تعداد بازدید: 4409

توصیه به دیگران 27

دوشنبه 25 مهر 1390-21:59

استاندار که مي آيد،لکه گيري مي کنند!

 می گوئید در سامانه ثبت نام کنیم،در حالی که ما مشکل آب داریم،پس چرا باید روستائیان در این سامانه ثبت نام کنند؟!/صراحت لهجه خوب است،اما نه در اين حد/هفته قبل که استانداربه کجور آمد تازه آسفالت را لکه گیری کردند/شبکه های تلویزیونی قابل دریافت نیست و مردم به ماهواره روی آورده اند/بنر اين همايش منقش به تصوير دماوند بود!(گزارش+حاشيه نگاري محمدحسین ملایی کندلوسی-خبرنگار-از نخستين همایش سراسری شوراها و دهیاری های سراسر کجور)


 اولین همایش سراسری شوراها و دهیاری های سراسر کجور با هدف آشنایی شوراها و دهیاری ها با نحوه اجرای طرح ملی سرشماری و نفوس و مسکن در کجور در شهر پول برگزار شد.

در این همایش سید نادر موسوی زاده -بخشدار کجور- درباره جایگاه و اهمیت شوراها و دهیاری ها اظهار داشت: اولین پل ارتباطی بین مردم و مسئولین شوراها هستند که باید در کنار این ارتباط با جلب  اعتماد مردم مشکلات آنها را برطرف کنیم و شوراها  و دهیاری ها باید همیشه این مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: اولین و مهمترین وظیفه ما بعنوان شورا و دهیاری قدر دانستن و امانتداری از آرا مردم می باشد و اگر در امانتداری و جلب رضایت مردم موفق بودیم،آن وقت شاهد موفقیت در کارهای مان نیز خواهیم بود.

بخشدار کجور با اشاره به آمار 5/2 میلیون نفری بیکاران اظهار داشت: سی درصد صادرات غیر نفتی در بخش کشاورزی از روستاهاست اما فقط پنج درصد سرمایه گذاری در روستاها می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ دولتی موفق نشده است مهاجرت از روستا به شهر را معکوس کند،گفت: 85 درصد اشتغال در شهرها ایجاد می شود و تنها 15 درصد سهم روستاهاست و این نشان می دهد نگاه به روستا ایده ال نیست اما اگر این نگاه ایده ال شود رشد مهاجرت از روستا به شهر نیز معکوس می شود.

وی به اهمیت سرشماری در روستاها اشاره کرد و افزود: هرگونه اعتبار و تسهیلات برای روستا به میزان جمعیت آن بستگی دارد و هر چقدر میزان جمعیت بیشتر باشد اعتبارات بیشتری نیز به آن تعلق می گیرد.

موسوی زاده گفت: به همه شوراها و دهیاری ها سفارش می کینم تا شرایط را در روستاهای خود به گونه ای فراهم آورند که اهالی روستا که در شهرهای دور و نزدیک ساکن هستند خود را در ایام طرح سرشماری به زادگاه شان کجور رسانده و در این طرح سرنوشت ساز برای کجور مشارکت نمایند.

وی عنوان داشت: شوراها باید جلسات مداوم ماهانه خود را بطور مرتب برگزار کنند و مصوبات خود را به بخشداری نیز ارائه دهند تا روند تصمیم گیری در این باره تسریع شود.

وی همچنین یکی از مشکلات حال حاضر در کجور را بي توجهي به وضعیت بهداشت در اکثر روستاهای کجور دانست و اظهار داشت: وضعیت بهداشت در اکثر روستاهای کجور نگران کننده است،به طوری که معابر برخی از روستاها  شرایط بهداشتی مناسبی ندارند و باید شوراها و دهیاری ها نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده و بهداشت را تامین کنند.

بخشدار کجور گفت:یکی دیگر از مواردی که شوراها باید آن را مورد توجه قرار دهند اطلاع رسانی به مددجویان روستایی می باشد چرا که تاکنون هفتصد سهمیه تسهیلات به مددجویان روستایی کجور تعلق گرفت که فقط 200 سهمیه آن جذب شده است و 500 سهمیه دیگر راکد مانده است و این حق مددجویان روستایی است تا از آن بهره مند شوند.

*آب چي شد؟!

