تعداد بازدید: 2612

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 11 مهر 1390-7:6

يا رضا مدد

 سنی ترین سنی ، شیعه است که می خواهد به سنت رسول الله برگردد/اين جشنواره در 31 کشور دنیا برگزار می شود/پیوند و تربیت اسلامی و اعتقادی ما است که پژاک را بیچاره می کند/اگر ما ائمه را نداشتیم وضع ما بدتر می شد/پایان بخش مراسم ،پذيرايي با آش و نان محلی بود.(گزارش مازندنومه از اختتاميه جشنواره نامه اي به امام رضا)


به گزارش خبرنگار مازندنومه،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آیین اختتامیه ششمین جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا (ع) گفت: 22 هزار و 600 نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی اظهار داشت: کتاب نجوای دل در راستای همین جشنواره منتشر شده که حاوی آثار برتر و منتخب است.

وی یادآور شد: هیات داوران علت تاخیر در کندی داوری را تاثیرگذاری نامه ها عنوان می کردند که خواندن هر نامه چه تاثیر شگرفی بر آنها می گذاشت و متاثر می شدند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها رابطه خود را با دبیرخانه جشنواره بیشتر کنند، تصریح کرد: نمی توان وادی عشق ثامن الحجج را در قلم و زبان بیان کرد.

*عقربه ی هدایت در ولایت است

سید علی اکبر طاهایی در این مراسم اظهار داشت: نگارش اين نامه که حکایت دل و تراوشات دهنی برگرفته از چشمه سار معارف اصیل پیامبر(ص) است تمایزی با دیگر نامه ها دارد.

 وی افزود: نامه ماندگار خدای متعال قرآن است ، نامه ای که همواره باید خوانده شود.

 طاهایی گفت: سخن گفتن اولیای الهی موجب می شود انسان طریق کمال را جست و جو کند و به تفکر و اندیشه بپردازد.

 استاندار مازندران با اشاره به اینکه باید به طریقت و شریعت پیامبر (ص) رجوع کنیم ، افزود: سنی ترین سنی ، شیعه است که می خواهد به سنت رسول الله برگردد ، سنتی که از سوی برخی به انحراف کشیده شده بود.

طاهایی یادآور شد: عقربه ی هدایت در ولایت نهادینه شده است.

*جشنواره اي در 31 کشور دنيا

به گزارش مازندنومه،مدیرکل حوزه امور کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی اظهار داشت: جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا (ع) طی 9 دوره گذشته از رشد معنوی خوبی برخوردار بوده است. 

اللهياري با اشاره به اینکه این جشنواره در 31 کشور دنیا برگزار می شود، افزود: از نظر مخاطب ، جامعه ایرانیان خارج از کشور و مسلمانان جهان در زمره مخاطبان این جشنواره قرار گرفته اند.

وي تصریح کرد: مازندران موقعیت ویژه ای دارد و به نوعی قدمگاه کسانی است که قصد پابوسی امام هشتم را دارند.

اللهياري با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره در مازندران را باید به فال نیک گرفت، یادآور شد: شش سال گذشته ، آثار رسیده به جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا (ع) از رشد 30 برابری برخوردار بوده است.

وي خاطرنشان کرد: این جشنواره در دور نخست 850 نامه و امروز 22 هزار و 600 نامه را شاهد بوده است.

 وی یادآور شد: با استفاده از فضای مجازی و اینترنت، تعداد آثار رسیده به جشنوارره از این تعداد هم بیشتر خواهد شد.

 اللهیاری با اشاره به اینکه در کنار بهبود روش های تبلیغی ، به گستره ی بین المللی این موضوع هم باید توجه کنیم و دبیرخانه جشنواره در دور آتی به این موضوع بپردازد، گفت: با توجه به گویش های مختلفی که در کشور داریم آثار به زبان های محلی هم می توان در جشنواره داشت چراکه دل گویه در زبان خود تاثیرگذاری بیشتری دارد و شاید در زبان فارسی نتواند آن دل گویه را آنگونه که باید بیان کند.

