تعداد بازدید: 3582

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 6 مهر 1390-17:58

بيماراني که پول رفت و آمد خود را هم ندارند

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت مازندران گفت:يک خیر قائم شهری تعهد کرده 2100 متر بنای مرکز جامع بیماریهای عفونی را احداث کند/مرکز رادیوتراپی بیمارستان امام خمینی ساری با هزینه یک و نیم میلیارد تومانی توسط خیر-دکتر اسماعیل شفیعی- در دست اجراست/جمعیت مازندران را نباید 3 میلیون نفر در نظر گرفت/بيماران بيمارستان زارع ساري از قشر ضعيف و محروم هستند که هزينه رفت و آمد آن ها را نيز بيمارستان مي دهد!/سال گذشته 700 میلیون تومان تخفیف به بیماران بيمارستان زارع داده شد .


دکتر فرزاد گوهردهی-مدیر عامل مجمع خیرین سلامت مازندران- در پنجمین جلسه هیات مدیره مجمع که به منظور بررسی مشکلات مرکز سوختگی و روان پزشکی زارع ساری در این مرکز برگزار شد اظهار داشت:يک خیر قائم شهری تعهد کرده 2100 متر بنای مرکز جامع بیماریهای عفونی را احداث کند که آموزشکده بهیاری نیز به این مکان منتقل خواهد شد.

بنا بر گزارش ارسالي روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي مازندران به مازندنومه،مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به پیشرفت 85 درصدی مرکز رادیوتراپی بیمارستان امام خمینی ساری گفت: این مرکز با هزینه یک و نیم میلیارد تومانی توسط خیر-دکتر اسماعیل شفیعی- در دست اجراست و انتظار می رود تا یک ماه دیگر عملیات ساختمانی آن به اتمام برسد.

وی با اظهار خرسندی از حمایت ها و مشارکت خیرین بزرگ استان در ساماندهی وضعیت بهداشت و درمان استان اضافه کرد:جمعیت مازندران را نباید 3 میلیون نفر در نظر گرفت بلکه باید بودجه کافی را برای فراهم کردن زیر ساخت های جاده ای ، ارتباطی، امکانات درمانی وشهری مناسب با توجه به حجم ورود و خروج 12 میلیون نفری استان تعیین و برنامه ریزی نمود.

دکتر گوهردهی با اشاره به مشکلات عدیده مرکز روان پزشکی و سوختگی زارع ساری تشکیل نمایندگی خیرین ، عضو گیری و بهره مندی ازکمک های خیرین را ازراهکارهای برون رفت از مشکلات این مرکز عنوان کرد.

بر اساس اين گزارش،در ادامه دکتر پور اصغر -رییس مرکز روان پزشکی و سوختگی زارع ساری-اظهار داشت : مظلومیت این مرکز به عنوان تنها مرکز سوختگی و روان پزشکی منطقه شمال کشور،محدود به دور افتاده بودن ، فضای فیزیکی نامناسب وقدمت بالای آن نیست بلکه بیماران این مرکز عمدتا از قشر ضعیف و محروم استان های شمالی هستند که نه تنها از عهده هزینه بیمارستان با تعرفه دولتی برنمی آیند، حتی هزینه ایاب و ذهاب را نیز بیمارستان به آنها می دهد.

 وی اضافه کرد : درحالی که به واسطه درمان طولانی مدت بیماران سوختگی و روان پزشکی و نبود اعتبار و بودجه لازم ،در سال گذشته 700 میلیون تومان تخفیف به بیماران داده شد اما در تامین هزینه های جاری ،خرید تجهیزات ودستمزد پزشکان با مشکل مواجه بوده وانتظار حمایت و همراهی بیشتر مسولان استانی ، دانشگاهی و خیرین و مردم عزیز را برای ارائه خدمت رسانی بهتر به بیماران داریم .

دکتر پور اصغر از توجه و حمایت مسئولان و سازمان های مردم نهاد از این مرکز تشکرکرد و گفت :با این کمک ها ،میانگین اشغال تخت از 15 روز به 12 روز کاهش یافته که نشان دهنده خدمات بهتر و روند درمانی مناسب تر است که این موضوع هم برای بیماران وکاستن از هزینه های آنان و هم برای بیمارستان نتایج اثر بخش به همراه دارد.

در اين جلسه جواد عاشقان ،موسی وفائیان و لطف اله غضنفری- از اعضا هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان- ضمن تاکید برانعکاس خدمات و مشکلات مرکز زارع به مسئولان و رسانه ها ، آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت و شناسایی ظرفیت ها و توان مندیهای افراد خیر اعلام کردند .

در پایان این جلسه ،نمایندگی مجمع خیرین سلامت در مرکز روان پزشکی و سوختگی زارع ساری تشکیل شد و به موسی وفائیان و طالبی که به مرکز زارع کمک های قابل توجهی کرده بودند،لوح اهدا شد .


  • شنبه 9 مهر 1390-0:0

    لطفآ نحوه کمک به احداث مرکز جامع بیماریهای عفونی در قائمشهر را اطلاع رسانی بفرمایید .

    • شنبه 9 مهر 1390-0:0

      بيشترين مشكل بهداشت و درمان كه به اقتصاد ما ضربه مي زند واردات تجهيزات و داروهاي پزشكي است. بايد براي خودكفايي آن انقلاب اساسي صورت گيرد.

      • پنجشنبه 7 مهر 1390-0:0

        دستم خالی ست/چونان همیشه ی حضورش به پیکر نحیف من / اما دلم به عشق لبالب است / عشق به دردمندان محروم و محرومان دردمند! حالا یکی بمن بگوید که به عشق محض / و حتی به فراوانی اش در دل / چه میتوانم بکنم که جایگزین اعمال و اقدام مسئولانه ی مسئولان باشد؟ همینانی که بسان گرگان گرسنه به جان بیت المال افتادند و ایضا خود شرح پر تفصیل از بخور بخورهایشان میدهند - و در سال جهاد اقتصادی هم - از قضا در زمره ی مسئولین و مربوطین حکومت اند ....ومن و ما تا به چند و تا به کجا میتوانیم به یک سینه عشق رفع اثر از بی مسئولیتیهایشان بکنیم؟ ایا به عشق و اشک که نشانه همدردی ست میتوان ان مرکز بهداشتی را ساخت ؟ و به بیماران بیمارستان زارع امداد رساند؟ و زخم دوصد دیگر را مرهمنهاد؟ و....و....و....؟ ایا شما گزارش اخیر ر یس دیوان محاسبات را خواندید که چه بر سیستم اجرائی ما میگذرد؟ و خواندید که مدیر عامل برکنارشده بانک صادرات -اگر به اجمال و به وعده توضیح بیشتر در اینده - چه گفت از پشت پرده اختلاسهای اخیر؟ راستی بر ما چه میگذرد!!؟؟ بیائیم در خلوت خود دوقطره اشک (خیر) کنیم بحساب مجمع خیرین سلامت که دار و ندارمان را (بزرگتر)ها بردند و خوردند و انچه مانده ست به ما اشک است و بس! و قربان برویم صبوری خود را که شهرتی به اعتبارش یافتیم....


        ©2013 APG.ir