میر حسین سنجرانی -رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر- دیگر سخنران این همایش اظهار داشت: همه کشاورزان و بهره برداران روستایی کجور نسبت به ثبت نام در سامانه اینترنتی اقدام نماید تا بتوانند از تسهیلات و اعتبارات کشاورزی همچون دریافت سوخت برای ماشین آلات کشاورزی و خسارات ناشی از بلایای طبیعی استفاده کنند.

وی افزود: دریافت هرگونه تسهیلات و اعتبارات و خسارات منوط به ثبت نام در این سامانه می باشد و در غیر این صورت دچار مشکل خواهند شد.

در حین سخنرانی رئیس جهاد کشاورزی نوشهر یکی از اعضای شورای اسلامی فیروزکلای کجور  صحبت های وی را قطع کرد و با لحني حاکي از عصبانیت نسبت به مشکل آب کشاورزی این روستا اعتراض کرد و گفت: شما می گوئید در سامانه ثبت نام کنیم در حالی که ما مشکل آب داریم  پس چرا باید روستائیان در این سامانه ثبت نام کنند؟!

وی با صدای بلند به مسائل جهاد کشاورزی که پشت تریبون بود گفت: لوله کشی آب که قولش را داده بودید چی شد؟!

* به همه کجوری ها نوید می دهم

محمدعلی قمی -فرماندار نوشهر- سخنران بعدي بود. او  ابتدا درباره صحبت های عضو شورای اسلامی روستای فیروزکلای کجور گفت: یکی از خصوصیات مردم کجور رک بودن و صراحت لهجه است اما دیگر نه تا این حد که عضو شورا بیان کردند.

وی افزود: روز جمعه با مدیرعامل آب منطقه ای مازندران از کجور بازدید کردیم تا مشکل آب منطقه حل شود که متعاقب آن مشکلات کجور از جمله مهاجرت به شهر نیز حل شده و روند مهاجرت از روستا به شهر معکوس خواهد شد.

فرماندار نوشهر در ادامه به نزدیک شدن زمان طرح سرشماری خانوار اشاره کرد و گفت: وجود آمار دقیق جمعیتی در طرح سرشماری به روند برنامه ریزی و تصمیم گیری دولت کمک می کند،به طوری که آمار دقیق تعداد خانوار و جمعیت در قالب طرح سرشماری دستیابی به افق 1404 را بسیار سرعت می بخشد.

وی افزود: طرح سرشماری ملی خانوار از ده سال به پنج سال تقلیل یافت که این نشان دهنده  تغییر و سرعت در روند افزایش جمعیت می باشد.

فرماندار نوشهر اظهار داشت: به همه کجوری ها نوید می دهم که هر چقدر طرح سرشماری برای شهر فایده داشته باشد برای کجور فایده های به مراتب بسیار فراوانی دارد.

وی افزود: درمانگاه کجور با تلاش و همت همه مسئولان و مردم کجور ساخته شد و به بهره برداری رسید اما از اینکه نیاز مردم کجور در این باره برآورده نشد اصلا راضی نیستم چرا که باید به اندازه یک بیمارستان ارتقا یافته و امکاناتی در حد بیمارستان در آن ایجاد می شد اما منطق اینکه میزان جمعیت برای ورود امکانات بیشتر در کجور وجود نداشت قابل پذیرش است.

وی ادامه داد: باید طرح سرشماری را در کجور جدی گرفت و از همه مردم کجور که در شهرها ساکن هستند درخواست می شود برای طرح سرشماری به روستاهای زادگاه شان در کجور آمده تا با شرکت در این طرح ملی آمار جمعیتی کجور بالا برود و در آینده شاهد ورود امکاناتی به مراتب بیش از این در کجور باشيم. 

وی به طرح آب بندان شهر کجور نیز اشاره کرد و گفت: این طرح از محل مصوبات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری بود که هم اکنون بودجه و اعتبار لازم نیز آمده و موانع موجود بر سر راه اجرای این طرح نیز در کجور برداشته شد و به زودی این طرح عملیاتی خواهد شد.

قمی یکی از راه هاي آبادانی کجور را تجمیع خدمات رسانی دانست و افزود: بسیاری از خدمات را می توان برای روستاهای کجور در قالب مجتمع انجام داد و این امر به خدمات رسانی سریع تر به روستاهای کجور کمک قابل توجهی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: برای سال آینده برنامه ریزی کردیم تا همه روستاهای کجور دارای دهیاری شوند که دستیابی به این امر مهم منوط به حضور مردم کجور در روستاهای خود و بالا رفتن میزان جمعیت روستا در طرح سرشماری می باشد.

