تعداد بازدید: 3183

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 21 اسفند 1390-16:32

آن سال ها کجا بودید؟

...انتظار می رود با توجه به حضور افراد غیر متخصص ،مغرض و خبرنگار نما در جامه خبرنگار بر روی مطالب افراد که بعضا پشت پرده های منطقی مبتنی بر اغراض شخصی است بیشتر بررسی نموده تا با آبروی افراد بازی نگردد. (جوابیه اداره کل تامین اجتماعی مازندران به یک خبر مازندنومه+توضیح ما)


مازندنومه:در پی انتشار خبری با عنوان"نخستین تودیع و معارفه پس از انتخابات/آزرم می رود،نجفی می آيد"در این پایگاه خبری،جوابیه ای از سوی روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان مازندران به دست ما رسید که عینا"در زیر نقل می شود:

مدیر مسئول فهیم سایت وزین مازند نومه

با سلام

در پی درج مطلبی از سوی آ ن سایت به تاریخ 14/12/90 شماره 1577 تحت عنوان (تغییر مدیریت در تامین اجتماعی مازندران)خواهشمند است دستور فرمایید برابر آن نسبت به درج پاسخ ذیل جهت تنویرافکار عمومی اقدام نمایند.

در بخشی از این مرقومه ذکر گردید: ذکر گردیده که (( سخنرانی های آزرم در طول 5 سال گذشته اغلب حول دو محور می گشت: میزان طلب تامین اجتماعی از پیمانکاران و... و اینکه 50 درصد مردم مازندران تحت پوشش تامین اجتماعی هستند. ))

گرچه نحوه ارائه مطلب در ذهن خواننده این نکته را تداعی می کند که نویسنده مطلب از نگاه یک منتقد منصف که بر اساس مستندات اعلام نظر می نماید به تحلیل ننشسته بلکه صرفا با قصد و نیت تخریب به نگارش پرداخته است،نگاهی به اخبار مندرج در نشریات مختلف ، سایت های رسمی و خبرگزاری ها که در آرشیو روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان مازندران موجود است همچنین نوع ادبیات استفاده شده در جمله (( چیزی در چنته نداشت)) گویای این واقعیت است.

ضمن اینکه از آن سایت وزین انتظار می رود بر اساس رسالت مطبوعات که به عنوان سمبل ها ی فرهنگ و ادب محسوب می شوند از درج مطالب با ادبیات سخیف که دور از شان یک رسانه فهیم است پرهیز نماید .

بکارگیری واژه هائی این چنین و زیر سئوال بردن خدمات و زحمات افراد و بازی با آبروی انسان ها پدیده ای است که انتظار می رود در رسانه ها مذمت گردد نه اینکه تقویت شود.

بدیهی است هر که در مقام تخریب افراد برآید در گام اول از منظر بینندگان و خوانندگان خود قربانی نخستین این اقدام ناپسند اخلاقی خواهد شد و تقریر مطالب گویای هویت پنهان افراد خواهد بود.

این سوال مطرح می گردد که نویسنده محترم این مطلب در طول سالهای مدیریت پیشین اداره کل تامین اجتماعی مازندران چرا انتقادش را عنوان نکرد و در آن سالها کجا بود؟ البته مستندات حاکی از بی اساس بودن این عقیده است .

ضمن اینکه در همین بازه زمانی اشاره شده از وی به عنوان مدیر برتر در حوزه های مختلف از جمله رسانه تجلیل گردید.

از افتخارات کسب شده در طول این سالها می توان به شناسائی بیش از 14 هزار کارگاه جدید در طول یک سال اشاره نمود.

اخذ عنوان برتر 4 شعبه مازندران از بین 18 شعبه برتر کشور، ارتقاء 9 شعبه طبق ارزیابی اموراستانهای سازمان تامین اجتماعی ،افتتاح شعب اقماری کیاسر و چمستان نور و کلاردشت جهت تسهیل در خدمت رسانی به بیمه شدگان از اقدامات صورت گرفته در آن ایام بود.

