تعداد بازدید: 3666

توصیه به دیگران 7

پنجشنبه 17 فروردين 1391-1:4

دیگر برای تبریک دیر شده است

در حاشیه تایید انتخابات ساری و میاندرود؛حال که نتیجه انتخابات ساری و میاندرود تایید نهایی شده است،کاندیدای ناکام این حوزه به جای تبریک دیرهنگام باید از مردم و افکار عمومی و نیز برخی مسئولان انتخابات استان که به آن ها نسبت های ناروا داد،عذرخواهی می کرد.اکنون گاه تبریک نیست،زمان شرمساری و اعتذار است.


مازندنومه،سردبیر:بالاخره ابلاغیه ی شورای نگهبان مبنی بر تایید انتخابات ساری و میاندرود انتشار یافت و نتیجه انتخابات مجلس نهم در این حوزه انتخابیه تایید شد و بدین ترتیب محمد دامادی و سید رمضان شجاعی نماینده های مردم ساری و میاندرود در مجلس آینده خواهند بود.

هر چند ما پیش تر نیز بر اساس شنیده های خود از صحت انتخابات این حوزه خبر داده بودیم(مراجعه کنید به مازندنومه،خبر "مانکن خندان دم دکان"،پاراگراف دوم)،ترجیح دادیم یادداشت حاضر را در این زمان که نتیجه قطعی رسما" اعلام شده است،انتشار دهیم.

البته محسن زارعی-کاندیدای معترض این حوزه-هم در پیامی دیرهنگام و بعد از گذشت 34 روز از روز انتخابات،حماسه مردم ساری و میاندرود را تبریک گفته است!

بر اساس شنیده های مازندنومه،شورای نگهبان هیچ جلسه ای را با هیئت اجرایی و نظارت شهرستان و استان در ساری تشکیل نداده بود و فقط در حوزه تنکابن و رامسر جلسه تشکیل دادند و آرای چند صندوق را در این منطقه بازشماری کردند،اما اطرافیان نفر سوم انتخابات مرکز استان،از سویی با مظلوم نمایی و از سوی دیگر با حملات رسانه ای به ستاد انتخابات استان و شخص هادی ابراهیمی،چنان وانمود کردند که انتخابات این حوزه خدشه دار بوده و شورای نگهبان برای بررسی مستندات نداشته آنان به ساری آمده است.

شورای نگهبان که در سال های گذشته ثابت کرده اهل معامله بر سر حقوق مردم نیست و پاکدست و تیزبین است،به خاطر خستگی کار سنگین و فرارسیدن ایام عید،اعلام نتایج انتخابات را در حدود 20 حوزه به پس از تعطیلات موکول کرد،اما اطرافیان این نامزد انتخاباتی چنین شایعه کردند که به خاطر اسناد و مدارک آن ها،در روند تایید انتخابات این حوزه توقفی ایجاد شده است،در حالی که همان طور که گفتیم نمایندگان شورای نگهبان در استان مازندران فقط به رامسر و تنکابن رفتند و به مرکز استان نیامدند.

ستاد محسن زارعی(که خود سابقه برگزاری چند انتخابات را در کسوت فرمانداری ساری در رزومه دارد)تحت تاثیر القائات رسانه ای برادرش ، از همان فردای اعلام نتایج در مرکز استان،با پیامک و کار رسانه ای ،ضمن تخریب رییس ستاد انتخابات استان و حتی هیئت نظارت ساری،انتخابات این حوزه را زیر سئوال بردند و به جای این که از مجاری قانونی و در کمال آرامش شکایت خود را پیگیری کنند،بسان قضیه انتخابات سال 88 با جنجال رسانه ای به فضاسازی کاذب اقدام کردند.

در حالی شورای نگهبان با فراست و دقت و درایت نتایج انتخابات مرکز استان را تایید کرده است،که همان زمان بسیاری از رسانه های معاند و ضد انقلاب از جنجال رسانه ای آقایان و شبهه افکنی در انتخابات ساری بهره برداری سوء و برای خود خوراک خبری تهیه کردند.

