تعداد بازدید: 7053

توصیه به دیگران 9

جمعه 16 دی 1390-23:35

نريمان:به خاطر مسايل خانوادگي نيامدم

در گفت و گوي تفصيلي مازندنومه با نماينده بابل مطرح شد: جزو افراد نادري در کشور هستم که علی رغم فتنه گری ها،دروغگویی ها و پرونده سازی های ناجوانمردانه در شش دوره تایید شدم/به فتنه سازان منطقه نصیحت می کنم به فکر خدمت به مردم باشند/500 هزار راي دارم و هيچ کس-حتي ناطق نوري- نصف آراي مرا ندارد/هزار بابلي را در آب و فاضلاب به کار گرفتم/مردم با تماس مکرر اصرار داشتند که بازهم در این دوره در خدمت شان باشم/در چهار چوب قانون از اصلاح طلبان حمایت مي کنم/انتخابات را تحريم نکرديم/اگر مي آمدم باز انتخاب مي شدم/استانداری مازندران قدري اسیر توطئه است/حمايت خودم را از بعضي نامزدها اعلام مي کنم.


مازندنومه؛زينب حبيب پور،بابل:در حالی که چند روزيست مهلت ثبت نام نهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به پايان رسيده، هنوز در محافل سياسي و خبري استان،سخن از حضور نيافتن مهندس محسن نریمان-نماینده اصلاح طلب بابل- است.

ما در گزارش 11 دي با عنوان"جدا افتاده : http://www.mazandnume.com/?PNID=V13063 "به طور قطع و يقين خبر داديم که نریمان در هیچ یک از حوزه انتخابیه کشور ثبت نام نکرده است، اما در محافل رسانه اي استان گفته شد که این نماینده در یکی ديگر از حوزه های انتخابیه کشور ثبت نام کرده،ولی به خاطر شگرد تبليغاتي فعلا" قضيه را مطرح نمي کند.

برخي کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس در بابل نیز رسمي و غير رسمي اعلام کردند مهندس نریمان قرار است در انتخابات آتي از آن ها حمايت کند.

براي کسب آگاهي بيشتر و اطلاع از نقطه نظرات نماينده بابل در مجلس،اواخر هفته گذشته ساعتي را با اين نماينده اصلاح طلب مجلس گفت و گو کرديم.

*شش دوره تایید شدم

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: در سن 35 سالگی افتخار نمایندگی مردم شریف بابل را برعهده گرفتم و هم اکنون در مرز 60 سالگی قرار دارم و حدود 24 سال ممتد نماینده مردم این شهر بودم.

نريمان افزود: از 24 سال گذشته تاکنون در زمان انتخابات مجلس،کاندیدا بودم و از این بابت به آنهایی که آرزو داشتند رد صلاحیت شوم می گویم که من جزو افراد نادري در کشور هستم که علی رغم فتنه گری ها، دروغگویی ها و پرونده سازی های ناجوانمردانه ای که علیه بنده درست کردند، شورای نگهبان این جانب را در شش دوره تایید کرد.

وي با بيان اين که در اوج دوران جوانی بر طهارت ، پاکی و تدین من تایید صلاحیت زده شد،تصريح کرد:حال که سنی از من گذشته و در زمان سالخوردگی قرار دارم،متاسفم برای بعضی ها که باز به دنبال فتنه گری هستند.

نماينده بابل با يادآوري اين که کلمه فتنه شايسته اين جماعت است،گفت:به فتنه سازان منطقه نصیحت می کنم به جای اینکه دنبال حذف رقیب باشند،به فکر خدمت به مردم باشند.

وی با اشاره به اين که افکار عمومی و مردم داوران خوبی برای قضاوت هستند و خادم را با سیاست بازان به خوبی تشخیص می دهند،تاکيد کرد: افتخار دارم به خاطر عنایت گسترده مردم در این شش دوره ، 500 هزار برگه رای به نام محسن نریمان نوشته شد و در صندوق رای قرار گرفت که این معادل جمعیت بابل است و این رکورد را در استان، حتی همکارم ناطق نوری که هفت دوره در مجلس بوده،ندارد و تعداد راي هاي او نصف این رقم است.

*ثبت نام نکردم

نریمان اعلام کرد: علی رغم اینکه در کلیه نظر سنجی ها وضعیت بسیار مناسبی داشتم،در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نامزد، ثبت نام نکردم و از مدت ها قبل به علت مشکلاتی که بخش عمده ای از آن به مسئله خانوادگی برمی گردد قصد نداشتم در این دوره کاندیدا شوم،اما امیدوارم در دوره های بعد با برنامه های جدیدی وارد عرصه انتخابات مجلس شوم.

این نماینده اصلاح طلب بابل بیان کرد: رد صلاحیت تابعه یکسری قوانین و مقرراتی است و نسبت به همه کسانی که در بابل کاندیدا شدند هیچ کس از نظر تایید صلاحیت کارنامه درخشانی همچون بنده ارائه نداده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در مجلس چهارم و ششم مشکلاتی برای بنده به وجود آمده بود، ولی تایید شدم و هیچ گاه از کانال شورای نگهبان دچار مشکل نشدم چون پایه و اساس فتنه گری ها علیه بنده دروغ بود.

نماينده بابل با بيان اين که پرونده شفافی داشتم لذا از طریق مراجع ذی صلاح تایید مي شدم،اظهار کرد: وقتی ما قانون تایید صلاحیت را می نویسیم و با حضورمان به آن رای می دهیم خود هم باید آن را ارج نهاده و رعایت بکنیم کما اینکه رد صلاحیت مربوط به کسانی است که سابقه نابهنجار مالی، اخلاقی و سیاسی داشته باشند و من در دولت احمدی نژاد مسئول شورای تامین یکی از استان های مرزی بودم و رییس کمیته تحقیق و تفحص را در مجلس برعهده داشتم.

*یک هزار بابلی در شرکت آب و فاضلاب کشورجذب شدند

این نماینده اصلاح طلب یادآورشد: زمانی که نماینده مردم در مجلس نبودم، به عنوان مشاور وزیر نیرو، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران و استاندار خراسان شمالی بازهم به نام بابلی ها انجام وظیفه کردم تا آنجا که خراسان شمالی را رسانه ها به طنز "خراسان شمالی ها" و شرکت آب و فاضلاب را "بابل آب" می گفتند.

نریمان با بيان اين که در شرکت آب و فاضلاب قریب به یک هزار نیروي بابلي در تهران و شهرهای کشور جذب شده اند،افزود:من همه جا از مطالبات شان دفاع کردم.

وی اظهارداشت: کارنامه ای که در کار اجرایی به تایید همان افرادی که در خراسان شمالی هستند، ارایه داده بودم به برکت همان فکر و توان نیروهای مخلص و ولایت مدار بابلی بود که در آنجا خدمت کرده بودند.

*هر کجا که باشم،خدمت گذارم

نماینده مردم بابل بیان کرد: اطمینان می دهم در هرجا که باشم خدمتگزار مردم می مانم و هرچه دارم به برکت عنایت پروردگار و دعاهای همشهریانم است،کمااینکه خدمت در پست های مهم را از طریق دولت و سازمان ها به دست نیاوردم بلکه به اعتبار و اعتماد همین مردم زحمت کش کسب کردم.

نریمان با اشاره به اين که افتخار دارم منتخب افرادی هستم که هم اکنون نسل دوم شان به بنده اقبال دارند،گفت:مردم با تماس مکرر اصرار داشتند که بازهم در این دوره در خدمت شان باشم.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت:تنها راه خدمت به مردم ورود به خانه ملت نيست، بلکه در قسمت ها و بخش های مهم دیگر در خدمت نظام خواهم بود.

* برخی از رقبا خوشحال هستند

نریمان با يادآوري اين که هنوز تا 7 خرداد سال 91 افتخار نمایندگی مردم بابل را دارم،افزود: از طریق رسانه ها اعلام می کنم که بعدا" در کجا مشغول خدمت به مردم خواهم شد،اما در هرکجا که باشم نام بابل و بابلی ها از پرونده کاري من حذف نخواهد شد و قطعا بابلی ها در سازمانی که در آینده انجام وظیفه خواهم کرد، درخشش خواهند داشت.

وی بیان کرد: برخی از رقبا خوشحال هستند که رقیب اصلی خود را حذف شده دیده اند،ولی من هیچگاه از نظام فاصله نمی گیرم و در هر پستی که باشم خادم نظام الهی و مردم هستم.

* از خط قرمز عبور نکردم

محسن نریمان با اشاره به اين که مردم متدین بابل دیگر شگرد فتنه گری های بعضی از افراد را می خوانند و می دانند،گفت:اين ها روش های نخ نمایی را به کار می گرفتند و در تمام دوران دچار یاس و ناامیدی می شدند و به جای خدمت به مردم، خواستند با حذف رقیب فضا را برای خود مناسب کنند که این باعث شکست آنها شد

وي افزود: به خودم اطمینان دارم که بر اساس ارزیابی های انجام شده مجلس از خط قرمز عبور نکردم.

نماینده اصلاح طلب بابل اظهارکرد: انتخابات ریاست جمهوری را پرشور برگزار کردیم و اگر این بار فضا تکرار شود و یکسری کاندیدای اصلاح طلب به عنوان نامزد شرکت کنند،همچنان انتخابم اصلاح طلبان خواهد بود و با فتنه گری هایی که شایسته جریان انحرافی است، کناره گیری نخواهم کرد و در چهار چوب قانون از اصلاح طلبان حمایت خواهم کرد.

وی با بيان اين که در هیچ جا ندیدم کسی انتخابات را تحریم کند،گفت: در مازندران تعدادی از کاندیداها اصلاح طلب هستند و در هیچ رسانه ای عنوان تحریم مطرح نشده بلکه شاید گفته شده که شرایط برای اصلاح طلبان مهیا نيست.