از دیگر افتخارات کسب شده در دوره مدیریت پیشین می توان اخذ چندین عنوان برتر در حوزه نشر و ترویج فریضه نماز واخذ عنوان برتر در طرح تکریم از ارباب رجوع و... را نام برد.

البته نگارنده محترم به جهت عدم اطلاعات فنی از حوزه بیمه و سازمان های بیمه گر اجتماعی به این نکته توجه ننمود که پویایی و توانمندی سیستمهای بیمه ای بر اساس منابع مالی و ضریب پوشش بیمه ای یا وابستگی آنهاست ، ضمن اینکه از مهمترین شاخص های رفاه اجتماعی ، توسعه و محرومیت زدائی گسترش پوشش بیمه ای است و به همین دلایل بر این نکات مهم تاکید می گردید. (در طول این پنج سال تعداد بیمه شدگان 85 درصد افزایش یافت).

از دیگر موفقیت های کسب شده در آن ایام می توان به به ساخت و تولید تیزر های اطلاع رسانی و برنامه های تلوزیونی اشاره نمود و در راستای همین اقدامات بود که از سوی مدیرعامل وقت سازمان تامین اجتماعی از مدیرکل تامین اجتماعی مازندران به جهت اطلاع رسانی قوی (در حوزه مشاغل ازاد در رسانه ها) تجلیل گردید و به استانهای دیگر دستور اقدام مشابه صادر شد.

از جنابعالی به عنوان مدیر مسئول یک سایت وزین انتظار می رود با توجه به حضور افراد غیر متخصص ،مغرض و خبرنگار نما در جامه خبرنگار بر روی مطالب افراد که بعضا پشت پرده های منطقی مبتنی بر اغراض شخصی است بیشتر بررسی نموده تا با آبروی افراد بازی نگردد،چرا که احترام و آبرو به راحتی حاصل نمی گردد که این گونه مورد هتک حرمت قرارگیرد.

اخبار و مصاحبه های آن مقطع زمانی بسیار متنوع و در تمام حوزه های مورد نیاز مخاطبان و جامعه تحت پوشش بوده و از حیث فنی و دارا بودن ارزشها و عناصر خبری بسیار غنی و حاوی پیام های مورد نیاز به بیمه شدگان می باشد .

مصاحبه ها ی منتشر شده از سوی آن سایت معتبر نیز مصداق بارزی بر صحت این ادعاست.چرا که در صورت عدم رعایت اصول خبری هیات تحریریه محترم آن رسانه اقدام به درج آن نمی نمود ازخوانندگان محترم می خواهیم که با جستجو در اینترنت وسایت های خبری خودشان در این مورد قضاوت نمایند.

در بخشی دیگری از همین مطلب با همان ادبیات مدیریت فعلی را با عبارت های مانند(( زورش نرسید)) و ((بدون داشتن تخصص)) مورد هدف محبت و حمایت قرار داده اید که در پاسخ به این پیش داوری باید گفت : ای کاش بیشتر بر روی سوابق کاری ایشان تحقیق می نمودید تا به مسئولیت های مدیریتی و نظارتی وی در طول این 25 سال که مستلزم ارتباطات تنگاتنگ با سازمانهای کار و تامین اجتماعی است پی برده و بر وقوف او بر قوانین ومقررات موضوعه که دال برشناخت ودانش کافی اش از این نهاد بزرگ بیمه گر می باشد صحه می گذاشتید و از جایگاه یک رسانه موثر وقوی برای توسعه هرچه بیشتر استان به هم افزائی و تقویت این مدیر مجرب و با اخلاق می پرداختید.

روابط عمومی تامین اجتماعی مازندران

توضیح ما:

1-وظیفه روابط عمومی،مدیریت ارتباطات یک سازمان با مخاطبان و جامعه است. در سازمان های ما دو گونه روابط عمومی داریم:روابط عمومی های توجیه‌گر که در پس برنامه‌های سازمان حرکت می‌کند، فقط جنبه تبلیغی دارند و بزک کننده سازمان و برنامه‌های شان هستند و فقط تبلیغ یک سویه و یک جانبه‌ای را از طرف مدیریت سازمان به مخاطبان ارائه می‌دهند.

