تعداد بازدید: 2742

توصیه به دیگران 1

جمعه 8 مهر 1390-17:25

مازندران در هفته اي که گذشت

نخستین جشنواره وبلاگ نویسی دفاع مقدس شمال کشور/دو فعالیت انس با قرآن کریم و هم خوانی آیة الکرسی و آوردن گلدان گل توسط دانش آموزان/خسارت سيل به رامسر/عملکرد ضعيف کمیته اقتصادی شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران/شناختن جشنواره تيرنگ به نام مازندران/کاهش 16درصدی آمار غریق دریای مازندران/بیشترین ضربه‌های مغزی در مازندران و... (برگزيده خبرهاي مازندران از 2 تا 8 مهرماه 90)


*مازندران میزبان جشنواره وبلاگ نویسی دفاع مقدس شد

 رئیس انجمن صنفی رسانه های مجازی مازندران گفت: نخستین جشنواره وبلاگ نویسی دفاع مقدس شمال کشور در مازندران برگزار می شود.

 عباس رمدانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به مناسبت سی و یکمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و حماسه هشت سال مقاومت و پایداری، انجمن رسانه های مجازی مازندران با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان جوانان و اداره کل آموزش و پرورش مازندران، نخستین جشنواره وبلاگ نویسی دفاع مقدس شمال کشور را برگزار می کند.

 وی افزود: تمامی وبلاگ نویسان و علاقه مندان عرصه وب می توانند در حوزه دفاع مقدس، شهادت و ایثار در این جشنواره شرکت کنند.

رمدانی با اشاره به اینکه وبلاگ ارسالی می تواند گروهی و یا فردی باشد، تصریح کرد: حداکثر زمان ایجاد وبلاگ، دهم آبان ماه 90 است.

رئیس انجمن صنفی رسانه های مجازی مازندران با بیان اینکه از وبلاگ می تواند نیمی از آن به دفاع مقدس و ایثار و شهادت اختصاص داشته باشد، افزود: در تهیه محتوای وبلاگ می توان از عناصر گرافیکی، صوت، عکس، فیلم و نقاشی متحرک استفاده کرد.

*بوکسورهای ایران توان کسب چهار سهمیه مسابقات جهانی را دارند

 رئیس فدراسیون بوکس گفت: کاروان تیم ملی بوکس کشور می تواند در مسابقات جهانی آذربایجان حداقل چهار سهمیه المپیک لندن را کسب کند.

احمد ناطق نوری در گفت وگو با مهر اظهار داشت: 9 بوکسور هفته گذشته برای شرکت در مسابقات جهانی به جمهوری آذربایجان اعزام شده و آماده رویارویی با حریفان هستند.

 وی افزود: فدراسیون جهانی بوکس، مسابقات جهانی آذربایجان را یکی از مراحل کسب سهیمه بازی های المپیک تعیین کرده و امیدواریم ملی پوشان ایرانی بتوانند درحد و اندازه های خود ظاهر شوند.

 رئیس فدراسیون بوکس ادامه داد: از سوی فدارسیون جهانی دو مرحله دیگر برای کسب سهمیه ورودی بازی های المپیک لندن در سال 2012 تعیین شده که هنوز زمان و مکان آن بازیها مشخص نشده است.

ناطق نوری ادامه داد: مسابقات جهانی بوکس با حضور بیشتر کشورهای عضو فدراسیون جهانی بوکس برای کسب سهمیه المپیک لندن برگزار و این موضوع سطح مسابقات را کیفی ترخواهد کرد.

*زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استان نواخته شد

 با حضور استاندار مازندران ، زنگ آغاز سال تحصیلی سوم مهر ماه در دبیرستان دخترانه دخت ایران پروین ساری نواخته شد.

به گزارش ایسنا با حضور استاندار مازندران سوم مهر ماه زنگ آغاز سال تحصیلی در دبیرستان دخترانه دخت ایران پروین ساری نواخته شد.

سید علی اکبر طاهایی در مراسم جشن آغاز سال تحصیلی جدید اظهارداشت: در حال حاضر شاهد بروز استعدادهای برجسته دانش آموزان مازندران در عرصه های مختلف علمی ، تحقیقاتی و فرهنگی هستیم که همه اینها به برکت قرآن کریم است و باید این استعدادها گسترش یابد.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش مازندران دو فعالیت انس با قرآن کریم و هم خوانی آیة الکرسی و آوردن گلدان گل توسط دانش آموزان را توامان در دستور کار دارد که امیدواریم سبب شادابی و دل انگیزی در بین دانش آموزان استان شود.

