تعداد بازدید: 3221

توصیه به دیگران 1

شنبه 16 مهر 1390-12:3

مازندران در هفته اي که گذشت

 نخبه مازندرانی رتبه نخست بورد تخصصی مغز را به دست آورد/کنگره بین المللی ابن شهر آشوب ساروی در مازندران برگزار می شود/برخی واحدهای تولیدی مازندران تسهیلات دریافتی را صرف ساخت مسکن کردند/ 8 درصد جمعیت مازندران سالمند هستندو... (برگزيده خبرهاي مازندران از 9 تا 15 مهرماه 90)


 رتبه نخست بورد تخصصی مغز توسط نخبه مازندرانی

 به گزارش فارس ، عباس تفاخری-جوان 31 ساله ساروی- است که توانست در آزمون علمی تخصص مغز و اعصاب کشور رتبه نخست را از آن خود کند.

 تفاخری با اشاره به کسب رتبه نخست بورد تخصصی مغز و اعصاب در کشور بیان داشت: متولد سال 1359 در شهرستان ساری هستم و توانستم رشته پزشکی را در سال 1377 با شرکت در کنکور سراسری رشته تجربی و کسب رتبه سوم منطقه دو انتخاب کنم.

شهردار جديد رامسر معرفي شد

 اعضاي شوراي اسلامي شهر رامسر در جلسه روز شنبه اين نهاد علي اميني شاد- عضو فعلي اين شورا- را به عنوان شهردار جديد اين شهر انتخاب و معرفي كردند.

 به گزارش ایرنا اسماعيل گوهر رستمي- نايب رييس شوراي اسلامي شهر رامسر- گفت : علي اميني شاد با پنج راي موفق اعضاي اين شوراي به عنوان شهردار رامسر انتخاب شد.

وي افزود : انتخاب شهردار جديد رامسر با توجه به مطالبات ديرينه مردم رامسر مبني بر انتخاب شهردار بومي و نظر به سوابق كاري مرتبط ، تعهد، تخصص ، توانمندي و شايستگي لازم صورت پذيرفته است.

وي اظهار داشت : شهر نمونه گردشگري رامسر داراي نام پر آوازه در عرصه ملي و جهاني است و همه دلسوزان و نخبگان بايد در راه توسعه و بالندگي اين شهر داراي قابليتهاي فراوان صنعت توريسم كمك نمايند.

گوهر رستمي يادآور شد : رامسر در واقع بايد به عنوان كلان شهر گردشگري ديده شود و امكانات و اعتبارات آن بر اساس اين شاخص تخصيص داده شود.

 مازندران میزبان کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی شد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: کنگره بین المللی ابن شهر آشوب ساروی در مازندران برگزار می شود.

به گزارش مهر، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی در جلسه ستاد برگزاری کنگره بین المللی ابن شهر آشوب ساروی، گفت: این کنگره قرار است در سال آتی با حضور شخصیت های علمی، حوزوی و دینی و فرهنگی کشور برگزار شود.

 وی به موضوعات پیشنهادی و فراخوان آخرین مهلت ارسال مقاله برای این کنگره اشاره کرد و افزود: موضوعات پیشنهادی در زمینه زندگی و شخصیت، اندیشه، اوضاع سیاسی، اجتماعی و کتاب شناسی عصر ابن شهر آشوب بود و آخرین مهلت ارسال مقاله هم اسفند سال جاری تعیین شده است.

 ارسال بیش از 22 هزار اثر به ششمین جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا(ع)

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت:22 هزار و 600 اثر به دبیرخانه ششمین جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا(ع) ارسال شد.

 به گزارش ایسنا ، حجت السلام عباسعلی ابراهیمی در ششمین جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا (ع) که در مجتمع فرهنگی و هنری اهل بیت ساری برگزار شد با اشاره به اینکه جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) بزرگترین رخداد فرهنگی کشور به شمار می رود اظهارداشت: این جشنواره به عنوان نگین رویدادهای فرهنگی و هنری در کشور محسوب می شود.

 وی ادامه داد:تعداد دل نوشته های ارسالی به دبیرخانه جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا(ع) نسبت به جشنواره قبلی رشد دو برابری داشته است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: در سال گذشته 13 هزار نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که این تعداد در سال جاری به 22 هزار و 600 اثر افزایش یافته است.

 حجت الاسلام ابراهیمی اظهارداشت: مازندران ،خراسان رضوی، تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان و کردستان از جمله استان های برتر در جشنواره فرهنگی و هنری نامه ای به امام رضا(ع) هستند.

 برخی واحدهای تولیدی مازندران تسهیلات دریافتی را صرف ساخت مسکن کردند

 به گزارش مهر، ولی الله فرزانه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی مازندران در استانداری اظهار داشت: باید از اشتغال، تولید و سرمایه گذاری در مازندران حمایتهای بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: واحدهای تولیدی مازندران باید ریسک های بانک های عامل را در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی کاهش دهند.