*نسبت مستقيم استاندار با لکه گيري آسفالت!

پس از اتمام سخنرانی فرماندار نوشهر ، بهرام خداکرمی -رئیس شورای اسلامی روستای انگیل کجور-  در حالی که در بین شوراها و دهیاران نشسته بود رو به قمی کرد و گفت: ما شوراها در این گونه مراسم فقط دعوت می شویم و گوش می دهیم و سپس به خانه های مان می رویم،مشکلات طبق معمول سرجایش باقی می ماند.

وی افزود: باید به ما هم اجازه داده شود حرف های مان را بزنیم تا مسئولین درجریان مشکلات ما قرار بگیرند و برای آن چاره اندیشی کنند.

خداکرمی درباره مشکلات آسفالت جاده های کجور اظهار داشت: هفته قبل استاندار مازندران به کجور آمد تازه آسفالت را لکه گیری کردند آیا باید حتما استاندار بیاید تا به فکر آسفالت بود یا آسفالت لکه گیری شود؟چرا باید این جوری باشد.

وی ادامه داد: نداشتن جاده و آسفالت مناسب باعث بروز تصادفات مرگباری در کجور شده است.

رئیس شورای اسلامی روستای انگیل کجور گفت: در گذشته دریافت جواز ساخت و ساز دو هزار تومان بیشتر هزینه نداشت اما امروز یک میلیون تومان از یک پیرزن روستایی که هیچ منبع درآمدی ندارد پول می خواهند.

وی بابیان اینکه حق مردم کجور بیش از این است ، ادامه داد: نصف کجور مشکل پوشش آنتن تلویزیونی دارد و شبکه های تلویزیونی قابل دریافت نیست و همین امر باعث شده بسیاری به ماهواره روی بیاورند و آن وقت می گویند چرا ماهواره نگاه می کنند!

خداکرمی اظهار داشت: هر وقت پانصد میلیون برای یک روستا هزینه شد باید آن را پشت تریبون اعلام کرد نه 25 میلیون را که برای روستا رقم ناچیزی است.

وی به مشکلات صدور قبوض آب و برق در کجور اشاره کرد و گفت: قبض آب و برق در کجور به جای روال عادی خودش ، سالی یکبار صادر می شود و همین موضوع باعث شده تا قبض یک میلیون و هفتصد هزار تومانی درکجور صادر شود که برای یک کارگاه تولیدی هم این میزان هزینه برق نمی آید.

رئیس شورای اسلامی روستای انگیل کجور افزود: مردم گرفتار و بی بضاعت هستند و می خواهم به این مشکلات هم رسیدگی شود.

گفتنيست درپایان این مراسم از شوراها و دهیاران منطقه کجور که در کار خود پرتلاش تر ظاهر شدند با اهدای لوح،قدرداني شد.

*ردپاي دماوند تهران در کجور

در اولین همایش سراسری شوراها و دهیاری های سراسر کجور که در شهر پول برگزار شد یک نکته نظر شرکت کنندگان را به خود جلب کرد و باعث شگفتی همگان شد.

آنچه در این همایش به علامت سوال بزرگی در ذهن شوراها و دهیاران سراسر کجور و اصحاب رسانه شد نصب بنر بزرگ منقش به تصویر کوه دماوند بود که در بالای بنر نیز جمله " همایش سراسری شوراهای  اسلامی و دهیاران منطقه کجور " حک شده بود.

از طرفی بسته هایی بین شوراها و دهیاران سراسر کجور توزیع شد که حاوی بروشورهای متعددی درجهت اطلاع رسانی در زمینه طرح سرشماری سراسری نفوس و مسکن بود.

 اما در این بین بروشوری نیز وجود داشت که در آن به معرفی جاذبه های توریستی کجور پرداخته بود که در یک مورد تیتری بیشتر از بقیه جلب توجه می کرد و آن جمله " دیو چشمه، توریست پذیر تر از کندلوس " بود.

واقعا جای شگفتی دارد که دیو چشمه کجور را توریست پذیر تر از کندلوس که به عنوان اولین روستای برتر گردشگری هدف در استان مازندران و یکی از یازده روستای برتر گردشگری هدف در کشور و نیز اولین روستا در کشور که دارای موزه فرهنگی و تاریخی غنی است ، معرفی کردند.