* سيل به بخشي از شهر رامسر خسارت وارد كرد

فرماندار شهرستان رامسر از جاري شدن سيل بر اثر بارندگي شديد صبح روز دوشنبه در اين شهر خبر داد و گفت : سيل به شماري از واحد هاي آموزشي ، تجاري ، و اقتصادي و معابر اين شهر خسارت وارد كرده است.

محمدصالح رضاخاني در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : سيل موجب آبگرفتگي 15 آموزشگاه شهر رامسر شد كه به كمك نيروهاي امدادي دانش آموزان اين مراكز به خارج از مدرسه منتقل شدند.

 وي خسارت وارده به باغات ، اراضي كشاورزي و مراكز گل و گياه اين شهر را زياد ارزيابي كرد و گفت كه كارشناسان در حال بررسي ميزان خسارات هستند.

 فرماندار رامسر گفت : بيشترين آبگرفتگي در انتهاي بلوار معلم ، ليدو ، خيابان آيت الله كاشاني ، قسمت هايي از خيابان شهيد مطهري، بلوار شهيد رزاقي و شهر كتالم بوده است.

وي افزود : با توجه به تداوم بارش باران ، گروه هاي امدادي ، نيروهاي نظامي و انتظامي و شهرداري هاي اين شهرستان در آماده باش هستند.

*روند پاسخگویی مدیران مازندران فعال‌تر شود

 معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خواستار روند سریع پاسخگویی مدیران مازندران به رسانه‌ها شد.

به گزارش فارس ، هادی ابراهیمی در جلسه شورای اطلاع رسانی دولت در استان مازندران که با محوریت جهاد اقتصادی در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: شورای اطلاع‌رسانی دولت در مازندران دارای پنج کمیته است که کمیته اقتصادی ضعیف عمل کرده است.

 وی ریاست این کمیته را به شعبان‌زاده مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان سپرد و افزود: این کمیته نقش فعال‌تری در زمینه اطلاع‌رسانی عملکرد، مسائل و مشکلات در حوزه اقتصادی استان داشته باشد.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه باید متناسب با شعار و دغدغه‌های مقام معظم رهبری و جهت‌گیری‌های دولت در این زمینه کام برداریم، یادآور شد: اهتمام مدیران برای توجه به جهاد اقتصادی باید با نگاه و دغدغه رهبری همگام باشد.

 این مسئول خاطرنشان کرد: برای این کار، روحیه جهادی و نقش مستقیم مردم می‌تواند تاثیرگذار باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه سیاست‌های ایجاد اشتغال از دغدغه‌های دولت و نظام است، ادامه داد: نیازمند تقویت روحیه جهاد اقتصادی در مازندران هستیم.

*جشنواره تئاتر تیرنگ قابلیت منطقه‌ای شدن را دارد

 به گزارش فارس ، رستم کیاکجوری با بیان اینکه هشتمین جشنواره استانی تئاتر بومی تیرنگ از سوی حوزه هنری در مهر ماه سال جاری در مازندران برگزار می‌شود، بیان داشت: جشنواره تیرنگ در سطح کشور به نام مازندران شناخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: موقعیت جشنواره تئاتر تیرنگ قابلیت منطقه‌ای شدن را دارد و چون آداب و رسوم و سنن آئینی مذهبی در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود مورد استقبال عموم قرار می‌گیرد.

 مسئول واحد نمایش حوزه هنری مازندران تصریح کرد: برای منطقه‌ای شدن جشنواره تیرنگ نیازمند حمایت مسئولان در بخش‌های مختلف اجرایی هستیم و اعتبارات در این هنر حرف اول را می‌زند.

 وی اظهار داشت: تاکنون جشنواره تئاتر تیرنگ با حمایت مسئولان استانی و بدون ورود اسپانسر در مازندران برگزار شده و منتخبان جشنواره تیرنگ به جشنواره ماه که به صورت کشوری است راه می‌یابند.