معاون برنامه ریزی استانداری مازندران با اشاره به اینکه متاسفانه اختلاس اخیر صورت گرفته در کشور فضای کسب و کار را دچار اختلال کرده است، تصریح کرد: با ورود این اختلاس ها، وضعیت کسب و کار در واحدهای تولیدی به مخاطره می افتد.

فرزانه افزود: مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران واحدهای تولیدی استان برای افزایش اشتغال پایدار در مازندران باید رفع شود.

 معاون استاندار مازندران گفت: متاسفانه اختلاس سه هزار میلیاردی صورت گرفته در کشور اعتماد برخی مردم را نسبت به مسئولان کاهش داده است.

 فرزانه بیان داشت: برخی واحدهای تولیدی مازندران به واسطه سوء مدیریت در واحدهای خود دچار مشکلات مالی شده که متاسفانه با بلند پروازی ها تسهیلاتی را دریافت ولی اکنون از عهده پرداخت آن برنمی آیند.

تهديد جنگ نرم از جنگ سخت جدي تر است

 فرمانده سپاه كربلا مازندران با اشاره به آمادگي دفاعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در تمامي عرصه هاي انقلاب و نظام اسلامي، گفت: امروز تهديد جنگ نرم جدي است و نبايد سبك گرفته شود زيرا خطر آن از جنگ سخت بيشتر است.

 سردار سرتيپ دوم پاسدار سيد محمد تقي شاهچراغي در مراسم پاياني نمايشگاه دفاع مقدس استان با نام  ياد ياران  در ساري افزود: امروز دشمن با تمام توان و قدرت براي تخريب افكار و انديشه هاي نسل جوان و نيز ارزش هاي انقلاب و براندازي نظام اسلامي تلاش مي كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، وي اظهار داشت: سپاه پاسداران ضمن حفظ روحيه استكبار ستيزي، با اقتدار در صحنه هاي دفاع از ارزش هاي انقلاب اسلامي همچنان استوار است.

فرمانده سپاه كربلا با اشاره به اينكه جنگ نرم يك جنگ جدي است و بايد به صورت قاطعانه و فراگير با آن مقابله شود، افزود: جنگ امروز دشمن عليه ارزش هاي انقلاب و نظام اسلامي، جنگ فكرها و انديشه هاست.

حداقل 2 معاونت وزارت جهاد کشاورزی در مازندران مستقر شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران به ظرفیت بالای تولیدات بخش کشاورزی و نقش استان در تامین و امنیت مواد غذایی کشور اشاره کرد و گفت: حداقل دو معاونت وزارتخانه جهاد کشاورزی در مازندران فعالیت کند.

به گزارش فارس ، هادی ابراهیمی در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ساری خطاب به مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: معتقدم حداقل یک یا دو معاونت وزارتخانه باید در استان فعالیت کند.

 وی به رتبه نخست استان مازندران در تولیدات برنج، مرکبات و کیوی اشاره کرد و افزود: بیش از 10 درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور در استان مازندران است.

 ابراهیمی در ادامه به قطب کشاورزی بودن استان مازندران و از طرفی بی‌توجهی مسئولان ارشد در اختصاص اعتبارات به این بخش اشاره کرد و گفت: در حالی‌ که ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در استان تا چندین برابر وجود دارد اما به دلیل مشکلاتی که در اجرایی نشدن طرح‌های کشاورزی وجود دارد هنوز این استان به رشد اقتصادی نرسیده است.

بازارهای ساری باید ساماندهی شود

 به گزارش ایسنا سید عباس حسینی نژاد-فرماندار ساري- در جلسه علنی شورا اظهار داشت: اصحاب رسانه آیینه تمام نمای مسئولان هستند و ایرادات و اشتباهات را باید به مسئولین منتقل کنند.

 وی ادامه داد: اصحاب رسانه آنچه را سبب ایجاد امید جمعی می شود منتقل کنند که اعتقاد داریم همدلی و همزبانی می تواند نتیجه بخش باشد.

فرماندار مرکز مازندران تصریح کرد: با اتحاد و انسجام ضمن توسعه بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری می توانیم به کارها جهت دهیم و گوشه ای از کار را بگیریم.

 وی با بیان اینکه بحث بازار در ساری باید ساماندهی شود افزود: با همکاری اعضای شورای شهر ، شهرداری و فرمانداری چاره اندیشی جدی در خصوص ساماندهی وضعیت بازارهای سطح این شهر صورت گیرد.