نریمان ادامه داد: در شهر بابل نیز زمینه تبلیغات برای اصلاح طلبان آماده بود و در این فضا و نظر سنجی هایی که به دست آوردم، اگر حضور می یافتم با فاصله زیاد رقبای اصلی را جا می گذاشتم و رای بالا را از آن خود می کردم.

وی تصریح کرد:البته فضای تبلیغات و کار برای اصلاح طلبان تنگ شده و این به علت هتک حرمت هایی است که به وجود آوردند،از جمله حمله به دفاتر نمایندگان مجلس مثل بنده و انتشار شب نامه های تخریبی که باز هم راه مقابله وجود دارد.

نماينده بابل با يادآوري اين که تحریم انتخابات را اصلا تایید نمی کند،اضافه کرد: در هیچ مکانی مسئله تحریم انتخابات را اصلاح طلبان مطرح نکردند و دلیلش این است که کاندیداهای اصلاح طلب هم در همین انتخابات حضور دارند.

*مجلس هشتم ضعیف عمل کرد

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی عملکرد مجلس هشتم را مثبت ندیدم و در بخش نظارتی به دلیل قانون گریزی که دولت داشت، نتوانست خوب عمل کند.

وي ادامه داد: درگیری دولت و مجلس باعث شد که مجلس نتواند اعمال نظارتی دقیقی داشته باشد و از روش های نظارتی، سئوال، استیضاح و حتی ارایه عدم کفایت موقت استفاده کند.

نريمان تصريح کرد:در کل عملکرد مجلس هشتم را در رابطه با اینکه دولت را واقعا از قانون گریزی منع کند، مقداری ضعیف دیدم .

*از بعضي نامزدها حمايت مي کنم

نریمان بیان کرد: منتظرم ببينم 12 اسفند ماه چه اتفاقی می افتد و چه کسانی کرسی مجلس را برعهده می گیرند،در آن زمان می توانم درباره مجلس نهم پیش بینی داشته باشم.

وي با اشاره به اين که خیلی امید ندارم حربه های قدرت، ثروت و روش های ناسالم برای انتخاب نمایندگی شکل نگیرد، افزود: الان برخی قدرت ها پشت دولت سنگر گرفته اند و چشم طمع به کرسی مجلس دوخته اند و برخی هم پشت ثروت پنهان شده اند و از طریق ثروت های آن چناني می خواهند به مجلس برسند.

نريمان افزود:اين ها بدانند با این بار کج اگر چه به مجلس راه می یابند، نمی توانند به مردم خدمت کنند چرا که مجلس ایران شایسته نمایندگان با کفایت است.

اين نماينده با بيان اين که نسبت به مسایل شهرم حساسم و تلاش می کنم مواضع کاندیدا را بشنوم و طبیعی است نسبت به بعضی ها حمایت خودم را اعلام کنم،افزود:انتخابم را به مردم هم اعلام می کنم و اصلا رویکرد جناحی ندارم و تلاش می کنم انتخاباتی که ملت عزیز بابلی برگزار خواهند کرد با آرامش توام باشد.

وی اظهار کرد: مردم ممکن است به من علاقه مند باشند ولی معلوم نیست به کاندیداهایی که من حمايت مي کنم،مردم هم رای بدهند.

نریمان درباره حمایتش از کاندیدای خاصی در بابل گفت: اعلام می کنم هنوز هیچ تصمیمی نگرفته ام که کدام کاندیدا را مورد حمایت قرار دهم،ولي با بررسي اين قضیه و هم اندیشی به یک نتیجه می رسیم.

*تفکر جناحي در بابل حاکم است

نریمان با بيان اين که باید از افراد قوی و کارآمد برای نمایندگی شهر حمایت کنیم،افزود: در این شهر بیشتر رویکرد جناحی حاکم است تا اینکه تلاش ما بر این باشد از افراد کارآمد و قوی حمایت کنیم.

وی با ابراز تاسف گفت: چرا می توانم در مجلس نایب رییس کمیسیون عمران، رییس هیات تحقیق و تفحص سهام عدالت، عضو هیات رییسه حساس آیین نامه مجلس و عضو کمیسیون نظارت برقانون مجلس باشم، ولی در شهر خودم مورد حمایت جناح و جریان خاصی برای پیشبرد برنامه ها نباشم؟

اين نماينده با بيان اين که متاسفانه در شهر ما بعضی ها توقع ندارند منشا خدمات بزرگ شهری باشم،استدلال کرد:آن ها دوست دارند حتی شهر راکد باشد ولی به نام نریمان کار بزرگي اجرا نشود.

وی با اشاره به اين که اين بار که در عرصه رقابت نیستم،شاید برخی به خودشان آمده باشند که پس نریمان برای پست خودش را به آب و آتش نمی زند،تصريح کرد: باید از افرادی در بابل حمایت کنیم که کارآمد و قوی باشند تا در عرصه قوه مجریه و مقننه به پیشبرد اهداف منطقه کمک کنند.

*باید از حضور فرماندار قوی در بابل استفاده کنیم

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از فرماندار قوی در شهر بابل استفاده کنیم،چرا که این شهر یک فرمانداری ویژه است اگر چه هنوز این موضوع ابلاغ نشده ولی از نظر استعداد های بالقوه کشاورزی، صنعتی، خدماتی واقعا یک شهر بزرگی است.

وی افزود: فرماندار بابل در حد استانداری یک استان کوچک باید انتخاب شود و نمایندگان مردم شهر نیز به موازات آن باید برتر باشند.

نریمان با اشاره به این مهم که نباید بابل را با این پتانسیل و استعداد قوی، با انتخاب نیروهای ضعیف دچار چالش کنیم؛ بیان داشت: باید کمی بر فرهنگ انتخاب مدیران در شهرستان تجدید نظر شود نه اینکه فردی که هم جناحی و رفیق ما باشد منصوب شود و عمران و توسعه شهر را فدای جناح بازی های کور ناجوانمردانه کنیم.

وی گفت: حتی اگر مدیران را از جناح خاصی انتخاب می کنیم حداقل سعی شود عالم ترین، بهترین، پژوهشگر ترین فرد برای این کار انتخاب شود نه اینکه او حتی قدرت تحلیل و بررسی مسایل را نداشته باشد.

وي با بيان اين که متاسفانه استانداری مازندران قدري اسیر توطئه است،افزود: بابل بزرگترین شهر استان مازندران با جمعیت بالاست و باید استانداری به آن توجه خاصي داشته باشد و در تمامی ابعاد اعتبار تخصیص دهد.

نريمان ادامه داد: اعتبارات ساری از بابل بیشتر است و از استانداری می خواهیم که فرمانداری ویژه بابل را تاسیس کند و سطح این شهر را در حد معاون استاندار از طریق تشکیلاتی ارتقا ببخشد و اعتبارات حقه آن را بدهد.

وی افزود: بستر توسعه بابل فراهم است و می توانیم بافعال کردن شهرک صنعتی لاله آباد رویکرد جدیدی را تعريف و از سرمایه های مردم بابل استفاده و بستر سازی مناسب کنیم.

نریمان بیان کرد:از صندوق قرض الحسنه ولی عصر(عج) که دارای مدیریت مجربي است، می توان به عنوان یک بانک که دارای پتانسیل خوبی برای توسعه صنعتی و تولیدات منطقه ای خواهد بود، استفاده کرد.

وی گفت: بابل یک قطب دانشگاهی است و در این بخش با حاکم کردن مدیران اجرایی قوی می توانیم به توسعه و آبادانی شهرمان کمک کنیم.


  • ساروی اصیلپاسخ به این دیدگاه 1 2
    پنجشنبه 4 خرداد 1391-0:0

    ما ساروی ها همهٌ مردم بابل رو دوست داریم و بهشون علاقمندیم.ولی خداییش خودتون فکر کنید،میشه استان رو به سه قسمت تقسیم کرد؟آخه این که دردی رو دوا نمیکنه.درد جامعهٌ ما چیز دیگه ست.چرا یه عده با مطرح کردن خودشون میخوان بین مردم تفرقه بندازن؟آخه چی نصیبشون میشه.ما ساروی ها و بابلی ها باید با هم متحد بشیم و به فکر آبادانی استانمون باشیم.به خدا این تفرقه افکنی ها به سود هیچکس نیست.فقط داریم زمان رو از دست میدیم.ببینید استان های کویری چه پیشرفتی کردن.حالا ما هی با هم جنگ و دعوت داریم.بس کنید .تو رو خدا بس کنید . ساروی و بابلی و آملی و این حرفها ...واسه هیچ کدوممون فایده نداره.تنها راه پیشرفت استان ،همانا اتحاد مردمه.من به عنوان یک ساروی اصیل به همهٌ هموطنان عزیز بابلی ام افتخار میکنم.

    • حسين مامطيرپاسخ به این دیدگاه 2 0
      دوشنبه 4 ارديبهشت 1396-10:58

      دروغ و دروغه . از بازي نساجي و خونه به خونه بابل مشخص شد .

    • کلانشهر بابلپاسخ به این دیدگاه 1 2
      چهارشنبه 12 بهمن 1390-0:0

      صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت.. . . . صد شکر که حاج حسین نیاز آذری و حاجاقا ناصری آمدند و صد حیف که مهندس محسن نریمان رفت

      • فریدونکناریپاسخ به این دیدگاه 1 0
        شنبه 8 بهمن 1390-0:0

        ما فریدونکناری ها نیز از استان بابل بزرگ با مرکزیت بابل و هم استانی بابلسری ها و فریدونکناری ها و بندپی ها و بهنمیری ها و امیرکلایی ها استقبال خواهیم کرد . باید نمایندگان این شهرستان ها دست در دست هم دهند تا این مهم اتفاق بیفتد .

        • احمد از تهرانپاسخ به این دیدگاه 1 0
          پنجشنبه 6 بهمن 1390-0:0

          دوستان و همشهريان بابل وبابلسر و بندپي ميتوانند جهت همكاري براي همفكري استان شدن با شماره 091357080721 تماس بگسرند-باسپاس و احترام

          • استان بابـل بزرگپاسخ به این دیدگاه 2 0
            چهارشنبه 5 بهمن 1390-0:0

            بابل بزرگ و وسیع با حومه خود ( بابلسر ، امیرکلا ، فریدونکنار ، بندپی ) توانایی و قدرت استان شدن را دارد . . استان بابـل بزرگ ، استانی سرسبز ، آباد و پیشرفته در قلب مازندران . .

