تعداد بازدید: 3414

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 25 مهر 1390-7:52

بچه های خرداد در انتظار مهر

پول آزمايش بچه ها 56 هزار تومان شد که چون 16 هزار تومان کم داشتم،الان دو ماه است که نتوانستم نتيجه آزمايش را بگيرم/گاهی اوقات از همسایه ها و بستگان کمک می گیرم،هرچند که عوارض و آثار روحی خاص خود را به دنبال دارد.(گزارشي از حضور خبرنگاران در جمع يک خانواده نيازمند بابلي)


مازندنومه:18 مهرماه امسال گزارشي با عنوان "هر که در زندگي نانش نخورند،چون بميرد نامش نبرند" : http://www.mazandnume.com/?PNID=V12729" در مازندنومه انتشار يافت.آن نوشته ماجراي جوان نيازمند بابلي بود که پدر چهار فرزند(سه قلو و يک کودک بيمار)بود.عصر يک شنبه چند خبرنگار نوعدوست به ديدار اين خانواده 6 نفره رفتند و از آن ها دلجويي کردند.گزارش زينب حبيب پور-خبرنگار ما- را از اين ديدار بخوانيد.

--------------------------------------

جمعی از خبرنگاران در یک حرکت نمادین به ملاقات ابوالفضل کوچولو و سه قلوهاي بابلي(ستایش، سوگند و سهیل) رفتند. ابوالفضل از خانواده ای شش نفره،فرزند چهارم خانواده و برادر سه قلوهاست که دوسال بیش ندارد ولی بارها به دلیل بیماری کلیوی در بیمارستان های مختلف بستری شده است.

 علت حضور خبرنگاران در روستای درزی نقیب بین شهرهای امیرکلا و هادی شهر(کله بست) آشنایی بیشتر با این خانواده محروم بود.

این خبرنگاران که نماینده همکاران شان در شهرهای ( بابل، بابلسر و فریدونکنار)بودند، سنگ صبور این خانواده شدند و مشکلات پدر ابوالفضل را از زبانش شنیدند.

 "مجید باقرتبار" 23ساله،جوشکار ساختمانی و پدر خانواده است.او که در آمد ماهیانه اش تکافوي زندگي اش را نمي دهد و ماهانه100 هزار تومان را بابت اجاره خانه کنار می گذارد، درد دلش برای هر شنونده ای تلخ و متاثر کننده بود.او مدرک تحصیلی سوم راهنمایی دارد و قبلا در کارگاه بلوک زنی کارمی کرد،اما بعد به خاطر بیکاری درمغازه جوشکاری برادرخانمش مشغول به کار شد.

 "فریبا دلدار" مادر ابوالفضل و سه قلوها سر زخم های زندگیش را این گونه باز کرد و گفت: برای پیگیری وضعیت درمان یکی از فرزندانم به پزشک متخصص مراجعه کردم که وی مراعات حال ما را کرد و به آزمایشگاه معرفی نمود.

مادر بچه های خرداد ماهي تشریح کرد: هزینه این آزمایش مبلغ 56 هزار تومان شد که از این میزان 40 هزار تومان را به صورت نقدی پرداخت کردم ولی به دلیل نداشتن مابقی پول، تاکنون بیش از دوماه از زمان آزمایش می گذرد ولی نتواستم پول آزمایشگاه را تهیه کنم.

وی این موضوع را یکی از چندین مشکلات برسر راه خود، فرزندان و زندگیش عنوان کرد و افزود: متاسفانه موعد آزمایش به سر رسید و برای تشخیص بیماری کودکم مجددا این مسیر را دوباره باید طی کنم که این روند در توان اقتصادیم نیست.

مجيد مي گويد:یکی از3قلوها بیماری دفع پروتئین دارد که جهت درمان 15 شبانه روزدر بیمارستان کودکان امیرکلا بستری بود،اما به خاطر مشکلات مالي او را به منزل آوردیم و  2ماه از خانه به بيمارستان مي رفتيم وبر عکس در رفت و آمد بوديم.

