تعداد بازدید: 2928

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 1 اسفند 1390-21:43

یوسف نژاد:با هیچ یک از کاندیداها مشکل ندارم

علی اصغر یوسف نژاد گفت:اصلاح طلبم اما در انتخابات پیش رو به صورت مستقل شرکت خواهم کرد/در مجلس هشتم بارها در خصوص مسائل مربوط به کشاورزی دفاع کردم/دغدغه مسئولان،مسائل فرهنگی نیست/می خواهیم مسائل اقتصادی را با مسائل سیاسی حل کنیم/با هیچ یک از کاندیداها مشکل ندارم و اختلاف بین اصولگرایان است.(گزارش مازندنومه از مناظره انتخاباتی یوسف نژاد و زارعی)


مازندنومه،کلثوم فلاحي:صبح دوشنبه نشست دانشجویی با حضور دو تن از کاندیداهای مجلس نهم در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد.

در این نشست علی اصغر یوسف نژاد -نماینده فعلی مردم ساری در مجلس شورای اسلامی- از طیف اصلاح طلبان و منصور علی زارعی -عضو منتخب لیست جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری- به سئوالات دانشجویان پاسخ دادند.

ابتدا از این دو نفر خواسته شد تا پس از معرفی خود، طیف سیاسی خود را اعلام کنند. زارعی خود را تحت امر ولایت و اصولگرا معرفی کرد و گفت: در خدمت همه گروه هایی که بر محور ولایت هستند ، بوده ام.

یوسف نژاد در پاسخ به این سوال اظهار داشت:پیرو خط امام و در گروه اقلیت و اصلاح طلبان مجلس قرار دارم اما در انتخابات پیش رو به صورت مستقل شرکت خواهم کرد.

نماینده ساری در مجلس،در بیان سوابق خود گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از دانشگاه علم و صنعت تهران فارغ التحصیل شدم .

وی با اشاره به اینکه در سال 64 شهردار ساری و سپس سرپرست فرمانداری ساری،مدیرکل مطالعات و برنامه ریزی دانشگاه امام حسین(ع) تهران و نماینده مردم در مجلس پنجم و هشتم در مجلس شورای اسلامی بودم،ادامه داد: مشاور وزارتخانه های صنایع و معادن ، کار و امور اجتماعی ، وزارت جهاد کشاورزی ، عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس دانشکده کشاورزی در قائم شهر برخی از سوابق کاری من است.

*توسعه باید بر اساس یک مدل باشد

علی اصغر یوسف نژاد در این مناظره اظهار داشت:توسعه شهرستان ، بخشی از توسعه استانی است.

وی گفت : به خاطر شرایطی که در سه استان شمالی تقریبا یکسان است ، اقتصاد منطقه شمال با شرایط اقلیمی ، ، اکوسیستم و موقعیت های موجود است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عده ای گردشگری را اولویت می دانند و برخی هم کشاورزی را ، یادآور شد:اصلی ترین ضعف در این زمینه این است که سندی که توسعه استان بر پایه آن باشد ، در استان نداریم.

وی با بیان اینکه نه در استان که حتی در کشور هم ممکن است این سند وجود نداشته باشد ، گفت:‌استراتژی توسعه ملی که بر اساس آمایش سرزمین باید وجود داشته باشد در استان ها تعریف نشده که این یک نقطه ضعف است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه باید بر اساس یک مدل باشد ، ادامه داد:توسعه و ایجاد مراکز مورد نیاز در قالب یک مصوبه گنجانده نمی شود.

وی با بیان این که ‌مسئولان باید نشان دهند که قابلیت های استان در تصمیمات مدیران اثرگذار است، افزود:‌باید بازتعریفی از برنامه توسعه در مازندران داشته باشیم.

*730 بار صحبت کردم

یوسف نژاد ادامه داد :‌به خاطر تحصیلات و تجربیات و موقعیت های اداری که در صنایع و معادن دارم و قدرت و مباحث کارشناسی که به آن مسلط هستم ، در کمیسیون صنایع و معادن فعالیت می کنم.

یوسف نژاد بیان داشت:‌البته این به معنی این نیست که نماینده در سایر کمیسیون ها دخالت نمی کند .