سئوال این جاست با وجود آن که از ابتدا صحت و سلامت انتخابات ساری و میاندرود از سوی هیئت اجرایی و نظارت شهرستان کاملا" محرز بود و آقایان هم مدرک و سند دندان گیری نداشتند(چه اگر داشتند تا حالا آن را در خروجی سایت خود گذاشته بودند-بسان چند ورق پاره دیگر که زمان انتخابات روی سایت گذاشتند-)روز قیامت چگونه می خواهند حداقل از سید رمضان شجاعی و هادی ابراهیمی که بیشترین تهمت ها و تخریب ها را علیه این دو انجام دادند،حلالیت بطلبند؟!

در واقع زیر سئوال بردن اصل انتخابات و حماسه آفرینی های مردم-که با ارسال پیامک های انبوه و سم پاشی های سایتی صورت گرفت-نیز خام و ناپخته خواندن و...رییس ستاد انتخابات استان به رغم حضور حماسی مردم و برگزاری انتخاباتی باشکوه،چیزی جز عقده گشایی و نداشتن ظرفیت باخت نبود.

حال که نتیجه انتخابات ساری و میاندرود تایید نهایی شده است،کاندیدای ناکام این حوزه به جای تبریک دیرهنگام باید از مردم و افکار عمومی و نیز برخی مسئولان انتخابات استان که به آن ها نسبت های ناروا داد،عذرخواهی می کرد.اکنون گاه تبریک نیست،زمان شرمساری و اعتذار است.

تجربه بهترین آموزگار است؛انتخاباتی دیگر به پایان رسید و حال نفر سوم انتخابات ساری تجربه ای دیگر را به تجارب پیشین خود افزوده است،این که هیچ گاه تعهد،خردمندی و هوشیاری اش را فدای القائات و پیشنهادهای خام فامیلی و خویشاوندی نکند؛تذکری که دلسوزان و حداقل خود ما و خوانندگان مان بارها گوشزد کرده بودند،اما نشنیده گرفته شد.

خیلی زود دیر شده است؛اینک بسیاری از دوستداران سرشناس این نامزد در واکنش به غائله برادر تندروی او بعد از انتخابات-پنهان و آشکار-به انتقاد از محسن زارعی پرداخته اند و از رایی که به او داده اند پشیمانند و این سرخوردگی یاران، بدتر از رای نیاوردن و به مجلس نرفتن است.

در پایان چند فراز از فرمایش های مقام معظم رهبری را که در هفته های اخیر حداقل دوبار(در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان و نیز دیدار نوروزی شان) از حماسه آفرینی مردم در انتخابات قدرانی کرده اند،ذکر می کنیم،باشد از این کلام ها و نیز تجربه نامطلوب در سیاه جلوه دادن انتخابات،درس گرفته شود:

-"کسانی که رای نمی آورند کاملا" مراقبت کنند کلاهی که بر سر رای نیاوردگان سال 88 رفت،بر سر آن ها نرود و فریب نخورند."

-"با پایان گرفتن انتخابات باید هیجان و التهاب،جای خود را به متانت و رفاقت و همکاری بدهد.همه،چه طرفداران نامزد منتخب و چه طرفداران دیگر نامزدهای محترم باید از خود ظرفیت و حلم و دانایی بروز دهند.وحدت ملی و رفق و مدارا،تضمین کننده امنیت کشور و خنثی کننده هر توطئه است."

-"هم شورای نگهبان مورد اعتماد است و هم وزارت کشور.این ها واقعا" خوب کار می کنند.اگر یکی رای می آورد و دیگری رای نمی آورد این طور نباشد که در بعضی حوزه های انتخابیه،فتنه گرها مردم را تحریک کنند.شما باید به مسئولین خود اعتماد داشته باشید.فتنه گرها همان دسته های استکباری اند."

فاعتبروا یا اولی الابصار:پس عبرت گیرید ای بینایان.


