تعداد بازدید: 2635

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 3 مهر 1390-23:36

نقيبي:دستگاه قضا که تخلف کند،واي به حال مردم!

در جلسه شوراي شهرساري مطرح شد: احداث پل روگذر سه راه جویبار لغو شد/تک شیفته کردن مدارس نوعی عوام فریبی ست/تفکیک جنسیتی با نظر دانشجویان انجام شود/هیچ یک از سازمان های شهرداری آیین نامه مالی ندارند/سازمان امور فرهنگي شهرداري تاسيس شود/ مخازن زباله سطح شهر نیاز به شست و شو دارند/فاضلاب زندان ساری به رودخانه تجن مي ريزد و میزان آلودگی در تجن بالاست.


مازندنومه:سیصد و شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر ساری عصر يک شنبه برگزار شد.حذف پروژه پل روگذر سه راه جويبار،مشکل آلودگي فاضلاب زندان و تک شيفته شدن مدارس موضوعات محوري جلسه بود.گزارش کلثوم فلاحي خبرنگار ما-را از اين جلسه بخوانيد.

-------------------------------------

*نقيبي:کمربندي به جاي پل روگذر

فرامرز نقیبی در اين جلسه با بيان اين که احداث پل روگذر سه راه جویبار لغو شده،اظهار داشت: هزینه آن صرف بازگشایی مسیر کمربندی در این قسمت می شود.

 رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه 17 میلیارد و 300 میلیون تومان سهم وزارت کشور و وزارت راه و 3 ميلیارد و 300 میلیون تومان هم تعهد استانداری است ، افزود: با پرداخت این مبالغ امیدواریم تا پایان سال اين مسير بازگشایی شود.

 وی یادآور شد: در خصوص حقوق شهرداری و شورا در رابطه با فروشگاه رفاه بنا بر این است در نخستین جلسه کمیسیون ماده 77 نماینده استانداری ، نامه مرتبط را امضا کند تا شهرداری و شورا به حقوق حقه ی خود برسند.

 نقیبی از شهردار ساری خواست تا در پایان هر ماه مبالغی را که برای کسر پارکینگ پرداخت می شود،صرفا" برای احداث پارکینگ در نظر بگيرد.

وي در بخش ديگري از اظهارات خود در رابطه با تک شیفته شدن مدارس با بیان اینکه این موضوع سیستم آموزشی ما را بهبود نبخشید و با اين کار تعداد تاکسی های بیشتری به سرویس های مدارس اختصاص یافت و ترافیک شهر بیشتر شد،افزود:در سال های گذشته حداقل نیمی از دانش آموزان صبح ها در خانه بودند و بعد از ظهر به مدرسه می رفتند و اين از بار ترافیکی می کاست.

نقیبی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت زندان ساری،با بيان اين که دستگاه قضا که مرجع جلوگیری از تخلف است اگر تخلف کند وای به حال مردم،افزود:اگر قرار است دادگستری به داد ما نرسد و بر سر ما داد بزند پس داد خود را نزد چه کسی ببریم؟

وی افزود: کسانی که در شهرداری مسئولیت می پذیرند ابتدا خوب کار می کنند بعد آرام آرام سرعت کار کم می شود.

*آقاميري:تفکیک جنسیتی با نظر دانشجویان انجام شود

 دیگر عضو شورای شهر ساری تک شیفته کردن مدارس را نوعی عوام فریبی دانست و افزود: این کار باعث کاهش نیروی انسانی و کاهش بازدهی آموزش و پرورش مي شود.

سید محمد آقامیری با اشاره به اینکه مسئولان دانشگاه ها جلوتر از فرامین رهبری حرکت نکرده و روح پرسشگری و انتقاد را از دانشجویان نگیرند، خاطرنشان کرد:اگر دانشجوی امروز پرسشگر نباشد نسل آینده خمود و محافظه کار خواهد بود و نخواهند توانست از آرمان های امام دفاغ کنند.

 وی یادآور شد: مساله تفکیک جنسیتی که مدتی است در مطبوعات مطرح است با نظر دانشجویان انجام شود.

 این عضو شورا با اشاره به اینکه انجام کلیه عملیات از طریق سازمان های شهرداری به منزله ی دور زدن شورای شهر است، گفت: هیچ یک از سازمان های شهرداری آیین نامه مالی ندارند و اگر سازمان بازرسی وارد شود قطعا تخلف منظور می شود.

