تعداد بازدید: 3571

توصیه به دیگران 22

شنبه 22 بهمن 1390-22:29

کدام پاکي؟!کدام خدمت؟!

به بهانه تبليغات زودرس انتخاباتي در راه پيمايي 22بهمن؛آقای کاندیدا و هواداران او باید بدانند این پاکی نیست که پیش تر از زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی ، به تبلیغات دست بزنند و این خدمتگذاری نیست که حضور مردم را در راه پيمايي به نفع اغراض و مطامع شخصي خود مصادره به مطلوب کنند! این کار نوعي سوء استفاده و تخلف انتخاباتي است.


مازندنومه،کلثوم فلاحي:1-راهپیمایی 22 بهمن،همانند سال های گذشته با حضور گسترده مردم برگزار شد. اغلب کساني که در هوای سرد و بارانی در راهپیمایی حضور یافتند،با هدف حفظ دستاوردهای نظام و تجدید پیمان با آرمان های امام ، انقلاب و رهبری پا به عرصه نهادند.

شگفت انگيز است که در اين بين برخی هم با اهداف دیگری در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافته بودند، اهدافی مانند خودنمایی، مانور انتخاباتي و رساندن اقلام تبلیغاتی خود به دست مردم که البته تعداد اين جماعت انگشت شمار بود.

اینکه کاندیداهای احتمالی مجلس،در محافل خانوادگي و دوستانه و همایش هاي شهري و روستايي و برنامه هايي از اين دست حضور مي یابند،شايد منع قانونی نداشته باشد اما در روزي که هدف چيز ديگريست و همه مشغول شعار دادن و اعلام همبستگی با آرمان هاي جمهوری اسلامی هستند،حضور هواداران کاندیداهایی خاص که مشغول توزیع کارت های تبلیغاتی ميان مردم اند،محلی از اعراب ندارد.

2-در طول مسیر راهپیمایی و در دستان مردمي که به خیابان های شهر باران زده آمده بودند،صدها کارت ویزیت کاندیدای اصولگرای ساری را که به تازگی در لیست جبهه متحد اصولگرایان هم قرار گرفته،ديدم؛کارت هایی که روی آن نوشته شده بود: "پاک باش و خدمتگذار"!

آقای کاندیدا و هواداران او باید بدانند این پاکی نیست که پیش تر از زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی ، به تبلیغات دست بزنند و این خدمتگذاری نیست که حضور مردم را در راه پيمايي به نفع اغراض و مطامع شخصي خود مصادره به مطلوب کنند! این کار نوعي سوء استفاده و تخلف انتخاباتي محسوب مي شود.

طبق ماده 39 آيين‌نامه اجرايي قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي مصوب 1378 اصلاحی 1390، از زمان ثبت نام داوطلبان تا هنگام شروع تبليغات رسمي، انجام هرگونه فعاليت تبليغاتي تحت عنوان نامزد نمايندگي مجلس ممنوع است.

البته حرف و حدیث پیرامون پيشينه سياسي این کاندیدا و چگونگی قرار گرفتن او در لیست جبهه متحد اصولگرایان مازندران فراوان است.

وی و نزديکانش در جلسات شکل گیری جبهه پایداری مازندران نقش داشتند و عن قریب هم در لیست اين جبهه هم قرار خواهد گرفت،بنابراين مشخص نیست بر چه مبنايي در لیست جبهه متحد اصولگرایان قرار گرفته است؟!شايد سلایق شخصی سران جبهه متحد استان!

این در حالی است که مسئولان جبهه متحد بارها اعلام کرده اند وجه اشتراک چنداني با جبهه پایداری نخواهند داشت،هر چند برخي اسامي در فهرست ها مشترک باشد.

