تعداد بازدید: 3246

توصیه به دیگران 7

دوشنبه 1 اسفند 1390-23:48

تخلفات انتخاباتی بیداد می کند/آقایان ناظر،عینک بدیم خدمت تون؟!

با وجود این که موعد قانونی تبلیغات انتخاباتی آغاز نشده است،نامزدها در شهرهای مختلف استان تبلیغات آشکار انتخاباتی راه انداخته اند.(میتینگ تبلیغاتی به اسم افتتاح پروژه در قائم شهر+پرداخت پول میلیونی به مدرسه ای در آمل+پخش سی دی تبلیغاتی در بابلسر و فریدون کنار+افتتاح ستاد انتخاباتی در ساری و...)


مازندنومه،سردبیر:در حالی که زمان رسمی تبلیغات انتخابات مجلس هنوز آغاز نشده است،بسیاری از نامزدها تبلیغات خود را علنی کرده اند و نهادهای ناظر حتی از تذکر خشک و خالی هم خودداری می کنند!

از آمل خبر می رسد که نامزدها مدت هاست در مکان های معروف شهر از جمله جنب ساختمان تامین اجتماعی(یوسفیان)-خیابان هراز،مقابل پمب بنزین(تورنگ) و ابتدای خیابان طالب آملی،جنب درمانگاه فرهنگیان(حاجی پور) ستاد تبلیغاتی راه انداخته اند و ضمن تشکیل کمیته های مختلف،آمد و شد انتخاباتی دارند.

به ظاهر در خروجی ستادها تابلویی نصب نشده،اما پارتیشن بندی و نصب اتیکت کمیته های مختلف در اتاق ها،نیز پارک خودروهای مختلف و آمد و شد مکرر به درون این ستادها،خبر از تحرکات وسیع تبلیغاتی دارد.

نوع دیگر تبلیغات،ریخت و پاش های مالی و بذل و بخشش های میلیونی نامزدها و هواداران آن هاست،از اهدای توپ و گرم کن ورزشی و مانند این ها به روستاها گرفته تا دادن مایع دست شویی و هدایایی از این دست به مدرسه ها و هدیه ای میلیونی به دبیرستانی در آمل از سوی یکی از کاندیداها که فریاد سایر نامزدها را بلند کرده که اگر کمک به این دبیرستان اولویت داشت،چرا این موقع و درست شب انتخابات؟!

این گونه بذل و بخشش های شب انتخاباتی،شبیه اقدامات دولت نهم در آستانه انتخابات گذشته ریاست جمهوری است که برای کسب محبوبیت و گرفتن رای به افزایش 20درصدی حقوق بازنشسته ها(اکنون به 6 درصد تقلیل یافته است)و دادن معوقات آن ها و توزیع رایگان سیب زمینی در مناطق مختلف و... مبادرت کردند؛آن هم درست چند هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری!

در مرکز استان نیز اوضاع مشابه آمل است و ستادها عین شب انتخابات فعالند و برخی نامزدها علاوه بر فعالیت در ستاد،به توزیع اقلام تبلیغاتی از جمله کارت ویزیت و پخش پیامک انبوه اقدام کرده اند.

در قائم شهر یکی از نامزدها به ظاهر برای افتتاح کارخانه نساجی و در باطن برای تبلیغات انتخاباتی خود، خبرنگاران و تعدادی دیگر را دور خود جمع کرد،فضایی کاملا" تبلیغاتی را برای خود فراهم آورد و عین شب انتخابات میتینگ راه انداخت که گزارش این مراسم را در یک باکس خبری ويژه تقدیم کرده ایم.

عزت الله اکبری که چهارسال شعار احیای نساجی داده،اما اتفاق خاصی در این مدت نیفتاده است و کارگران نساجی با تجمعات متعدد خواهان حقوق و معوقات خود هستند،ناگهان تصمیم گرفت 11 روز مانده به انتخابات دوباره سوار موج تبلیغاتی احیای نساجی شود و با دعوت از رسانه هایی که چهارسال با آن ها رابطه نداشت،محبوبیت از دست رفته را احیا کند.

میتینگ انتخاباتی اکبری در روز روشن،بدون حضور مسئولان،در کارخانه شماره دو برگزار شد و وقتی ماجرای این جلسه تبلیغاتی را از یکی از مدیران ارشد استان پرسیدیم،با تعجب گفت:"مگر نساجی افتتاح شده؟کی؟!کی گفته؟!"

