و جسارت عنوان این مطالب که شما در مجلس به زیبایی مطرح کردید.

                • يکشنبه 10 مهر 1390-0:0

                  ...تا اعلیحضرت بدانند اداره امور مملکتی به سفارش دایی و خاله و عمه میسر نمی شود.(امیر کبیر)

                  • يکشنبه 10 مهر 1390-0:0

                    ادیانی از تذکر به موقع و محکم شما به وزیر نیرو متشکرم، امیدوارم نمایندگان استان با هم وحدت داشته باشند و جلوی این انتقال آب به سمنان رو بگیرند. تا گذشته تلخ تکرار نشود.

                    • شنبه 9 مهر 1390-0:0

                      آيا مي دانيد ديگر بانك ها و مؤسسه هاي خصوصي پولشان را از كجا آوردند؟

                      • شنبه 9 مهر 1390-0:0

                        براي همين است كه بانك مركزي حاضر نيست كل قدرتش را به ديگران مانند دفاتر استاني يا شهرستاني واگذارد.

                        • جمعه 8 مهر 1390-0:0

                          ته تکه دور سید.حرف ندارنی به خدا.

                          • موسوی قاومشهرپاسخ به این دیدگاه 0 0
                            جمعه 8 مهر 1390-0:0

                            ادیانی جان دور و زمونه سختی شده هر کاری بکنی توش حرفه!!! حرف نزنی میگن نمیتونه حتی حرف بزنه، شجاع نیست، محافظه کاره.... حرف بزنی میگن چه فایده ای داره کار از این حرف ها گذشته ولی من افتخار میکنم بعد از مدت ها نماینده ای داریم که تو مجلس چرت نمی زنه بالکه چرت پاره میکنه.

                            • چهارشنبه 6 مهر 1390-0:0

                              ایشان در مورد نساجی چیزی نگفت

                              • معجزه خاموشپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

                                سلام. تشكر بابت سخنان جناب آقاي ادياني. اميدوارم قصد و نيت ايشان فقط رفع مشكلات مردم باشد و برنامه ريزي براي اسفند و انتخابات پيش رو نباشد. ان شاء اله

                                • سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

                                  فقط صندوق ذخيره فرهنگيان سوء مديريت نداره. برويد ببينيد كدام مسايل مالي كدام دستگاه عمومي پاك پاك است تا موجب تشويق شده و با متخلفين برخورد و آنان را به مردم معرفي كنيد.

                                  • سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

                                    چه فايده اي؟ آب اگر به سمنان نرود به دريا مي ريزد يا به سيل ويرانگر تبديل مي شود. اگه راست مي گوييد بياييد فكري كنيد تا تمام آب استفاده شود!

                                    • سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

                                      به به !چه عجب چه عجب ! آقا اين دفعه اقتصادي اجتماعي و فرهنگي و غير سياسي صحبت هاكردي ! اتّا صحبت از دل مردم هاكردي . مگر كور از خدا چچي خانه ؟ دو چشم بينا.اِهه اِهه اِه...هِه ...اوها ها ها ها (همون شواشه)

                                      • حسین فتحیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                        سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

                                        با سلام و خدا قوت خدمت آقای ادیانی که در این بازار پر تزویر مثل همیشه به کار و وظایف قانونی خودتون می پردازید و پیگیر مطالبات مردمید.

                                        • مختاری سنگدهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                          دوشنبه 4 مهر 1390-0:0

                                          احسنت به مردی که خوب حرف می زند خوب دفاع می کند و خوب تذکر می دهد . سید علی ای که به قربان جدت بشوم به عنوان یک سوادکوهی به تو افتخار می کنم.

                                          • دوشنبه 4 مهر 1390-0:0

                                            با سلام از آقاي دكتر ادياني به دليل بيان متقن و منطقي مشكلات از جمله مشكلات فرهنگيان تقدير و تشكر مي كنم و به وجودشان در مجلس به عنوان يك فرهنگي هم لباس افتخار مي كنم.انتظار داشتم آقاي دكتر به موضوع اختلاف فاحش مزاياي دريافتي كاركنان اداري با آموزشي هم كه تبديل به يك چالش در كارآمدي دستگاه هاي اداري آموزش و پروش شده است هم مي پرداخت.
                                            ازسايت وزين مازند نومه بدليل انعكاس جامع مطالب تشكر دارم.

                                            • شهریاری اریمی پاسخ به این دیدگاه 0 0
                                              دوشنبه 4 مهر 1390-0:0

                                              درود بر شیر مرد سوادکوهی .ایول بابا

                                              • دوشنبه 4 مهر 1390-0:0

                                                سلام-چنانچه 20%از تذکرات و مطالب به حقیقت نزدیک شود جناب ادیانی را باید بالای سر برد و پرستشش کرد ولی چشمم آب نمیخورد حرفهای قشنگو همه بلدن بزنن اما عمل چی؟

                                                • رامتین- دانشجوپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                  دوشنبه 4 مهر 1390-0:0

                                                  درود بر شیر مرد سوادکوه، زبان گویای مردم سوادکوه، همیشه آروزی داشتن نماینده ای شجاع و با سواد رو داشتیم که بتونه تو مجلس حرف مردم رو منتقل کنه ، خوشحالیم که یه همچین نماینده ای رو به مجلس فرستادیم که لحظه ای سکوت نمی کنه.

                                                  • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                    دوشنبه 4 مهر 1390-0:0

                                                    برارجان کار خرابتر ازین نطقها هسه....ایناره گننه توتندی.....

                                                    • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                      يکشنبه 3 مهر 1390-0:0

                                                      آفرین بر شیرمرد سوادکوه


                                                      ©2013 APG.ir