اگرچه به ظاهر روی این کارت ویزیت توزیع شده که بسياري از آن ها خيس و زير پاها لگدکوب شد،نيامده که فلاني کانديداي انتخابات مجلس است،ليکن اظهر من الشمس است که او از مدت ها قبل براي حضور در انتخابات نام نويسي کرده،احراز صلاحيت شده،ماه هاست فعاليت انتخاباتي مي کند و اخيرا" نامش نيز در فهرست تشکل هاي اصولگرا قرار گرفته است.پشت کارت نيز تعدادي از سمت هاي اجرايي او رديف شده است.اين ها را آدم امي هم مي فهمد که اگر چنين نبود لزومي نداشت در روز راه پيمايي بين مردم توزيع شود!

جالب اینجاست که این کانديدا در آخرين سمتش،مجري چند دوره انتخابات هم بوده است و حال با علم به موارد قانونی به تخلف آشکار دست زده است.

3- در هفته گذشته که فهرست جبهه متحد مازندران رسانه ای شد،اين اقدام با انتقادات بسیاری در برخي حوزه ها از جمله ساری ، بابل و بابلسر و فریدونکنار همراه بود.

آگاهان و فعالان رسانه ای و منتقدان ليست جبهه متحد بر اين باورند که نیروهای اصولگراي شناخته شده ، با تجربه ، خبره و نخبه تری در برخي حوزه هاي انتخابيه حضور دارند که می توانستند در فهرست جبهه متحد قرار بگیرند اما این گونه نشد.

برای مثال در همين مرکز استان ، یک نامزد بسیار جوان و کم تجربه که هیچ تجربه اجرایی درخشاني در رزومه خود ندارد ، تنها به "فضل پدر"و نزديکي با يکي-دونفر از بزرگان جبهه متحد استان در فهرست قرار گرفته و نامزد دوم هم که اين يادداشت به بهانه تخلف انتخاباتی امروز او نگاشته شده،به اذعان یکی از سران جبهه متحد استان ، پیشینه سياسي چپ دارد و در سال هاي اخير بنا به دلایلی تابلوی اصولگرایی به دست گرفته است.

يک عضو ارشد جبهه متحد استان پيش تر بارها به ما گفته بود به جهت پيشينه سياسي،اين فرد هرگز در فهرست اصولگرايان قرار نخواهد گرفت،اما نه بر اساس نظر سنجي وعده داده شده که به نظر نمي رسد اجرايي شده باشد و نه ادعاهاي پيشين بزرگان،بلکه سليقه شخصي فهرست نامتجانس جبهه متحد تنظيم شده است.

4- با کلمات نمي شود بازي کرد،خودمان را هم نمي توانيم گول بزنيم!همه مي دانيم در اين ماجرا و نمونه هايي از اين دست که متعدد سراغ داريم حريم قانون شکسته مي شود و البته بهتر از ما نهادهاي نظارتي مي دانند.

بهره گيري از پیامک های تبلیغاتی ، هدیه های تبلیغاتی در در خانه ها ،پارچه نوشته های حضور فلان شخص در یک همایش-که مثل روز روشن است آن فرد کاندیداست- همه و همه به نوعي دور زدن قانون است؛پس یا باید قانون تبليغات انتخاباتي را اصلاح کنیم و یا فرد متخلف اعمال قانون شود،چرا که صرفا" قيد نکردن جمله ي"من کاندیدا هستم" روي اقلام تبليغاتي دلیل بر قانوني بودن کار نيست و اين شگردها نخ نماشده است.

اجرای چنین تخلف هایی از سوی کاندیداهای به نسبت ناشناخته و معمولي که برای معرفي خود به هر ریسمانی چنگ می زنند،دور از انتظار نیست اما از کاندیداهای شناخته شده و امتحان پس داده انتظار داریم اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

شايد به زعم برخي بايد از تخلفاتي از اين دست چشم پوشي کرد تا تنور انتخابات گرم تر شود،ولي در پاسخ بايد گفت: رسانه هاي مختلف به ويژه صدا و سيما و نيز مسئولان به اندازه کافی برای داغ شدن تنور انتخابات تلاش می کنند و نیازی نیست که تک تک کاندیداها که شايد فردا روزي به نهاد قانونگذاري پا بنهند،به کاري خلاف مقررات دست بزنند.همان يک هفته پاياني و مهلت قانوني تبليغات براي ايجاد شور ونشاط انتخاباتي کفايت مي کند.