*تجليل از شهدا و رزمندگان 8سال دفاع مقدس شركت صنايع چوب و كاغذ مازندران

در مراسمي از شهدا ورزمندگان 8سال دفاع مقدس شركت صنايع چوب وكاغذ مازندران تجليل شد. به گزارش ايلنا،دراين مراسم كه با حضورسرداران ،جانبازان ،ايثارگران وخانواده معظم شهدا برگزار شد ، ابوالفضل روغني مدير عامل صنايع چوب وكاغذ مازندران كه خود نيز از جانبازان ويادگاران 8 سال دفاع مقدس است طي سخناني بابيان اينكه مردم ايران اسلامي در جنگ عزت،شرف،غيرت،وهويت خود را پيدا نمودند،گفت:در جنگ نابرابري كه همه ايادي ظلم و زور براين سرزمين تاخته بودند تا اين انقلاب را شكست بدهند رشادت ها و جانبازي هاي اين دلاور مردها به عزت واستقلال اين سرزمين معنا بخشيد.

 مديرعامل صنايع چوب وكاغذ مازندران افزود:در هفته دفاع مقدس بايد به گونه اي عمل نمود كه بتوان عوامل پيروزي رزمندگان در دفاع مقدس را در اذهان عمومي به ويژه نسل جوان زنده نگه داشت.

* تاسیس خانه شیر ایران در پیچ و تاب مجلس

 دبیر فدراسیون بین‌المللی شیر ایران گفت: با وجود گذشت یک سال از تقدیم ماده واحده تاسیس خانه شیر کشور، هنوز مجلس هیچ عکس‌العملی نسبت به این موضوع نداشته است.

 به گزارش فارس مهرنوش امجدی گلپایگانی در همایش صنایع لبنی ایران در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ع) اظهار داشت: فدراسیون بین‌المللی شیر ایران در سال 2010 رتبه نخست را بین 58 کشور عضو کسب کرد.

دبیر فدراسیون بین‌المللی شیر ایران دست یافتن به احداث خانه شیر ایران را یکی از اهداف مهم این همایش برشمرد و اظهار داشت: سال گذشته برای نخستین بار در کشور با مشارکت صنایع لبنی و اتحادیه دامداران ایران ماده واحده‌ای نوشته و تقدیم مجلس شد اما پس از گذشته یک سال و نیم هنوز مجلس هیچ عکس‌العملی نسبت به این موضوع نداشته است.

 وی ادامه داد: پرداختن به خانه شیر کشور باید یکی از دستاوردهای این همایش باشد.

 این مسئول یادآور شد: با وجود بازگشایی مدارس اما هنوز صحبتی از توزیع شیر بین دانش‌آموزان نیست و جدیت این موضوع را در کشور لمس نمی کنیم.

دبیر فدراسیون بین‌المللی شیر ایران با بیان اینکه مسئولان باید نگرش ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند، افزود: امیدواریم قبل از پایان سال تحصیلی، شیر بین دانش‌آموزان توزیع شود.

*کاهش 16درصدی آمار غریق دریای مازندران

سخن گوی ستاد طرح های سالم سازی دریا گفت: حدود 8 هزار و 350 نفر در زمان اجراي طرح هاي سالم سازي درياي مازندران از غرق شدن نجات يافتند.


به گزارش سايت استانداری مازندران رییس اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران از كاهش 16 درصدي آمار غريق طرح هاي سالم سازي درياي استان در سال جاري خبر داد و عنوان نمود: اين آمار از 144 نفر در سال 89 به 121 نفر در سال 90 تنزل یافته است.


کمال رستمعلی افزود: از مجموع 121 نفري آمار غریق در زمان اجرای طرح های سالم سازی دریای استان در سال جاری، 10 نفر زن و 111 نفر مرد می باشند.


رستمعلي با اشاره به اين كه تعداد طرح هاي سالم سازي درياي مازندران از 156 به 160 طرح در سال جاري افزايش داشته است، تصريح نمود: 1300 نفر ناجي غريق، 1300 نفر از نيروي خدوم انتظامي، 17 پايگاه مجهز و 608 نيروي ماهر هلال احمر نيز در سواحل استان استقرار داشته اند.

وي از تلاش مجدانه ناجیان غریق ، هلال احمر و مركز اورژانس استان، زحمات شبانه روزی نیروی خدوم انتظامی، مجریان طرح های سالم سازی دریا و مساعی فرمانداری ها و ادارات شهرستان های ساحلی به عنوان مهم ترین دلايل اجراي بهينه طرح هاي سالم سازي دريا در سال جاري ياد كرد.

سخن گوی ستاد طرح های سالم سازی دریای استان خاطر نشان ساخت: بی شک فعالیت مجدانه ستاد طرح های سالم سازی دریای استان و نگاه ویژه ی استاندار و معاون سیاسی امنیتی استانداري مازندران به اين بخش در کاهش آمار غریق سال جاري نقش اساسي داشته است.