  • شنبه 26 فروردين 1391-0:0

    آقای زارعی شما که از یک دامادی 30 ساله شکت خوردید همان بهتر که خانه بنشنید وآب در هاون بکوبید.
    از مازند نومه هم به خاطر تنویر افکار عمومی تشکر می کنیم

    • دوشنبه 21 فروردين 1391-0:0

      شمافکرمیکنیدازجلسات وبررسیهااطلاع داریدمتاسفم درعدم اطلاع از واقیعت انجام گرفته قلم میزنید

      • دوشنبه 21 فروردين 1391-0:0

        باید از نمایندگان دوره های قبل ساری پرسید که بودجه 150 میلیارد تومانی که به غرب استان(رامسر ) اختصاص داده شده و 15 میلیارد تومان برای مرکز استان و حومه اختصاص دادشده علت آن چیست ؟پشت پرده این کار چه کسانی هستند واقعیت ها را بنویسید .

        • شنبه 19 فروردين 1391-0:0

          ...آقای زارعی علی(ع) 25 سال خانه نشین بود چون مردم نخواستند ولی در ساری و میاندرود مردم شما را نماینده منطقه و رجل پاک دست می دانند ... من الله التوفیق برای آقای محسن زارعی

          • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
            شنبه 19 فروردين 1391-0:0

            شعور بالای مردم ساری همه چیز را اثبات کرد که تبلور شعور مرکزاستان مهندس دامادی و دکتر شجاعی هستند ارزوی موفقیت برای این عزیزان

            • شنبه 19 فروردين 1391-0:0

              من به زارعی رای دادم و خیلی خوشحالم هم از اینکه به ایشان رای دادم و آرزوی سلامتی برای این مرد خدوم و خانواده محترمشان دارم,ایشان از راه قانونی وارد شدند و شکایتشان را تسلیم مراجع قانونی کردند,علت جبهه گیری شما برای ما ساروی ها و میاندرودی ها مورد سوال است!

              • شنبه 19 فروردين 1391-0:0

                مازندنومه خیلی وقته مطالب چالش برانگیز نداری بزن مطلبو تا چند تا کامنت جالب بخونیم محوری مرکزی کلانشهر.... دیگه از انتخابات بگذریم

                • شنبه 19 فروردين 1391-0:0

                  محسن زارعی هم انتخابات را باخت هم بعد از انتخابات را.
                  محسن زارعی برای پیروزی در انتخابات به خرید رای نیز پرداخت که برای همین امر سه نفر از اقوامش دستگیر و تا پایان انتخابات در بازداشت بودند .
                  محسن زارعی دل به قلم بی ادبانه برادرش سپرد که اگر آبرویی و اعتباری بوده را نیز برای همیشه از دست داد

                  • شنبه 19 فروردين 1391-0:0

                    اعتراض وسوال حق است . تمكين به قانون ادب اجتماعي و......
                    مطلب خوبي نبود

                    • جمعه 18 فروردين 1391-0:0

                      من به زارعی و یوسف نژاد رای دادم.میاندرودی هستم.اما الان پشیمانم از رایی که به زارعی دادم.اشتباه کردم.نمی دانستم این آقا تحت تاثیر اطرافیان و به قول شما قوم و خویش خودش هست.ای کاش یوسف نژاد می رفت و یکی از نماینده های فعلی

                      • جمعه 18 فروردين 1391-0:0

                        آقای محسن زارعی تا این برادر تندرو و حرف گوش نکن را دارد صد بار دیگر بیاید رای نمی آورد.او باید بین خود و براد تندرور و کارخراب کنش فاصله ایجاد کند.او تمام مشکلاتش از همین شخص است

                        • جمعه 18 فروردين 1391-0:0

                          هر چند تبریک به هادی ابراهیمی و گروه مجریان انتخابات استان که رای مرکز استان درست گرفته شد؛ ولی باید طوری فرماندار و انتصابات چیده می شد که انتخابات هیچ حوزه ای ابطال نمی شد.

                          • جمعه 18 فروردين 1391-0:0

                            زارعی هم یادش رفت از افرادی مانند بهمن آقای قدیمی قائم شهر عبرت بگیره که مردم می فهمند به چه کسانی رای بدن و چه کسانی به نام خدمت فرماندار می شن ولی قصدشان گرفتن رای از مردمه. سلیم بهرامی یه چیز دیگه بود که آقایو باید برن یاد بگیرن.

