تعداد بازدید: 2083

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 6 مهر 1390-17:59

هرچه مردمي تر،بهتر

طاهايي:فرهنگ رضوی زداینده ناهنجاری ها در جامعه است-امام رضا(ع) برکتی برای ملت مسلمان ایران است/طبرسي:اگر اهالی فرهنگ و هنر بتوانند آموزه‌های اصیل را از دل فرمايش هاي امام هشتم بیرون بکشند و در قالب آثار فرهنگی و هنری به مردم معرفی کنند فرهنگ رضوی در جامعه ترویج خواهدشد.


استاندار مازندران در آستانه برگزاری جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا (ع) که دهم مهرماه در مازندران برگزار می شود در گفتگو با ستاد خبری این جشنواره گفت: جشنواره رضوی ارزش های دینی و باورهای اعتقادی را تبیین و تقویت کرده و آموزه های دینی و اسلامی را به نسل های آتی منتقل می سازد.

بر اساس گزارش رسيده از ستاد خبري جشنواره به مازندنومه،سید علی اکبر طاهایی افزود: فرهنگ رضوی فرهنگ لازم جامعه است وهمه تلاش ها باید در جهت نهادینه کردن این فرهنگ در تمامی مراحل زندگی باشد.

استاندار مازندران با بيان اين که اگر معارف و آموزه‌های رضوی در زندگی انسان‌ها جاری شود و نمود عینی یابد دیگر اثری از ناهنجاری‌ها در جامعه وجود نخواهد داشت،گفت:این فرهنگ زداینده ناپاکی های بشری است.

وی یادآور شد: برپایی این جشنواره می تواند موجب فهم بیشتر جوانان از امام هشتم شود.

طاهایی  افزود:امام رضا(ع) برکتی برای ملت مسلمان ایران است که باید با تمام وجود در شناخت ایشان همت گماریم.

وی تاکید کرد:جشنواره های فرهنگی و هنری  امام رضا (ع) در تقویت فرهنگ دینی جامعه در مقابله با تهدیدات فرهنگی ، با توجه ناهنجاری های اجتماعی موجود درکشور ، نقش بسیار موثری می تواند ایفا کند.

وی به سیره عملی و علمی امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت:بهترین و مؤثرترین راه برای گسترش فرهنگ رضوی، استفاده از فرمایش هاي آن امام و به کارگرفتن آن در قالب عمل است.

*نماینده ولی فقیه در مازندران: ترویج فرهنگ رضوی راهکار اساسی  برای مقابله با شبیخون فرهنگی است

  بنا بر گزارش ارسالي ستاد خبري جشنواره به مازندنومه،نماینده ولی فقیه در مازندران گفت:دستگاه های فرهنگی و رسانه‏ها باید محتوای زندگی اهل‏بیت را به جامعه معرفی کنند چرا که ابعاد مختلف سیره امام هشتم (ع) کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

آيت الله نورالله طبرسی افزود:اگر اهالی فرهنگ و هنر بتوانند آموزه‌های اصیل را از دل فرمايش هاي امام هشتم بیرون بکشند و در قالب آثار فرهنگی و هنری به مردم معرفی کنند فرهنگ رضوی در جامعه ترویج خواهدشد.

  وی اظهار داشت:هرچه این گونه جشنواره‌ها و جلسات فرهنگی و مذهبی در جامعه بیشتر باشد در تحکیم اعتقادات واخلاقیات جامعه می‏تواند مؤثرتر است.

 طبرسی با بیان اینکه اهل بیت(ع) دارای آثار و برکات فراوانی در زندگی ما هستند افزود: هدف اصلی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) باید گسترش فرهنگ رضوی در کشور باشد.

امام جمعه ساری بر اهمیت گنجانیدن برنامه های متناسب با قشرهای مختلف جامعه در جشن های هفته کرامت تاکید کرد و گفت:برگزاری جشن های دهه کرامت فرصت بسیار مغتنمی برای تبیین مسائل روز و آگاه سازی مردم است که باید از آن استفاده کرد.

وی تاکید کرد:مردمی شدن و تعمیم مخاطبان جشنواره به تمامی اقشار و صنوف جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان دیگر رویکردی است که باید در سیاستگذاری های جشنواره دنبال شود.



    ©2013 APG.ir