رفتارهای این چنینی آگاهی بيشتر مردم را می طلبد تا درست را از نادرست تشخیص داده و در روز انتخابات بدانند به چه کسانی رای بدهند؛آناني که قبل از ورود به نهاد قانون گذاري ، خود قانون شکني نکنند.


  • چهارشنبه 17 اسفند 1390-0:0

    تو كه سن ات قد نميده و جوگير شدي بهتره كمي به گذشته افراد و خانواده ها هم توجه كني ...

    • یار محفوظپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 26 بهمن 1390-0:0

      محفوظ عزیز مثل اینکه خیلی توهم گرفتی نکنه دربابل نبودی ببینی شلوغترین جلسات مربوط به کدام کاندید بوده وهمایش بزرگ فرهنگیان را ندیده بودی دوستانت هر کاری کردند کریمی از چشم بیافتد نتوانستند وصور ت مسا له راپاک کردند

      • دوشنبه 24 بهمن 1390-0:0

        عجب

        • دوشنبه 24 بهمن 1390-0:0

          حرف این آقا نیست.فقط دکتر...

          • دوشنبه 24 بهمن 1390-0:0

            من با نظر ساروی در زیر موافقم که اگر این شخص رای نیاورد بخاطر تندروی ها و کارهای اقوام و نزدیکانش است که دارند او را همین الان خراب می کنند.اینها دوزار سواد ندارند خود را مهندس انتخابات می دانند.بیچاره این کاندیدا که باید تحملشان کند.

            • مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 0 0
              دوشنبه 24 بهمن 1390-0:0

              درود؛مخاطبان قدیمی سایت می دانند که ما از میان کامنت های مکرر که با یک IP ثابت و البته با نام های گوناگون به دنبال هم ردیف می شوند،تنها یکی را در دسترس قرار می دهیم و از پخش بقیه معذوریم،چرا که اطمینان دارم همه این ها توسط یک کاربر خاص اما با نام های مختلف نوشته شده است.

              • دوشنبه 24 بهمن 1390-0:0

                من چند تا کامنت گذاشتم.چرا فقط یکیش را نشان دادید؟مگه ما بیکاریم کامنت بگذاریم و شما نشان ندهید؟

                • يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

                  جناب مدیر محترم لطفا کامنت مرا تایید کنید..نکنه از روشنگری می ترسی برادر من ؟ یعنی مردم نباید یدونند چه کسی و با چه فریبکاری داره کاندید میشه ؟ از چه می ترسی ؟ اینکه ... بصورت جعلی 5 درصد جانبازی میگیره و از اول داره با دروغ کارشو شروع میکنه مردم نباید بدونند ؟ اگه به حرفم شک داری گوشی را بگیر زنگ بزن بنیاد استان مازندران و سوال کن برادر .. تا کی حقیقت را فدای مصلحت کرده و نقش سانسور ی را بازی میکنید ؟ دنبال نون حلال باشید نه محافظه کاری براتون متاسفم اینم سانسور کن و حالشو ببر

                  • يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

                    اولا که کمی تا قسمتی راستی گفتین اما زیادیش رو مفتی مفتی زدید.آهای مازند نومه حواست جمع باشه زیادی دیگه پاتو از گلیمت درازتر نکنیا!کجا صدا و سیما برای داغ شدن تنور انتخابات تلاش می کنند؟بصیرتت روشندله و افکارت غلط اندازه دیگه...میخاهین به ما یاد بدین که درس(ت) رو از نادرس(ت) تشخیص بدیم!!! نهاد های نظارتی رو هم که زیرکانه زیر سوال بردی هیچ ،این جمله توهین آمیزت واقعا....(فهرست نامتجانس جبهه متحد) نامزد جوان و ناپخته و طرفدار شهردار بدون هیچ همت مضاعف گونه(این آخری رو خودم گفتم) رو خوب اوومدی این جمله را مثلا ما نفهمیدیم بد نویس بی منظور!!!!(این کانديدا در آخرين سمتش،مجري چند دوره انتخابات هم بوده است و حال با علم به موارد قانونی به تخلف آشکار دست زده است.) و اینجا دیگه ادبیاتی همچون ادبیات خانم غلط انداز!!! بود(بسياري از آن ها خيس و زير پاها لگدکوب شد،) وبرای نیمروز اظهر من الشمس است که سلایق شخصی سران جبهه متحد استان! با سلایق شما ها یکی نباشد...

