تعداد بازدید: 3350

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 15 دی 1390-1:25

کرايه،يک مساله براي دو نفر

 مدیرعامل تاکسی رانی ساری گفت:روزهای دوشنبه راننده ها با هماهنگی راهنمایی و رانندگی آموزش می بینند/شهروندان شکایت شان را از راننده هاي تاکسي،به صورت کتبي اطلاع دهند/کرايه مهمترین مشکل حال حاضر راننده ها و مسافران است/مسافر در شرایط عادی کمتر از چهار دقیقه برای تاکسی معطل می‌شود/هیچ تاکسی اجازه دربستی رفتن را ندارد.


مازندنومه:رئیس سازمان تاکسیرانی ساری گفت: با هماهنگی روابط عمومی شورای شهر ساری و اجازه شهردار، مدیران عامل سازمان های شهرداری، از این پس نشست های خبری دوره ای با خبرنگاران خواهند داشت.

 مدیرعامل تاکسی رانی ساری نخستین فرد از این مجموعه بود که چهارشنبه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 احمد گوران در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر اینکه چه طرحی برای ارتقای فرهنگ عمومی راننده های تاکسی دارید، اظهار داشت: راننده های تاکسی هنگام ورود به سیستم حمل و نقل شهری تشکیل پرونده می دهند که یکی از بندهای این پرونده، آموزش است.

 وی ادامه داد: روزهای دوشنبه راننده ها با هماهنگی راهنمایی و رانندگی آموزش می بینند.

گوران در پاسخ به سوال دیگر مازندنومه مبنی بر اینکه روند اداری شکایت شهروندان از راننده های تاکسی چگونه است ، تصریح کرد:شهروندان هرگونه شکایتی و مشکلی که با رانندگان دارند به صورت کتبی به ما ارجاع می دهند.

 وی افزود:این شکایت ها در کمیته انظباطی بر اساس ماده 15 آیین نامه سازمان مطرح می شود که رای قانونی دارد.

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ، خاطرنشان کرد:این کمیته متشکل از یک عضو شورا ، نماینده شهردار و نماینده رانندگان است.

 وی با بیان اینکه پرونده های حاد در این کمیته بررسی شده و شاکی و متشاکی هم دعوت می شوند، گفت: امسال کمیته انظباطی 22 جلسه برگزار کرد و در 83 مورد منجر به رای شد.

 گوران یادآور شد: مواردی که حاد نیست سعی بر این داریم تا بین راننده و شهروند تعامل به وجود آوریم .

 وی در پاسخ به سوال دیگر مازندنومه مبنی بر اینکه مهمترین مشکل حال حاضر راننده ها و مسافران که آنها را در تقابل با هم قرار می دهد، چیست؟ اظهار داشت:عمده ترین مشکل ، بحث افزایش کرایه است.

گوران تصریح کرد: در برخی موارد هم برخورد نامناسب راننده و مسافر ، باعث بروز مشکل شده است.

 وی ادامه داد: مسافر و راننده نباید در تاکسی صحبت خاصی داشته باشند و گاهی این صحبت ها منجر به شکایت می شود.

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری از بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی در شهر ساری خبر داد و اظهار داشت: یک هزار و 100 نفر از رانندگان تاکسی از طرح ریاست جمهوری بیمه تامین اجتماعی هستند که ماهانه مبلغ 45 هزار تومان را خود و بقیه را دولت به صورت یارانه می‌پردازد.

 وی با اعلام اینکه هر مسافر در شرایط عادی کمتر از چهار دقیقه برای تاکسی معطل می‌شود، گفت: زمان معطلی در ساعات غیر از پیک مسافر برای استفاده از سیستم حمل و نقل تاکسی کمتر از زمان عادی است.

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری نقش شهروندان را در استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در بعد نظارتی همچون پلیس دانست و گفت: برای اینکه تمام متقاضیان از تاکسی در حمل و نقل عمومی استفاده مطلوبی داشته باشند شهروندان در بعد نظارتی همکار ما هستند.

 ‌وی از راه‌اندازی تاکسی‌متر در ساری خبر داد و یادآور شد: بلافاصله بعد از ابلاغ طرح تاکسی‌متر زیرساخت‌های این ابزار کنترلی فراهم و در مرکز مازندران راه‌اندازی می‌شود.

 وی ادامه داد: بر اساس آمار، 58 درصد جابه‌جایی مسافر شهر ساری را تاکسیرانی برعهده دارد و با توجه به اینکه برخی فکر می‌کنند تاکسی نباید دربستی برود این تفکر با آیین‌نامه همخوانی ندارد ولی برخی درخواست‌ها موجب می‌شود تا تاکسی به صورت دربستی کار کند.

گوران با تاکید بر اینکه هیچ تاکسی اجازه دربستی رفتن را ندارد، خاطرنشان کرد: بازرسان تاکسیرانی برای نظم بخشی در جابه‌جایی مسافران در تمام ایستگاه‌ها نظارت مستقیم دارند.


  • چهارشنبه 20 ارديبهشت 1391-0:0

    شكايت در مورد ايستگاه تاكسي راهبند دارم كه به شهدا مي رود ابتداي راهبند است كه مسيرس از 20 متري دوم پانزده خرداد مي رود ولي الان چند روز است كه از تاكسي راني امدند و نمي زاند كه تاكسي ها از اين مسير برود. خوب ما بايد چكار كنيم بايد مسافتي رو برويم ان طرف پل و ماشين بگيريم. اخه اينم شد نظارت.. تور و خدا پي گيري كنيد

    • محمد پرورشپاسخ به این دیدگاه 0 0
      جمعه 16 دی 1390-0:0

      تاكسي هاي خود خوانده و تاكسي خطي ها كه در كوچه ي ياس در ساري تجمع كردند آرامش و آسايش و امنيت را از مردم گرفتند شما را به خدا كاري كنيد
      صدايمان را به گوش اين استاندار برسانيد
      چه كسي مسئول است
      زن و بچه هايمان براي خريد از مغازه سر كوچه هم نمي توانند بروند اينجا ايران اسلامي است يا منهتن آْمريكا ؟
      شده است صبح بيدار شويد و با صداي فحش و كتك كاري چند راننده كه زير پنجره شما گراس كشيده يا خدا ناكرده مشروب خورده اند دلت نخواهد اساسا از خانه خارج شويد؟
      ما ساكنين كوچه ياس چنين وضعي داريم
      ما بايد اين درد را به چه كساني بگوييم
      يك بار كه دكه سر كوچه را آتش زدند كسي چيزي نگفت!!بعد پارچه جابجايي ايستگاه به مكان ديگر را دراوردند و پاره كردند كسي به آنها چيزي نگفت
      مامور راهنمايي و رانندگي از آنان مي ترسد
      مردم عادي چه گناهي كردند كه آنها مال كردخيل هستند يا جاي ديگر؟
      شما را به خدا نزديك انتخابات است آبرو - آرامش و امنيت مردم را حراج نزنيد
      جاهاي زيادي براي ايستگاه كردن داريد لطفا ترمينال روستاهاي كردخيل و سرخكلا را از كوچه ياس كه خود بخود كوچه پررفت و آمدي است برداريد سال ديگر نه ! همين حالا!
      به زودي يك طومار تهيه كرده براي دكتر احمدي نژاد مي فرستيم اگر بگذارند!!


      ©2013 APG.ir