تعداد بازدید: 3308

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 17 آبان 1390-23:15

پل سياسي

 در جلسه علني شوراي شهر ساري مطرح شد: 30 میلیارد تومان برای پل ولي عصر هزینه کردیم و مردم انتظار داشتند این پل بدون نقص باشد/در یک سال حدود 60 هزار حق پارکینگ گرفته ایم اما برای پنج هزار خودرو هم پارکینگ نساخته ایم/برای هزینه مشاوره پل میدان ولی عصر،حدود 700 میلیون تومان پرداخت شده که از رانت سیاسی استفاده شده است/تا آخر سال يک کنسرت موسيقي مي گذاريم.


به گزارش خبرنگار مازندنومه،سید علی بهروش در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار داشت: از سه راه جویبار تا میدان ولی عصر تنها یک مسیر برای دور زدن خودروها وجود دارد که این موضوع باعث ایجاد ترافیک است.

عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه آب گرفتگی میدان ولی عصر در چند نقطه است، افزود: 30 میلیارد تومان برای این پل هزینه کردیم و مردم انتظار داشتند این پل بدون نقص باشد.

*نقيبي:برای پنج هزار خودرو هم پارکینگ نساخته ایم

 رئیس شورای شهر ساری در این جلسه با بيان اين که ضمانت اجرایی در پروژه های سازمان عمران لحاظ شود،تصریح کرد: کلیه قراردادها و لیست املاک شهرداری به شورا اعلام شود.

فرامرز نقیبی افزود: تا پایان سال یک برنامه موسیقی با رعایت تمام موازین قانونی در ساری برگزار می کنیم.

وي با بیان اینکه در ساری حدود 60 هزار خودرو وجود دارد ، ادامه داد: در یک سال حدود 60 هزار حق پارکینگ گرفته ایم اما برای پنج هزار خودرو هم پارکینگ نساخته ایم.

 وی در خصوص بدهکاران شهرداری  اظهار داشت: هر کس بدهی به شهرداری دارد هرچه سریع تر پرداخت کند چراکه میزان تخفیف در ماه های آخر سال ممکن است کاهش یافته و حتی از 25 درصد به 10 درصد برسد.

نقیبی  یادآور شد: چنانچه بدهی افراد به سال آینده موکول شود، میزان تخفیف حذف می شود.

*آقاميري:بودجه 100 میلیاردی شهرداری تحقق پیدا نمی کند

 عضو دیگر شورای شهر ساری با اشاره به اين که بدون شک ،مرکز استان از مشکلات زیادی رنج می برد، تصریح کرد: اين تنگناها و نارسایی ها ناشی از کمبود اعتبار است.

محمد آقامیری افزود: بیش از 2هزار کسری پارکینگ در کمیسیون ماده 100 رای صادر شده و شماره حساب اعلام شده براي واريز درآمد این کار ،خالی است.

وي با اشاره به اینکه بودجه 100 میلیاردی شهرداری تحقق پیدا نمی کند، یادآور شد: در این راستا باید اصلاح بودجه انجام شود.

 وی اظهار داشت: تمام بدهی های شهرداری باید آنالیز شده و لیست کلیه بدهکاران اعم از دستگاه های دولتی و اشخاص حقیقی به شهرداری اعلام شود.

 این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه برای هزینه مشاوره پل میدان ولی عصر ، حدود 700 میلیون تومان پرداخت شده ، گفت: این مبلغ بر حسب فهرست بها نیست و در این زمینه از رانت سیاسی استفاده شده است.

آقامیری با اشاره به اینکه شهر ساخته نمی شود مگر با جلب مشارکت خیران ، افزود: اتکای صرف به دریافت جرائم از شهروندان ، جوابگوی مشکلات مرکز استان نیست.

 وی تصریح کرد: شورا با دعوت از خیران ساروی همایشی برگزار کند تا برای ساخت خیابان، پارک ، فرهنگسرا ، خانه موسیقی ، نگارخانه و ... از مشارکت خیران استفاده کند.

 آقامیری با اشاره به اینکه از حدود چهار تا شش هزار ایرانی خیر برای همایشی در ترکیه دعوت شده است ، یادآور شد: قرار است با برگزاری این همایش ، زمینه جلب مشارکت ایرانی های خارج از کشور برای ساخت مدرسه فراهم شود .