                    • يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

                      شماکه آدم حرفه ای هستید ودم ازصداقت وپاکی میزنیدزارعی چه وقت وبرچه مبنایی عضوگروه پایداری هست؟ آیا فکرنمیکنیدکه چون اینهامستقل هستندوعضوهیچ جناحی نیستنداین انگها بهشون خورده میشه

                      • لیسانس بیکارپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

                        یکی بگه پول این تبلیغات زودرس از کجا اومده؟!!

                        • يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

                          خود این آقای زارعی آدم بدی نیست اطرافیان ...دارد که خرابش میکنند.به خصوص ...که در تهران است و آدم تندرو و دگمی است و جلوتر از دماغش را نمی تواند ببیند.این فرد تا سمت و پست داشت انحرافی میزد و الان که بی سمت و پست شده است ، شده ضد انحرافی و عضو جبهه پایداری.تا این برادران هستند محسن زارعی رای بیار نیست.ببین کی گفتم.زارعی باید از این جماعت فاصله بگیرد تا اقبال مردمی داشته باشد.

                          • غلط نیاندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
                            يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

                            کار غلط انداز خطا است مردم حال ندارند اینهمه را بخوانند ولی مطلبش ایشه

                            • يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

                              واقعاً مازندنومه قبلاً فیلتر شده بود!!!!!
                              وای وای وای وای
                              نکنه دوباره فیلتر بشه؟

                              • يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

                                سلام
                                این جناب غلط انداز نامه امیر ارسلان نامدارو نوشته؟؟!!!!!!

                                • يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

                                  هواداران این نامزد به جای فرافکنی جای اینکه بگویند ما تخلف کردیم می گویند دیگران هم همین کار رو کردند!!تخلف دیگران به شما ربطی نداره شما قانون را زیر پا نگذارید.

                                  • شاهد ماجراپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                    يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

                                    وقتی در میدان شهدا این کارت را دست چند شهروند دیدم بعد از قرائت بیانیه ، مسیر راهپیمایی را تا میدان شهید قاسمی برگشتم تا ببینم کاندیدای دیگری هم کارتی به مردم داده یا نه . در تمام طول مسیر فقط کارت های زارعی بود. اگر این تبلیغات نیست پس بفرمایند که از دستشون چه کاری برمیاد که این کارت رو بین مردم پخش کردن؟ به چه درد مردم می خوره جز اینکه تبلیغات انتخاباتی باشه؟

                                    • يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

                                      شما چقدر این کاندیدا رو می شناسید؟
                                      من خودم بارها و بارها در محل کار سابقش باهاش برخورد داشتم و به خاطر صداقت و پاکیش می خوام از جونم براش مایه بزارم تا یه بار دیگه جریان انحرافی و فتنه به مجلس راه پیدا نکنند.

                                      • يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

                                        انتخابات باید استانی بشه وگرنه همیشه این عوامفریبیها هست

                                        • يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

                                          با تشکر از چشمان تیز بین شما که فقط کارت های دارای جمله پاک باش و خدمتگزار را دید::::انصاف هم خوب است::::

                                          • يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

                                            روز روشن در مصلی جمعه درصف نمازگزاران کله بست وحیاط مصلی بابلسر وبهنمیر دستگاه های دولتی بابلسر با پول بیت المال تبلیغات نماینده پاکدست شن وماسه وزمین های بنیاد مستضعفان ؟؟؟!!! راآنهم در روزنامه ی حرف مازندران ؟؟!!! می شود مدعی العموم کجاست ؟؟؟!!!