رستمعلي در ادامه از نقش تمامي رسانه هاي مكتوب و مجازي در آگاهی بخشی به مسافران و گردشگردان در زمان اجرای طرح های سالم سازی دریای استان و پخش برنامه هاي متعدد از سوي صدا و سيماي مركز مازندران به ويژه برنامه گلبانگ ساحل صداي شبكه تبرستان تقدیر کرد.

وي گفت: اميدوارم با تداوم این همکاری در سال های آتي شاهد اجراي هرچه مطلوب تر طرح هاي دريا در استان مازندران باشيم.


رییس اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری با اعلام این که با تلاش ناجیان غریق نزدیک به 8350 نفر در زمان اجرای طرح های سالم سازی دریای مازندران در سال 90 از غرق شدن نجات یافتند،گفت: 350 نفر از این آمار در 3 روز پایانی تعطیلات شهریورماه سال جاری از غرق شدن رهايي پيدا كردند.


رستمعلی افزود: هم چنين بیشترین آمار نجات یافتگان طي شش ماه گذشته مربوط به شهریورماه با 2 هزار و 755 نفر می باشد.


وي ضمن تقدير از توجه ويژه رسانه هاي استان به موضوع دريا و ارائه نظرات، مقالات و تحليل هاي راه گشا در اين زمينه، خاطر نشان ساخت: مردم و نخبگان نيز نظرات و پيشنهادهايي به منظور ارتقا سطح كيفي طرح هاي دريا ارائه نمودند كه يقينا در سال هاي آينده از آن ها بهره گيري مطلوب خواهد شد.

* مهمترین دغدغه ما در بازار های اقتصادی فقر اطلاعات است

 به گزارش ایسنا ،محسن نریمان در مراسم اختتامیه نهمین گردهمایی سراسری اشتغال که در پلاژ وزارت کشور در ساری برگزار شد اظهار داشت:در میان بازار های اقتصادی مهمترین دغدغه ما فقر اطلاعات برای پایه ریزی یک برنامه ریزی درست است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ، ادامه داد :باید بر اساس اطلاعات که داریم بتوانیم زمینه برای برنامه ریزی درست را پی ریزی کنیم .

 نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:به منظور اینکه درسال جهاد اقتصادی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به موفقیت برسیم و با چالش های اقتصادی مبارزه کنیم باید اطلاعات درست داشته باشیم وبرمبنای آن اطلاعات برنامه ریزی کنیم

* 5000 دانش آموز استثنایی در مازندران روانه کلاس درس شدند

 به گزارش خبرنگار مهر، علی سیاحی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانش آموزان با نیازهای ویژه می توانند با همکاری خانواده ، مدرسه و جامعه در راستای اهداف آموزش و پرورش به درجات عالی مهارتهای زندگی برسند.

 مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: آموزش و پرورش دانش آموزان استثنایی برنامه خاصی نیست که با برنامه های عادی آموزش و پرورش تفاوت داشته باشد، بلکه از نظر آموزش و پرورش، دانش آموزانی با نیازهای ویژه هستند که برای تامین حداکثر نیازهای تربیتی و آموزشی آنها تغییراتی در شیوهای تربیتی و آموزشی خانواده و در برنامه های مدارس عادی داده شده است.

 وی با اشاره به اینکه امسال پنج هزار و 100 دانش آموز استثنایی مازندران در 47 مرکز آموزشی مشغول به تحصیل شدند، گفت: در این مدارس علاوه بر دروس عمومی، برنامه های آموزشی ویژه ای دارند که با توجه به نیازهای دانش آموزان توسط یک معلم متخصص تحت برنامه ای فوق العاده استثنایی تامین می شود.

* نخستين كنگره جراحي مغز ايران در مازندران برگزار مي‌شود

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از برگزاری نخستین کنگره جراحی مغز و اعصاب ایران در ساری خبر داد و یادآور شد: این کنگره در اول آذر ماه و با حضور پرفسور ‌سمیعی برگزار می‌شود.

به گزارش فارس ، محمد آزاد بخت در جمع خبرنگاران با اشاره به جذب موافقت برای ایجاد رشته فوق سایکو سوماتیکک از رشته‌های روان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: ایجاد رشته دستیاری جراحی مغز و اعصاب جزو پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

وی یکی از نیازهای اساسی دانشگاه علوم پزشکی مازندران را تقویت اروژانس عنوان و تصریح کرد: برای تقویت اورژانس نیاز داریم که طب اورژانس در علوم پزشکی مازندران بیشتر مورد توجه واقع شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مصوبه هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی مازندران مبنی بر اینکه زمانی اگر دانشگاه نیاز به جذب هیئت علمی دارد می‌تواند از اختیارات خود استفاده کند، افزود: در جذب هیئت عملی طب اورژانش دانشگاه علوم پزشکی از اختیاراتی که هیئت امنا در اختیارش قرار داد نیرو جذب کرد.