وی با اشاره به اینکه در مجلس هشتم بارها و بارها در خصوص مسائل مربوط به کشاورزی دفاع کردم، گفت:‌بیش از 35 تا 40 بار در موضوعاتی که مسائل کارشناسی و مجادله علمی که باید با آمادگی ذهنی بود ، در مجلس صحبت کردم.

یوسف نژاد یادآور شد:‌از 730 باری که در مجلس در صحبت ها و تصمیم گیری ها مداخله داشتم ، اغلب مربوط به مباحث کشاورزی بود.

یوسف نژاد تاکید کرد:بیشترین ارتباطم در دو دوره مجلس ، با بخش کشاورزی بود.

وی با اشاره به اینکه با دانشکده کشاورزی تا زمانی که تبدیل به دانشگاه شود تعامل داشتم ، گفت:پس از تبدیل شدن به دانشگاه ، استقلال بودجه ای مد نظر بود که این موضوع هم سال گذشته انجام شد.

یوسف نژاد با بیان اینکه ارتباط مناسبی با تشکل های تخصصی در زمینه کشاورزی دارم ، بیان داشت: بحث ناظران محصولات کشاورزی را در مجلس پیشنهاد دادم که تصویب شد.

وی با بیان اینکه حتی در مسائل قضایی هم مداخله داشتم ، اضافه کرد:اگر یک نماینده بخواهد فعالیت های خود را به یک کمیسیون محدود کرده و به دیگر موضوعات نپردازد ،از نقش اصلی خود باز می ماند.

نماینده مردم ساری اظهار داشت:‌اگر در مجلس موضوعی مطرح می شد که به نفع کشاورزی نبود و حقوقی تضییع می شد، در دفاع از کشاورزی صحبت می کردم.

* آمارها و شاخص های فرهنگی در دسترس نیست

یوسف نژاد در پاسخ به سئوال های فرهنگی و اقتصادی گفت:‌درحوزه فرهنگ و اقتصاد تخصص ندارم اما اطلاعات فرهنگی و اقتصادی دارم.

وی ادامه داد:‌برداشت من این است که نگرانی های رهبری در حوزه فرهنگ، کمتر مورد توجه و عمل قرار گرفته در صورتی که انتظار بیشتری از دستگاه های مرتبط داشتیم.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ موضوعی گسترده و طیفی از فعالیت ها است ، تصریح کرد:آمارها و شاخص های فرهنگی در دسترس نیست و شاخص مناسبی نداریم.

وی بیان داشت:تعدد دستگاه های تصمیم گیر، فعالیت های تکراری و فعالیت های مضاعف بدون اثر ، از مسائلی است که در حوزه فرهنگ وجود دارد.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه اعتقاد دارم که فرهنگ ، بستر و زیرساخت است ، خاطرنشان کرد:‌به نظر می رسد در حال حاضر، دغدغه مسئولان ، مسائل فرهنگی نیست.

وی در ادامه گفت:‌در کتابی می خواندم که پیشرفت نتیجه سه موضوع مهم آتش ، چرخ و بانک مرکزی است.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه اقتصاد ما سیاسی است ، بیان داشت:‌دخالت دولت و سیاست در اقتصاد، موضوع محوری است.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و حتی مدیران بانک ها افکار و ایده های مختلف دارند، ادامه داد:بسیاری از مسائل مانند اختلاس به ویژه اختلاس اخیر ، طرح های زودبازده که باعث فرار پول از بانک ها شد ، کاهش گردش پولی در بانک ها و قفل شدن بانک ها نتیجه همین موضوع است.

یوسف نژاد اضافه کرد:‌ضمن تحریم خارجی ، در داخل هم بانک ها سه قفله هستند و در این سیستم فکری و اقتصادی ، گره هایی در اجرا وجود دارد مانند نوسانات ارز و سکه که شاخص های کلان اقتصادی را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی یادآور شد:‌می توان گفت که در سیستم بانکداری باید تحول ایجاد شود.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه می خواهیم مسائل اقتصادی را با مسائل سیاسی حل کنیم ، گفت:‌بانک ها در اقتصاد ما آنگونه که باید ، نقش ندارند.

*کمربندی برعکس ساری!

یوسف نژاد در ادامه مناظره درباره پروژه کمربندی ساری اظهار داشت: از نظر فنی این کمربندی ، 2 برابر کمربندی معمولی هزینه می برد.