 وی با بیان اینکه ساری حدود 15 هزار فرهنگی دارد ، پیشنهاد تاسیس سازمان امور فرهنگی شهرداری را داد و تصریح کرد: بدخواهان بدانند ارادتی که من به شهردار ساری دارم هیچ کسی ندارد اما این ارادت باعث نمی شود تذکراتی که به شهردار می دهم پیگیری نشود.

*بهروش:از وضعيت زندان ساري گله دارم

 سید علی بهروش از وضعیت زندان ساری گلایه کرد و گفت: از هشت سوله تنها 2 سوله را ساخته اند.

اين عضو شورای شهر ساری در جلسه علنی یکشنبه شب ، اظهار داشت: بارها عنوان شده مخازن زباله سطح شهر نیاز به شست و شو دارند.

*باقري:براي مخازن زباله تصميم جدي بگيريد

 جمال باقری هم ضمن اشاره به آلودگي مخازن زباله شهر، با بیان اینکه وجود شیرابه در این مخازن تهدیدی برای بهداشت عمومی و محیط است ، افزود: درخصوص وضعیت این مخازن باید تصمیم جدی گرفته شود.

 وی در رابطه با ساماندهی متکدیان با بیان اینکه شورا مصوب کرده 50 درصد از هزینه های این کار را قبول کند، ادامه داد: یک سازمان مردم نهاد با نظارت بهزیستی طی مناقصه ای به عنوان پیمانکار این پروژه انتخاب شده و به زودی کار را آغاز می کند.

 باقری در ادامه با اشاره به رها شدن فاضلاب زندان ساری به رودخانه تجن ، اظهار داشت: ما متولیان واقعی شهر بوده و چشم شهروندان به عملکرد ماست، در حالی که فاضلاب زندان همچنان در رودخانه تجن تخلیه می شود.

وی خاطرنشان کرد: نتایج آزمایشگاهی محیط زیست در این خصوص فاجعه بار است و میزان آلودگی در تجن بالا است.

*عليزاده:آلودگي تجن؛100 درصد

معاون خدمات شهری شهرداری ساری در این نشست و در همین رابطه گفت: در خصوص انتقال فاضلاب زندان به تجن به اتفاق یکی از کارشناسان محیط زیست طی سه مرحله نمونه برداری انجام شد که نتیجه آلودگی 100 درصد و حتی فراتر از آن است.

علیزاده ، افزود: تنها کاری که انجام شده این است که لوله ای که در بالادست رودخانه رها می شد را لوله کشی کرده و به پایین رودخانه آورده اند که که مستقیم وارد زمین های زراعی می شود.

*حجازي:یک میلیارد تومان به حساب سازمان عمران واریز شد

  شهرداری ساری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه احداث روگذر تقاطع سه راه جویبار به کمربندی فعلا حذف شد ، افزود: با توجه به اینکه احداث این روگذر هزینه هنگفتی دارد اعتبار آن را برای آزاد سازی مسیر لحاظ کردند.

سيدعلي حجازي خاطرنشان کرد: تا به امروز جریمه کسر پارکینگ را فقط برای بهبود عبور و مرور هزینه کردیم و غیر از این نبوده است.

شهردار مرکز استان در رابطه با آسفالت و لکه گیری معابر سطح شهر ، یادآور شد: هفته گذشته یک میلیارد تومان به حساب سازمان عمران واریز شد.

*رضايي:ساری مهمترین دوره تاریخی خود را سپری می کند

مهدی رضایی فرح آبادی در سیصد و شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر ساری در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه در این نطق قصد گلایه ندارم ،اظهار داشت: فقط می خواهم آگاه شوم که از تافته شهروندن بافته ساختن و آن را طناب معرکه کردند برای این سامان چه ثمری در پی داشته است.

 رضایی تصریح کرد: با چند سالی که از عمر شورایی اینجانب می گذرد یقین حاصل کردم که ساری شهر عشق و فرهنگ ، از این دور تسلسل و سرگردانی خارج نخواهد شد مگر اینکه با هم و در کنار هم بر مشکلات فائق آییم.

 وی ادامه داد: امروز ساری بیشتر از منابع مالی و تجهیزاتی به زنان و مردان همنوا و همفکر به عنوان سرمایه های راهبردی و شهروندان با کفایت خویش نیازمند است و به صراحت عرض می کنم که ساری مهمترین دوره تاریخی خود را سپری می کند ، مهمترین صفحه تاریخ این دیار فراموش شده و ساری تنها به فرزندانی از جنس خدمت و عشق واقعی نیاز دارد.