 وی با اعلام اینکه بیشترین ضربه‌های مغزی در مازندران روی می‌دهد، افزود: نبود هیئت علمی مناسب در دانشگاه علوم پزشکی مازندران از دغدغه‌های دانشگاه بود.

*پيش نويس كنوني قانون كار نقش دولت را در تصميم گیری‌ها پر رنگ كرده است

نصراله دریابیگی در نهمین جلسه هیئت اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان مازندران که در قائمشهر برگزارگردید از پیش نویس اصلاح قانون کارانتقاد کرد وگفت: متاسفانه در این پیش نویس به جای اینکه در جهت رفع این معضل قدم برداشته شود تمامی قرارداد‌ها را به سوی قرارداد موقت سوق داده‌اند و دیگرکارگری را به عنوان کارگر دایمی نخواهیم داشت.

 به گزارش ایلنا، از مازندران دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه تصویب پیش نویس قانون کار فعلی منجر به تباهی وظلم آشکار به کارگران خواهد شد، افزود: پیش نویس کنونی قانون کار ضمن کاهش امنیت شغلی کارگران موجبات ورشکستگی واحدهای تولیدی کشور را فراهم خواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش حمایت‌های دولت از طبقه کارگر تصریح کرد: قانون کار یک قانون صد در صد حمایتی است و این در حالی است که پیش نویس کنونی ناقض سیاست‌های حمایتی دولت از کارگران است.

*تنها 10 درصد سالن های تئاتر کشور استاندارد است

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم اکنون از تعداد 239 سالن تخصصی تئاتر در کشور تنها 10 درصد معادل 20 سالن استاندارد در کشور وجود دارد.

به گزارش مهر حمید شاه آبادی در دومین جشنواره تئاتر استانی مازندران در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد بهشهر افزود: متاسفانه اکنون تعداد سالن های تخصصی تئاتر در کشور بسیار اندک بوده و باید در این راستا توجه ویژه به این مقوله اعمال شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون در کشور، دارای 239 سالن تخصصی تئاتر هستیم که از این تعداد تنها 20 سالن تخصصی استاندارد داریم.

 شاه آبادی افزود: تئاتر در هنر دارای جایگاه ویژه ای بوده که باید با شناسایی درست آن، در جهت رفع مشکلات و معضلات اجتماعی گام برداشته شود.

معاون وزیر ارشاد ادامه داد: زبان تئاتر زبان گویایی برای بیان مشکلات و معضلات است که باید با شناخت این هنرارزشی در نهادینه کردن آن در جامعه گام برداریم.

* تجمع كارگران بازنشسته نساجي مازندران در خانه كارگر قائم شهر

صبح پنجشنبه تعداي از كارگران بازنشسته كارخانه هاي شماره2 و3طبرستان ،تجن وگوني بافي با مراجعه به خانه كارگر از اين تشكيلات خواستند كه پيگيرمطالبات آنان در خصوص نگرفتن سنوات بازنشستگي خود از سال 87 تاكنون باشد.

در اين تجمع تعداي از اين بازنشستگان در گفت وگويي با ايلنا از بي توجهي مسئولين و سرگرداني چند ساله خود انتقادكردند.

در اين گفت و گو بازنشستگان معترض ابراز داشتند با توافقي كه با مديران وقت نساجي مازندران داشتيم بعضا كسري بيمه خود را به تامين اجتماعي از جيب خود پرداخت نموديم وعلي رغم تعهد كارفرما كه سنوات به مرور زمان با توجه به مشكل كارخانه نساجي پرداخت خواهد شد تا كنون وعدها عملي نشده است.

 اين بازنشستگان معترض ابراز داشتند كه بارها به مراجع ذيصلاح واستانداري مراجعه نمودند ولي متاسفانه تاكنون به غير از وعده و وعيد چيز ديگري عايد ما نشده است.

 كارگران بازنشسته خانه كارگر را تنها متولي خود دانسته و خواستار پيگيري صنفي خود از مسئولان ارشد استان وكشورتوسط اين تشكيلات شدند.

 قابل ذكر است تعداد80 نفر ازكارگران كارخانجات نساجي مازندران از سال 87 بازنشست شده اند .