و دوم روابط عمومی های تدوین‌گر که یک مدیریت ارتباطی است که در بیان پیام و اطلاعات همسو با مدیریت پیش می‌روند ولی مدیریت تحلیل‌گر نسبت به سازمان جلو می‌افتد و موضوعات و مسائل مرتبط با کار سازمان را در جامعه و موضوعات مورد علاقه مخاطبین را جستجو می‌کنند.

متاسفانه روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی از نوع نخست است که اینک در پی توجیه عملکرد داشته و نداشته مدیرکل سابق برآمده است.

2-در خبر مزبور ما به هیچ وجه از ادبیات به قول جوابیه نویس تامین اجتماعی-سخیف-بهره نبردیم بلکه واقعیت هایی را لا به لای خبر تودیع و معارفه عنوان کردیم که از قضا با همراهی تعدادی از همکاران خود شما روبه رو شده است و بعضا"کامنت هایی نیز در همراهی و پذیرش آن مطلب آمده است.

3-نمی دانیم چرا هر وقت نقدی و ایرادی از سازمانی گرفته می شود،فوری انگ تخریب و سیاه نمایی می چسبانند و روابط عمومی ها را موظف می کنند که پاسخی بدهند!گاهی اوقات سکوت بهترین پاسخ است.

اگر گفته شده اغلب گفت و گوهای مدیرکل سابق حول دو محور بوده با یک جست و جوی ساده در اینترنت هم قابل اثبات است و نیازی به این همه آسمان و ریسمان بافتن ها نیست.البته می دانیم که گاه روابط عمومی ها خودشان مطالبی را تنظیم می کنند و از قول مدیرکل به رسانه ها می دهند که چون اشراف به کار ندارند،همین می شود که می بینیم؛مطالب و آمارهای تکراری و شبیه هم.

4-نیازی نبود از برجستگی های مدیرسابق مثال می زدید؛چه، هر کس دیگری نیز 5 سال سکان مدیریت مجموعه ای را عهده دار بود،به حداقل ها می رسید! هر چند در همین جوابیه،ساخت تیزر تلویزیونی(که ساخت آن به جز پول،به هنر چندان دیگری نیاز ندارد و برخی شرکت های بیرونی یا پرسنل صدا و سیما آن را در سریع ترین زمان تولید می کنند و بیشتر ادارات و سازمان ها نیز تیزر و فیلم تبلیغاتی و برنامه های مشارکتی با صدا و سیما دارند) هم به عنوان عملکرد مهم آن دوران اعلام شده است!

در ضمن ما در آن خبر هرگز نگفتیم که مدیرکل تودیع شده عملکرد نداشته است،منظور این بود که از گزارش ها و آماردهی های مشابه برمی آید که او در "بیان" عملکردها و کارکردها یش،برای ما رسانه ها(نه برای همکارانش و ستاد) چیزی در چنته نداشته است.

5-این که"نویسنده محترم این مطلب در طول سالهای مدیریت پیشین اداره کل تامین اجتماعی مازندران چرا انتقادش را عنوان نکرد و در آن سالها کجا بود؟"،بگوییم که ما همین جا بودیم،لیکن مدیرکل سابق به خاطر یک آیتم طنز که راجع به تامین اجتماعی بود،کار را به شکایت از ما و همکاران ما رساند و همین دست به شکایت شدن و بروز بعضی تضییقات دیگر(که خودتان بهتر می دانید)یعنی ظرفیت انتقاد جدی که نه حتی طنز در آن مجموعه وجود نداشت.اکنون نیز منتظر می مانیم تا ببینیم در بر روی همان پاشنه می چرخد یا نه،هر چند از آقای نجفی سابقه ای خوب و مثبت در تعامل شان با رسانه ها وجود دارد.

