تعداد بازدید: 3440

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 25 مهر 1390-22:40

يک باشگاه و هزار دردسر

 متاسفانه از سوی دفتر معاون عمرانی استاندار به دفتر ریاست شورا و شهردار قائم شهر گفته شد که مصوبه ای جدید در این راستا امضا کنند،اما این دو نفر زیر بار نرفتند و معاون عمرانی با چهار امضا از اعضای کمیسیون ماده پنج ، موافقت خود را اعلام کرد و دستور داد که مالک می تواند راسا به اجرای طرح در همان محل اقدام کند.(رنجنامه جمعي از شهروندان قائم شهري)


مازندنومه:نامه-بخوانيد رنج نامه-زير را جمعي از اهالي خيابان شريعتي قائم شهر براي انتشار در مازندنومه ارسال کرده اند.موضوع مربوط به ساخت يک باشگاه ورزشي بانوان در اين کوچه است که مشکلاتي را براي اهالي ايجاد کرده است.مردم محل با توجه به پيگيري هاي فراون هنوز نتوانسته اند به حق خود برسند و از قرار از عملکرد معاون عمراني استاندار نيز گله دارند.اصل نامه را در زير پخش مي کنيم و منتظر توضيح دفتر معاون عمراني استاندار مي مانيم.

------------------------------

مديرمحترم مازندنومه،با اهداي سلام و خسته نباشید

 در خصوص شکوائیه سی خانوار از اهالی بن بست شهید مدنی واقع در خیابان شریعتی (خزر 39) شهرستان قائم شهر مبنی بر بی توجهی و یا بي کفایتي عده ای از مسئولان و متولیان امر صدور مجوز هرگونه ساخت و ساز چه در بخش خصوصی و چه در بخش عمومی، این افراد را بر آن داشته تا این شکوائیه یا به نوعی درد دل خود را به آن دفتر جهت استحضار عموم شهروندان برسانیم تا شاید از این طریق گره کور از کار اهالی این منطقه گشوده شود.

 اما شرح؛ در سال 86 شخصی حقیقی به نام خانم الف در پلاک ثبتی 6097 / 57 /16 به مساحت 215 متر در کوچه بن بست هشت متری ،در اواسط کوچه مسکونی اقدام به اخذ غیرقانونی پروانه ساخت مجتمع ورزشی بانوان نمود.

مالک با اعمال نفوذ در سازمان ها و ارگان های ذی ربط در صدور مجوز ، کلیه ضوابط شهرسازی را زیر پا گذاشته و همچنین از طریق کارشناسان سازمان ها، سیر اجرای طرح را همان گونه که خود صلاح می دانسته انجام داد.

 اهالی کوچه پس از اطلاع ، شکایت های مختلفي در ارگان ها و نهادها مطرح کردند که پس از سیر مراحل رسیدگی ، شورای اسلامی قائم شهر مشاهده کرد مجوز فوق فاقد موافقیت اولیه تغییر کاربری مسکونی به ورزشی است.

 النهایه ارسال پرونده توسط شورای اسلامی قائم شهر به دیوان عدالت اداری انجام شد و خواستار ابطال بند هشت مصوبه 34 مورخ 7/ 5/ 86 کمیسیون ماده پنج شدند که طی دادنامه 591 کلاسه 7/ 88/76 مورخ 27 /5/ 88 به صراحت اعلام شد خلاف جدول مقایسه ضوابط و مقررات طرح تفصیلی ، موضوع کاربری زمین های ورزشی در موارد کمتر از 400 متر مربع قابل طرح نمی باشد.زمین فوق الذکر 215 متر مربع بوده و رای دیوان هم مبنی بر تغییر محل باشگاه است.

 نامه مجددا به کمیسیون ماده پنج مورخ 4 /11 /88 به ریاست مدیرکل وقت استانداری (آقای دادبود) برگشت و در بند 40 ، کلیه اعضا موافقت کردند که محل باشگاه تغییر یافته و رای دیوان اجرایی شود، اما متاسفانه معاون عمرانی استانداری پس از گذشت چند روز از رای کمیسیون، دستور حذف بند 40 را صادر کرد که اسناد و مدارک آن هم موجود است.