            • چهارشنبه 5 بهمن 1390-0:0

              در این شرایط نا برابر که از مرکز استان به شهرستانها تحمیل میشود باید ما بابلیها و بالسریها متحد باشیم تا بتونیم یه استان مستقل و قدرتمند باشیم

              • مازنی ریکاپاسخ به این دیدگاه 0 1
                شنبه 1 بهمن 1390-0:0

                مسلما ساری بزرگتر و بهتر از بابل هست شکی نیست ولی دوستان ساروی کمی هم به فکر دوستان بابلی باشند اونها هم دل دارند دیگه می خوان شهرشون مطرح باشه البته با احترام به شهر تاریخی آمل (ما حساب آمل رو از بابل جدا می کنیم چون آمل هم از بابل وسیعتره هم پیشرفته تر)

                • حامیان ناصری __ نیاز آذریپاسخ به این دیدگاه 0 2
                  شنبه 1 بهمن 1390-0:0

                  با کناره گیری معنی دار نماینده اول استان ، مهندس محبوب و محجوب دیار بهارنارنج ( مهندس میر محسن نریمان ) حمایت کامل خود از حاج حسین نیاز آذری و حاجاقا ناصری اعلام میداریم .

                  • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    شنبه 1 بهمن 1390-0:0

                    بنده هم با نظر منوچهر خان موافقم . . با اینکه سوادکوهی هستم ولی باید این نکته را اعلام دارم که این درگیری ها و کینه ها و دشمنی های بوجود آمده بین کلانشهر های مرکزی مازندران ( بابـل و ساری ) جز ضربه زدن بر پیکر نیمه جان مازندران فایده ایی نخواهد داشت . بنده جای دیگر هم این حرف را زده ام که حالا درسته بابلی ها خود را در حد و اندازه های مرکزیت استان میدانند و مطمئنن هم اینطور خواهد بود ولی این دلیلی نمیشود که حالا ساری مرکز استان شده این دو شهرستان بزرگ استان با هم درگیری و دشمنی داشته باشند . باور کنید این درگیری ها و دشمنی ها سودی نه به حال بابلی ها و سارویها خواهد داشت و نه به حال مازندران . باور بفرمایید درگیری های بین بابـل و ساری به عنوان بزرگ ترین و مهم ترین شهرستان های مازندران و حتی شمال کشور روی کل استان و مازندرانی ها تاثیر خواهد گذاشت . پس بیایید با دستان خود تیشه به ریشه شهر و دیار و استان خود نزنیم

                    • جمعه 30 دی 1390-0:0

                      یآدتآن بآشدجنگ بآبلی و آملی و سآروی و... به نفع هیچ مآزندرآنی نیست ٰ زمآنی که نمآیندگآن آستآنهآی دیگر بآ آتحآد و تشکیل مجمع نمآیندگآن سیل بودجه هآ و طرحهآی آشتغآل زآ رآ به سمت آستآنهآی خودشآن روآنه می کنند شمآ آنقدر بآ یکدیگر در جنگید که خبر ندآرید در آستآنهآی دیگر بر علیه مآزندرآنیهآ جوک درست می کنند و برآی هم آس آم آس میکنند ٰدست بردآرید...هر چقدر آستآن بزرگتر بآشد قدرتمند تر آست ...

                      • بابل عشق منپاسخ به این دیدگاه 1 0
                        پنجشنبه 29 دی 1390-0:0

                        مرگ بر انگلیس..................

                        • پنجشنبه 29 دی 1390-0:0

                          حمایت آحاد ملت در این دوره از حاجاقا ناصری و حاج حسین نیاز آذری . .

                          • شهر من 0111پاسخ به این دیدگاه 1 1
                            چهارشنبه 28 دی 1390-0:0

                            منظور از مرگ بر اسرائیل چی بود ، آقای محترم ؟! کمی مشکوکانه جمله نوشتی ؟! امیدوارم اشتباه کنم و شما به بابلی ها کنایه نزده باشید . بابـل بزرگ را دوست داریم ، نریمانش را هم میخواهیم .

                            • چهارشنبه 28 دی 1390-0:0

                              مرگ بر اسرائیل

                              • خورزو خانپاسخ به این دیدگاه 0 1
                                سه شنبه 27 دی 1390-0:0

                                دریا وگل کتوک؟؟؟بابل واستان شدن؟؟؟؟؟...

                                • بهارنارنج همیشه سبزپاسخ به این دیدگاه 2 0
                                  سه شنبه 27 دی 1390-0:0

                                  جناب صفدر خان عزیز ! ما که آخر نفهمیدیم منظورت از " ما فریدونکناری ها ، بابلسری ها و بهنمیری ها " چه بود ؟ یعنی خودت به تنهایی مال تمام این مناطقی ؟!! برو یه جایی این حرف رو بزن که خریدار داشته باشه . . من خودم خیلی از دوستام و آشناهامون بابلسری و فریدونکناری هستند و میگن ما آرزو داریم اگه بابـل بزرگ میخواد استان بشه ما یکی از شهرستان های استان بابـل شیم ، بعد تو میگی بابلسری ها و فریدونکناری ها و بهنمیری ها که گوشت و خونمون با هم درآمیز شده نمیخوان با بابلی ها باشند ؟!! آنها خوب میدانند استان بابـل ، با مرکزیت بابلی های مدیرکل و توانمند میتواند در ظرف مدت چند سال به یکی از پیشرفته ترین و کامل ترین استان های کشور تبدیل شود . حالا از ما گفتن ، ولی منتظر یه سورپرایز از طرف دولت عدالت محور باشید . استان بابــل ، به مرکزیت بابـل بزرگ همراه با بابلسر زیبا ، امیرکلا و بهنمیر همیشه سبز ، فریدونکنار کمیاب و بندپی جاویدان به کوری چشم دشمنان قسم خورده بابــل و حومه تشکیل خواهد شد .

                                  • رضا از تهرانپاسخ به این دیدگاه 2 0
                                    سه شنبه 27 دی 1390-0:0

                                    بهتراین راه برای پایان دادن به این دعوا اینکه مازندران به 3تا استان تقسیم شه-یعنی استان مازندران شرقی به مرکزیت ساری شامل شهرستانهای (نکا-بهشهر-گلوگاه-ساری-میاندرود-قائمشهر-سوادکوه وجویبار) و استان مازندران غربی به مرکزیت نوشهر شامل شهرستانهای (نوشهر-چالوس-رامسر-تنکابن-نور-محمودآباد و آمل) واستان بابل یا همان مازندران مرکزی به مرکزیت بابل شامل شهرستانهای (بابلسر-فریدونکار-بابل-بندپی)اینطوری دعوا برای همیشه تمام میشه و حق به حق دار میرسه -چون هم غرب مازندران استان میشه هم دیگه بابل با ساری دعوا ندارن

                                    • سه شنبه 27 دی 1390-0:0

                                      آقا احمد توهم زدی و در کامنت قبلی خودت رو لو دادی. آرزو بر اهالی بابل عیب نیست چه بهتر که ادعای کشور شدن بکنند. این از غرور بابلی ها بر می آید که ادعاهای بزرگ بکنند ولی در عمل فقط با زد و بند و دو دوزه بازی و حق خوری حقوق سایر شهرستانها را به جیب بزنند ما فریدونکناری ها و بابلسری ها و بهنمیری ها چندین سال تاوان با بابل بودن را دادیم و حقوق ما را له کرده اند و حاضر نیستیم حتی یک لحظه هم با بابل همراه باشیم. حتی اگر از سرپنجه های شیطانی آنها طلا ببارد هم حاضر نیستیم تحقیرهای دوباره به ما برگردد.

                                      • سه شنبه 27 دی 1390-0:0

                                        بابلی ها با چراغ خاموش در حال طی کردن مسیر استان شدن میباشند . بدلیل همین قضیه هم میباشد که در حال شکل دادن شهرستان بندپی میباشند ، که با افزایش شهرستان ها بتوانند مانند کرج استان مستقلی تشکیل بدهند بنام استان بابـل بزرگ . این را از من نشنیده بگیرید ، ولی بدانید اگر استانی قرار است در مازندران تشکیل شود ، مطمئن باشید استان بابـل خواهد بود نه غرب مازندران .

                                        • دوشنبه 26 دی 1390-0:0

                                          سلام مهندس نریمان عشق هربابلی است و هرجاباشد خداپشت وپناهش . یک نماینده باید لیاقت ایشان راداشه باشد و من از شهر نوشهر سلام ودرود میفرستم

                                          • دوشنبه 26 دی 1390-0:0

                                            ناصری جان ظاهرا جنابعالی توهم می زنی و حرفهای عجیب و غریب ...، بابل نه تنها مهمترین شهر نیست بلکه همانطور که دوستان اشاره می کنند در مواردی شهر دوم استان هم به حساب نمی آید باقی صحبتها مانند مرکز استان شدن هم از عوارض همان توهمات هست، تغییر نام استان به بابل!!!؟ هم دیگر از آن حرفهاست (و ناشی از همان توهمات موصوف)، و مهمترین دلیل عقب ماندگی بابل هم از همین افکار امثال نریمان نشات گرفته و بابلی ها باید از چنین وضعیتی برای خود متاسف باشند.

