تعداد بازدید: 2900

توصیه به دیگران 1

شنبه 19 فروردين 1391-22:7

آشتی صنعت و سینما

دبیر دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی گفت:تلاش داریم هنرمندان را با فضای صنعت آشنا کنیم و از مستندسازان دعوت کرده‌ایم در جریان برگزاری جشنواره، از فضای کارخانه‌ها بازدید کنند/سال‌هاست که پیوند بین هنر و صنعت وجود نداشته است.


مازندنومه:مهدی قربانپور در نشستی با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن مازندران در خصوص جشنواره فیلم‌های صنعتی اظهار داشت: جشنواره فیلم‌های صنعتی همزمان با تهران در چند نقطه از کشور هم برگزار می‌شود.

دبیر دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی با اشاره به ظرفیت بالای مازندران در حوزه صنعت و بازرگانی، ادامه داد:با برنامه‌ریزی علمی و اساسی، می‌توان فعالیت‌های جدی‌تری در این زمینه انجام داد.

 قربانپور با بیان اینکه سال‌هاست که پیوند بین هنر و صنعت وجود نداشته، تصریح کرد:‌با برگزاری جشنواره فیلم‌های صنعتی، می‌خواهیم مدیران صنعتی را با حوزه سینما آشنا کنیم تا فعالیت‌های صنعتی در یک اثر تصویری، دیده شود.

وی با اشاره به اینکه در مازندران محصول تولید می‌شود اما امکان دیده شدن وجود ندارد، بیان داشت: مازندران باید محصول فرهنگی برای ارائه داشته باشد.

 قربانپور با بیان اینکه مدیران روابط عمومی در حوزه صنایع، مرتبط با فیلم صنعتی نیستند، گفت: تاکنون نتوانستیم از این روابط عمومی‌ها، فیلم صنعتی برای نمایش در جشنواره در اختیار بگیریم.

دبیر دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی با بیان اینکه در وهله نخست ممکن است فیلم صنعتی، آن جذابیت را برای مخاطب نداشته باشد، افزود: تلاش داریم هنرمندان را با فضای صنعت آشنا کنیم و از مستندسازان دعوت کرده‌ایم در جریان برگزاری جشنواره، از فضای کارخانه‌ها بازدید کنند.

قربانپور تصریح کرد:‌توقع داریم اتاق بازرگانی در این جشنواره حضور یافته و بخش‌های مختلف را به ما معرفی کند.

وی ادامه داد:‌رئیس اتاق بازرگانی ایران، سال گذشته از جشنواره فیلم صنعتی حمایت ویژه داشت و امیدواریم این همکاری در اتاق بازرگانی مازندران هم وجود داشته باشد.

 قربانپور با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید ملی اظهار داشت:‌جشنواره فیلم صنعتی، نخستین اقدام فرهنگی در راستای توجه به شعار حمایت از تولید ملی است.

*عشریه:از سال‌های بسیار دور به سینما نرفتم

به گزارش مازندنومه،غلامرضا عشریه در این نشست اظهار داشت: در روند فیلم‌سازی کشور شاهد بودیم که صنعتگران را در فیلم‌ها به صورت قاچاقچی و آدم‌کش معرفی کردند.

 وی با اشاره به اینکه به دلیل همین نگاه حاکم بر صنعت فیلم‌سازی کشور، از سال‌های بسیار دور به سینما نرفتم، تصریح کرد: نقش کارخانه‌دار سازنده است و در جامعه شغل ایجاد می کند .

عشریه ادامه داد: از فضای سینما گلایه‌مند بودیم به دلیل اینکه نقش صنعتگران را منفی نشان می‌داد و این جشنواره می‌تواند شروع خوبی برای این باشد که سینماگران متوجه نقش سازنده صنعتگران در جامعه باشند.

وی با بیان اینکه در شرایط بد اقتصادی و تحریم، صنعتگران خط تولید را افزایش دادند، بیان داشت: این انسان‌های شریف باید در سینما دیده شوند که چه دغدغه‌هایی برای ایجاد اشتغال دارند تا جوانان رو به انحراف نیاورند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، خاطرنشان کرد:در فیلم‌های ساخته شده هرجا ولنگاری و پرخرجی است به صنعت وصل می کنند.

 وی با اشاره به اینکه از هر کار سازنده‌ای که در استان شکل بگیرد بر اساس وظیفه حمایت می‌کنیم، بیان داشت: از جزیره‌ای و جلگه‌ای فکر کردن باید بپرهیزیم، نگاه‌های خوبی در استان حاکم نیست در صورتی که همه فرزندان مازندران بوده و به این استان بدهکار هستیم.

عشریه با اشاره به اینکه سال گذشته دستگاه‌های استان همکاری لازم را نداشتند، گفت:شعار ما تولید صادرات محور است و امیدواریم امسال با همکاری دستگاه‌ها به این مهم دست یابیم.

این مسئول با بیان اینکه تحریم‌ها ما را آبدیده کرده‌اند،متذکر شد:‌ مشکلاتی وجود دارد اما با همکاری می‌توانیم تحریم را دور بزنیم.

وی بیان داشت:‌نجیب‌ترین مردم دنیا در ایران هستند و بارها این موضوع را ثابت کرده‌اند.

 عشریه با اشاره به اینکه در حوزه جشنواره، معرفی به واحد‌های تولیدی را آغاز می‌کنیم، افزود: واحدها را ترغیب می‌کنیم تا بخش هزینه‌های مالی جشنواره تامین شود.

گفتنی است دومین جشنواره فیلم صنعتی 23تا 26 اردیبهشت همزمان با تهران در شهرهای ساری، چالوس و آمل در مازندران برگزار می‌شود.



    ©2013 APG.ir