6-قضیه انتصاب جناب نجفی در اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و در نهایت آمدن آقای نیلچیان که به حافظه تاریخی نیازی ندارد،همین چند ماه پیش بود."نداشتن تخصص کافی" هم یعنی جناب مدیرکل کنونی علی رغم توانایی های بسیار،از جنس تامین اجتماعی نیستند،هر چند دعا می کنیم ایشان در این مجموعه هم هنر مدیریت شان را به منصه ظهور برسانند و خیرشان بیش از گذشته به کارکنان سازمان و نیز مردم برسد.

فعلا" بیش از این وارد بحث آقای نجفی نمی شویم و منتظر می مانیم تا در آینده تعامل ایشان و مجموعه تحت مدیریت اش را با رسانه ها ببینیم.

نکته پایانی این که ما رسانه چی ها مدیرانی را دوست داریم که پاسخگو و در دسترس باشند و به ابهامات و سئوال های ما پاسخ دهند و بعد از هر انتقاد و طرح مسئله ای ساده دست به شکایت و حکایت نبرند.گمان نکنیم این توقع زیادی باشد.


  • امیرحسین حق جوپاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 26 اسفند 1390-0:0

    سایت مازندنومه را دوست دارم بخش های هنری و... اما من باید بگم دو تا اشتباه داره یکی اینکه شیرزادو متهم کنه که زیر نویس می ذاره یکی هم اینکه اون وقت این کارها رو نداره .

    • پنجشنبه 25 اسفند 1390-0:0

      بعضی از این روابط عمومی ها چقدر کم ظرفیتند!کافیه یک انتقاد از اونا یا مجموعه شون بکنی.به قول شما توجیه گرا هستند.ماست مالی می کنند.این روابط عمومی هم که نوبرش رو آورده.مرتب داره این زیر از خودش تعریف و تمجید میکنه که من خوبم!!بسه دیگه!

      • پنجشنبه 25 اسفند 1390-0:0

        آقای شیرزاد از اینکه شما مدیر روابط عمومی فعال ورسانهای هستید شکی نیست نگران نگرش انفرادی یکی از سایت ها در وارد کردن هجمه به خود نباشیدبا قدرت به کار خود ادامه دهید ما خبرنگاران رسانه ها از شما دفاع خواهیم کرد.

        • چهارشنبه 24 اسفند 1390-0:0

          مسئول محترم سایت مازند نومه
          بیشک تو بین کارکنان تامین اجتماعی وپس از ان بین مخاطبان وتشکل ها ی سازمان بسیار محبوبیت کسب خواهی کرد نجفی ، کارشناسان زحمتکش و شیرزاد مهربونو کمک کن

          • خبرنگار داناپاسخ به این دیدگاه 0 0
            سه شنبه 23 اسفند 1390-0:0

            به این روابط عمومی تامین اجتماعی بگین الکی نیاد با اسم های مختلف از خودش این پایین کامنت نگذاره!تابلو شده!پسرجون چقدر از خودت تعریف میکنی.یکی یک چیزی گفته!خونسرد باش پسرم!عیب بزرگ تو اینه خیلی از خودت تعریف میکنی!

            • کارمند تامین اجتماعیپاسخ به این دیدگاه 0 0
              سه شنبه 23 اسفند 1390-0:0

              سردبیر محترم سایت می دونم مطلب منونمی زنی اما بهت بگم تو دنبال این بودی که بگی مدیرکل ازمن حساب می بره ازرم تحویلت نگرفت وحالا ...چرا هوچیگری می کنی

              • سه شنبه 23 اسفند 1390-0:0

                سنگ بد گوهر اگر کاسه زرین بشکست قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود
                شیرزاد جان اونا نمی دونن تو چقدر خوبی یه روز تاوان بدی هاشونو می دن

                • سه شنبه 23 اسفند 1390-0:0

                  جناب آقای نجفی اینک که سکان این اداره را در دست گرفتید به وضعیت کارگرانی که در نمایندگی های مجاز سایپا در امیر کلا بالاخص مکانیکهای مستقر در آنجا که در شرایط سخت 8 ساعت در روز مشغول به کارند دستمزدی کمتر از مقدار تعیین شده قانون کار در یافت میکنند و نیز پاداشی که میبایست دوبرابر حداقل دستمزد قانونی باشد به میزان دویست هزار تومان دریافت میکنند تقاضا میشود رسیدگی نمایید.ایا این کار بیگاری و استثمار نیست. این گله نزد شما بازگو میشود تا بلکه در استانه شب عید راهگشا بوده تا شرمنده زن و فرزند خود نشویم امید است رسیدگی شود.