                                            • يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

                                              تخلف اشکارو مثل روز روشن است.اگر پیگیری نمیشود حتماصلاح نمی دانند.دربابلسر شورای شهرراه افتاده و تبلیغات کاندیدای خاصی را درمساجد میکند که اگر فلانی رای نیاورد بابلسر عقب می افتد!!این هم تخلف دیگر

                                              • يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

                                                حسین زادگان ویزدانی وشجاعی و... هم روزنامه چاپ ودربین مردم پخش کردند

                                                • يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

                                                  این چه حرفیه ؟ طرفدارها ش اینکار وانجام دادند والبته بدون ذکراینکه "رای به من"بدهید...

                                                  • يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

                                                    محبت شورای نگهبان در حق کریمی
                                                    بر اساس اظهار نظرعموم مردم بابل علی کریمی فیروزجایی نماینده کنونی این شهربدلیل عملکرد نامطلوب دیگر شانسی برای انتخاب مجدد نداشت و شورای نگهبان با رد صلاحیت او محبت بزرگی در حقش نمود .کریمی الان می تواند ادعا کند که من اگر بودم رای می گرفتم وادعاهایی از این دست . اما واقعیت شهرستان بابل خلاف ادعای کریمی را اثبات می کند . در هیچ دوره از انتخابات مردم شهرستان بابل به این اندازه در نخواستن یک فرد یکصدا وهم رای نبودند .شاید برای خیلی ها مهم نباشد که چه کسی رای می آورد ونماینده دورنهم مجلس می شود ولی همه می خواهند که کریمی رای نیاورد!.
                                                    یک چرا ی اساسی در نخواستن و رای ندادن به کریمی وجود دارد و آنهم به عملکرد ،رفتار و مواضع او برمی گردد. مخالفان و منتقدان کریمی رامی توان در همه جناح ها و سلیقه ها و بخش های بابل یافت .از فیروزجایی ها گرفته که عملکرد ایشان را وهن طائفه خود دانسته تا اصولگرایان که از حمایت دور قبل خود افسوس می خورند. از فرهنگیان ناراضی تا مدیران ادارات همه وهمه نسبت به کریمی اعتراض دارند. مگر می شود نسبت به نگرانی طیف وسیعی از روحانیون ،دانشگاهیان ، بازاریان و اقشار مختلف مردم بی تفا وت بود.
                                                    به ا عتقاد نگارنده بهتر بود شورای نگبهان این فرصت به مردم می داد تا براساس قاعده دموکراسی مردم به کریمی نه بزرگ می گفتند تا وی مظلوم نمایی نکند.
                                                    کریمی باید مدیون شورای نگهبان باشد چراکه اورا از خطر بزرگی نجات داد. تقلای کریمی برای تایید صلاحیت حکم بازی باخت –باخت را دارد .

                                                    • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                      يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