                                            • رضا از تهرانپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                              دوشنبه 26 دی 1390-0:0

                                              تشکیل استان جدید بابل را به همه بابلیهای عزیز تبریک میگم-بابل باید روزی استان شود-چه امروز چه چنر سال دیگر-اما میشود-بابل متحد وهم صدا در مقابل همه بی انصافها ایستاده است-ای بابل عزیز تورا یرافراز و سربلند میخاهمت-

                                              • دوشنبه 26 دی 1390-0:0

                                                جناب صفدر خان و مازنی عزیز . . این درست که بابـل با توجه به در نظر گرفتن حومه خود _ بابلسر ، امیرکلا ، فریدونکنار ، بندپی _ خود به تنهایی توانایی استان شدن را داراست ولی بدانید بابلی ها به مازندرانی بودن خود افتخار میکنند و هرگز دوست ندارند یک استان مستقل شوند و یا نام استان مازندران را به استان بابـل بزرگ تغییر دهند . اینها همه گفته های دشمنان بابـل میباشد که میخواهند مازندرانی ها را با بابلی ها طرف کنند . ولی این را بدانید همانطور که نماینده اول و آخر استان _ جناب مهندس میر محسن نریمان _ فرمودند بابـل از تمامی جهات برتری و بزرگی خاصی نسبت به باقی شهرستان های استان دارد . که اگر کسی غیر این را قبول دارد باید به عرضش برسانم که سخت در توهم و اشتباه به سر میبرد .

                                                • شهرستان امیرکلاپاسخ به این دیدگاه 1 2
                                                  يکشنبه 25 دی 1390-0:0

                                                  بانظر مازنی موافقم .کل اگر طبیب بودی سرخود دوا نمودی .چرا اقای نریمان زمانی که همه کارها جهت شهر ستان شدن امیرکلا انجام گرفت وفقط وزارت کشور میخواست ابلاغ شهرستان امیرکلا را بزنداقای نریمان جلوی شهرستان شدن امیر کلا راگرفت حالا اشک تمساح میریزد ودم از فرمانداری ویزه میزند.در بودت کاری برای امیرکلا نکردی درنبودت دایه عزیزتراز مادرشدی .خودتی بابا.یعنی اینقدر مارا کم عقل فرض کردی.واجب شهرستان شدن امیرکلا هست نه فرمانداری ویژه شدن بابل برای چپاول شما و دوستانتان

                                                  • يکشنبه 25 دی 1390-0:0

                                                    احتمالا نریمان بعد از عدم راهیابی به مجلس می خواهد به خیال خود با تدارک توطئه ای علیه مرکز استان با استقلال بابل از استان مازندران استاندار استان جدید شود و در این راه عده ای خوش خیال دچار توهم هم چنین حرفهای بی اهمیتی را تایید می کنند، در مورد آمارهای پر از دروغ و غلط بعضی افراد هم اضافه می کنم بابل بعد از ساری و آمل(به دلیل وسعت بیشتر از بابل، جمعیت نسبتا مساوی آمل و اهمیت صنعتی بیشتر آمل از بابل) در رتبه سوم قرار دارد و چنانچه قرار است فرمانداری ویژه تاسیس گردد ابتدا باید آمل و همینطور یکی از شهرهای غرب استان چنین ادعایی داشته باشند و بابل نیازی به فرمانداری ویژه ندارد و بودجه آن هم کافی می باشد همچنین چنانچه ایشان واقعا به دنبال رفع مشکل هست می تواند با کمک به تاسیس هر چه زودتر شهرستان بندپی برخی از مشکلات را رفع نماید. تا دیگر نیازی به فرمانداری ویژه و ایجاد هزینه بیشتر برای استان نباشد.

                                                    • شنبه 24 دی 1390-0:0

                                                      شلام و درود خدا بر محسن نریمان و همه کسانی که برای بابل عزیز زحمت کشیدند-باید به خلاصه ای از زحمات این مرد تمام نشدنی اشاره کرد-اتمام سد البرز بابل-اتمام بزرگترین و مجهزترین بیمارستان شمال کشور در بابل-اتمام تصفیه خانه فاضلاب بابل-پیشرفت چشمگیر کمربندی بابل با 17 کیلومتر اتوبان-شروع مطالعات راه اهن بابل-شرع تصفیه خانه آب بابل در رئیس کلا-شروع شهرک صنعتی لاله آباد بابل-گاز رسانی به روستاهای بخش گتاب ولاله آباد وبابلکنار و بندپی -و..........اما اینکه بابل بزرگترین شهرستان مازندران است شکی در آن نیست-آمار مرکز آمار ایران بیانگر همه چیز است-آقای رنجبر همه باید کمی با سواد شود تا بداند چه میگوید-امروز بابل میتواند یک استان جدا باشد-اگر بندپی شهرستان شود آنگاه بابلسر -فریدونکنار وبابل و بندپی با 4 شهرستان حتما میتوتنند استان شوند وای اتفاق به کوری چشم حسودان حتما روزی اتفاق خواهد افتاد-شکی در آن نیست.

                                                      • جمعه 23 دی 1390-0:0

                                                        حداکثر موقعیتی که برای بابل باید قائل شد این است که بعد از ساری قرار دارد. این اصرار بر بیشتر بودن جمعیت شهرستان کلید زدن یک پروژه ای است که صدایش بعداً در می آید. بابل در طی دوران مختلف توسط شخصیت های مختلفش بر علیه مرکزیت ساری توطئه کرده و موج آفرینی کرده است. قبلاً پرچمدارش شیخ بابلی بوده و الآن با دروغ های شاخدار آماری توسط افراد مختلف با نماد یکی از اهالی فتنه 88 و به دنبال خود کشیدن بقیه تلاش می کنند. اما این ها در برابر حقایق آماری کف روی آب هستند و دروغ پردازی ها ننگی است که دامن خود آنها را خواهد گرفت.

                                                        • پنجشنبه 22 دی 1390-0:0

                                                          مهندس نریمان ازشمابعید بود امار غلط واشتباه دادن .بیدلیل نیست که اکثر پروژه های عمرانی به ثمر نرسیده است چون شما بااین اطلاعات ضعیف نسبت به مرکز استان خود{ساری}عضو کمیسیون عمران مجلس بودی

                                                          • حسین زادهپاسخ به این دیدگاه 2 0
                                                            چهارشنبه 21 دی 1390-0:0

                                                            سلام بر بابل و بابلی ها
                                                            سلام بر دوستداران بابل، سلام بر دانشمندان بابل، سلام بر خدمتگزاران بابل، سلام بر کسانی که نام بابل را زنده نگه می دارند. به امید موفقیت بابلی ها و همه مازنی ها
                                                            یک گتابی

                                                            • چهارشنبه 21 دی 1390-0:0

                                                              بارفروش جان و سایر دوستان اهل بارفروش یا بابل، بی منطقی و اصرار بیهوده بر آمار غلط و ... دردی از شما دوا نخواهد کرد و اینکه دائم از سورک و کیاسر دم بزنید مانع جدایی "بندپی" و "امیرکلا" نخواهد شد ،ما هم امیدواریم که امیرکلا و بندپی از شما جدا نشود تا بیش از این شهرستان شما نابود و مضمحل شود، پس به فکر چاره ای برای برون رفت از مشکلات خود باشید و با فرافکنی و خودبزرگ بینی کاذب خودتان را گول نزنید اگر می بینید نماینده تان در آخر دوره اش چنین حرفهایی می زند به دلایلی است که خودش بهتر می داند(آینده نگری) پس لطفا با تکرار حرفهای عبث این چنینی به خودتان بیشتر ضربه نزنیدشهرستان بابل بیشتر یک شهرستان روستایی هست (با توجه به نسبت جمعیت شهر به روستاها) و ساری یک شهرستان شهرنشین هست (نسبت بیشتر جمعیت شهری به روستایی) و به همین دلیل بابل نمی تواند به کلانشهر تبدیل شود چون برای تبدیل شدن به کلانشهر جمعیت بیش از 500هزارنفری خود شهر(و نه شهرستان) محاسبه می شود و به این دلیل و دلایل دیگر بابل شما (یا بارفروش و ...) فاقد شاخصه ها و همچنین شخصیت تبدیل شدن به کلانشهر هست، البته دوستان بابلی ظاهرا به شعار دادن و جوسازی و آسمان ریسمان بافتن علاقه دارند و جالبتر اسامی ای هست که (البته یکی دو نفر) برای خودشان انتخاب می کنند.

                                                              • مازندرانی باشیم ، نه بابلی و سارویپاسخ به این دیدگاه 2 0
                                                                چهارشنبه 21 دی 1390-0:0

                                                                بحث در رابطه با مهندس نریمان میباشد . . چرا بابلی ها و سارویها افتادند به جان هم ؟ این چه مسخرع بازی شده که بابت هر مسئله ایی مردمان این شهرساان ها به جان هم میفتند ؟ بابا نا سلانتی شما هم استانی هستید . . به نظر بنده مقصر شروع تمام این دشمنی ها غلامعلی رنجبر میباشد که این درگیری ها را شروع کردند . وگرنه بحث بر سر آمدن و یا نیامدن مهندس نریمان میباشد که یک شوک سیاسی به استان وارد نمودند . متاسفم برای تمامی بابلس ها و سارویها و عده ایی از مازندرانی های سو استفاده گر

                                                                • چهارشنبه 21 دی 1390-0:0

                                                                  کل جمعیت میاندرود 70 هزار نفره و باز هم دوستان بابلی به کاهدان زدند. در این صورت هم هنوز ساری شهرستان ساری 30 هزار نفر از نظر جمعیت بیشتر دارد. وای به حال بابل اگه بندپی از اون جدا بشه. اونوقت باید گریه بابلی ها را ببینیم.