 وی افزود: پیشنهاد می کنم رئیس شورا از طریق رئیس انجمن خیران مدرسه ساز ، به هر میزان در این همایش شرکت کرده و با اعلام مواضع خود و چگونگی جلب مشارکت شهروندان خیر ایرانی خارج از کشور ، این حرکت در استان هم انجام شود.

*فرزانه:به دنبال سه پیمانکار قدر هستیم

معاون شهردار ساری در این جلسه  اظهار داشت: حفاری های سطح شهر بزرگترین دغدغه اعضای شورای شهر است.

 حمید فرزانه  افزود: برای ترمیم حفاری های سطح شهر ، به دنبال سه پیمانکار قدر هستیم.

 وی با بیان اینکه کار انجام نشده در شهر زیاد است ، خاطرنشان کرد: بی انصافی است که بگوییم در دوره شورای سوم کاری انجام نشده است.

 فرزانه با اشاره به اینکه معلوم نیست فاضلاب شهری ما به کجا می رود ، گفت: اما همچنان در حال گرفتن مجوز و حفاری است.

 وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته به فکر کارهای زیربنایی بودیم، تصریح کرد: نگاه شهرداری پس از این کارهای واکسی در سطح شهر است.

 فرزانه با اشاره به اینکه تمام دوربرگردان های کمربندی ها غیراستاندارد هستند، اظهار داشت: برای مسدود یا آزاد کردن این دوربرگردان ها ، شورای ترافیک استان یا شهرستان تصمیم می گیرد.

 وی با بیان اینکه 28 میلیارد تومان از بودجه شهرداری محقق شده ، افزود: در 2 ماه آخر سال ، شهرداری بیشترین حجم درآمد را دارد.

معاون شهردار ساری، تصریح کرد: اگر اختیار و سیستم حمایتی داشته باشم ، حتی بیشتر از مبلغ بودجه هم محقق خواهد شد.

 وی در همین رابطه یادآور شد: در خصوص بازار تواتری باید با کارشناسی انجام شود و اگر امروز صورت نگیرد ، فردا دیر است.

 فرزانه خاطرنشان کرد: چنانچه بازار تواتری انجام شود در آذرماه ، وضعیت تحقق بودجه شهرداری تغییر خواهد کرد.

 وی با بیان اینکه 25 درصد از طرح های تفصیلی کشور اجرا شده و 75 درصد اجرا نمی شود، افزود: شهرداری متولی این کار نیست بلکه فقط مجری است.

 فرزانه در همین رابطه گفت: تا دیروز که مسکن و شهرسازی تعطیل بود و پس از ادغام هم که الحمداالله ، شده راه و شهرسازی.

 وی با بیان اینکه معضل ترافیک دنیا را زمین گیر کرده و دنیا از زمین استفاده حداکثری می کند، یادآور شد: ما زمین را گران می خریم و فقط در سطح می سازیم آن هم با سطح اشتغال 90 درصد و به فکر ارتفاع سازی هم نیستیم.

*باقري:کمربندی جنوبی به لحاظ آسفالت ، نقص دارد

دیگر عضو شورای شهر ساری ، در سخنانی اظهار داشت: مشکل نورپردازی کمربندی جنوبی باید برطرف شود.

جمال باقری ، افزود: کمربندی جنوبی هنوز به لحاظ آسفالت ، نقص دارد و این موضوع باید پیگیری جدی شود.

وی گفت: اعمال سليقه در نماي شهر مشاهده مي شود که اين روند معیوب است.


  • شنبه 21 آبان 1390-0:0

    آقای ... باز کدام یک از بستگانتان را می خواهید ببرید به سر کار که اینهمه انتقاد می کنید .تخفیفات صد میلیونی شما به بعضی از ساکنین که در ماده صد جریمه می شوند و شما تمام تلاشتان را مکنید که با اندکی جریمه سر این پرونده را هم بیارید.بله باید با این تخفیفات بودجه تحقق پیدا نکند و مردم از چاله های شهر بنالند.تو را به خدا کمی به جای خشک مقدس بودنت کمی هم به فکر مردم باشید


    ©2013 APG.ir