تعداد بازدید: 3623

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 23 بهمن 1390-23:9

آقامیری:جزییات قتل افغانی ها تشریح شود

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد:‌از ابتدای بهمن ماه تا 17 بهمن،شهرداری ساری 2 میلیارد تومان درآمد داشت/به نفع روستاها نیست که به شهر ملحق شوند/در مسیر عابر پیاده میدان ولی عصر (عج) حتی یک خط کشی ساده هم وجود ندارد/در خصوص مجسمه های میدان امام (ره) هم هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است/از مردم شهر به خاطر کم کاری اعضای شورا، شهرداری ، مسئولان استانی و مسئولان کشوری شرمنده هستم.


مازندنومه،کلثوم فلاحي:فرامرز نقیبی به دلیل سفر مکه در جلسه علنی يک شنبه شب شورای شهر ساری حضور نداشت. میرصالح صالح نیا در اين جلسه اظهار داشت:‌مسئولان باید قدردان مردم صبور و انقلابی باشند که در هوای سرد و بارانی در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافتند.

 صالح نیا یادآور شد:‌سال نو را در پیش داریم و واحد زیباسازی و فضای سبز شهرداری از هم اکنون ورودی های شهر را ساماندهی کنند.

*17 روز،دو ميليارد درآمد

 شهردار ساری با اشاره به اینکه پروژه باغ نارنج به اتمام رسید و سرمایه گذار به زودی اسناد این پروژه را امضا می کند ، ادامه داد:‌از ابتدای بهمن ماه تا 17 بهمن شهرداری ساری 2 میلیارد تومان درآمد داشت که نسبت به ماه های گذشته رشد قابل توجهی داشتیم.

سیدعلی حجازی با بیان اینکه با توافق شورا و با مذاکراتی که با سازمان مسکن و شهرسازی داشتیم یک طبقه پارکینگ در خیابان ساری خریداری خواهیم کرد، بیان داشت:‌با خریداری این پارکینگ ، 2طرف این خیابان پارک ممنوع خواهد شد تا هم به روان سازی ترافیک کمک شود و هم کسانی که از خودرو استفاده می کنند از این پارکینگ بهره مند شوند.

شهردار مرکز استان خاطرنشان کرد:‌خریداری این پارکینگ در سال 90 ، هدیه ای از جانب شورا و شهرداری به مردم ساری در جهت کسب رضایت مندی شهروندان است.

وی یادآور شد:‌سال ها از جانب مردم این سوال مطرح بود که عوارض پارکینگ در کجا هزینه می شود و با خریداری این پارکینگ پاسخگوی مردم خواهیم بود.

 شهردار ساری در خصوص الحاق روستاهایی که در محدوده شهری قرار گرفته اند، گفت:‌یقینا قانونگذار هدفی داشته که تصمیم در این زمینه را بر عهده فرماندار گذاشته و قید نکرده که این کار می تواند با تایید شهردار انجام شود.

 وی با اشاره به اینکه به نفع روستاها نیست که به شهر ملحق شوند چراکه به صورت جداگانه بودجه دارند، بیان داشت:اکنون برای روستاها هزینه می شود و روستاها طرح هادی دارند.

 شهردار مرکز استان یادآور شد:‌قانونگذار تایید این موضوع را بر عهده شورا و شهرداری نگذاشته اما نمی دانم چرا فرماندار تاکید دارد در این زمینه از شهرداری و شورا تاییدیه بگیرد.

*ساری در حال بزرگ شدن است

 مهدی رضایی فرح آبادی اظهار داشت:شهر ساری با ضریب رشد زیادی در حال بزرگ شدن است.

وی گفت:‌در دهه 70 به دلیل شش درصد ضریب مهاجرت، افزایش هشت درصدی جمعیت را در جنوب شهر شاهد بودیم و در دهه 80 این افزایش جمعیت در منطقه شمال شهر اتفاق افتاد.

 رضایی با اشاره به روستاهایی که اکنون در منطقه حریم شهری قرار گرفته اند، تصریح کرد:در قانون اشاره شده روستاهایی که در حریم شهر قرار گرفته اند با ارزیابی فرمانداری ، به محدوده شهری واگذار شود.

 عضو شورای شهر ساری بیان داشت: شهرداری در این زمینه تعاملی به خرج دهد تا سایه خدمات شهری در این مناطق هم گسترده شود.

وی با اشاره به اینکه بلوار فرح آباد ساری با دانشگاه های زیادی که در این منطقه قرار دارد به محور فرهنگی تبدیل شده و جمعیت زیادی در این مسیر تردد می کنند، خاطرنشان کرد:شاید روزانه 50 هزار نفر در این مسیر تردد می کنند و این موضوع می طلبد که مطالعات عمیق تری برای حداقل 20 سال آینده در جهت کاهش ترافیک مسیر و چگونگی طراحی معابر در نظر گرفته شود.

رضایی با بیان اینکه محور ساعت به سمت دریا نیاز به زیرگذر دارد ، ادامه داد:ساری نیاز دارد تا یک مشاور خوب شهر را جراحی و آنالیز کرده و معابر مورد نیاز را پیش بینی کند.

 وی با اشاره به اینکه رمپ ضلع شرقی پل غدیر ، موج دارد ، اظهار داشت:تقاضا دارم قبل از افتتاح این پل، نواقص برطرف شود چراکه در این زمان هم به صلاح و هم انجام آن راحت تر است.

*یک بار جوانب امر را در نظر بگیرید

جمال باقری در جلسه علنی یکشنبه شب شورای شهر ساری، اظهار داشت:در مسیر عابر پیاده میدان ولی عصر (عج) حتی یک خط کشی ساده هم وجود ندارد تا سواره و پیاده بدانند مسیر کجاست.