* جایگاه اصناف با ادغام وزارتخانه ها مشخص نیست

 سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با ادغام وزارتخانه بازرگانی و صنایع، جایگاه اصناف کشور مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر یوسف نژاد در هم اندیشی اصناف مازندران در مجمع امور صنفی شهرستان ساری افزود: با تشکیل وزارتخانه صنعت، معدن، تجارت متاسفانه اصناف احساس سردرگمی و گمراهی می کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه با تشکیل وزارتخانه جدید، عملا جایگاه اصناف در بدنه جدید مشخص نیست و اصناف دچار سردرگمی شدند.

 نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصناف نقش اثرگذاری در اقتصاد کشور و استان دارند، تصریح کرد: متاسفانه با این اقدام دولت، فعالیت اصناف عملا روی هوا است.

یوسف نژاد با بیان اینکه متاسفانه جایگاه اصناف در سالهای متمادی در تصمیم گیریهای استانی و کشوری مغفول مانده است، یادآور شد: این قاطبه اثرگذار و ارزشمند جامعه همواره در ادوار مختلف یاری رسان دولت ها و مدیران بوده است.

*مسئولان مرتبط با پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی استعفا دهند

 نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: همه مسئولان مرتبط با پرونده فساد مالی 3 هزار میلیارد تومانی باید استعفا دهند.

 احمدعلی مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان بهشهر اظهار داشت: آنچه که به ‌عنوان یک اختلاس بزرگ در ماجرای اخیر مطرح است از نظر قانون یک فساد بزرگ، تخلف مالی و اخلال در اقتصاد کشور است.

وی عنوان کرد: با این پرونده اعتماد مردم نسبت به وضعیت مدیریت بر سیستم بانکی سلب شده و حداقل کار آن است که همه مسئولان مرتبط با بزرگ‌ترین تخلف مالی کشور استعفا دهند و شاید با استعفای این مدیران فقط 50 درصد اعتماد مردم بازگردد.

 نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در پایان اذعان داشت: اگر اعضای خانه ملت و نمایندگان مردم به انقلاب و جمهوری اسلامی اعتقاد دارند باید کاری کنند تا برای حفظ آبروی انقلاب، متخلفان فساد مالی در هر مقامی که هستند به مردم معرفی شوند.

* 27 مادر شهید و همسر جانباز دفاع مقدس مازندران تجلیل شدند

 به گزارش خبرنگار مهر، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران، مادران شهید را به عنوان مربیان جامعه بشری و نقش هدایتگری در جامعه یاد کرد.

هادی ابراهیمی، نقش این مادران را مشابه نقش پیامبران در رسالت الهی بیان کرد و افزود: با حضور این مادران از دامان آنان، پاکبازانی به جامعه عرضه می ‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشور شاهد نمونه ‌های بارز فداکاری های بانوان و مادران مبارز در زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بوده است، اظهار داشت: آنها با رشادت‌های خود نقش به سزایی در جامعه داشته و موجب عطر آگینی محیط جامعه شدند.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه مادران شهید الگویی برای دختران و همسران امروز جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: قدردانی از آنها کمک به هدایت جامعه و نورانی کردن به نسل جامعه در مقابل دشمنان امروزی است.

* با اختلاس‌گران 3 هزار میلیارد تومانی برخورد جدی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی در خطبه‌های نماز جمعه بابل اظهار داشت: از ریاست قوه قضائیه خواستار برخورد جدی با پرونده اختلاس نجومی هستیم.

 وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته بسیاری از افراد مجبور به استعفا شدند و آبروی اسلام نیز در معرض خطر قرار گرفت.

در این خصوص انتظار مردم این است که پیگیری جدی و قاطعانه شده و هر کس که در سال جهاد اقتصادی به این خیانت مبادرت ورزید برخورد شود.

 روحانی به نقش حساس دختران و مسئولیتی که بر دوش آنها نهاده شده است، اشاره و تصریح کرد: خانواده‌ها باید توجه ویژه‌ای نسبت به تربیت دختران داشته باشند.

 وی با ابراز تأسف از اینکه برخی خانواده‌ها توجه چندانی نسبت به تربیت دخترانشان ندارند، افزود: متأسفانه به دلیل روابط ناصحیح خانواده‌ها در حال حاضر پدیده دختران فراری و هتک حرمت به نوامیس مردم در کشور در حال افزایش و نگران کننده است.



    ©2013 APG.ir