اما تخلف آشکار دیگر در حوزه بابلسر و فریدون کنار روی داده است،آن جا که رقیب اصلی یک نامزد متخلف،در نامه ای به مقامات شهرستان،معترض قضیه شده است!

از قرار نماینده کنونی این منطقه با پخش لوح فشرده در شمارگان بالا،به تبلیغات زودهنگام انتخاباتی روی آورده و مرتکب تخلف شده است.

به گزارش خبرنگار مازندنومه در فریدون کنار، "مقداد نجف نژاد" -که طرفدارانش او را دکتر خطاب می کنند-"سی دی" عملکردش درشش سال گذشته را بین شهروندان این دو شهرستان ساحلی پخش کرد و شبانه داخل منازل انداخت.

در این سی دی تصاویری از بندر آمده تا القا کند تصویب بودجه بندرفریدونکنار را او انجام داده است (این کار در زمان دکتر روحی به بهره برداری رسید)

هم چنین تصاویری از بیمارستان(بیمارستان امام فریدون کنار با پیگیری امام جمعه و اختصاص حدود 50 درصد بوجه توسط خیران شهرتجهیز شد)-پروژه مسکن مهر در 2 شهرستان( از طرح های ملی)-احداث چند پروژه ورزشی در روستاها(از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری و مصوبه زمان نمایندگی دکتر روحی)-نیز تصاویری از کلنگ زدن چند پروژه ورزشی(که در سه هفته گذشته برای جذب آرا با حضور "پریچهره" انجام شد و فرماندار فریدونکنار ومعاونش به جهت تبلیغاتی و نمایشی بودن موضوع حاضربه شرکت در این مراسم نشدند)- در این سی دی تبلیغاتی وجود دارد.

در بخش دیگری از این لوح فشرده انتخاباتی،تصاویری از دو ساختمان نیمه کاره به عنوان منطقه و یا شهرک صنعتی فریدونکنار آمده که منطقه اش نامشخص است.نیز تصویری مبهم از یک راه روستائی که دوربین ، آسفات جاده را نشان می داد و معلوم نبود این جاده ،متعلق به استان ماست یا اصفهان و لرستان و...!و تصاویری از کمر بندی فریدونکنار که تاریخچه ای همچون کمربندی مرکز استان دارد.

در انتهای فیلم هم مقداد در مجلس پشت تریبون تذکر می دهد و از رئیس گله می کند که:اگر درست نمی کنید حداقل یک بلندگو دستی به من بدهید تا صحبت کنم که در جوابش رئیس جلسه با طعنه گفت: تو که خودت یک بلندگو هستی!؟

نجف نژاد چنان از عملکردش در فریدون کنار می گوید که او طی چهار ساله گذشته هیچ دفتر ارتباطات مردمی در این شهرستان نداشت.از مدتی پیش نیز برخی اعضای شوراها در مساجد بابلسر و مناطق اطراف آشکارا به تبلیغ او می پردازند و به مردم القا می کنند که اگر او رای نیاورد طرح ها و پروژه های عمرانی به فریدون کنار خواهد رفت و بابلسر از قافله توسعه عقب خواهد افتاد و... این یعنی نطفه آغاز تنش و التهاب و دو دستگی در منطقه.

در همین رابطه ولی الله نانواکناری-رقیب اصلی مقداد در انتخابات آتی-نامه ای به فرماندار فریدون کنار نوشته و از تخلف انتخاباتی مقداد شکایت کرده است.

در بخشی از این نامه آمده:" از آنجائی که براساس قانون انتخابات، تبلیغات انتخاباتی تا قبل از تاریخ تعیین شده ممنوع می باشد، متاسفانه جناب آقای مقداد نجف نژاد-کاندیدای دوره نهم مجلس شورای اسلامی- روز جمعه مورخه28/11/90 راس ساعت 45/4 بعداز ظهر در محل تکیه سیدالشهدا روستای ازباران از توابع فریدونکنار ضمن تبلیغ انتخاباتی اقدام به پخش cd ازعملکرد خود نموده که نسخه آن ضمیمه می باشد بین اهالی نموده است .

لذا از آن مقام محترم در خواست می شود که نسبت به موضوع برخورد قانونی به عمل آورده تا انتخاباتی سالم را در پیش داشته باشیم."