پدر بچه ها ادامه داد:هنوز وضعیت عادی به خود نگرفته بودیم که فرزند دیگرمان مریض شد و این هم 14شب دربیمارستان بستری بود که هزینه اش 280هزارتومان شد و ما فقط 150هزارتومان داشتیم.حال در نظر بگيريد که اجاره خانه مان هم چندماه عقب افتاده بود.

"سید حسین رکنی" -مدیر مسئول پایگاه خبری سخن نیوز- از وضعیت شغلی پدر خانواده پرسید و باقر تبار در پاسخ گفت: شکر خدا توانستم هرچند با زحمت فراوان تا به امروز نان بچه هایم را با زور بازویم به دست بیاورم اما با این معضل تورم و گراني انتظار داشتن از مسئولان با چهار کودک خردسال قد و نیم قد تقاضای گزافی نیست.

 "مریم ماندی"خبرنگار هفته نامه زرخیز در بابلسر با پرسشی از مادر این کودکان درباره وضعیت مسکن پرسید که خانم دلدار در پاسخ گفت:. طی نامه ای که به رئیس جمهوري نوشتیم قرار شد مسکن مهربه ما تعلق بگیرد،اما به علت نداشتن سند،مشکل وام و ضامن داریم و به خاطر قوانین بانکی از دریافت وام مسکن منصرف شدیم و نمي توانيم خانه بسازيم.

در ادامه "ایرج نیاز آذری"-مدیر مسئول پایگاه تحلیلی "سلام مازندران" تلفنی با هادي ابراهيمي-معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران که خبرنگاران او دلسوز و همکار خود مي دانند-صحبت کرد و موضوع دیدار خبرنگاران را برای بررسی مشکلات این خانواده پر جمعیت انتقال داد که ابراهیمی با قدرداني از این حرکت، آمادگی خود را جهت کمک درمانی و مالی به این خانواده جوان اعلام کرد.

زينب حبيب پور-خبرنگار ايرنا و مازندنومه در بابل- پرسيد:آیا از خدمات حمایتی ارگان خاصی بهره مند هستيد؟ که مادر بچه ها گفت: تا دوسالگی، سه قلوها تحت پوشش بهزيستي بودند ولی از دوسال گذشته تاکنون هیچگونه کمکی از ناحیه ادارات و موسسات دولتی علی رغم پیگيری ها دریافت نشده است.

 "زینب محمودی" -خبرنگار هفته نامه پژواک- از مادر خانواده درباره وضعیت نگهداری بچه ها پرسید و در پاسخ این مطلب را شنید : چون در روستا زندگی می کنیم گاهی اوقات از همسایه ها و بستگان کمک می گیرم و بیشتر اوقات مشکلات را تحمل می کنم، هرچند که عوارض و آثار روحی خاص خود را به دنبال دارد.

در پايان ديدار هم "عظیم غلامی"-خبرنگار مازندنومه در فريدون کنار و مدیر عامل شرکت تعاونی ساماندهی کارگران صنعت ساختمانی بابلسر و فریدونکنار- اعلام آمادگی کرد تا با تهیه مدارک مورد نیاز و ثبت نام پدر خانواده در سامانه این شرکت در شهرستان، پیگیر ثبت نام کارت مهارت در سازمان فنی و حرفه ای و بیمه تامین اجتماعی شود.

خاطرنشان مي کنيم سه قلوها در 24 خرداد ماه سال 86 و ابوالفضل در دوم خرداد 88 به دنیا آمدند.


  • سه شنبه 26 مهر 1390-0:0

    حرکت خوب خبرنگاران دلسوز قابل تحسین است ای کاش استاندار از این خبرنگاران هم تجلیل کند تا همگان الگو برداری کنند.

    • سه شنبه 26 مهر 1390-0:0

      از اقدام انساندوستانه خبرنگاران محترم تشکر میکنم.مسئولان یاد بگیرند


      ©2013 APG.ir