وی اضافه کرد: یک بار هم شده جوانب امر را در نظر و پس از رفع مسائل ، برای پل غدیر افتتاحیه در نظر بگیرید.

باقری با اشاره به اینکه برنامه ای برای موضوعات جانبی دیده شود، ادامه داد:بحث آبگرفتگی میدان ولی عصر (عج) و تردد در این میدان هنوز مطرح است و در خصوص علائم راهنمایی و رانندگی پیرامون این میدان ، ضعیف کار شده است.

وی با بیان اینکه پروژه ای که می تواند گل سرسبد پروژه های ساری باشد نباید با موضوعات پیش پا افتاده تبدیل به گلایه شود، گفت:این انتظار وجود دارد که با راه اندازی اداره فرهنگی در شهرداری ساری ، شهرداری برنامه ای برای استقبال از سال جدید پیش بینی کند.

باقری بیان داشت: در خصوص مجسمه های میدان امام (ره) هم هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی با بیان اینکه برخی معابر نیاز به روکش آسفالت دارند، خاطرنشان کرد:‌وقتی درگیر پروژه های بزرگ می شویم نباید کارهای کوچک را فراموش کنیم.

*اتفاقات خوب فرهنگی در شهرداری

 سیدمهدی احمدی با اشاره به اینکه خرسندی ام را از راه اندازی مرکز اسناد و کتابخانه شهرداری اعلام می دارم ، خاطرنشان کرد:در دهه اخیر شاهد اتفاقات فرهنگی خوبی در شهرداری هستیم و به عنوان یک معلم از این رویکرد فرهنگی شهرداری قدردانی می کنم.

 این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه تدوین و تالیف کتاب اسناد انقلاب ساری بر اساس اسناد ساواک، در حوزه فرهنگی و تاریخی ساری ، اتفاق مبارکی است ، ادامه داد:‌این کتاب نیاز به حمایت شهرداری و شورا دارد.

*شرمنده مردم هستیم

دیگر عضو شورای شهر ساری در این جلسه اظهار داشت: از مردم شهر به خاطر کم کاری اعضای شورا، شهرداری ، مسئولان استانی و مسئولان کشوری شرمنده هستم.

 سیدعلی بهروش ، با بیان اینکه قدر مردم را نمی دانیم ، ادامه داد:هرچه از عمر انقلاب می گذرد مسئولیت ما نسبت به مردم بیشتر می شود.

 وی یادآور شد:‌با توجه به بارش باران و سرمای هوا هیچکس فکر نمی کرد که مردم حضوری این چنینی در راهپیمایی 22بهمن داشته باشند.

*جزییات قتل افغانی ها تشریح شود

دیگر عضو شورای شهر ساری در این نشست ، گفت:قتل شش نفر از افاغنه از منظر جرم شناسی باید مورد توجه رسانه ها ، کارشناسان جرم شناسی ، جامعه شناسی و روانشناسان قرار گیرد.

سیدمحمد آقامیری اضافه کرد:‌صرف نظر از تابعیت این افراد، به دلیل اینکه این جرم در شهر ما اتفاق افتاده از مسئولان عاجزانه تقاضا دارم جزئیات این قتل برای مردم تشریح شود.


  • جمعه 28 مهر 1391-0:0

    این وضع مرکز استان واقعا جای سواله...نه موزه داریم.نه شهربازی داریمو...نه برنامه درست داریم..اخه چند سال عقب افتادگی...تا به کی..بابا ناسلامتی یکی ازپر جمعیت ترین شهر شمالیم و مهمتر از اون مرکز استانیم.. بخاطر نزدیکی با شهرهای اطراف میتونه مرکز خیلی چیزا باشه..که هر روزه سیل جمعیت نشان از این واقعیت داره...

    • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 26 بهمن 1390-0:0

      بهتر است رینگ محدوده شمالی وجنوبی وشرقی وغربی ساری افزایش یابدتا ساری به جمعیت کلانشهر برسد وازامکانات کلانشهر بهره بگیرد نگاهی به 20 سال قبل شهر رشت وساری بیندازیم میبینیم که در ان زمان دوشهر دریک سطح به لحاظ جمعیت ووسعت بودند ولی مسولان شهررشت رشت را گسترش میدانی داده ومحدوده شهررا افزایش داده وبالطبع جمعیت بیشتر شده وجز ء کلانشهر شدند و از بودجه کلانشهر استفاده میکنند ولی مسولان درشهر ساری به دلیل عدم تخصص دررشته های معماری وشهر سازی همواره بر پیکره نحیف ساری میکوبند از استانداری هم که کسی ساری را حمایت نمیکندشورای شهر هم که تخصص معماری وشهرسازی ندارندحداقل حرف گوش کنند تا بابزرگ کردن ساری زمینه احترام به این شهر تاریخی (شهر بهار نارنج=ساری )وساری شهری که ارش کمانگیرازان مرز ایران عزیز راباتیر انداختن ازساری مشخص نمودفراهم اید

      • دوشنبه 24 بهمن 1390-0:0

        اگه الحاق مناطق روستایی چسبیده به شهر درست و کامل انجام بشه به نظرم جمعیت(شهر)ساری به حدود 400000 نفر میرسه و اونوقت از نظر بودجه بهتر میشه چانه زنی کرد و در ضمن از محل عوارض و غیره در آمد زایی برای شهرداری داره و همچنین شهرهای کوچکتر با جمعیت کم که همش بودجه های استانی اونجا خرج میشه دهنشون بسته میشه در ضمن یه خواهش حتما قبل از الحاق برای خیابونای اون مناطق طرح تعریض و غیره در نظر گرفته بشه تا از مشکلات آینده جلوگیری شه


        ©2013 APG.ir