تعداد بازدید: 2998

توصیه به دیگران 4

دوشنبه 29 اسفند 1390-16:31

نوروزنامه(5)

خبرهایی از ستاد تسهیلات سفر استان(دوشنبه 29 اسفندماه 90)؛از ساعت شش صبح روز یک شنبه تا 12 نیمه شب بیش از 700 هزار نفر وارد مازندران شدند/بیشترین ورودی از جاده های هراز و سوادکوه بوده است/نوروزخوانی و جشن استقبال از بهار در شهرهای مختلف استان برگزار می شود/در ایام سفر ،مخاطب رادیو بیشتر است.


مازندنومه؛ستاد تسهیلات سفر استان مازندران،کلثوم فلاحی

*کلانتری: 700هزار مسافر وارد شده اند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از ساعت شش صبح روز یک شنبه تا 12 نیمه شب بیش از 700 هزار نفر وارد مازندران شدند.

محمدنقی کلانتری با اشاره به اینکه این تعداد از پنج محور مواصلاتی وارد مازندران شده اند، گفت:بیشترین ورودی ما از جاده های هراز و سوادکوه بوده است.

کلانتری تصریح کرد: با توجه به نداشتن مشکل در جاده ها و مساعد شدن دمای هوا پیش بینی می کنیم طی امروز و روزهای آینده تعداد بیشتری از مسافران وارد مازندران شوند.

وی با اشاره به اینکه همه محورهای مواصلاتی باز بوده و تردد آزاد است ، ادامه داد: ورود مسافران به استان به مراتب بیشتر خواهد بود.

*حسنی:آیین نوروزخوانی در شهرهای مختلف برگزار می شود

برنامه جشن های نوروزی از سوی معاون فرهنگی اجتماعی و تبلیغاتی ستاد دائمی سفر مازندران اعلام شد.

مهران حسنی اظهار داشت: جشن های نوروزی مشترک با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، شهرداری های سطح استان و میراث فرهنگی در ایام نوروز برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه نوروزخوانی روز دوم فروردین در پارک قائم ساری در حاشیه رودخانه تجن برگزار می شود، به خبرنگار ما گفت: در رامسر هم صبح روز اول فروردین برنامه نوروزخوانی را در سطح شهر داریم.

حسنی با بیان اینکه مردم شهرستان نور در هنگام سال تحویل در هتل نارنجستان نور جنگ شادی دارند، تصریح کرد:مردم آمل هم مراسم نوروز خوانی را در پارک جنگلی میزاکوچک خان برگزار می کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی و تبلیغاتی ستاد دائمی سفر مازندران ادامه داد:در شهر بابل همه روزه برنامه نوروز خوانی را در سطح شهر داریم.

وی با اشاره به اینکه در گلوگاه روز نخست فرورین جشن نوروخوانی برگزار می شود،اضافه کرد:در سرخرود روز چهارم فروردین مراسم نوروزخوانی و رنگ آمیزی تخم مرغ انجام می شود و محمودآباد هم روز اول وچهارم فروردین جشن نوروزخوانی دارد.

حسنی با بیان اینکه چهارم فروردین در فریدونکنار مراسم جشن های نوروزی برگزار می شود،گفت:مردم سوادکوه هم امروز و فردا شاهد برگزاری جشن های نوروزی خواهند بود.

*حمیدی:ارتباط خوبی با گردشگری داریم

مسئول کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران با بیان اینکه در ایام سفر ،مخاطب رادیو بیشتر است ،گفت:ظرفیت مازندران ، طبیعت گردی است و مردم در کنار جنگل،دریا ،ساحل ،کوه و هر نقطه دیگری از مازندران در کنار خودروی خود، رادیو را هم دارند.

بهرام حمیدی با اشاره به اینکه رادیو رسانه فراگیرتری است ، اظهار داشت:سعی می کنیم در ایام سفر ،پیام های لازم و ضروری را بیشتر از طریق رادیو اطلاع رسانی کنیم.

وی در گفت و گو با ما اظهار داشت:پس از برگزاری انتخابات، پیگیری برنامه های نوروزی تلویزیون را آغاز کردیم.