                                                                  • چهارشنبه 21 دی 1390-0:0

                                                                    هرچی آمار بدی حتی اگه کل جمعیت رو بیارن دستی خود بابلیها بشمرن بازم قبول نمیکنن که شهرشون کم جمعیته و بند پی پرجمعیت و برعکس ساری شهر پر جمعیتیه و روستاها بدلیل سکونت فصلی کم جمعیت

                                                                    • بارفروش افتخار من ، مامطیرشهر من پاسخ به این دیدگاه 2 1
                                                                      چهارشنبه 21 دی 1390-0:0

                                                                      برادران ساروی ، این آمارهای شما برای موقعی بود که میاندرود هنوز از شما جدا نشده بود نه الآن که با استقلالش شهرستان شما را نابود کرد . در رابطه با بندپی زیبا هم شما خواهشا دخالت نکنید . تمامی بندپی ها بارها و بارها اعلام کرده اند که هرگز نمیخواهند و دوست ندارند از وطن و موسم اصلی خود ( بـابــل ، بارفروش ، مامطیر ، دیار بهارنارنج ) جدا شوند و میخواهند تا ابد جزئی از شهرستان بـزرگ بـابــل باشند و به این مهم هم افتخار میکنند . درست عکس میاندرودی ها که آرزوی جدا شدن و استقلال داشتند و به آرزوی خود رسیده اند . بنده فقط امیدوارم کیاسر و رودپی ( فرح آباد ) از شما جدا نشوند که در غیر این صورت شهرستان شما حتی از قائمشهر و سوادکوه هم پایین تر خواهد آمد . در ضمن مهندس نریمان محبوب تمامی بابلی ها و مازندرانی هاست و تمامی مازندرانی ها به داشتن چنین نماینده ایی افتخار میکنند و دوست ندارند کسی به ایشان اهانت کند . در ضمن به هیچ عنوان از کریمی حمایت نخواهیم کرد و دیگر به ایشان رای نخواهیم داد . در این دوره با قاطعیت تمام از ناصری و نیاز حمایت خواهیم کرد . به جناب رنجبر هم سلام برسونید و بگویید این آمار های دروغ و من درآوردی را از کجا در آورده اند تا ما هم برویم و بخوانیم . تازه آمار جدید و بعد از استقلال و شهرستان شدن میاندرود را دهید ، نه آمار مرتبت با 10 سال قبل . مطمئن باشید الآن بـابــل از تمامی جهات حرف اول و آخر را در استان و حتی شمال کشور خواهد زد .

                                                                      • چهارشنبه 21 دی 1390-0:0

                                                                        اقای نریمان اشتباه میکنی همه ردصلاحیتها ناشی ازناهنجاری اخلاقی یامالی و...نیست بهترازدیگران میدانی ناشی ازتنگ نظریهای سیاسی و...

                                                                        • سه شنبه 20 دی 1390-0:0

                                                                          با سلام بنده خودم بااینکه با اقای نریمان از نظر تشکیلاتی دارای خلاف سلایق سیاسی هستم اما فرمایشات ایشان را کاملاقبول دارم وبه عنوان یک بابلی از بعضی عملکرد مسولین بابل تاسف میخورم چیز حق حق است ولی جناب اقای نریمان منم مثل شما در این خصوص فکرمیکنم اما شما که نماینه مردم بابل هستید بایستی کمی بیشتر به فکر مردم شهر خودتان باشید تا مسایل حزبی وسیاسی خودتان اگاه هستید اگه شما در این دوره فکر خدمت به مردم بودید لازم نبود الان به خاطر حالا مسایلی مجبور به عدم شرکت شوید مردم خودشان تکلیف شان را می دانستند پس مشکل جای دیگری است یعنی به خودتان برمی گردد.

                                                                          • یک دانشجوپاسخ به این دیدگاه 2 0
                                                                            سه شنبه 20 دی 1390-0:0

                                                                            آقای نریمان از اوایل صحبت های شما بوی عدالت به مشام نمی رسد از خراسان شمالی ها تا بابل آب آیا فکر می کنید که شما عدالت را رعایت کردید ؟
                                                                            آیا این مصداق بارز حق خوری نیست؟
                                                                            باز هم تاکید می کنید که در ادامه رویه شما همین است!!!!!!!!!!!
                                                                            هرچند فکر نکنم که مسئولین این نظر رو درج کنند.

                                                                            • سه شنبه 20 دی 1390-0:0

                                                                              جناب دودانگه شما مصداق بارز نخود هستید اینجا جایی است که باید بابلی ها نظر بدهند خواهشا این صفحه را باز نکنید هر وقت گفتند ...

                                                                              • واقعاً کهپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                سه شنبه 20 دی 1390-0:0

                                                                                ایول آقای رنجبر ،در خانه اگر کس است یک حرف بس است

                                                                                • سه شنبه 20 دی 1390-0:0

                                                                                  قابل توجه آقای رنجبر که این پایین ننوشته همه کامنتها را یک نفر نوشته...تا آنجایی که من میدانم مازندنومه کامنتهایی که یک نفر می فرستد را چندباره نمی گذارد و از روی آی پی آن تشخیص میدهد که یک نفر کامنهای پشت سر هم نگذارد.این را قبلا چند بار هم گفته اند.د
                                                                                  وم اینکه حال گیریم که یک نفر بوده که میخواسته شما را متوجه اشتباهتان کند،چرا اصرار میکنی اشتباه نبوده.سوم اینکه شاید شما بلد باشی با اسمهای مختلف مطلب بنویسی و کامنت بگذاری ما بابلیها بلد نیستیم

                                                                                  • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                                                                    سه شنبه 20 دی 1390-0:0

                                                                                    اقای محترمی که نمیدانی دودانگه بخش مستقل از چهاردانگه(کیاسر)میباشد بدان دودانگه وچهاردانگه هویت تاریخی وجداناشدنی از ساری هستند افتخارما به ساروی بودن ماست .لازم به ذکر است که بنده ساروی به نماینده ای چون نریمان افتخار میکنم واگر روزی رای گیری استانی شود به نریمان رای میدهم.امانریمان حقایق وواقعیتهارا جور دیگر جلوه داد.ضمنا دکتر رنجبر هم ازافتخارات ساری است اگرچه بنده ازنزدیک ایشان را تابحال ندیدم ولی ارادت خاص به ایشان دارم ومیدانم تاازمطلبی مطمئن نباشد به تحریردرنمی اورد

                                                                                    • مازنی پایتخت نشینپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                      سه شنبه 20 دی 1390-0:0

                                                                                      صفر یک یک یک عزیز حداقل ادعا که میکنی قبلش تحقیق کن کاری ندارم کیاسر خواهان جدایی هست یا نیست ،میتونه یا نه،استعداد جمعیتی داره یا نه اما این نکته رو عرض کنم کیاسر جزو چهاردانگه ساری میباشد و دودانگه بخش مجزاییه،شما بهتره نگران بندپی باشی که با جدا شدنش 70درصدجمعیت و صنایع بابل نصیب بندپی میشه

                                                                                      • مازندرانی ( با پوزش از ایراد تایپی)پاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                        سه شنبه 20 دی 1390-0:0

                                                                                        ساری و بابل و آمل وقائم شهر ورامسر و بهشهر و... چه فرقی می کند همه استان مازندران است . اگر نخواهیم و یا نتوانیم و نفهمیم که توسعه استان مازندران درگرو همدلی و یکپارچه نگری در کل استان است سخت در اشتباهیم . ساری مرکز استان است و بابل نیز شهری بسیار مهم و اقتصادی و علمی و آمل شهری است که صنعتی شده است و افتخار مازندران است و.... مهم ترین سرمایه این استان نخبگان آن هستند حال از هر شهر و دیاری . آقای محسن نریمان نیز یکی از افتخارات استان مازندران است که البته از نویسنده عدد و رقمی و با ژست نخبگی که هر روز در هر مورد افاضاتی در نشریات مجازی دارند آدمی انتظاری ندارد. اما به قول یکی از کامنتها، نریمان حداقل در جمع همه نمایندگان استان مازندران از ابتدای انقلاب تا کنون باهوش تر و نخبه تر بوده وهستند . ضمنا برادر آمار گیر!! ساری قبل از تفکیک 530 هزار نفر جمعیت بنا بر برآورد سال 90 و بابل 498000 نفر (برآورد سال 90) بر پایه آمارگیری سال 85 . البته آمارگیری سال 90 که اما و اگر بسیاری دارد هنوز منتشر نشده است . با آن شرایط و قبل از تقسیمات کشوری جدید (تفکیک میانرود از ساری) ساری رتبه یک به لحاظ جمعیت و بابل رتبه 2 را در این شاخص دارا بوده است . ساری به لحاظ مساحت رتبه یک (1) و بابل رتبه 8 استان مازندارن را داراست اما به لحاظ تقسیمات کشوری (تعداد دهستان ها و بخش ها) بابل رتبه 1 استان و ساری رتبه 8 استان را داراست . البته تفکیک میانرود همه این رتبه بندی ها را برای ساری بهم می زند . اما بازهم نخبگان ساروی و میانرودی و بابلی و همه جا به نریمان و افتخاراتش می بالند و ساری مرکز استان و ساروی ها نیز عزیز و بزرگوار و بابلی ها نیز هم. قابل توجه آقای محاسبه گر

                                                                                        • فرید بابلی پاسخ به این دیدگاه 0 1
                                                                                          سه شنبه 20 دی 1390-0:0

                                                                                          جناب مهندس نریمان شخصیتی بسیار والا و دوست داشتنی با خصوصیت کمی خالی بند چون باتوجه به مدارک و شواهد موجود قرار بوده یک کاری برام ردیف کند ولی انجام نداده

                                                                                          • بچه هیاتیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                            سه شنبه 20 دی 1390-0:0

                                                                                            بایدبدانیم ادمهای بزرگ مثل نریمان وکریمی دشمنانی هم دارند من هم زحمات مهندس نریمان درسه دهه دربابل تشکر مینمایم واگربابل مارا درکشور می شناسند بانام نریمان میشناسند البته مخالفین نریمان وکریمی دربابل در یک کلبه جمعند بیاییم درنبود نریمان باحمایت قاطعانه خود به کریمی حماسه دیگری را دربابل برجای بگذاریم واز اقای رنجبر و ساراجون و...خواهش میکنم به منتخبین مردم اهانت نکنند که این اهانت به مردم فهیم بابل است