                                                      همه متخلف هستند الا من و نویسنده.خیلی تلاش داره با وجود ثبت در گروهک نسوان از غلط انداز جلو بزنه و توی انتقاد از کارکرد کاندیداها پیشتاز باشه. خواستم به او اتهام عضویت در گروه پیشگام رو بزنم دیدم مال این حرفها نیست و سنش قد نمیده. بازم گل به جمالش که توی روز بارونی که خود غلط انداز هم به شدت خیس شده بود و چترای راهپیمایان لطف می کردند و آب باران را تماماْ بی کم و کاست به داخل یقه یا با کمی تخفیف به پشت کاپشن غلط انداز هدایت می کردند، حواسش رو جمع کرده بود که کارت ها و تراکت ها رو جمع آوری بکنه و بعد بیاد آتیش بپا بکنه. از قدیم گفتند که "گت آدمه سره کل بیتن معلوم نوونه و خورد آدمه سره بمردن" یعنی مطابق این ضرب المثل ناب و با حال مازندرانی توی خونه آدم های مطرح و بزرگ همه خطاهای بزرگ لاپوشانی می شود و در خانه آدم های فقیر و کم اعتبار و غیر مشهور مردن یکی از اعضاء خانواده سر و صدایی ندارد. حالا این که طرف فرماندار بوده و خودش مجری انتخابات در چند دوره بوده و حالا که نوبت خودش رسیده از این خلاف های کوچیک می کنه مگه اهمیتی داره... حالا کاندیدای بیچاره اومده و از سرمایه های شخصی خودش یا فرزندش استفاده کرده و یا حتی اون یکی با استفاده از نام بابای خدا بیامرزش اومده توی لیست اصولگرایان که خیلی هم متحد متحد هستند خودش رو جاکرده چرا به شما بر خورده؟ پخش کارت برای اینه که مردم بدونن یک چنین موجود نازنینی وجود خارجی داره و جزء موجودات مرموز غیبی و اجنه نیست که فردا یک بلایی سر این مردم بیاره. البته حتم دارم توی نیت اینها این بود که بقیه غیر از همین یکی از قشر اجنه موذی هستند و حق آنها حضور در مجلس نبوده و نیست و جزء غاصبان هستند چون نه التزام عملی به قانون اساسی دارند و نه التزام عملی به ولایت فقیه دارند و اگر جزء آمران و فتنه گران نبوده باشند حتماْ جزء مردودین و ساکتین فتنه هستند و متحدان اصولگرا هم قسم جلاله خورده اند که این ها رو توی خودشون راه ندهند حالا هر جرثومه دیگری را که راه دادند مهم نیست. اشکالی داره که آدمی صادقانه بیاد و توی روز ۲۲ بهمن که همه حضور دارند بگوید که من دارم تخلف می کنم. اینکه تقلب نیست که داد و فریاد سر کنید و براش تند تند بیانیه صادر کنید. تازه از قدیم گفتند اسلام پاک کننده است و هر کاری که این دوستان انجام بدهند عین پاکی و پاکدستی است. عین همین کار اگر توسط دیگری انجام شود به ناپاکی و تردستی و نجاست دستی قابل متهم شدن هستند ولی شما باید بدانید که با کی دارید صحبت می کنید. طرف فرماندار بود و اینقدر حق رو داره که کارت پخش بکنه و اس ام اس (همون پیامک شما) پخش بکنه و ایام رو تبریک یا تسلیت بگه. چقدر شما حسود و چشم تنگ هستید. اینکه بگید ایشون سابقه چپ داشتند اتهامی غیر قابل اثبات هستش. معیار و ملاک حقیقی و میزان حال افراد است. امروز ایشون جا افتاده که راست و درست و پاکدست است و بقیه کمی تا قسمتی نجس دست هستند. آیا شما می توانید خود را هم به جبهه پایداری وصل کنید و هم به جبهه اصولگرایان خیلی متحد بچسبانید و روی سرتون قسم بخورند که تنها پاکدست این مجموعه شما هستید؟ پس ملاحظه می فرمائید این هم خود هنری است که از توانمندی این کاندیدا حکایت می کند. به تو چه مربوطه که کارتی توی مراسمی عمومی پخش شده است؟ اصلاْ همه ما وقتی که توی رانندگی صدها خلاف آشکار را انجام می دهیم و پلیس نیست که ما را ببیند و یا عمداْ دید رو ندید می کند، چقدر کیف می کنیم و لذت می بریم که اینبار رو در رفتیم و جریمه نشدیم. اما اگر همین آقا پلیسه از هر صد خلاف یکی رو اعمال قانون بکنه توی دلمون جلوی چشم پلیس چقدر بهش بد و بیراه می گیم و پشت سرش که واویلا. این رو هم فرض کن یک خلاف رانندگی شما با بزرگواری ایشون رو ببخش. حالا این کار هستش که شده و شما توقع نداشته باش حتی خلاف های بزرگتر از این رو هم کسی بیاد بررسی بکنه و براش برگ جریمه صادر بکنه. تازه ایشون بعداْ که رای نیاورد کلی مدعی است که دیگران خلاف کردند و ایشون چون پاکدست مادرزاد است هرگز خلافی مرتکب نشده و نخواهد شد. اصلآ و ابداْ


                                                      ©2013 APG.ir