وی ادامه داد:کمربندی ها معمولا در سطح قرار دارند و اگر تقاطع وجود دارد به شکل زیرگذر است که در این پروژه برعکس شده و کمربندی در ارتفاع قرار گرفته و هزینه به همراه دارد.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه بخشی از این کمربندی در شهر قرار گرفته بیان داشت:بنابراین احداث جاده شهری از اختیارات حوزه وزارت راه خارج است.

*از لابلای مناظره

در انتهای منظره سوالی پرسیده شد،مبنی بر اینکه با توجه به اینکه شما دو نفر در یک جبهه سیاسی قرار ندارید،چنانچه هر دو به مجلس نهم راه یابید آیا هر کدام ساز خود را کوک خواهید کرد یا ورای تفکرات سیاسی در سایه وحدت به توسعه مرکز استان خواهند می اندیشید؟

زارعی در پاسخ به این سوال گفت:این موضوع در اذهان و رسانه ها وجود دارد که همبستگی بین مجمع نمایندگان نداریم.

وی با بیان اینکه نماینده باید پیگیر حقوق مردم باشد ،یادآور شد: ممکن است سلایق مختلف به مجلس راه یابند اما در بحث پیگیری مطالبات مردم باید وحدت داشته باشند.

زارعی با اشاره به اینکه نیاز به وحدت رویه بین نمایندگان داریم ، تصریح کرد:بر سر اصول انقلاب با کسی معامله نکردیم و در پیگیری امور شهرستان هم به مردم بدهکار هستیم.

یوسف نژاد در پاسخ به این سوال اظهار داشت:در دوره ای که من نماینده بودم ، زارعی هم فرماندار ساری بودو با هم مشکل نداشتیم و شاید در کمتر از 2 درصد از موارد اختلاف وجود داشت .

وی با بیان اینکه با افراد مختلف کار کردم ،اذعان داشت:وقتی کسی وظیفه و تکلیف خود را بداند و تعهدی که به مردم دارد را فراموش نکند به این مسائل جناحی فکر نخواهد کرد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:ما مشترکات زیادی داریم و اگر توان داریم باید مبارزه را در سطح ملی و کلان برای فعالیت های توسعه ای در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه با هیچ یک از کاندیداها مشکل ندارم ، گفت: اختلاف بین اصولگرایان است که به چند جبهه تقسیم شده و سکوت قبل از انتخابات و بعد از انتخابات دارند.

در بخشی از مناظره هم از یوسف نژاد پرسیده شد چرا در صحن مجلس در خصوص واردات میوه و مرکبات نطق نداشته که وی پاسخ داد:‌ من در این زمینه نطق داشته ام و فردی که این سوال را پرسیده اعلام کند تا لوح فشرده این نطق را برایش ارسال کنم.


  • چهارشنبه 3 اسفند 1390-0:0

    من در جلسه نشسته بودم.واقعا استدلالهای دکتر یوسف ن|ژاد عالی بود.زارعی همه اش کلی گویی میکرد و طفره می رفت.مردم آگاهانه رای بدهید.به کسی که سوادش را دارد و حرف مفت نمی زند رای بدهید

    • حامیان ولایتپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 3 اسفند 1390-0:0

      ما از مازند نومه انتظار عدالت داریم ... شما فقط صحبت های یوسف نژاد رو گذاشتین و قسمت خیلی کوچیکی از زارعی گذاشتین.... واقعا متاسفیم

      • سه شنبه 2 اسفند 1390-0:0

        مردونه بگو داخل شهرت چه کارکردی؟
        هنوز یک ورزشگاه یا کارخانه حتی یک کارگاه کوچک نداره ...
        من متاسفم که بگم سورکی ام .
        براهمین فرارکردم به شهرستان

        • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 0 1
          سه شنبه 2 اسفند 1390-0:0

          مردم ساری با شما مشکل دارند اقای یوسف نژاد ساری را دوتکه کردی اعتبار ساری را زیر سوال بردی

          • سه شنبه 2 اسفند 1390-0:0

            آقای دکتر خیلی خوبه حداقل 45000نفر در حوزه انتخابیه شما کشاورزند فقط 40بار صحبت...... .پس وای به حال این مردم ساری


            ©2013 APG.ir