حمیدی با اشاره به اینکه در سیمای مازندران صبح ها برنامه عیدانه پخش می شود، ادامه داد: این برنامه به مسئولان عضو ستاد تسهیلات سفر اختصاص دارد که با حضور در این برنامه در ارتباط با برنامه های سفر به مردم پاسخگو هستند.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران تصریح کرد: بخشی از زیرنویس را هم به ستاد تسهیلات سفر اختصاص داده ایم تا موارد لازم ، اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه شبانگاهی با نگاه تفریحی و دیدنی های مازندران در دستور کار قرار گرفته است،بیان داشت: رادیو هم در صبح ها برنامه ای را به مسئولان ستاد تسهیلات سفر اختصاص داده است.

حمیدی متذکر شد: بخش خبر صدا و سیمای مرکز مازندران هم موظف به تولید خبر و گزارش های ویژه در خصوص ستاد تسهیلات سفر است.

وی با بیان اینکه ارتباط خوبی با گردشگری داریم ،اضافه کرد: با مشارکت این اداره کل روزانه 15 دقیقه برنامه خاص گردشگری داریم.

حمیدی با اشاره به اینکه نگاه ما این است که در برنامه های تلویزیون، برنامه های جدیدتری برای مسافران داشته باشیم ،یادآور شد:سال گذشته با هماهنگی ای که با مراکز استان ها داشتیم ، مدیرکل گردشگری مازندران برای معرفی مازندران در برنامه های تلویزیونی برخی استان ها حضور یافت.

وی با بیان اینکه متاسفانه امسال این امر محقق نشد،گفت: در نظر داریم در خردادماه این برنامه را اجرا کنیم تا مسافران با مازندران آشنا شده و بدانند وقتی به مازندران سفر می کنند از چه نقاطی باید دیدن کنند.

حمیدی با اشاره به اینکه مسافر با طرح سالم سازی دریا آشنایی ندارد،بیان داشت: با معرفی این مراکز ،مخاطب را در سپری کردن ساعات بهتری در مازندران یاری می کنیم.

وی در رابطه با نظرسنجی در خصوص برنامه های صدا و سیما ی مازندران ، تصریح کرد:نظرسنجی ها به صورت فصلی است و رضایت مخاطبان در فصل بهار بیشتر از پاییز و زمستان بوده و در تابستان مخاطب بیشتر است.

حمیدی با اشاره به اینکه در نظرسنجی برنامه های بهار سال 90 مخاطبان 63 درصدی داشتیم ،یادآور شد:رضایت مندی در این فصل از 75تا 80 درصد است و برنامه های بومی و محلی در صدر خواسته ها و رضایتمندی مردم قرار دارد.

*حسینی:حادثه همواره در کمین است

مسئول بازرسی هیات نجات غریق و غواصی مازندران از فعالیت هشت تیم غریق نجات در ایام نوروز خبر داد.

سید احمد حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تیم های غواصی در مناطق شرق ، مرکزی و غرب استان آماده ارایه خدمات به مسافران هستند.

وی با اشاره به 338 کیلومتر نوار ساحلی در مازندران و وجود رودخانه های بزرگ در استان تصریح کرد: پنج تیم نجات غریق در تقسیم بندی های شهرهای مختلف ساحلی آماده خدمات رسانی به گردشگران هستند.

حسینی با بیان اینکه تیم های نجات غریق در شهرهای عباس آباد ، تنکابن و رامسر ، محمودآباد و نور، نکا ، بابلسر ،میاندرود ، ساری ، گلوگاه و بهشهر ،جویبار ، فریدونکنار و ، نوشهر و چالوس حضور خواهند یافت،بیان داشت: امیدواریم مسافران و گردشگران با رعایت نکات ایمنی در سواحل و رودخانه ها از بروز حادثه جلوگیری کرده و نوروز خوشی را سپری کنند.

مسئول بازرسی هیات نجات غریق و غواصی مازندران با اشاره به اینکه حادثه همواره در کمین است و باید موارد ایمنی را رعایت کنیم ،ادامه داد: شنا در استخر با شنای رودخانه و دریا متفاوت است و شنای دریا و رودخانه نیازمند دانستن نکات فنی و ایمنی بیشتری است.



    ©2013 APG.ir