                            • جمعه 18 فروردين 1391-0:0

                              زارعی حقش نبود که به مجلس بره این تعداد رای هم مردم به ارزشهای انقلاب دادند که ایشان دم از ان می زد اما الان مردم متوجه ان روی سکه ایشان و اطرافیانشون شدند. غرور-تکبر تخریب سریع و بدون مدرک از کارهای سابق و روزانه ایشان است.
                              جناب شجاعی و دامادی که منتخبین به حق مردم هستند را تبریک و ارزوی موفقیت بیشتر.

                              • جمعه 18 فروردين 1391-0:0

                                سلام یه سوال کی تقلب نکرد بگه جایزه داره جز دونفر اخر درساری که معلم بودند وبا تلفن همراه خود پیامک میدادند با دلیل ومدرک عرض میکنم همه انگشتی بر عسل زدند اقای زارعی با پول فرمانداری به دهیاران /پایگاهها شام وناهار نداد/؟!!!!!!!!!!

                                • پنجشنبه 17 فروردين 1391-0:0

                                  هركدومشون بيان 4سال ديكه همين مشكلات الانمونو داريم.متاسفانه فقط شهر ما اينجوريه!نه خيابون درست درمون،نه مكان تفريحي ،نه صنايع سنكين،نه بارك فنآوري قوي،و بسياري از نداشته هاي ديكه

                                  • پنجشنبه 17 فروردين 1391-0:0

                                    زارعی ها یک عذرخواهی به مردم و کسانی که انها را تخریب کردندبدهکارند.حتی از شما باید عذر بخواهند که هر چه به دهن شان امد گفتند.از اینکه سایتی روشنگر و توانا در استان داریم خوشحالم.پایدار بمانید.

                                    • زارع نژادپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                      پنجشنبه 17 فروردين 1391-0:0

                                      واقعا که فاعتبروا یا اولی الابصار.آقای شجاعی تبریک می گوییم.لطفا این دوره در عزل و نصبها دقت نمایید

                                      • میهن دوستپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                        پنجشنبه 17 فروردين 1391-0:0

                                        دمتون گرم با این مقاله تیر خلاص را شلیک کردید.آقایان به جای تجربه اندوختن برای چهارسال آینده خیلی سریع به آخر خط رسیدند.زارعی دیگر سوخت و بدرد 4 سال دیگر هم نمی خورد.حیف شد.گزینه قابل تاملی بود

                                        • پرویز مرادی کیاپیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                          پنجشنبه 17 فروردين 1391-0:0

                                          آقای دکتر شجاعی تبریک عرض می نمایم به امید حضور در عر صه های دیگر
                                          آقای زارعی باید بیشتر تلاش می کردی

                                          • مـــعجزه خامــوشپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                            پنجشنبه 17 فروردين 1391-0:0

                                            "ما شيفتگان خدمتيم نه تشنگان قدرت"
                                            (شهيد دكتر بهشتي)

                                            • پنجشنبه 17 فروردين 1391-0:0

                                              آقا تو رو خدا بی سواد ، مفت خور و کارگر سایبری نیستی

                                              • پنجشنبه 17 فروردين 1391-0:0

                                                مازند نومه يه دونه هستي !!!
                                                تبريك به مردم ساري و مهندس دامادي و دكتر شجاعي .


                                                تا كــــــــــــــور شود هر آنكه نتوان ديد .

                                                • همکار مطبوعاتیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                  پنجشنبه 17 فروردين 1391-0:0

                                                  آقای سردبیر محترم
                                                  از اطلاع رسانی به هنگام شما سپاسگزاریم
                                                  بهتر نیست دیگه چوب تو لونه ی زنبور نکنی؟!
                                                  جماعت اصولگرا نما فقط دنبال بهانه برای خودنمایی هستند. وچه چیز بهتر از این سوژه های شما.
                                                  لازم به توضیح است:اصولگرای واقعی به اصول و اعتقادات پایبند و بر اساس واقعیت والبته مصلحت ! عمل می کند.


                                                  ©2013 APG.ir