البته توریست پذیر بودن دیو چشمه کجور قابل قبول است،اما انصافا  نه به اندازه توریست پذیری کندلوس. توریست پذیر بودن دیو چشمه کجور بی شک به واسطه شهرت و محبوبیت کندلوس است که نظر گردشگران داخلی و خارجی را در بین این همه اماکن گردشگری و تاریخی کشور به سمت خود و کجور می کشاند.

در ضمن کجور سرزمین بزرگ و پهناور و سرسبزيست که جاذبه های گردشگری و تاریخی فراوانی از جمله جاذبه گردشگری دیو چشمه کجور را در خود جای داده است،پس چرا بر روی بنر " اولین همایش سراسری شوراهای  اسلامی و دهیاران منطقه کجور " تصویر کوه دماوند حک شده بود؟


  • شنبه 9 تير 1397-21:1

    نه اب داره نه خیلی چیزها توریست مگه خله بیاد ,شغال پارش کنه انگیل هرکی هم خونه ساخته اونم از سرحسادت وچشم وهم چشمی.

    • جمعه 13 دی 1392-13:10

      با تشکر از تمامی شوراهای زحمتکش بخصوص اقای خداکرمی از روزی که سمت ریاست شورای انگیل را بعده گرفتند تغیر در روستا کاملا محسوس شد زحمات ایشان از جمله تعبیه سطل زباله وجمع آوری ان .تعبیه تابلو معابر.مدیریت ساخت مسجدروستا.کمک به جوانانی که مهاجرت معکوس کرده اند.اختصاص دادن مکانی به عنوان دفترشورا...در پایان خواهش مکنم از تمامی جوانان دلسوز روستا که همانگونه که هزینه های زیادی در داخل ویلاهای خود میکنند کمی هم به فکر معابری که چندین نسل از انجا عبور میکنیم باشیم به دست دولت نگاه نکنیم .

      • یاسر میرج فیروزپاسخ به این دیدگاه 1 0
        شنبه 1 تير 1392-0:0

        با سلام و احترام خدمت همه67 پاچه آبادی کجور ی با غیرت و با تعصب و سلام خدمت فیروزکلایی ها کندلوسی ها و رییس شورای انگیل آقای خداکرمی عزیز

        اگر ما همه با هم دست یا علی بدهیم و اختلافات قمی قبیله ای گذشته مان را کنار بگذاریم دیگر نیازی به فرماندار و استاندار و رییس جهادی که بندگان خدا به امورات روز مره شان هم نمیرسند نیازی نداریم ما با غیرت خود میتوانیم یک بار دیگر دست یا علی بر زانوانمان زده و کجور را آباد کنیم به امید سلامتی همه کجوری های عزیز و آبادانی کجور

        • سه شنبه 17 آبان 1390-0:0

          دیو چشمه کجور را توریست پذیر تر از کندلوس است اگر شک دارید در این دو منطقه آمارگیرانی قرار دهید تا تعداد ورود گردشگران را در این دو منطقه اندازه گیری کنند، تا واقعیت امر بر شما مسلم شود.
          والسلام علی من التبع الهدی

          • پنجشنبه 5 آبان 1390-0:0

            کدام شورا آخه؟... فرافکنی میکنه و پشت پرده هزار جور مسائل غیر شورایی را برای منفعت خودش انجام میده و بعدش سر مردم منت میذاره.ایشان صلاحیت شورا بودن را ندارد

            • از كندلوس . پاسخ به این دیدگاه 1 0
              چهارشنبه 27 مهر 1390-0:0

              اين همت و انسجام و اتحاد اعضاي شوراي كندلوس را مي رساند كه به خاطر پست و رياست هميشه با هم درگيرند و كسي را كه حتي تجربه كار اداري ونوشتن نامه را نداردبعنوان ريس شورا انتخاب كردند (م . م) كه الحمد الله به خواست خدا عوض شدو ريس جديد آمد كه واقعا كار امد است ( جهانشير). دوستت داريم زياد. خدا انشاء الله به شما سلامتي بدهد .

              • سه شنبه 26 مهر 1390-0:0

                من یکباررفتم کجور دیدم جاده را لکه گیری کردند و خط سفید وسط جاده کشیدند.پرس وجو کردم گفتند هفته قبل استاندار وقت شفقت آمده!!فکر کنم هر وقت استاندار اونجاها میرود بودجه میرسد و لکه گیری وخط کشی میکنند!!خدا کند استاندار به جاهای دیگر هم برود تا چاله چوله ها درست شود


                ©2013 APG.ir