                                                                                            • سه شنبه 20 دی 1390-0:0

                                                                                              کامنتها رو خوندم بازم این نکته توجهم رو جلب کرد که هنوز هم دوستای بابلی جواب های غیر منطقی و بچه گانه میدن و همچنین ماشاالله از کامنتهاشون بی احترامی و بزرگنمایی کاذب میباره، وقتی نمایندشون که مدعی باسواد بودنه اینطوری آمار میده خوب معلومه شهرونداش این میشن

                                                                                              • سه شنبه 20 دی 1390-0:0

                                                                                                ابتدا ضمن تشکر از جناب آقای رنجبر برای روشنگری و ارائه آمار صحیح، متاسفانه بعضی افراد بابلی با تعصبات کور و قومیتی و محلی سعی در ایجاد مغلطه و ارائه آمارهای غلط و من درآوردی دارند ، مسلما جمعیت شهر ساری، با 350هزار نفر جمعیت (و شهرستان با بیش از 550هزار نفر) بسیار بیشتر از جمعیت 200تا 220هزار نفری بابل هست و همیشه هم ساری از هر نظر برتر از شهر کوچکی چون بابل بوده، ایجاد جوسازی هم تاثیری در این امر نمی گذارد، افرادی چون نریمان با تعصبات بیجا جز درگیری و ایجاد جو بر ضد بابلی ها خاصیت دیگری برای استان و همینطور شهر بابل (یا بارفروش ده) نداشته و ندارند، شهر بابل نه تنها از ساری که حتی در مواردی از آمل هم کوچکتر و در رتبه پایین تری قرار دارد، آقای نریمان به عنوان یک شهروند کوچک در این استان اولا حق اظهار نظر در مورد شهر مرکز استان خود را ندارد و بعد هم بهتر هست بجای چنین صحبتهای سفسطه آمیز و بیهوده ای که ظاهرا از فشار و ناراحتی نبودن در دوره بعدی یا برای محبوب شدن در نزد اهالی منطقه اش هست و بیشتر شبیه وعده های یک کدخدا به اهالی یک روستا می ماند(شاید به همین دلیل مسئولین استان و یا ساری حتی یک جواب ساده هم به چنین اظهارات بی ارزشی ندادند) و واقعا به دور از شان یک نماینده مجلس است به فکر دوران بعد از نمایندگی خود باشد تا بیش از این دیگران را به خنده و تمسخر نیندازد،ظاهرا ایشان مشابه اینکارها را در موارد دیگر هم انجام داده بود که امروز دچار چنین وضعیتی شده است، آقایان بابلی یا بارفروشی یا هر اسم دیگری که دارند هم تعصباتشان را بگذارند برای وقتی که بندپی از آنها جدا می شود ، و این دروغهای جمعیتی (با توجه و علی رغم وجود مراکز آماری و اطلاع رسانی در کشور) را برای گول زدن خود و همولایتی هایشان تکرار نکنند چون امروز ما در عصر ارتباطات هستیم و چنین دروغهایی را کسی نمی پذیرد. در پایان خدمت جناب استاد ارجمند رنجبر عرض می شود که کامنت های حاوی مطالب اهانت آمیز بیشتر توسط یک فرد و با عناوین مختلف فرستاده می شود که ظاهرا کاری جز اهانت به دیگران و همینطور روحیه ضد ساروی و ضد مازندرانی ندارد و ایشان جایی خود را دانشجو و جایی دیگر کلانشهر بارفروش و ... معرفی می کند که با این کار خود ظلم بزرگی در حق همشهریان خود می کند.

                                                                                                • سه شنبه 20 دی 1390-0:0

                                                                                                  دوباره این غلام علی خان سر و کلش پیدا شد ! بابا این آمار تو مال سال های گذشتس ، الآن رو دریاب . بابا اصلا ساری نصفه و نیمه شما رو کنن پایتخت ایران دلتان خنک میشود ؟! غلامعلی خان ، برو برس به زندگیت . تو رو چه به کلانشهر بـابــل و نریمان دوست داشتنی که در رابطه اش اظهار نظر میکنی ؟ میگی از طرفدارای نریمان هستی و به ایشان علاقه داری ؟! دروغ به این بزرگی ؟ اگه علاقه مند مهندس نریمان هستی چرا هیچ مطلب و خبری از کناره گیری نماینده نام آشنای شمال کشور در سایتت نگذاشتی ؟ جز یه خبر مختصر ، اونم در گوشه سایت . تمام سایت های مجازی شمال کشور و حتی ایران اینخبر رو در ممترین نقطه سایت قرار دادند جز سایت شما . کجای این کارها علاقه ودوسا داشتن رو نشان میده ؟ بابا بدان با مردم کدام شهرستان طرف هستی . . مردم شهرستان بیدار بـابــل .

                                                                                                  • سه شنبه 20 دی 1390-0:0

                                                                                                    جناب دودانگه ساری که مسلما جز آن دسته از افرادی هستید که میخواهید هرچه سریعتر کیاسر شما شهرستان شود و از ساری جدا شوید . این را بدانی این آمار و ارقام من درآوردیتان برای زمانی بود که هنوز میاندرود جزئی از شهرستان ساری بود ، ولی الآن با جدا شدن میاندرود دقیقا ساری به دو قسمت مساوی تقسیم شده است و این یعنی چی . . . یعنی اینکه شما حتی از قائمشهر و امل هم بی ارزشتر شده ایید ، از بـابـــل که همان ابتدا و از همان اول بی اهمیت تر بوده ایید . پس خواهشا دیگر از این حرف های خنده دار که ما از بـابـــل بـزگتر و پرجمعیت تر و مهمتر هستیم نزنید که حسابی باعث تعجب همگان خواهید شد . در آخر هم جا دارد ابراز ناراحتی خود را از کناره گیری بو دار و پر مفهوم مهندس خوش نام دیار بهارنارنج اعلام دارم و به ایشان عرض کنم هر کجا و در هر پست و مقامی که باشند دعای خیر بابلی ها و مازندرانی ها پشت سر ایشان خواهد بود و تا ابد مانند مرحوم نوشیروانی بزرگ در قلب ما جای دارند . در ضمن حیف که جناب غلامعلی جان رنجبر کوچکتر از این حرف ها هستند ، در غیر اینصورت جواب دندان شکنی به ایشان میدادم که دیگر از این حرف ها را بر زبان نیاورند . پایدار و سربلند باشید مردمان دیار بهارنارنج و مازندران همیشه سبز

                                                                                                    • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                      سه شنبه 20 دی 1390-0:0

                                                                                                      ساری و بابل و آمل وقائم شهر ورامس و بهشهر و... چه فرقی می کند همه استان مازندران است . اگر نخواهیم و یا نتوانیم و نفهمیم که توسعه استان مازندران درگرو همدلی و یکپارچه نگری در کل استان است سخت در اشتباهیم . ساری مرکز استان است و بابل نیز شهری بسیار مهم و اقتصادی و علمی و آمل شهری است که صنعتی شده است و افتخار مازندران است و....
                                                                                                      مهم ترین سرمایه این استان نخبگان آن هستند حال از هر شهر و دیاری . آقای محسن نریمان نیز یکی از افتخارات استان مازندران است که البته از نویسنده عدد و رقمی و با ژست نخبگی که هر روز در هر مورد افاضاتی در نشریات مجازی دارند آدمی انتظاری ندارد. اما به قول یکی از کامنتها نریمان حداقل در جمع همه نمایندگان استان مازندران از ابتدای انقلاب تا کنون باهوش تر و نخبه تر بوده وهستند . ضمنا برادر آمار گیر ساری قبل از تفکیک 530 هزار نفر جمعیت بنا بر برآورد سال 90 و بابل 498000 نفر بر اساس برآورد سال 90 با پایه آمارگیری سال 85 .
                                                                                                      البته آمارگیر ی سال 90 که اما و اگر بسیاری دار هنوز منتشر نشده است . با آن شرایط و قبل از تقسیمات کمشوری جدید (تفکیک میانرود از ساری) ساری رتبه یک به لحاظ جمعیت و بابل رتبه 2 به لحاظ جمعیت بوده است . ساری به لحاظ مساحت رتبه یک (1) و بابل رتبه 8 استان مازندارن را داراست اما به لحاظ تقسیمات کشوری تعداد دهستان ها و بخش ها بابل رتبه 1 استان و ساری رتبه 8 استان را داراست . البته تفکیک میانرود همه این رتبه بندی ها را برای ساری بهم می زند . اما بازهم نخبگان ساوری و میانرودی و بابلی و همه جا به نریمان و افتخاراتش می بالند و ساری مرکز استان و ساروری ها نیز عزیز و بزرگوار و بابلی ها نیز هم.
                                                                                                      قابل توجه آقای محاسبه گر

                                                                                                      • علامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                                                                                        سه شنبه 20 دی 1390-0:0

                                                                                                        قرائن نشان از آن دارد که فحاش محترم یک نفر است و در قالب طرفداری از جناب آقای مهندس نریمان که بنده با احترام تمام از ایشان یاد کردم و مستند آماری را ذکر کردم و چون استناد با آمار مرکز آمار ایران تطابق داشت به آن بسنده کردم چون مرکز آمار ایران اطلاعات را به صورت جدول ارائه نمود که نیاز به محاسبه دارد. در هر صورت چه توهین بشوم و چه تشویق در اصل مسئله فرقی ایجاد نمی کند و ادب مرد به ز دولت اوست.