در میان خبرها و گزارش های ریز و درشت تخلفات انتخاباتی در استان،خبر خوشی هم از یکی از نامزدهای شرق استان به دست ما رسید که حرف حساب زد.

به گزارش مازندنومه،دکتر عبدالرحیم نیکخواه-یکی از چهره های دانشگاهی و عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی که کاندیدای انتخابات بهشهر و نکاست-در میان جمعی از هنرمندان شرق استان مازندران با تأکید بر استفاده از مشی درست و رویکرد های علمی در تبلیغات انتخاباتی بیان داشت: نوع تبلیغات کاندیداها نشانگر شأن اخلاقی و علمی و سطح فرهنگ و مرام انسانی است و لذا شیوه های غیر اخلاقی بیانگر فقر فرهنگی و تربیتی است.

او از تهمت، دروغ، وعده های نادرست، خشونت ورزی، تهدید، تطمیع و خرج های آن چنانی به عنوان یکی از مصادیق بد اخلاقی های متأسفانه رایج نام برده و از مردم و به ویژه دانشگاهیان و معتمدین خواست تا نسبت به خسارت های فرهنگی و اجتماعی ناشی از این بد اخلاقی ها در جامعه روشنگری کنند.

وی همچنین تحریک احساسات مردمی و نیز تحریکات ابلهانه‌ی تعصبات قومی و منطقه‌ای را یکی دیگر از نشانه های عقب ماندگی علمی و فرهنگی و اجتماعی دانست و بیان داشت: آنانی که به این روش ها متوسّل می‌شوند به دنبال فرافکنی و فرار از پاسخگویی به مخاطبان خود در قبال سوء مدیریت ها و ضعف‌های پیدا و پنهان خود هستند و این افراد برای اینکه مردم از آنها برنامه و رویکرد علمی و اخلاقی نخواهند به چنین شیوه هایی متوسل می‌شوند.

دکتر نیکخواه شهمیری تأکید کرد که انتخابات باید منشأء تحول به سوی پیشرفت و تعالی شود نه موجب گروکشی و نزاع های تخریبگر.

***

"آن کسی که می خواهد در انتخابات شرکت کند و کاندیدا می شود،آن کسی که کاندیدا می کند کسی را،آن کسی که فعالیت انتخاباتی می کند،آن کسی که تبلیغ می کند برای خودش یا غیر،این آزمایش اش همان جاست....تویی که فعالیت می کنی و تبلیغ می کنی برای انتخابات،تبلیغ خودت را می کنی یا تبلیغ برای اسلام می کنی؟...شما که تبلیغ برای خودت می کنی،همان تبلیغ برای شیطان است."-امام خمینی(ره)


  • قائمشهريپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 9 اسفند 1390-0:0

    ما به اكبري راي ميديم چون حد اقل 1500 نفر خانم رو در واحد دوخت شماره 2 مشغول كرد. دمش گررررررررررررررررررررررم

    • جمعه 5 اسفند 1390-0:0


      واقا مقداد ...

      • پنجشنبه 4 اسفند 1390-0:0

        جناب همشهری
        فعلا شما جواب آقا سعید را بدهید تا بعدا دروغها و تهمتای دیگرتان را جواب بدهند . ما هم نظاره گریم

        • یا علی مددپاسخ به این دیدگاه 0 0
          پنجشنبه 4 اسفند 1390-0:0

          آقاس مسئول مازندنومه. یک کم اخلاق رسانه ای داشته باش و یک کم هم اطلاعاتت رو بالا ببر تا بجای تخریب و سیاهه نمایی و......با مردم صادق باشی از حمایت نامزد های محبوبت دست بکش وگرنه.مدارک که طرفداران برخی نامزدها در اختیار است میره تو خروجی سایتهایی که بایدبره. و مردم هم میفهمن شما در این رابطه چه نفعی دارید. امتهانش مجانیه دوست داری یه یاعلی بگو خدایی پایه ام.
          ای کاش تو که اینقدر دلسوزی و دقیق پروژه های شهرستانها رو بررسی میکنی دقیق تر آمار میگرفتی تا بهت آمار اشتباه ندن. بی طرف قاش وگرنه با توجه به همون رسالت خبرنگاری که بر دوش خبرنگارا هست یه انسانی هم پیدا میشه با مردم صادق باشه و بگه که شمای مسئول مازند نومه. به کجا ها....

