تعداد بازدید: 3171

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 28 اسفند 1390-13:41

بوی عیدی،بوی تجمع

کارگران نساجی مازندران در روزهای پایانی سال 90 نیز از تجمع خود دست برنداشتند/حدود صد نفر از کارگران به خاطر مطالبات دریافت نشده خود،یک شنبه جلوی استانداری تجمع کردند/زن زجرکشیده کفش های پاره اش را نشان داد و گفت:شب عیدی شرمنده بچه های مان شده ایم.(ویرایش دوم)


مازندنومه:در حالی که بسیاری از مردم مشغول خرید عید و در جنب و جوش و تدارک پذیرایی از نوروز هستند،حدود صد نفر از کارگران نساجی مازندران برای چندمین بار در ماه های اخیر جلوی در اصلی استانداری مازندران تجمع کردند و حقوق  و مطالبات معوقه خود را خواستار شدند.

به گزارش مازندنومه،این کارگران که از صبح زود،زیر بارش باران و برف تجمع کرده اند،پارچه نوشته ای را با خود آورده اند که روی آن نوشته شده:"ما کارگران نساجی مازندران،ضمن حمایت از قانون کار جمهوری اسلامی ایران که یادگار حضرت امام خمینی(ره) می باشد،خواستار حقوق 18 ماهه خود هستیم."

بر اساس این گزارش،در روز شنبه نیز این کارگران به تجمع دست زده بودند و امروز یک شنبه بار دیگر اجتماع کردند و استیفای حقوق خود را خواستار شدند.

کارگران معترض شعار می دادند:یاعلی،الله اکبر،حقوق هر کارگر حق مسلم ماست،حقوق هر کارگر ادامه حیات است،فریاد یا محمدا-نمی رسند به داد ما،استاندار برس به فریاد ما،استاندار با غیرت،حمایت،حمایت.

همسر یکی از کارگران نساجی که در تجمع شرکت کرده بود،با بیان این که سال 88 به ما 4ماه حقوق  و عیدی ندادند و سال 89 هم یک ماه حقوق  و عیدی ندادند،افزود: در سال 90  هیچ پولی پرداخت نکردند.

وی ادامه داد:آقایان امسال 960 هزار تومان به ما دادند و گفتند حقوق و عیدی شماست،اما الان می گویند آن پول تسهیلات بوده و باید قسط آن را بپردازید!

این زن زجرکشیده کفش های پاره اش را به خبرنگار ما نشان داد و گفت:شب عیدی شرمنده بچه های مان شده ایم و از بس وعده های مسئولان را تحویل فرزندان مان داده ایم،نزد آنان دروغگو شده ایم.

یکی از عابران هم به مازندنومه گفت:پسرم در کارخانه خوش نوش کار می کند و الان 5 ماه است که حقوق نگرفته و اقساطش عقب افتاده است.

بر اساس این گزارش،حدود ساعت 12:30 نیمروز ابتدا 10 نفر از نمایندگان کارگران به داخل استانداری رفتند و چند دقیقه بعد استاندار دستور داد همه تجمع کننده ها به همراه خبرنگاران به درون محوطه بروند.

به گزارش خبرنگار ما معترضان دقایق زیادی در نمازخانه استانداری منتظر استاندار ماندند،از قرار طاهایی با تلفن مشغول پیگیری امور و رایزنی با بعضی مدیران کل بود.

عصر یک شنبه یک منبع مطلع در استانداری به ما گفت:پیگیری هایی از سوی استانداری صورت گرفت،اما به نظر نمی رسد در کوتاه مدت اتفاق خاصی برای کارگران نگون بخت بیفتد.


  • يکشنبه 28 اسفند 1390-0:0

    وقتی همین کارگران زحمات اکبری را نایده گرفتند و 4 سال تمام سنگ اندازی کردند و در آخر هم با شدت وی را تخریب کردند و بهش رای ندادند حالا باید تاوان کارشان را بپردازند
    حالا آقایان بروند از علیپور و ادیانی و حسینی و معلمی حقوقشان را بگیرند

    لطفا سانسور نکن برادر..اینها حقیقت است اما تلخ

    • يکشنبه 28 اسفند 1390-0:0

      واقعا یک انسان واقعی وجود ندارد تا به مشکلات این کارگران خسته برسد ؟
      واقعا متاسفیم با داشتن چنین استاندار استان و چنین ریئس جمهور کشور . . .
      زیرا در لحظات سختی باید خود را نشان دهند اما حیف که درد مردم ، درد خودشان نیست . . .
      حیف . . . . . . .

      • قائم شهريپاسخ به این دیدگاه 1 0
        يکشنبه 28 اسفند 1390-0:0

        آقايان نمايندگان كه اين همه ادعامي كرديدچي شد؟تابحال چه كار مفيدي براي بيكاري قائم شهرانجام داده ايد؟براي همين بود كه راي نياورديد.


        ©2013 APG.ir