                                                                                                        • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                          دوشنبه 19 دی 1390-0:0

                                                                                                          افرین بر دکتر رنجبر دلاور که اطلاع رساتی کردید.وامابرای بابلیهاچفدر سخت است زمانی که انسان تعصب بیجا داشته باشدوخودرا به نادانی هم بزند واصرار به هردومورد.دوستان بارفروشده ا ی شما بهتر از هرکسی جمعیت خودرا میدانید درحال حاضر جمعیت شهر ساری 86000نفر وجمعیت شهرستان ساری 145000 نفر بیشتر از بابل میباشد مساحت ساری بزرگ نیز 3 برابر بابل است میگویید نه مخ اکبند خودرا قدری زحمت داده تا اینقدربه کلانشهر ساری گیر ندهید

                                                                                                          • حامیان نریمان محبوب دیار بهارنارنجپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                            دوشنبه 19 دی 1390-0:0

                                                                                                            نریمان بدان بابلی ها انتظارت را خواند کشید ، تا برگردی . . مطمئنن دوباره برمیگردی و نشان خواهی داد آنانی که قصد تخریب و توهین داشتند هیچ کاری نمیتوانند انجام دهند . مهندس نریمان ، امثال ناطق و اینها کی هستند که با خود مقایسه میکنید ؟ شما چندین مرحله از آنها بالاتر و محبوب تر و شناخته شده تر هستید . در ضمن حرف های غلامعلی رنجبر را نشنیده میگیریم و یاد این ضرب المثل میفتیم که میگن : ...

                                                                                                            • جابر محمودیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                              دوشنبه 19 دی 1390-0:0


                                                                                                              آقای رنجبر شما را نمی شناسم...اما باید بعرض برسانم جناب آقای مهندس نریمان نه به نظر بنده حقیر بلکه به نظر اکثر کسانی که با ایشان به بحث و گفتگو در مورد مسائل مختلف بخصوص مباحث ریاضی ، آماری ، بودجه ای و مدیریتی بخصوص عمرانی می پردازند جزو نوابغ و صاحب نظران هستند ، ایشان هر ساله بعنوان نماینده به کمیسیون تلفیق بودجه راه می یابند توجه کنید هرساله نه یک بار و دو بار...... ایشان در رشته مهندسی عمران فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف هستند. دانشگاه شریف آنهم قبل از انقلاب که ظرفیت پذیرش بسیار پایین تر از این روز ها بود جایگاه نوابغ مملکت بود و هست. نریمان شعر های کتاب دوران دبیرستانش را از بر است. نریمان استاد ادبیات و نگارش است و هر کسی را به مشاعره دعوت می کند. نریمان استاد مسائل دینی و مذهبی است از او بخواهید در هر باب و صیغه ای هر فعل عربی را برایتان صرف کند بی شک فک تان آویزان خواهد ماند و دیگر بسته نخواهد شد. در مورد بعضی ها متاسفم من جمله بعضی از مردم نمک نشناس بابلی اگر نریمان دور و بری هایش را به آّب و فاضلاب برد آقای ناصری و روحانی هم همه دور و بری هایشان را که سواد حوزوی دارند را به بیمارستان روحانی بردند و استخدام کردند جایی که سواد پزشکی و پرستاری می خواهد یعنی آن ها با جان مردم بابل بازی کردند خلایق هرچه لایق دوستت داریم نریمان آرزوی سلامت و سعائت و طول عمر برای همه مسولین صدیق نظام در باطن نه در ظاهر

                                                                                                              • رنجبر فرح آبادی ، ساکتپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                                دوشنبه 19 دی 1390-0:0

                                                                                                                آقای رنجبر فرح آبادی ! چطور به خود اجازه داده ایید در رابطه با نریمان محبوب اینگونه سخن بگویید ؟ یه تار موی مهندس نریمان رو با امثال شماها عوض نخواهیم کرد . امثال نریمان ها هستند که نام مازندران را زنده نگه داشته اند . جای اینکه امثال شما را جمع کنند نشسته اند و دارند حساب و کتاب میکنند که دلیل این کینه و دشمنی بابلی ها و سارویها در چیست ؟ به نظر من امثال این آقای فرح آبادی ها هستند که آتش کینه بابلی و ساروی را شعله ور میکنند . جناب زنجبر ، نه شما قابل مقایسه با مسئولین بابلی هستید و نه شهرستان کوچک و عقب افتاده شما قابل مقایسه با کلانشهر بزرگ مازندران . جناب رنجبر ، بدان این چیز ها برای آدم نون و آب نخواهد شد و باید در مقابل مردم روراست و شفاف بود مانند مهندس محسن نریمان که خیلی ها آرزو دارند نماینده شان باشد ولی افسوس که مهندس نریمان دیار بهارنارنج مال بابلی هاست . هرچند که تمامی مردمان استان این چهره محبوب را دوست دارند .

                                                                                                                • يکشنبه 18 دی 1390-0:0

                                                                                                                  آقای رنجبر شما به همان درس و مشق دانشگاه کشاورزی ات برس،مهندس ما نجیب و باهوشه.همین کار شما باعث شده سالها بین ساری و بابل جنگ باشه دیگه

                                                                                                                  • واقعاً کهپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                                    يکشنبه 18 دی 1390-0:0

                                                                                                                    خدا رو شکر
                                                                                                                    ومکرو مکرالله فا لله خیر الماکرین

                                                                                                                    • يکشنبه 18 دی 1390-0:0

                                                                                                                      آمار ویکی پدیا زیاد قابل اعتماد نیست

                                                                                                                      • کلانشهر بـابـــل بـزرگپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                                        يکشنبه 18 دی 1390-0:0

                                                                                                                        بنده برای غلامعلی خان رنجبر متاسفم . ایشان با این طرز فکر و کینه ایی که نسبت به بابلی ها دارند چگونه میخواهند وارد انتخابات مجلس شوند ؟ جناب غلامعلی خان رنجبر ، این را بدان بعد از جدایی میاندرود پرجمعیت ترین ، بزرگ ترین و مهم ترین شهر و شهرستان استان بـابـــل میباشد . در ضمن شما و امثال شما در آن حد و اندازه ها نیستید که در رابطه با مهندس محبوب و محجوب بابلی ها و نماینده اول استان سخن بگویید . نام نریمان می ارزد به 100 تا امثال شما که با پاچه خواری میخواهید قدرت را در دست بگیرید ولی این را بدانید مهندس نریمان مانند مرد طی سال های اخیر اعتماد بابلی های سیاسی فهم را بدست آورد و پا در عرصه انتخابات گذاشت . نریمان محبوب بدان تمام بابلی ها تا دوره بعدی انتخابات منتظرت خواهند ماند تا بار دیگر و با حداکثر آرا نریمانشان را به عنوان نماینده اول استان وارد مجلس کنند تا مهندس محبوبشان مانند نگینی درخشان بدرخشد . در ضمن پس از کنارگیری معنی دار مهندس محسن نریمان بزرگ حمایت خود را از زوج ناصری و نیاز اعلام میداریم .
                                                                                                                        با تشکر و سپاس از مدیریت محترم سایت وزین و صریح مازند نومه

                                                                                                                        • دانشجو - mechanical enginieringپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                                          يکشنبه 18 دی 1390-0:0

                                                                                                                          آقای پروفسور رنجبر :
                                                                                                                          منظور از بابل شهرستان بابل که همان 470 هزار نفر که تقریبا ورد زبون همه شده 500 هزار نفر اما جمعیت ساری با شهرستان میاندرود 480 هزار نفر است
                                                                                                                          جمعیت کنونی ساری = جمعیت ساری - جمعیت میاندرود
                                                                                                                          480000-70000= 420000 نفر جمعیت ساری
                                                                                                                          حالا ملتفت شدی ؟؟؟؟؟؟

                                                                                                                          • يکشنبه 18 دی 1390-0:0

                                                                                                                            خداييش اين 1000 نفر جز آنهايي كه دور و برت بودند كسي ديگر هم بود؟!!!!!!!.
                                                                                                                            تكليف كساني كه با شما نبودند و تخصص كافي هم داشتند ولي الان همچنان بيكار هستند چه ميشود؟!!!!!!!!!!!!!!!!

                                                                                                                            • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                                                              يکشنبه 18 دی 1390-0:0

                                                                                                                              با احترام به نماینده مردم شریف و ولایتمدار بابل می خواستم محض اطلاع نماینده محترم بابل خاطر نشان کنم به آمار رسمی کشور توجه فرمایند و پس از نمایندگی خود را نماینده کل مردم ایران بدانند و اجحاف در ارائه آمار نفرمایند. این اجحاف که برای جوسازی انجام می گیرد دور از شان نمایندگی مردم است و نماینده بیش از تعصب شهری باید تعصب ملی داشته باشد. این دو آمار را از یک منبع تقدیم می کنم که مربوط به ویکی پدیا است، ملاحظه فرمائید:
                                                                                                                              جمعیت [ویرایش]
                                                                                                                              پس از سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت شهر بابل ۲۰۱٫۳۳۵ نفر اعلام شده است.بابل پس از ساری٬دومین شهر پر جمعیت استان مازندران است.جمعیت شهرستان بابل نیز ۴۶۴٫۵۳۸ اعلام شده است.
                                                                                                                              جمعیت [ویرایش]
                                                                                                                              تغییرجمعیت طی سنوات گذشته در ساری.
                                                                                                                              جمعیت این شهرستان با توجه به آمار ۱۳۸۷ و رشد آن تا کنون به بیش از نیم میلیون نفر رسیده و جمعیت این شهر طبق آخرین آمار وزارت کشور بعد از شمارش آرای ریاست جمهوری دهم به حدود ۲۸۵٫۳۲۰ نفر رسیده‌است.ولی در سال 1389 هر ساری طبق مجوز وزارت کشور به سه منطقه که هر کدام حدود 110 تا 120 هزار نفر جمعیت دارد تقسیم شد. بنابر این می‌توان گفت جمعیت آن حدود 345000 نفر می‌باشد و بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر مازندران می‌باشد. ساری پذیرای مهاجرین ترک، ترکمن، شهمیرزادی، کرد، ارمنی، گرجی، اصفهانی، عرب، بلوچ و... بوده‌است که در طول قرن‌های مختلف به ساری آمدند و یا پس از مدتی تعداد آن‌ها کم شد و یا از ساری کوچ کردند.[۱۳]

                                                                                                                              آنچه قابل توجه است جمعیت رسمی 201 هزار نفری بخش مرکزی بابل در برابر جمعیت بیش از 270 هزار نفری ساری که بسیاری از روستاهای بخش مرکزی در آن لحاظ نشده نزدیک به 70 هزار نفرد در سرشماری سال 1385 کمتر است و نیز در سال 1389 این جمعیت در ساری به بیش از 345 هزار نفر در ساری ذکر شد که این فاصله به دلیل مهاجرت هایی که به مرکز استان شده است زیادتر شد. انشاء الله مفید باشد تا نماینده محترم اطلاعات آماری خود را اصلاح بفرمایند.