 با اعتراض اهالی مجددا در تاریخ 19/3/89 دوباره کمیسیون ماده پنج به ریاست مدیرکل دفتر فنی استانداری پرونده را مطرح کردند و در بند 37 صورتجلسه با تمامی اعضای کمیسیون و رئیس وقت شورای اسلامی شهر قائم شهر و شهرداری قائم شهر ، موافقت برای اجرای رای دیوان اعلام شد و تاکید بر تغییر محل باشگاه بود که اهالی کوچه در پشت در کمیسیون ماده پنج حضور داشته و از تمامی اعضا هم تشکر کردند.

 متاسفانه در تاریخ 27/4/89 از سوی دفتر معاون عمرانی به دفتر ریاست شورای قائم شهر و شهردار قائم شهر گفته شد که مصوبه ای جدید در این راستا امضا کنند که این دو نفر زیر بار نرفتند و معاون عمرانی با چهار امضا از اعضای کمیسیون ماده پنج ، موافقت خود را اعلام و دستور داد و تاکید کرد که مالک می تواند راسا به اجرای طرح در همان محل اقدام کند.

در واقع رای دیوان هیچ ارزش و وجاهت قانونی برای معاون عمرانی نداشته و با نادیده گرفتن صورتجلسات قبلی و رای دیوان، رای صادر کرد.

 اهالی کوچه در سفر حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری -ریاست دیوان عدالت اداری- در تاریخ 14/4/90 به مازندران(دانشگاه آزاد آملی لاریجانی آمل) در خصوص همایش شهرداری های مازندران ، به آن مقام مراجعه کردند که ایشان هم با بررسی اسناد و مدارک ، دستور داد که مجددا دادخواستی تنظیم و به دفتر ایشان رائه شود تا مصوبه جدید را خارج از نوبت بررسی کنند.

 در این خصوص دادخواستی توسط اعضای شورای شهر قائم شهر تنظیم و همراه با اسناد و مدارک و رای شعبه هفتم دیوان عدالت اداری ارسال و طبق دستور آقای منتظری در حال رسیدگی است .

 حال با این تفاصیل و توضیحات فوق الاشاره نمي دانيم با توجه به شرح ماوقعه و اینکه مسئولان حتی نسبت به صورت جلسه تنظیمی خودشان هم بی توجهی می کنند و تصمیم خرد جمعی را در کمیسیون ماده پنج باطل می کنند شکایت را به کجا باید برد؟!

 این مساله باعث درد و رنج حدود 120 نفر از اهالی سی خانواري این کوچه را فراهم نموده و انتظار می رود آقايان مسئول نسبت به این موضوع رسیدگی کنند چرا که عواقب سوء بعدی گريبانگیر آنان خواهد بود.

شایان ذکر است تبدیل بافت مسکونی به تجاری در کوچه هشت متری بدون تعیین پارکینگ ، باعث ایجاد ترافیک و مزاحمت اهالی شده است.

 با تشکر؛ اهالی خیابان شریعتی – خزر 39 قائم شهر


  • پنجشنبه 19 آبان 1390-0:0

    هشدار به مسئولین:کاری نکنند که همین مقدار آبرویی که دولت داره بعد این همه گند کاری مسئولان پایین دستی همین مقدار آبرویی که دولت داره رو از دست بده

    • پنجشنبه 12 آبان 1390-0:0

      همه ادعای قانون میکنن آقا یا خانم م .کی به حرف مردم گوش میده.کی قانون رو رئایت میکنه .ما اسم شیعه باهامونه ولی از ....... ولش کن.از دست من فقط دعا بر میاد برای اهالی این کوچه ودل خودم رو خوش کنم که مسئولان مسئول این پرونده فقط به فکر امروز خود نباشند بلکه به فکر آخرت خودشون هم باشن .ناسلامتی بچه شیعه هستن.با این که چشمم آب نمیخوره که مسئولان این رو بخونن ولی امیدوارم.

