تعداد بازدید: 2758

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 26 دی 1390-23:29

همراه با شور و نشاط فرهنگی

معاون سياسي،امنيتي استاندار مازندران از نمايشگاه کتاب مي گويد:مازندران از لحاظ شاخصه های علمی، دانشگاهی و گردشگری جایگاه برجسته ای دارد/حضور ناشران مطرح کشور در استان موجب می شود تا علاقه مندان برای تهیه کتاب به پایتخت مراجعه نکنند/ایجاد مرکز نمایشگاه های فرهنگی در مرکز استان یک ضرورت اساسی است.


مازندنومه،عباس مهدوي:جلسه برنامه ریزی و نحوه مشارکت دستگاه های اجرایی در برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران،صبح روز دوشنبه در دفتر معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران برگزار شد.

هادي ابراهيمي که خود برگزاری این رویداد پرمخاطب را در سال های گذشته مدیریت کرد، از همه دستگاه های اجرایی خواست زمینه بهره مندی خانواده های مازندران را از نمایشگاه بزرگ کتاب فراهم کنند.

معاون استاندار با بیان اینکه این رویداد فراگیر در آستانه دهه فجر برگزار می شود به ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب عرصه کتاب و نشر متحول شد و نویسندگان و فرهیختگان متعهد قلم به دست گرفتند.

وی اظهار داشت: کتاب و کتاب خوانی اعتلای فرهنگی را رقم می زند و میزان آگاهی و فهم عمومی آحاد جامعه را افزایش می بخشد.

ابراهیمی برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب را گامی در جهت آشتی هر چه بیشتر مردم با فرهنگ مطالعه توصیف کرد و افزود: مازندران از لحاظ شاخصه های علمی، دانشگاهی و گردشگری جایگاه برجسته ای دارد و چنین رویدادهایی شاخصه های فرهنگی این استان را ارتقا می بخشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران تأمین نیازهای کتابخوانی مردم استان را از دیگر مزایای نمایشگاه کتاب برشمرد و افزود: حضور ناشران مطرح کشور در استان موجب می شود تا علاقه مندان برای تهیه کتاب به پایتخت مراجعه نکنند.

وی برگزاری نمایشگاه های بزرگ کتاب در مراکز استان ها را خدمت فرهنگی ارزنده دولت نهم و دهم به مردم کشور توصیف کرد و گفت: عدالت فرهنگی در توزیع کتاب در چنین نمایشگاه هایی محقق می شود.

ابراهیمی ایجاد مرکز نمایشگاه های فرهنگی در مرکز استان را یک ضرورت اساسی برشمرد و گفت: استقبال پانصدهزار نفری از نمایشگاه کتاب بیانگر علاقه مندی مردم استان به رویدادهای تاثیرگذار فرهنگی است.

وی از همراهی موسی وفائیان -فعال اقتصادی مازندران- با این رویداد و در اختیار نهادن مکان نمایشگاه، قدردانی کرد و گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در غرب مازندران را نیز مدنظر داشتیم که متأسفانه از امکانات مطلوب نمایشگاهی بی بهره است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه همه دستگاه ها به ویژه شهرداری ساری باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را در برگزاری این نمایشگاه یاری کنند،افزود: حضور مردم در نمایشگاه باید با شور و نشاط فرهنگی همراه باشد تا در جشن های سالگرد پیروزی انقلاب فضای جامعه با شعف و شادی توأم شود.

*متفاوت تر از پارسال

در آغاز این جلسه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ده ها برنامه جنبی در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد و گفت: همایش های نقد و بررسی، حضور پررنگ غرفه های دانشگاهی و حوزه علمیه، کودکان و نوجوانان، رونمایی از کتاب جنگ نرم و بیداری اسلامی، فرهنگ بومی و آداب و رسوم مازندران و انتشارات استان از جمله ویژگی های نمایشگاه امسال محسوب می شود.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی افزود: بیش از 350 ناشر برجسته کشور در نمایشگاه امسال حضور دارند و کتاب های نمایشگاه از تخفیف 40 درصدی برخوردار است.

وی اظهار داشت: همزمان با برگزاری جشنواره کاروان سیار کتاب نیز عازم شهر و روستا ها خواهد شد تا افکار عمومی را متوجه این رویداد کند.

ابراهیمی افزود: این نمایشگاه ها متعلق به فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیست و همه مسئولان و دستگاه ها نسبت به ارتقاي فرهنگ کتابخوانی مسئولیت دارند.


  • چهارشنبه 28 دی 1390-0:0

    درود باز مثل سال قبل نگن دکتر ومهندس

    • شهروند سارویپاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 27 دی 1390-0:0


      ... که تلاش کرده بود شهر دار ساری ازین مسئولییت گرفته شود حالا میگوید شهرداری ساری باید کمک کند این هم حتمه نوعی عدالت است


      ©2013 APG.ir