 فرماندار مرکز استان تصریح کرد: در شهرستان ساری به دلیل بافت قدیمی نمی توان تغییر ایجاد کرد در حالی که می توان اطراف این شهر را بازسازی کرد و بحث کمربندی نیز در این شهرستان به عنوان مرکز مازندران توسعه یابد.

برپایی کرسی‌های ‌نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها راهکاری بسیار هوشمندانه‌ بود‌

 سرپرست دانشگاه مازندران گفت: راه‌اندازی کرسی‌های نقد و نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها راهکاری بسیار هوشمندانه و موثر از سوی مقام معظم رهبری بود.

 به گزارش فارس ، دومین روز گردهمایی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه مازندران با حضور دختران ورودی جدید در رشته‌های مختلف و جمعی از مسئولان این دانشگاه و روسای دانشکده‌ها در سالن حضرت قائم (عج) واقع در پردیس بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران در شهرستان بابلسر برگزار شد. سرپرست دانشگاه مازندران در سخنانی با تبریک فرارسیدن سال جدید تحصیلی و بهار علم و دانش که مقارن با گرامیداشت سال‌های مقاومت و پایداری ملت سرافراز ایران است، گفت: قبولی در دانشگاه راهی است برای دستیابی به اهدافی بسیار والاتر که دانشجویان باید با برنامه‌ریزی و دیدی باز نسبت به آینده و سرنوشت خود و کشور احساس مسئولیت ویژه‌ای داشته باشند.

 احمدپور تأکید کرد: در این راه باید جرأت نقد تفکرات به دانشگاهیان داده شود که راه‌اندازی کرسی‌های نقد و نظریه‌پردازی راهکاری بسیار هوشمندانه و موثر از سوی مقام معظم رهبری بوده که در دانشگاه‌ها شکل گرفته است و همه دانشجویان اهل مطالعه و اندیشه با عقاید مختلف می‌توانند به طرح سئوال و نظراتشان بپردازند.

 وی دوران دانشجویی را درخشان‌ترین دوره عمر هر فرد دانست و افزود: دوران دانشجویی از پرخاطره‌ترین و لذت‌بخش‌ترین دوران زندگی هر فرد است و امیدوارم بتوانیم خدمت‌گزار فرهیختگان دانشگاه باشیم.

سرانه مصرف برق در ایران سه برابر استاندارد جهانی است

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: هم اکنون سرانه مصرف برق در ایران سه برابر استاندارد جهانی است.

 به گزارش مهر، سید مهدی هاشمی ششمین همایش ملی مهندسان برق کشور در مجتمع رفاهی نفت محمودآباد افزود: 60 درصد انرژی کشور اکنون در بخش ساختمان مصرف می‌شود.

 وی اظهار داشت:‌ سوخت فسیلی بیشترین مصرف انرژی را در کشور به خود اختصاص داده بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا سوخت جایگزینی برای این سوخت در نظر گرفته شود تا جلوی آلودگی زیست محیطی گرفته شود.

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه نیازمند هدایت و برنامه‌ریزی مدون جهت اصلاح مصرف انرژی در کشور هستیم، تصریح کرد: باید در حوزه توسعه و استفاده سوخت الکتریکی در کشور تلاش شود.

 هاشمی با بیان اینکه متاسفانه جایگاه مهندسان برق کشور مناسب نیست، تصریح کرد: عدم شناخت از پتانسیل و توانایی مهندسان برق ایران نیازمند همدلی بیشتر مسئولان با فعالان این حرفه است.

 2183 بهشهری شناسنامه جدید گرفتند

به گزارش فارس حسین شهیدی ، با بیان اینکه شناسنامه‌های طرح جدید دارای ضریب امنیتی بالایی هستند از شهروندان خواست تا نسبت به تعویض شناسنامه خود در صورتی که مایلند اقدام کنند.

 وی تصریح کرد: شناسنامه‌های جدید 18 ویژگی دارند که از جمله آن می‌توان به چاپ برجسته در دو رنگ، برجسته‌سازی مجازی در زمینه، تصویر پنهان در چاپ برجسته، دوخت با نخ امنیتی و چاپ نامرئی صفحات در سه رنگ اشاره کرد.

 همچنین ثابت بودن عکس، قابل جعل و دستکاری نبودن و احتیاج نداشتن به دوباره نویسی از مزایای شناسنامه‌های جدید است.

شهیدی با بیان اینکه ارائه اصل شناسنامه قبلی، فتوکپی کارت ملی، عکس و پرداخت دو هزار تومان به حساب ثبت احوال مرکزی برای صدور شناسنامه‌های جدید ضروری است، گفت: در شش ماهه ابتدای امسال 2 هزار و 183 بهشهری شناسنامه جدید دریافت کردند.

