تعداد بازدید: 3985

توصیه به دیگران 18

پنجشنبه 27 بهمن 1390-0:43

خداحافظ برای همیشه

درباره یک کاندیدا؛دراذهان عمومي آمل ، نام عنایت الله تورنگ با لقب" بزرگترين بازنده انتخاباتي"تاريخ انتخابات در آمل گره خورده است. همين لقب به تنهايي براي مطرح بودن نام تورنگ-بي آنكه اين مطرح بودن به جايگاه و اعتبار مردمي بسيار ضعيف او كمك كند-كافيست .


"چون در آخرين ساعات زمان ثبت نام ديدم شخصيت هاي مطرح به عرصه نيامدند من به اصرار بعضي از دوستان و عزيزاني كه در شهرستان و تهران هستند آمدم و ثبت نام كردم . من فكر مي كنم مردم ما خوشبختانه بسيار هوشمند عمل ميكنند و بسيار با هوش هستند."(عنايت الله تورنگ در گفتگو با پايگاه خبري ابوذريون – منتشره 29 دی 1390)

مازندنومه،یادداشت ارسالی کاربران،آرش خجسته:گرچه به درستي اين ادعاي تورنگ كه ميان رقباي انتخابي او براي نشستن بر روي صندلي نمايندگي مردم آمل در مجلس نهم  شخصيت مطرحي وجود ندارد نمي توان اطمينان داشت ، اما در درستي اين ادعا كه تورنگ را مي توان مطرح ترين كانديداي نه فقط انتخابات مجلس نهم در آمل كه مطرح ترين نام در تاريخ انتخابات آمل تلقي كرد ، هيچ ترديدي وجود ندارد.

دراذهان عمومي آمل ، نام تورنگ با لقب" بزرگترين بازنده انتخاباتي"تاريخ انتخابات در آمل گره خورده است. همين لقب به تنهايي براي مطرح بودن نام تورنگ-بي آنكه اين مطرح بودن به جايگاه و اعتبار مردمي بسيار ضعيف او كمك كند-كافيست .

تورنگ زماني اين لقب را به دست آورد كه اعتماد مردم را از دست داد و از فراز صعود به قله كسب بيش از 86 هزار راي در رقابت انتخاباتي مجلس پنجم ، به فرود در دره از دست دادن حدود 79 هزار راي و خداحافظي با صندلي مجلس در انتخابات مجلس ششم سقوط كرد.

در چنين شرايطي تورنگ بار ديگر با سلام به انتخابات مجلس نهم آمده است تا شايد صندلي از دست داده را به دست آورد اما او نبايد از برابر اين واقعيت فرار كند كه شكست سنگين و خرد كننده او در رقابت انتخاباتي مجلس ششم با كسب كمتر از 8 هزار راي و از دست دادن بيش از 90 درصد آراي مردم ، محدود به از دست دادن صندلي مجلس نبود تجربه شكست و سقوط سنگين و فراموش نشدني و هميشه مطرح تورنگ در انتخابات مجلس ششم يك پيام روشن و قاطع داشت :"خداحافظ تورنگ براي هميشه"

نه بزرگ مردم آمل به چهار سال عملكرد تورنگ در مجلس ، ناخرسندي عميق و گسترده افكار عمومي از اعتماد به او و اراده مردم براي باز پس گيري اعتماد از او را نشان مي دهد ؛ اعتمادي كه تورنگ نتوانست از آن نگهداري كند و مردم نيز خواستند راي و اعتماد خود را از او پس بگيرند و گرفتند.

آيا تورنگ باز به ميداني آمده است كه بيم از دست دادن همان اندك اعتماد باقي مانده از حيات و حيثيت آخرين رقابت انتخاباتي اش،بيش از اميد روياي به دست آوردن دوباره بيش از 90 در صد آرا و اعتبار و اعتماد از دست داده است؟

اگر تورنگ باور دارد كه مردم آمل هوشيارند و بسيار هوشيار عمل مي كنند باید قادر به ارایه طرح ها و برنامه هایی باشد که به کمک آنها بتواند احتمال جلب اعتماد مردم را افزایش دهد که اگر چنین نباشد ، تكرار شكست سخت وی در آن ، آسان ترين پيش بيني براي سرنوشت انتخاباتي او خواهد بود.

گفته اند و راست گفته اند : آناني كه به درس هاي تاريخ نیندیشند و از تاريخ و تجربه هاي آن درس و عبرت  نگيرند ، مجبور به تكرار آن خواهند شد.


  • يکشنبه 17 دی 1391-0:0

    نویسنده گرامی ، شکست دنیوی برای این مرد بزرگ مطرح نبوده و نیست ، البته دنیا طلبان درک نمیکنند و جسورانه توهین میکنند ، شاید گروهی به شما آفرین بگویند اما بهوش باشید این قلم در دستان شما امانت است و امتحان الهی...‏!‏‏!‏

    • مجيد هاشميپاسخ به این دیدگاه 1 0
      يکشنبه 20 فروردين 1391-0:0

      تورنگ با صداقتش و عملكرد صادقاته اش هميشه در قلب ما خواهد بود. آقاي نگارنده تورنگ براي حكومت بر قلبها هزينه مالي نمي كند بلكه صادق و با صفا و بي ريب است.