          • پنجشنبه 4 اسفند 1390-0:0

            یعنی این اکبری کسی رو نداره که آقا سعید باید فقط ازش دفاع کنه!؟این هم که همه تاش داره آمار 1400 تا 1000 تا و اینها میده.روز روشن قبل از شروع تبلیغات رسمی به بهانه افتتاح تبلیغات میکنند بعد میگن نه چیزی نبود؟!!افتتاح بود!!نوشابه بدم خدمت تون!

            • پنجشنبه 4 اسفند 1390-0:0

              جناب محمود
              شما هم هنوز فرق افتتاح و تبلیغات را نمیدانی
              اگه نمیدنی بدانکه افتتاح یک کارخانه با تبلیغات فرق دارد ..
              در آنروز یک کارخانه با حضور جانبازان و خانواده شهدا و نماینده شهر و سرمایه گذار و مردم همین شهر افتتاح شده است ...
              اگه اینطوره پس تمام افتتاحات در کشور تبلیغات انتخاباتی هست آره ؟
              شکمی حرف نزن داداش
              بعضیها از زحمات نماینده شهر دارند میسوزند بجای تشویق دست به تخریب زدند ...
              این یعنی آخر بی ایمانی و بی وجدانی

              • چهارشنبه 3 اسفند 1390-0:0

                خداوند این مکاران را از وسط نصف نماید

                • محمودخانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  چهارشنبه 3 اسفند 1390-0:0

                  سردبیر مازندنومه انگشت گذاشته در جای حساسی و داد بعضیا رو درآورده.اونی که شلوغ داره میکنه خودش متخلفه.اینجا گفته شده نامزدها و طرفدارانشون دارند تخلف میکنند بعضیا میگن شماره دو درست کرده و شماره هشت درست کرده و ...!!!نمی فهمن اینها یا خودشون را به...زده اند؟!باباجون اون کار اکبری تخلف انتخاباتیه.حالا می خواد طرف شونصدتا کارخونه درست کرده باشه و دست شونصدهزار نفر رو بند کرده باشه!!می فهمی چی میگم؟هنوز موعد رسمی تبلیغات شروع نشده!بزن دست خوشگله ره امامعلی جان!!آمریکا که شونی؟

                  • قائمشهريپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    چهارشنبه 3 اسفند 1390-0:0

                    سلام آقاي سر دبير.شما لازم نيست براي ديدن تخلفات به مسئولين عينك بدين لطفا اگه ميشه اون عينك رو به چشم خودت بزن يا نمره عينكتو عوض كن تا خدمت به مردم رو حد اقل كمي بتوني ببيني و اينهمه مغرضانه نبيني و ننويسي . واقعا نديدي تو نساجي 2 قائمشهر اونهمه جوون رو كه دارند باجديد ترين ماشينهاي روز در يك سالن بزرگ كار ميكنند؟؟؟؟؟؟؟به ياري خدا نساجي دو باره شكوفا تر از قبل ميشود واين شروعشه. تا كور شود هر آنكه نتواند ديد.

                    • قائم شهریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      چهارشنبه 3 اسفند 1390-0:0

                      سعید جان شما هم منتظر عواقبش باشید. شما اصلا از قرآن و اخرت چیزی نمی دانی لطفا نظر الکی ندهید. چشماتو باز کنید و از خواب غفلت بیرون بیایید برات متاسفم

                      • سه شنبه 2 اسفند 1390-0:0

                        چه سردبیری! هرچی بچه مچه و دور خودش جمع نموده و ...اجیر شده بر وبچ استانداری هست احتملاً که فقط نام فرماندار و... بلده

                        • سه شنبه 2 اسفند 1390-0:0

                          با سلام و تشکر از مطالب زیبا و پر محتوایتان . من بهشهری هستم و از انتخاب نکته های بسیار ظریف و دقیق جناب دکتر نیکخواه توسط شما و درج در سایتتان تشکر میکنم و اما یک انتقاد کوچک اینکه آقای دکتر عبدالرحیم نیکخواه پسوند شهمیری ندارند .اگرچه اصلیت آنها از شهمیرزاد است که در گذشته های نه چندان دور جزو مازندران بوده بلکه ایشان متولد بهشهر بوده و تمامی مقاطع تحصیلی قبل از دانشگاه را در بهشهر بوده اند و خانواده پدرمتدین ایشان هم در بهشهر زندگی و کسب و کار دارند . با تشکر