 کاهش 6 درصدی مصرف بنزین بعد از هدفمندی یارانه ها در مازندران

به گزارش ایسنا مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری گفت: میزان مصرف بنزین قبل از هدفمندی یارانه ها 923 میلیون لیتر بوده در حالی که بعد از هدفمندی یارانه های این میزان مصرف به 869 میلیون لیتر رسیده و 6 درصد کاهش داشته است.

محمدرضا مظلومی افزود: میزان مصرف بنزین قبل از هدفمندی یارانه ها 923 میلیون لیتر بوده در حالی که بعد از هدفمندی یارانه های این میزان مصرف به 869 میلیون لیتر رسیده و 6 درصد کاهش داشته است.

 وی ادامه داد: میزان مصرف نفت سفید قبل از هدفمندی یارانه ها 215 میلیون لیتر بوده که بعد از هدفمندکردن یارانه ها به 167 میلیون لیتر رسیده و کاهش 22 درصدی داشته است.

 8 درصد جمعیت مازندران سالمند هستند

به گزارش مهر، روح الله ردایی در همایش تجلیل از سالمندان بابلی با اشاره به اینکه هشت درصد جمعیت مازندران سالمند هستند، افزود: مازندران دارای 250 هزار سالمند بوده که از این تعداد 68 درصد سالمندان در کنار فرزندان، 23 درصد به تنهایی و تنها دو درصد در مرکز سالمندان نگهداری می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه سالمندان نیاز به ورزش و شادابی جسم و روح دارند، سازمان بهزیستی توسط بخش خصوصی مراکز روزانه‌ ای برای سالمندان ایجاد کرده تا با ورزش و یادآوری خاطرات درونی ایام سالمندی را به خوبی سپری کنند.

 ردایی تصریح کرد: انتظار داریم در روز سالمند قانونی طرح شود که حد و قانون سالمند مشخص شده و بستر آسایش سالمندان در همه زمینه‌ها فراهم شود. مدیرکل بهزیستی مازندران، به برنامه‌های بهزیستی مازندران اشاره کرد و بیان کرد: شاخصها و برنامه‌ های بهزیستی مازندران بر اساس برنامه‌های دولت و سازمان جامعه هدف بهزیستی تنظیم شده و بهزیستی مازندران هیچ برنامه‌ای را به صورت خودسرانه انجام نمی‌دهد.

 وی افزود: در جامعه هدف بهزیستی همه تلاش بر این است تا زمینه حمایت همه افراد زیر پوشش بهزیستی را فراهم کرده و در این باره رسانه‌ها نقش بسزا و تاثیرگذاری دارند.

پيشرفت هاي علمي در عرصه هاي مختلف در ناجا تحسين برانگيز است

 به گزارش ایرنا سرهنگ سيد كاظم موسوي به برپايي اولين نمايشگاه فضاي مجازي ناجا در ساري اشاره كرد و افزود : حدود يك سال است كه نيروي انتظامي مازندران در زمينه تبادل اطلاعات در فضاي مجازي و سايبري پيشرفت هاي خوبي داشته است.

 رييس ستاد برگزاري هفته ناجا در مازندران گفت : با توجه به پيشرفت هاي علمي و دستاوردهاي جديد نيروي انتظامي در عرصه هاي مختلف فن آوري اطلاعات و نيز در راستاي تدابير فرماندهي ناجا، اولين نمايشگاه فضاي مجازي طراحي و برپا شد.

 او افزود : يكي از مزيت هاي راه اندازي نمايشگاه فضاي مجازي در استان از سوي نيروي انتظامي، ارائه آموزش همگاني و اطلاع رساني به افكار عمومي از طريق فضاهاي مجازي، سهولت دستيابي به اطلاعات از طريق آن ، كم بودن هزينه هاي آموزشي، رفع محدوديت هاي حضور فيزيكي بين فرستنده و دريافت كننده پيام و حذف هزينه هاي غير ضروري است.

 300 میلیارد تومان برای تعریض محور هراز اختصاص یافت

 به گزارش مهر، سید علی اسد در حاشیه بازدید از محور هراز به انعقاد دو قرارداد به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان افزود: با توجه به انعقاد قراردادهای مذکور تعریض و چهار خطه کردن جاده شریانی هراز سرعت می گیرد.

وی اظهار داشت: قراردادهای فوق با قرارگاه خاتم الانبیا و ۱۶ پیمانکار به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان منعقد شده است. اسد افزود: تعریض و چهار خطه کردن، احداث تونل، پل و روکش آسفالت از جمله اقدامات عمرانی بوده که در جاده هراز در حال انجام است.

 وی ارزش قرارداد قرارگاه خاتم الانبیا را ۲۳۸میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با ۱۶ پیمانکار برای اجرای طرح عمرانی این جاده شریانی قرارداد منعقد شده که در آینده نزدیک شاهد نتایج مطلوب آن خواهیم بود.



    ©2013 APG.ir