                                                                                                                              • شنبه 17 دی 1390-0:0

                                                                                                                                از مصاحبه شفاف تان لذت بردم.خدا قون مهندس نریمان

                                                                                                                                • شنبه 17 دی 1390-0:0

                                                                                                                                  مهندس هر کجا باشی دوستت داریم.نعمتی برای بابلیها هستی

                                                                                                                                  • شنبه 17 دی 1390-0:0

                                                                                                                                    خالی نبند من خودم چندبار بهت رای دادم مثل بعضیها ولی الان و منطقه ما موزیرج بزرگ گرچه به قول خوددت آب و فاضلاب بردیشون ولی اکثرا بهت رای نمیدن....

                                                                                                                                    بچه گیر آوردی با گندی که زدید اونم با کریمی

                                                                                                                                    • شنبه 17 دی 1390-0:0

                                                                                                                                      غلط انداز ، جالب بود

                                                                                                                                      • شنبه 17 دی 1390-0:0

                                                                                                                                        این انقلاب عظیم الشان درسایه قیام حضرت خاتم انبیاء برای مدینه فاضله ساختن است برای مدینه فاضله داشتن است و هدف ما رسیدن به منطق وحى و دستور العمل مدینه فاضله الهى است. و آن دستور قرآن و سنت است.
                                                                                                                                        http://drmomeni.mihanblog.com/

                                                                                                                                        • شنبه 17 دی 1390-0:0

                                                                                                                                          مهندس نریمان ضمن تشکر ازشما لطفاازاقای کریمی هم شما بخواهید انصراف دهند ایشان هم بروند به زندگی شخصیشان برسند

                                                                                                                                          • مـــعجزه خامـــوشپاسخ به این دیدگاه 0 1
                                                                                                                                            شنبه 17 دی 1390-0:0

                                                                                                                                            فارغ از وابستگی های جناحی تحت هیچ شرایطی نمی توان منکر زحمات و خدمات بیشمار مهندس نریمان برای بابل و استان مازندران شد.
                                                                                                                                            اگر در ادوار گذشته مجلس چند نماینده ی دیگر مانند مهندس نریمان خدمتگزار و جسور داشتیم یقینا وضعیت استان مازندران اینطوری نبود. "یاعلی"

                                                                                                                                            • شنبه 17 دی 1390-0:0

                                                                                                                                              خالی بند!

                                                                                                                                              • شنبه 17 دی 1390-0:0

                                                                                                                                                آنهائي كه اطراف نريمان هستندبخاطردارند آقاي نريمان هرسال مي گفت همسرم مخالف ورودمن به انتخابات است وبااينحال ورود پيداميكرد.
                                                                                                                                                ازاينكه گفتند بعضي ها نميگذارندكاربزرگ انجام بدهم بايدگفت ايشان ناتوان ازكارهاي بزرگ است وعقيده اش اين است كه باكارهاي كوچك مي توان راي مردم را گرفت
                                                                                                                                                اينكه ايشان ميگويند مسئولين نبايدجناحي باشندخودشان بيشترازهمه ازدارودسته خودش را رراس كارها قرارميدادتاازطريق آنها راي جمع كند
                                                                                                                                                آقاي نريمان شماكه چهاردوره نماينده بوديد ودردوره استاندارهاي مختلف چرا فرمانداري ويژه بابل را تصويب نكردي الان موقع خداحافظي ازاين حرف ها ميزني
                                                                                                                                                ميگويدهزارتا بابلي را درآب وفاضلاب مشغول كردم اگرفرض بگيريم اين عددصحيح است بايدگفت همه ازاطرافيانش بودندكه درزمان انتخابات براي اوراي جمع كنندوازاينها گذشته اسامي صدنفررا كه آب وفاضلاب مشغول كرده ذكركند

                                                                                                                                                • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                                                                                                                                  شنبه 17 دی 1390-0:0

                                                                                                                                                  الحق با وجود همه غلط اندازی که دارم در مقابل نماینده بابل جوجه غلط انداز هم نیستم. یک نماینده باید چه خصوصیاتی داشته باشه که نماینده برتر باشد. اولاً غلط انداز معیارهای خودش رو داره که از تجربه بالای او می توان خیلی استفاده ها کرد و در این شرایط حساس حاضرم مجاناً‌آن را در اختیار کاندیداها قرار بدهم تا بدون توقع حتی یک کلمه تشکر خشک و خالی خدمتی کرده باشم. این معیارها عبارتند از:
                                                                                                                                                  1-اهل قدرت و ثروت باشد. قدرت مزه زیادی دارد. همه برای آدم دولا و راست می شوند و به آدم خیلی احترام می گذارند. گاهی برای آدم گوسفند قربانی می کنند و گاهی هم تا گاو و گاومیش هم بنا به دلایلی قربانی می کنند. فوج فوج جمعیت به استقبال آدم می آیند و فریاد دوستت داریم و دوستت داریم سر می دهند. خیلی با مزه است و آدم خیلی کیف می کند.
                                                                                                                                                  ثروت هم تابع قدرت است و هم تابع زیرکی. اگر اهل حلا و حروم حقیقی باشی که کلاهت پس معرکه است. یک چیز خوب به شما بگم که حتی اونایی که خیلی شعار حلال و حروم رو سر می دهند در بسیاری از مواقع چشمشون توی دست آدمایی پولداری هستش که اهل این حرفا نیستند و تازه اینها رو توی مجالسشون خیلی هم بیشتر تحویل می گیرند.
                                                                                                                                                  2-راحت دروغ بزند، این حرف شنیدنش سخت است ولی عمل به آن خیلی هم عادی است. مثلاً شما به من نماینده ای رو نشون بدهید که راست و حسینی دورغ نزند و اهلش نباشد. استانداری رو نشون بدهید که اهل دروغ و مروغ نباشد. مسئول اداره ای رو معرفی کنید که با دروغ مردم رو دست به سر نکرده باشد. آخه توی این دنیای وانفسا که نفش کشیدن هم به پول احتیاج دارد و تنها دروغ چاره ساز است، مگه میشه با راست گفتن همه چیز رو راست و ریس کرد. من خودم در مقام والای غلط اندازی روزی چند بار از نمایندکان و اهالی سیاست و خدمت دروغ های شاخدار می شنوم که کیف می کنم و هر روز بر تجربه ام دارد اضافه می شود. منتهی نمیدونم چه دروغ هایی رو در کجا بزنم که افرادی دور برم رو بگیرند که مرا تا حد نمایندگی مردم بالا ببرند. آخه من نمایندگی را خیلی دوستش دارم و این رو هم فقط به خاطر مردم و خدمت به اونا دوست دارم.
                                                                                                                                                  3-اهل لابی باشد، یعنی یک کاندیدا باید با جریانات زیادی لابی کند تا بتواند حلقه وصل همه باشد. بده و بستان یعنی همین دیگه. به هر حال از هر دست که دادی از همون دست خواهی گرفت. اگه هزار نفر رو تونستی ببری توی بابل آب در تهرون جا گذاری کنی که خیلی مردی و اصلاً هیچ مشکلی هم وجود ندارد و اگر تو اینکار رو نکنی یکی دیگه می کند. توی خراسان شمالی هم باید خراسان شمالی ها رو راه بیندازی و اصلاً چه کاریه خراسان بابلی ها رو راه بیندازی. همین روحیه مقدس است که مردم ولایتمدار خلد آشیان بابل رو متمایل می کنه تا نماینده خیلی خوبی رو انتخاب بکنند و تمام ایران در تمام ادارات و در تمام شرکت ها فقط و فقط بابلی ها رو ببرند و بکارند. البته دوستان قائمشهری و آملی و نوری و تنکابنی و بهشهری و ساروی هم تجربیاتی دارند ولی هنوز خیلی مونده تا به گرد بابل برسند. اینها باید بدانند هزاران مار باید خورد تا افعی شد.
                                                                                                                                                  4-اصلاً اهل فتنه گری نباشد و اگر به این اتهام متهم شد توپ رو توی زمین دیگری بیندازد. بالاخره اگر یکی به آدم فحش داد در حد خودتی که باید پاسخش رو داد. البته الآن جو خیلی سنگینه و باید کمی با احتیاط صحبت کرد. امان از دست افرادی که تریبون ها دستشون است و ناقلاها اصلاً دین و ایمان سرشون نمی شه و همینطور یک ریز تهمت نثار آدم و عالم می کنند. خصوصاً این غلط انداز که گاهی اینور می زنه و گاهی اونور. غلط انداز گاهی فکر می کنه با این تهمت ها اعلاعلیین بهشت رو فتح می کنه و گاهی هم خودش از خودش بدش میاد و فکر می کنه توی اسفل السافلین جهنم هستش. ولی خودمونیم از دور خارج کردن رقیب با تهمت فتنه گری چقدر هم مزه داره و کارهای معاویه خیلی هم بد نبوده. ما خودمون همین کارهای اونو تقلید می کنیم منتهی دوست نداریم بهمون بگند معاویه و خیلی دوست داریم بهمون بگند علی. بسه باقیش بمونه توی حساب طلبکاری هاتون تا یک دفعه همه تجربه رو رو نکرده باشم و فوت کوزه گری دستم باشه.

                                                                                                                                                  • جمعه 16 دی 1390-0:0

                                                                                                                                                    واقعا باید از مهندس نریمان و همه زحماتش برای شهر بابل ممنون باشیم ..خدا خیرت دهد مهندس عزیز...ممنونیم که غیر مستقیم از دکتر احمد فاطمی حمایت می کنی دست مریزاد مرد بزرگ....


                                                                                                                                                    ©2013 APG.ir