 وی افزود: حوزه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد این آمادگی را دارد تا از آثار مرتبط با موضوع امام رضا (ع) حمایت کند.

*فرهنگ رضوی را در جامعه نهادینه کنیم

 هادی ابراهیمی در این مراسم با بيان اين که نشر فرهنگ رضوی در کشور به صورت عمومی درآمده است، افزود:کانون همه خوبی ها و ارزش های ملت ایران امروز در ملجا شریف امام رضا (ع) نهفته است.

وي با اشاره به اینکه این پیوند وسیع ایرانیان و آحاد شیعیات باعث شده به برکت وجود امام رضا (ع)، ایران اسلامی به عنوان کانون قدرت در بین کشورها و ملت ها بدرخشد، تصریح کرد: جشنواره نامه ای به امام رضا فرصتی برای بازشناسی سیره و مشی آن امام است.

وی یادآور شد: بازشناسی سیره و مشی امام رضا فرصتی است برای آحاد جامعه و جوانان تا بتوانیم فرهنگ رضوی را در جامعه نهادینه کنیم.

 ابراهیمی خاطرنشان کرد: پاسداشت و انتقال فرهنگ رضوی ، ماندگار کردن ولایت پذیری در ملت ایران است،چراکه دشمن می خواهد جایگاه ولایت را در کشور ما متزلزل کند.

وی با بیان اینکه امروز بارگاه امام رضا (ع) پایگاه قدرتمندی برای ایرانیان و شیعیان دنیا ساخته است ، گفت: اگر در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادیم به برکت شهادت طلبی ملت ایران بوده است.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه از همه قلم ها و قدم هایی که برای بین احساسات در تبیین سیره امام هشتم در جملات زیبا خلق شده باید نهایت تشکر و قدرداني را داشت ، افزود: بهترین و ماندگارترین تجلیات روحی در قالب همین نامه ها بیان می شود.

*پیوندی که 1400 سال ما را حفظ کرده است

نماینده ولی فقیه سخنران بعدی مراسم بود. آیت الله نورالله طبرسی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره باعث ایجاد پیوند معنوی و ولایی با ائمه می شود.

 وی افزود: قرآن در میان همه پیوندها به پیوند معنوی تاکید می کند.

طبرسی با اشاره به اینکه برخی با ادبیات عامیانه و برخی با صحبت های عالمانه در این جشنواره شرکت کرده اند، تصریح کرد: این نجوای دل و خودمانی حرف زدن ، پیوندی است که 1400 سال ما را محفوظ داشته است.

امام جمعه ساري خاطرنشان کرد: پیوند و تربیت اسلامی و اعتقادی ما است که پژاک را بیچاره می کند تا دست های جاسوسی را به نشانه تسلیم بلند کنند.

 طبرسی ادامه داد: این پیوند معنوی است که هشت سال دفاع مقدس را هنوز گرم نگه داشته است.

 خطیب جمعه مردم ساری یادآور شد: ایران در هر جای تاریخ که گرفتار شد ، به مدد شیعه و امامت رهایی یافته است.

 وی با بیان اینکه چرا انقلاب های دنیا راحت مصادره می شوند، افزود: ناتو خود را شریک این انقلاب ها می داند.

 طبرسی با اشاره به اینکه آیا در ایران می توانند چنین کاری کنند، گفت: در ایران این یکپارچگی را چه کسی آورده است؟ اگر ما ائمه را نداشتیم وضع ما بدتر می شد.

 وی با بیان اینکه روزی فرعون کودکان مصری را با تیغ و شمشیر می کشت ، تصریح کرد: امروز دشمن از تیغ فرهنگی برای جوانان ما استفاده می کند.

 طبرسی یادآور شد: اگر دشمن نتوانست تهاجم فرهنگی را آنگونه که می خواست در کشور ما رواج دهد و ما را از بین ببرد، به خاطر پیوند با ائمه است.