 رضایی افزود: با تاملی بر سوگند خویش در وکالت مردم شهر ، به این باور و تکلیف شهروندی خود رسیدم که سکوت را بشکنم و جامه ی خویشتن داری و مصلحت اندیشی را از تن درآورم و معروض بدارم که ساری در مقطع تاریخی خاص و مهمی قرار گرفته و می خواهد صدای حق طلبی که ازدست داده و مورد کم لطفی هایی که قرار گرفته ، امروز و آینده را با صدای خویش تقاضا کند که این حق مان نبوده است.

 وی یادآور شد: زبان در کام فرو بردیم و خویشتنداری کردیم و شهری با ان همه سابقه تاریخی و اندوخته های علمی و فرهنگی ، دانشمندان ، عالمان و فهیختگان فاضل چنین سرنوشتی پیدا کرده که امروز بر جان ضعیفش نشسته و چه گران است که غم غربت این شهر دلنواز با شهروندان بزرگش ، نقل مجلس ماتم و دلسوزی بی عمل را دائما لقلقه ی زبان کنیم.

 رضایی در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: در طول ایامی که افتخار نمایندگی مردم در شورای اسلامی شهر را دارم از نزدیک بسیاری از نواقص و کمبودها را لمس و مطالعه و بررسی میدانی فراوان و نشست های کارشناسی و راهبردی انجام شده است.

 وی درباره آفات توسعه مرکز استان خاطرنشان کرد:کم توجهی و بی توجهی ها ، کم لطفی ها در رقیب سازی های آگاهانه و بخشی نگری و باریک بینی ها ، مسائل و مشکلات فراوان بی جواب، دعواهای کودکانه جابه جایی در مرکز استان برای ایجاد غفلت های آگاهانه و راضی کردن مان به تب ، مخدوش کردن افکار موثر و ...از جمله آفت هايي است که انرژي و وقت مان را به تحليل برد و به جاي اين مسايل بايد به مشاوره های مردمی و تخصصی، چرایی فرصت ها و تهدیدها و علت و معلول عقب ماندگی و ناکامی بپردازيم.

رضایی در پایان افزود: باید با همه وجود در خدمت مرکز استان باشیم تا این وضعیت را سامان دهیم و با هم افزایی کلیه مسئولان و مردم عزیز ، حقوق تضییع شده این شهر را احیا کنیم.


  • شهروند سارویپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

    حق ساری و مردم ساری خیلی بیشتر از اینهاست که گفته شده، چرا شهر ساری به عنوان مرکز استان مازندران (به عنوان یکی از قدیمیترین شهرهای ایران) فاقد بسیاری از امکاناتی هست که در بسیاری از کلانشهرها از جمله اصفهان و شیراز و حتی شهرهایی مانند رشت وجود دارد، جمعیت این شهر (به دلیل مهاجرت از سایر شهرها و روستاهای مجاور و ...)بسرعت در حال افزایش هست، و ساری در صورت توسعه نیافتن زیرساختها مشکلات و هزینه های زیادی در آینده تحمیل می شود در مازندران هیچ شهری مشابه ساری نیست و مشکلات آنها قابل قیاس با مرکز استان نیست زیرا ساری هر روزه علاوه بر خدمات دهی به شهروندان این شهر باید پذیرای تعداد زیادی از مراجعه کنندگان از سایر نقاط استان نیز باشد.

    • سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

      مگر مي شود سازماني بدون آيين نامه مالي فعال شود؟ بي خيال. راحت تر حرام مي شود كرد!

      • سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

        نقيبي مي گه پول پاركينگ بايد براي پاركينگ خرج بشه، شهردار مي گه چرا هميطوره براي عبور و مرور خرج مي شه. اون كجا و اين كجا. نقيبي هم مثل اين كه بي خيالش شد.

        • کلان شهر ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
          دوشنبه 4 مهر 1390-0:0

          احسنت به رضایی خیلی جالب گفت (کم توجهی و بی توجهی ها ، کم لطفی ها در رقیب سازی های آگاهانه و بخشی نگری و باریک بینی ها ، مسائل و مشکلات فراوان بی جواب، دعواهای کودکانه جابه جایی در مرکز استان برای ایجاد غفلت های آگاهانه و راضی کردن مان به تب ، مخدوش کردن افکار موثر و ...از جمله آفت هايي است که انرژي و وقت مان را به تحليل برد و به جاي اين مسايل بايد به مشاوره های مردمی و تخصصی، چرایی فرصت ها و تهدیدها و علت و معلول عقب ماندگی و ناکامی بپردازيم. )

          • دوشنبه 4 مهر 1390-0:0

            جان مادرتون بی خیال ...یه مشت......جمع شدید....


            ©2013 APG.ir