                          • سه شنبه 2 اسفند 1390-0:0

                            اکبری نماینده مجلس است و در هر مراسمی می تواند شرکت کند چه خوب که آن مراسم گزارش کار آن نماینده باشد

                            • سه شنبه 2 اسفند 1390-0:0

                              ایا اقای مقداد در تبلیغ خود از تعطیلی کارخانه فرش البرز تخریب کارخانه فیبر اخراج بسیاری از کارگران فرا صنعت جدایی شهرکهای دریاکنار وخزر شهر رسوایی بزرگ در استقلال شکایت بنیاد درمورد زمینهای پارکینگ وبسیاری از خدمات درخشانشان چیزی امده

                              • نعمتی-آملپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                سه شنبه 2 اسفند 1390-0:0

                                مگه سردبیر نوشته پارک ماشین تخلف انتخاباتیه؟گفته از پارک ماشین میشه فهمید اینجا ستاده و داخلش کارها انجام میدن.فکر کنم نیاز باشه دوباره مطلب رو بخونی آقای رهی.به نظر من مطلب کامل وشجاعانه ای بود.بخصوص از موارد مربوط به آمل لذت بدم

                                • قائمشهریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                  سه شنبه 2 اسفند 1390-0:0

                                  حالا اکبری باید 10 روز مونده به انتخابات یادش می اومد که نساجی افتتاح می خواد؟اگر مراسم افتتاح بود پس شعار اکبری اکبری از کجا اومد؟متاسفم برای بعضیها که زود وا میدن و گول می خورن

                                  • سه شنبه 2 اسفند 1390-0:0

                                    نمیدونم چرا مازند نومه اینهمه با اکبری کینه دارد
                                    جناب مدیر .باور کن آخرتی هست ..اگه تو قرآن نگاه کنی میتونی بفهمی من چی میگم ..اینهمه کینه برای خدمات و زحمات یک نماینده ؟ا ینهمه هجمه و حمله و تخریب نسبت به اکبری برای چی ؟
                                    در ارتباط با خیانتهای رعیت چقدر نوشتی ؟
                                    حالا یه فرد زحمتکش داره زحمت میکشه شماها سوختید ؟
                                    اگه نمیدانی بدانکه اکبری هنوز نماینده هست و کارخانه ای را افتتاح کرد که این با هیچ قانونی مغایرت نداره ...لطفا شکمی حرف نزن .کمی قانون بخوان ..
                                    واقعا این نون حلالت هست ؟ یقین بدون و شک نکن از یه جایی این حرامخواری میزنه بیرون .منتظر باش برادر

                                    • سه شنبه 2 اسفند 1390-0:0

                                      سلام سردبیر عزیز:
                                      1."پارک خودروهای مختلف و آمد و شد مکرر به درون این ستادها" تخلف انتخاباتی به حساب نمی آید.
                                      2.انتقاد به بذل و بخشش ها کاملا درسته ولی مواظب باشین به دولت چیزی بگین خطرناکه.
                                      3.بیمارستان امام را به بیمارستان امام خمینی (ره)تغییر دهید بالاخره اصلاح طلبی دیگه به چشم میای!!
                                      4....

                                      • سه شنبه 2 اسفند 1390-0:0

                                        تادردرون خودتان اصلاح نشويد بي فايده است هرچه نماينده قوي وكاردان باشد اصل دست كس ديگراست دراين كشور ازراه اسلام مردم راساده گيرآورده ايد خودتان راكناربكشيد كشور عالي ميشود وثروت كشور را به يغما نبريد چون همه شما به ملت بدهكاريد ........................................

                                        • سه شنبه 2 اسفند 1390-0:0

                                          چه کسی باید پیگیر باشد؟اینها مثلا باید بروند در مجلس قانون گذاری کنند.حالا که خودشان قانون شکن شده اند

                                          • سه شنبه 2 اسفند 1390-0:0

                                            دمت گرم مازندنومه.عالی بود مطلبت.

                                            • سه شنبه 2 اسفند 1390-0:0

                                              واقعان مقداد تو این چند سال مه رو بازی داد
                                              یا علی حاج ولی

                                              • "علی رضا محسن پور" قریشی بابلسرپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                سه شنبه 2 اسفند 1390-0:0

                                                مثل اینکه "مقداد نجف نژاد" مردم بابلسر را به بازی گرفته است.انشاالله اینبار مردم شریف و ولایت مدار "مشهدسر"بازی نمیخورند.


                                                ©2013 APG.ir