      • پنجشنبه 5 آبان 1390-0:0

        هنوز کسانی هستند که باید از میان برداشته شوند تا حق نه یک نفر نه در نفر بلکه 120نفر رو به همین سادگی و با یک امضا که معلوم نیست در قبال چه چیزی بوده حق این عده نادیده گرفته بشه.من امیدوارم با درایت مقامات مسئولی که به فکر آسایش ملت هستن فکری کنن و دور و اطراف خود را که افراد نالایقی گرفتند خیلی زود تر پاکسازی کنند تا دامان شما مسئولانی که به فکر مردمید را آلوده نکنند و آه مردم آن کوچه رو تا آخر عمر مانند پتک توی زندگی خودتون حس نکنید.من هم مثل همه مردم به خصوص مثل همشهریای خودم برای اهالی این کوچه دعا میکنم که به حقشون برسن.با توکل بر خدا و دقت مسئولان.

        • يکشنبه 1 آبان 1390-0:0

          ما چند سال دویدیم ولی متاسفانه متوجه شدیم که متاسفانه ادارجات پایبند به آرائ و نضرات خود نمی باشند

          • شیر افکن پاسخ به این دیدگاه 0 0
            يکشنبه 1 آبان 1390-0:0

            بعد از چند سال دویدن خودم و شوهرم به تمامی ادارجات و عقب ماندگی کارهای شخصی خود متاسفانه مشکل اصلی پا برجاست

            • يکشنبه 1 آبان 1390-0:0

              حدود 4 سال به تمام ادارجات اعم از استان و تهران و همگی بر حق بودن ما را مورد تایید قرار دادند ولی این خانم بازم داره کارش میکنه

              • شنبه 30 مهر 1390-0:0

                سلام
                بابا این خانم از همه طلبکاره فقط خدا کمک اهالی باشه !

                • کمیل حسینیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  جمعه 29 مهر 1390-0:0

                  اگه مسئول ، مسئول باشه نمیزاره باشگاه بزنند
                  ولی حیف که ...

                  • چهارشنبه 27 مهر 1390-0:0

                    مگه مي شه؟

                    • چهارشنبه 27 مهر 1390-0:0

                      جواب خانم الف چيه؟

                      • چهارشنبه 27 مهر 1390-0:0

                        من كه فكر نمي كنم در اين حد باشه؟

                        • چهارشنبه 27 مهر 1390-0:0

                          انشا اله مشكل اهالي كوچه با درايت مسولين حل گردد

                          • چهارشنبه 27 مهر 1390-0:0

                            واقعا حرف حق 120 نفر و دیوان عدالت اداری بعد از 5 سال پیگیری به این راحتی میتونه بدون ارزش بشه؟؟؟؟؟واقا برای این مسوول متاسفم.

                            • چهارشنبه 27 مهر 1390-0:0

                              امیدوارم خدا آخر عاقبت همه را به خیر کنه.
                              ما که از این بی عدالتی ها زیاد دیدیم .امیدوارم مسئولین یکم به خودشون بیان

                              • ایمان ابراهیمیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                چهارشنبه 27 مهر 1390-0:0

                                معلوم نیست به چه قیمتی می خوان کار خودشونو پیش ببرن ،با مزاحمت برای مردم یا نادیده گرفتن حق شهروندی؟؟ای کاش همه مسلمون واقعی بودن....

                                لايَدخُلُ الجَنَّةَ عَبدٌ لا يَأَمَنُ جارُهُ بَوائِقَهُ؛

                                كسى كه همسايه از شرش در امان نباشد به بهشت نمى رود.

                                نهج الفصاحه، ح 2532

                                • سه شنبه 26 مهر 1390-0:0

                                  کار کار انگليسي هاست يا جريان انحرافي!!اگه اینها نبود حتما دست فتنه است!!!

                                  • يه بنده خداپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                    سه شنبه 26 مهر 1390-0:0

                                    سلام. خب لابد اين صاحب باشگاه به يكي از اين آقازاده ها وصله !
                                    زياد هم جاي تعجب نداره ! اين روزها تو جامعه از اين قبيل اتفاقات خيلي ميفته و متاسفانه كسي نميتونه تو كار اين افراد دخالتي داشته باشه ! ! !

                                    • سه شنبه 26 مهر 1390-0:0

                                      عجب زوري دارد این صاحب باشگاه که هر چه قانون است را دور میزند!!


                                      ©2013 APG.ir