تعداد بازدید: 2943

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 29 آبان 1390-8:22

شجاعي:مردم توان خرید کتاب ندارند

نايب رييس کميسيون فرهنگي مجلس گفت:هنوز ظرفیت ها در مازندران به فعلیت نرسیده است/وجود ناشران و مولفان بیشتر موجب می شود تا امتیازهای بیشتری از وزارتخانه بگیریم/مردم اصحاب فرهنگ را تنها نمی گذارند/یارانه حوزه فرهنگ مجددا احیا شود.


به گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه-سید رمضان شجاعی کیاسری در بازدید از نمایشگاه کتاب مرکز استان، اظهار داشت: مازندران ظرفیت فرهنگی بالایی دارد و باید زمینه شکوفا شدن استعدادها را فراهم کنیم.

وي با اشاره به اینکه هنوز ظرفیت ها در مازندران به فعلیت نرسیده ، تصریح کرد:امیدوارم در آینده شاهد شکوفایی این ظرفیت ها باشیم.

 شجاعي با بیان اینکه سال گذشته اعتبارات خوبی در حوزه حمایت از چاپ و نشر داشتیم ، ادامه داد:توقع بر این است که ناشران داخلی بتوانند با ناشران بین المللی رقابت داشته باشند ، این ظرفیت وجود دارد و مسئولان هم باید کمک کنند و در این زمینه از روسای بانک ها تسهیلات بگیرند.

 وي با اشاره به اینکه فرهنگ ، پایه و اساس همه فعالیت های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است گفت: اگر ملتی فرهنگش را از دست بدهد همه چیز را از دست خواهد داد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مازندران تمدن ساز است ، بیان داشت: می توان فعالیت های اقتصادی را در راستای ارتقای شاخص های فرهنگی ، توسعه داد و گسترده کردن حوزه چاپ و نشر ، یکی از این موارد است.

وی افزود: وجود ناشران و مولفان بیشتر موجب می شود تا امتیازهای بیشتری از وزارتخانه بگیریم.

نايب رييس کميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به ساعت بازدید از نمایشگاه ، گفت: زمان ظهر معمولا زمان خلوتی است اما حضور گسترده مردم نشان از علاقه مندی به کتاب است و این حضور باید در رسانه ها منعکس شود.

این مسئول  یادآور شد: میزان استقبال مردم از نمایشگاه نشان دهنده این است که مردم اصحاب فرهنگ را تنها نمی گذارند.

 شجاعی با بیان اینکه محتوای کتاب ها دچار مشکلاتی است ، افزود: تراز کتاب های ما باید مطابق با مسائل روز جامعه باشد و دیگر از نوشتن های کلاسیک چیزی برای مخاطب نخواهیم داشت.

 اين نماينده مجلس با اشاره به اینکه نویسندگان باید با نیازسنجی نسبت به نوشتن اقدام کنند،گفت:کلی گویی در نوشتن و استفاده از ادبیات غیرقابل پسند، نیاز جامعه را تامین نمی کند.

شجاعی یادآور شد: تا زمانی که کتاب به عنوان یک کالای غیرضروری قلمداد شود، آمار مطالعه بهبود نخواهد یافت.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم توان خرید کتاب ندارند، ادامه داد: به دلیل هزینه های زیاد چاپ، مخاطبان نمی توانند به کتاب دسترسی داشته باشند و باید یارانه حوزه فرهنگ مجددا احیا شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت می تواند برای حمایت از قشر دانشجو و برای تعمیق فرهنگ پژوهش ، به این قشر یارانه کتاب بدهد.



©2013 APG.ir