                  • سه شنبه 23 اسفند 1390-0:0

                    ای شیرزاد قهرمان جوابت عالی بود ، درود بر شیرزاد که الحق شیر است ولی شیرزاد جان صادقی پسر خوبیه با او دعوا نکن

                    • سه شنبه 23 اسفند 1390-0:0

                      آقای شیرزاد کسب عنوان روابط عمومی برتر واخذ تندیس طلائی توسط جنابعالی جشنواره برترینهای روابط عمومی کشور که این اواخر با حضور وزیر فناوری ارطلاعات وارتباطات و اعضای هیات رئیسه مجلس در برج میلاد برگزارشد موجب افتخار ما روابط عمومی های استان مازندرانه سلامت باشید

                      • سه شنبه 23 اسفند 1390-0:0

                        با عرض تشکر از مدیریت محترم سایت مازند نومه که صریح و بی پرده به انعکاس مطالب می پردازید شیرزاد از متخصصین ومدرسین خبر وروابط عمومی است که بسیار محبوبیت رسانه ای دارد.

                        • سه شنبه 23 اسفند 1390-0:0

                          سلام ، آقای صادقی از اینکه به فکر حمایت از صندوق تامین اجتماعی وپرسنل زحمتکش آن هستی از ت متشکرم ولی شیرزاد از بزرگان وپیشکسوتان رسانه استان بوده وکمتر افرادی بر اساس مستندات ارشاد استان به صبغه سالم و سابقه خوب ایشان در استان یافت می شوند، احترام اون واجبه ، ضمن اینکه همه خبرگزاریها ورسانه ها باهاش رفیقند

                          • سه شنبه 23 اسفند 1390-0:0

                            متاسفانه روابط عمومی تامین اجتماعی مازندران خیلی ضعیف است وشخص محوری شده وتنهابرخی ازافرادرسانه که سابقه رفاقت باایشان دارنددرآنجاخبرنگارشناخته میشوند.اگر...

                            • دوشنبه 22 اسفند 1390-0:0

                              وظیفه دستگاهی مثل تامین اجتماعی که با پول کسورات مستمری بگبران و کارگران زحمت کش اداره میشود اولا باید دست بوسی همه مردم باشد نه پاسخ های سربالا
                              انگار که ارثیه پدری در سازمان وجود دارد و عده ای اینگونه بی محابا به هر انتقادی می تازند.
                              دوما آستانه تحمل شما اگر تا این حد پایین است بسیار بی جا می کنید مسوولیت قبول می کنید
                              سوما از محتوای انتقاد بنده بی خبرم ولی از نحوه پاسخ دهی شما به عنوان یک سهامدار صندوق بازنشستگی که از حقوق بنده و امثال بنده توسط جولاندهی عده ای رخ می دهد اینگونه بر میآید که سرمایه زندگی ما در صندوق بازنشستگی توسط افراد عاقل تر و پخته تر فهیم تر باید اداره شود
                              به امید آنروز

                              • دوشنبه 22 اسفند 1390-0:0

                                آقای صادقی نگران نباش ، شیرزاد برایت زنگ می زند و از دلت در میاره، یا با یک آگهی جبران می کند، حالا شما همه جا را ول کردی چسبیدی به حکومت شیرزاد.

                                • دوشنبه 22 اسفند 1390-0:0

                                  آفرین آقای شیرزاد که روی مدیر سایت را کم کردی ، البیته مدیر سایت هم یه کمی روی شما را کم کرد ولی تو بیشتر کم کردی ، دمت گرم .

                                  • دوشنبه 22 اسفند 1390-0:0

                                    آزرم مديري توانمند و با درايت است


                                    ©2013 APG.ir