تعداد بازدید: 3053

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 25 اسفند 1390-0:5

در آمد فروش مواد مخدر در ایران،یک سوم کل درآمد نفتی است

در همایش مبارزه با مواد مخدر مطرح شد:30 درصد مواد مخدر تولید شده در کشورهای همسایه در ایران مصرف می شود/اردوگاهی برای نگهداری معتادان کارتن خواب شکل خواهد گرفت/رئیس جمهور کنیا از بزرگترین سردمداران مواد مخدر در جهان است/مواد مخدر بیش از 300 میلیون نفر در دنیا را درگیر کرده است.


مازندنومه،محمد اسماعیل بخشی سورکی: مدیرکل امنیتی،انتظامی استان مازندران در همایش مبارزه با مواد مخدر شهرستان میاندرود که در سالن آمفی تئاتر دانشکده منابع طبیعی برگزار شد ، اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند آگاهی بخشی و کار فرهنگی است.

محمد علی پیش نمازی با بیان اینکه تمام سازمان ها باید در این خصوص کار موثری انجام دهند افزود: اعتیاد و معضل مواد مخدر به دور از دسیسه های استعمارگران و استکبار جهانی نیست چرا که آنها همواره مورد حمایت سازمان های مافیای جاسوسی و اطلاعاتی بوده اند.

 مدیرکل انتظامی مازندران با بیان اینکه 30 درصد مواد مخدر تولید شده در کشورهای همسایه در ایران مصرف می شود،گفت:برای مبارزه با این پدیده نیاز به همگرایی ، هم سویی و هم افزایی است تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

 وی با اشاره به اینکه برگزاری همایش ها می تواند نقش موثری در راستای شناسایی معزلات جامعه ایفا کند افزود:در دنیای امروز افزایش اطلاعات و آسانی دسترسی به آنها موجب به وجود آمدن مشکل امنیتی برای اجتماع شده است.

 پیش نمازی ادامه داد:امروز خط شکسته ها و ریز تفکر ها از حالت مدور به شکل موازی در آمده است که بی حجابی ها،مدهای جدید،آرایش زنانه ،نوع پوشش خود یکی از مصادیق همین تجمیع افکار ریز و جهانی شدن دنیا است.

*ردایی: اردوگاه نگهداری معتادان در استان شکل خواهد گرفت

به گزارش مازندنومه،مدیرکل بهزیستی استان مازندران در این همایش اظهار داشت: به همت بهزیستی اردوگاهی برای نگهداری معتادان کارتن خواب شکل خواهد گرفت که این امر در جهت کنترل و سازمان دهی معتادان است.

وی با بیان اینکه سه جریان مافیا، مواد مخدر در جهان را مدیریت می کند ، افزود:این گروه ها با به کارگیری بهترین استادان علوم سیاسی،علوم اجتماعی ،اقتصاد، روان شناسی و سایر رشته های مرتبط تمام مسایل را بررسی می کنند.

مدیر کل بهزیستی با اشاره به کشورهای امریکای لاتین و کشور کنیا عنوان کرد: پائولو اسکوار - رئیس جمهور کنیا -از بزرگترین سردمداران مواد مخدر در جهان بوده است.

 وی با بیان اینکه در آمد فروش مواد مخدر در ایران یک سوم کل درآمد نفتی کشور است افزود: تجارت مواد مخدر در دنیا بیش از 1600 میلیارد دلار است.

ردایی ادامه داد:در افغانستان هفت هزار تن مواد مخدر تولید می شود که در حال حاضر بیش از 13 هزار تن مواد مخدر در انبارهای این کشور دپو شده است.

وی گفت: مواد مخدرمعتاد را دچار آسیب های اخلاقی ، اقتصادی و انحرافات جدی خواهد کرد چرا که اعتیاد سرچشمه تمام بدی هاست.

 مدیرکل بهزیستی با بیان اینکه معتاد ایجاد رعب و وحشت در جامعه خواهد کرد افزود:بزرگترین تروریست های جهان نیز با سرمایه گذاری مستقیم مافیای مواد مخدر فعالیت خود را انجام می دهند.

 وی با اشاره به اینکه در 50 سال اخیر بیشترین آسیب از بابت مواد مخدر به جامعه رسیده است گفت:در اوایل انقلاب مبارزه جدی با این موضوع صورت پذیرفت اما در سالهای بعد با بروز جنگ تحمیلی،پرداختن به سازندگی و همچنین بعد از آن ایجاد فضای باز سیاسی کمتر به این امر پرداخته شد.

ردایی بحران سوم دنیا پس از بحران بزرگ دنیای فقر و افزایش جمعیت،نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته ای را مواد مخدر ارزیابی کرد و گفت: مواد مخدر بیش از 300 میلیون نفر در دنیا را درگیر کرده است.

 وی تقویت بنیاد خانواده ، فعال شدن مدارس، آگاهی بخشی و تقویت مهارن زندگی ، تقویت مراکز مشاوره و تقویت مراکز مذهبی را از جمله کارهای اصولی برای مبارزه به این آسیب اجتماعی عنوان کرد.

 مدیر کل بهزیستی حساسیت علما دین و روحانیون ، فعال کردن شوراها مساجد و حسینیه ها و همچنین فعال کردن مراکز مردم نهاد و ngo ها را یکی دیگر از راه های مقابله با این مشکل دانست.

 وی همچنین نقش رسانه و صدا و سیما را در آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی بسیار مهم خواند و افزود:باید از تمام توان کشور برای مقابله و ریشه کنی این موضوع بهره برد.

حاشيه ها

- رجبي -فرماندار مياندرود-در این همایش گفت: بيش از 94 درصد مردم مياندرود در انتخابات شركت كردند كه اين رقم در كشور بي سابقه است.

-در پايان مراسم شخصي از ميان جمعيت بلند شد و خود را دكتر و عضو هيئت علمي دانشكده منابع طبيعي معرفي كرد و گفت: بنده بسياري از كشورهاي دنيا را گشته و در آن زندگي كرده ام و بايد بگويم كه متاسفانه در كشور ما هنوز همايش ها بر مبناي داده ها است.

دكتر جعفر آل علي با بيان اينكه بايد در امر آموزش اقدامات عملي صورت پذيرد افزود: ما بايد روي بازپروري و ريكاوري بعد از آن برنامه ريزي مدوني داشته باشيم.

 وي گفت:متاسفانه بسياري از معتادان بعد از درمان دوباره سراغ مواد مي روند چرا كه جامعه برنامه اي براي آينده آنها ندارد.

 اين استاد دانشگاه تصريح كرد: بنده خود بارها به آقاي طاهايي و مديران كشور گفته ام كه حاضرم در امر سازماندهي و احداث محلي براي بازپروري معتادان مشاركت داشته باشم و از سرمايه دارن هم براي اين امر خير دعوت خواهم كرد.

 آل علي افزود: بايد تاثيرگذاري به صورت فيس تو فيس صورت پذيرد اما تاكنون با وجود پيگيري ها هنوز اقدام موثري صورت نپذيرفته است.


  • پنجشنبه 25 اسفند 1390-0:0

    به آقای مدیرکل بفرمایید آمار و ارقام مردم بهتر از مسئولین خبر دارند بگو چیکار کردی همه ساله خبر خوش! افزایش اعتیاد را به دادند کار خوبی نیست تکیه به مدیریت زدن دردی را دوا نمی کند رایزنی کنید اگر خلاء قانونی هم هست توسط نمایندگان وضع شود . حرف کمتر بزنیم بیشتر عمل کنیم.


    ©2013 APG.ir