*آیینه ی تمام نمای صداقت و ارادت

 به گزارش خبرنگار ما،محمد عظیمی-پژوهشگر بهشهري- بیانیه ششمین جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا(ع) را قرائت کرد. در بخشی در از این بیانیه آمده است:بر آستان حضرت دوست نشستن و دل به نجوای عاشقان رضوی سپردن، بختی بلند می خواهد تا همآوا با جهان مشتاقان آن امام همام، در کهکشان عبودیت و بندگی غرقه شوی و رازهای پر رمز و اشک های اجابت را محرم گردی.

 شش سال از برگزاری جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا(ع) گذشت و هر سال ، بیش از پیش ، بر سیل مشتاقان همراهان نامه ای رضوی می گذرد و این سرود، بیدارتر از گذشته،گل واژه های محبت را از معبر سرزمین علویان به سوی مشهد عاشقان روانه می سازد.

نامه های پیش روی مان ، آیینه ی تمام نمای صداقت و ارادت است و ما بی هیچ ادعای قضاوتی ، شرمنده ی مدام انتخابی هستیم که بی شک از گلچینی ما، مورد عنایت و تایید امام رضا قرار گرفته و بر ما تنها باری برای تشویق اندکی از اقیانوس اردتمندانش می ماند و مباد که دلی از این انتخاب الکن ، رنجه شود.

*برگزيده هاي جشنواره

-محمد عظیمی و فریده یوسفی اعضای هیات علمی جشنواره و مریم رزاقی ، فاطمه سارخانلو و فریده یوسفی به عنوان داوران ششمین جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا مورد تجلیل قرار گرفتند.

-منتخبان ششمین جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا(ع) به این ترتیب اعلام شدند: گروه سنی 7 تا 10 سال جواد مجیدی از تالش ، سید محمدپارسا میرمحمدی از شهرضا، امیرحسن ابراهیمی خبیر از تهران ، لیلا اصغریان از جویبار ، سید محمد حسین امامیه از آران و بیدگل و الهام عالیشاه از ساری.

- گروه سنی 10 تا 15 سال شیوا پورباقر از چالوس، حسن اسماعیلی از روستای تازه قلعه آذربایجان شرقیريال محمد نظری از روستای شیرانی چهارمحال و بختیاری، فاطمه ندیم کمیشانی از نکا، سحر گنجعلی از مشهد، سجاد فرزانه مظفری از شیراز

- گروه سنی 16 تا 20 سال معصومه اکبرزاده از روستای اطاقسرای مازندران، فاطمه سوقندی از نیشابور، فاطمه جنیدی از نکا، محدثه آذرمند از انزلی، مریم فرخی از اسلام آباد کرمانشاه، سپیده اسماعیل پور لطفی ار تنکابن. برگزیده برگزیدگان این گروه سنی هانیه غنمی از کتالم ، علی سلیمانی از همدان ، الهام پاک از ارومیه.

-گروه سنی 21 تا 30 سال صفورا ملایی از تهران ، محمدجواد طاهری از شهرکرد، مریم میرزایی بسطامی از خرم آباد، سکینه دلوی سراجی از جویبار، متین السادات عرب زاده از تهران و زهرا غلامی داودآبادی از اراک. برگزیده برگزیدگان این گروه سنی مخدی بخشی از قائم شهر و سیده زکیه حسینی آهنگر از بابلسر.

-گروه سنی بالاتر از 31 سال فاطمه طارمی از تهران، سیده فهیمه میرسید از سمنان ، خدیجه سلطانی از روستای داقداق آباد همدان، بتول سیدی از مشهر، فاطمه حبیب پور از تبریز و سید ابراهیم پیره از سنقرکلیایی کرمانشاه. برگزیده برگزیدگان این گروه سنی طیبه سیدی از مشهد و غلامرضا بنی اسدی از مشهد

- در پایان مراسم رسانه های فعال در حوزه اطلاع رسانی این جشنواره و 2 خبرنگار ستاد اطلاع رسانی جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.

 -پایان بخش مراسم ،پذيرايي با آش و نان محلی بود. پخش کليپ و چاووشی خوانی از دیگر برنامه های اختتامیه ششمین جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا (ع) بود.



    ©2013 APG.ir