      • محمد زاده - آملپاسخ به این دیدگاه 1 0
        دوشنبه 1 اسفند 1390-0:0

        با نویسنده این یادداشت موافقم. یوسفیان اوله. حاجی پور دومه. تورنگ سوم. اما یوسفیان آراش کمتر از چهل هزار و حاجی پور حدود سی هزار رای. حاجی پور با این شکست همیشه از صحنه انتخابات میره کنار. یوسفیان هم دوره بعد شانسی واسه پیروزی نداره و زرنگ تر از این حرفهاست که بیاد و خودشو خراب کنه. دوره بعد همه چی آمادست واسه پیروزی چهره محبوب مردم آمل مریم پروین.

        • شیدایی فرپاسخ به این دیدگاه 1 0
          يکشنبه 30 بهمن 1390-0:0

          چند تا جوان تندرو دور و بر تورنگ را گرفته اند و فکر می کنند فردا و پس فردا دست جمعی میرن مجلس!!!انگار بقیه خوابند!من می گم شما بعدش ببینید درست میگم یا نه:یوسفیان اوله/حاجی پور دومه/تورنگ سوم.این پیش بینی منه.

          • م.ف از ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
            جمعه 28 بهمن 1390-0:0

            تورنگ: مردم ما خوشبختانه بسيار هوشمند عمل ميكنند..
            مردم آمل : احسنت لااقل این یکی را درست تشخیص دادی و بخاطر همین هم آملی ها اصلا بشما اعتماد نکرده و رای نمی دهند و چون قبلا هم هشیار بودندبشما رای ندادن. شما با مدیریت در جهاد خود باعث شدید که خودتان را بنحوی معرفی کنید که مردم نمره 2 از 20 بشما بدهند...
            ============
            ما دوره دوم از ساری برای ایشان بتوصیه یکی از اقوام تورنگ ( زمانی فرماندار ساری بود ) به آمل رفتیم و آنجا دیدیم که تورنگ در آمل اصلا جایگاهی ندارد...

            • پنجشنبه 27 بهمن 1390-0:0

              فقط مریم پروین

              • پنجشنبه 27 بهمن 1390-0:0

                تورنگ رنگ باخته دیگه

                • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  پنجشنبه 27 بهمن 1390-0:0

                  http://www.ghalat-andaz.blogfa.com

                  مازندنومه پول گرفته!!
                  غلط انداز فرصت طلب ناجوانمردانه به استقبال یکی از کامنت گزاران زیر رفته که فرموده معلومه مازندنومه از یوسفیان پول گرفته.
                  البته از قدیم گفته اند دزد ندیده پادشاهه و ما چون ندیدیم که مازندنومه از یوسفیان پول گرفته احتمالاً مازندنومه پادشاهه.
                  اما واقعاً مطلب جالبی بود که درس و عبرتی توش برای خیلی ها هستش. مردم نشون دادند از خواص بصیرتشون خیلی بیشتره مخصوصاً از این غلط انداز که اصلاً بصیرت رو نمی دونه با "س" می نویسند یا با "ص" و یا با "ث".
                  افت رای در دو دوره متوالی از 85 هزار به 8 هزار معنی بزرگی دارد و کارکرد تورنگ در سازمان کشاورزی هم چندان تو دل برو نبود و اگر نبود حضور آقای ع بعد از ایشون و گند زدن به درایت مدیران در انتخاب بدترین چهره ممکن، الآن باید خاطرات تلخ دوران ایشون نقل محافل می شد. ولی...
                  ولی تورنگ با همه این مسائل و ضعف ها یک نیروی ارزشی است که از روسای سازمان ماقبل و ما بعد خود به مراتب بهتر عمل کرده هرچند کارکردش با ماقبل تر های جهادی خودش قابل مقایسه نیست.
                  تورنگ درسی است برای سایرین از جمله یکی از نمایندگان سابق قائمشهر که یک دوره را استراحت کرده و با برنامه ریزی در محل مسئولیت خود اعضاء ستادش را دور خودش جمع کرده تا برای این دوره با امکانات آن دستگاه برنامه ریزی بکنند و اتفاقاً خیلی هم خودش رو متشرع جلوه می دهد ولی در عمل نشون می دهد که چندان پایبند به مسائل حلال و حرام هم نیست که آیا می تواند مثل تورنگ این کاهش شدید را تحمل کند یا اینکه به طرفداری پنهان و آشکار امام جمعه ای که خود رای ندارد دلخوش است؟
                  اما یوسفیان نشان داد که خیلی کاربلد است و می داند چگونه به رقبایش ضربه بزند. برایش مهم نیست چگونه و با چه هزینه ای این ضربه را وارد کند فقط باید ضربه بزند. بقیه مطلب باشد برای بعد.

                  • پنجشنبه 27 بهمن 1390-0:0

                    درسته.رقابت اصلی بین حاجی پور و یوسفیانه.بعد تورنگ هست

                    • پنجشنبه 27 بهمن 1390-0:0

                      حرف حساب جواب ندارد

                      • حسن لشکریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        پنجشنبه 27 بهمن 1390-0:0

                        روشنه که از یوسفیان پول گرفتین دیگه خیلی تابلو شدین


                        ©2013 APG.ir