تعداد بازدید: 2656

توصیه به دیگران 2

جمعه 25 فروردين 1391-12:9

آقا خیلی فني صحبت كردي!

چند نکته در حاشیه نشست مطبوعاتی استاندار؛همکاران رسانه ای بايد بدانند كه يك نماينده مجلس هم براي نطق ، زمان معين 7 تا 10دقيقه اي در اختيار دارد،اما برخی دوستان در نشست با استاندار به جاي پرسيدن سئوال،نطق كردند!برخی همكاران هم خطاب به دوستاني كه پرگویی کرده بودند،گفتند:" آقا بسيار فني و ظريف صحبت كردي!"


مازندنومه،محمداسماعيل بخشي سوركي:نشست مطبوعاتي استاندار مازندران با اهالي رسانه در حالي برگزار شد كه وي اين نشست را زمينه ساز همكاري ، توسعه و تعامل براي پيشرفت استان دانست.

 خارج از هرگونه برداشت نامناسب از اين يادداشت ، تنها به نيت اصلاح ، اين متن را نوشته ام و قصد ستيز يا زير سئوال بردن هيچ شخصی را ندارم.

1-دوستان و همكاران ما در رسانه بايد بدانند كه در جلسه پرسش و پاسخ و نشست هایی این چنینی،در حداقل زمان سئوال و معضل مورد نظر پرسيده می شود و پاسخ نيز از مقامات مسئول دريافت شود.

اينكه عده اي تريبونِ در اختيار گرفته را به مجلس وعظ براي مقام عالي استان تبديل مي كنند ، کاری ناپسند است.

گاهی هم ما وظيفه خود را در امر اطلاع رساني و پيگيري مطالبات عمومي فراموش مي كنيم و تربيون و تايم در اختيار گذاشته را به بيان مشكلات و معضلات شخصي بدل مي كنيم.

هر چند مخالف حل مشكل يك همكار رسانه اي نيستم ، به نظر مي رسد بايد براي به نتيجه رسيدن از كانال ديگري غير از اين راه وارد شد.

آن گونه که برخی همکاران در نشست اخیر با استاندار عمل كردند،ابتدا خود فرد زير سئوال مي رود چرا كه درك موقعيت نكرده و مجال و وقت دیگران را نیز تضییع کرده است.

 برای بيان و طرح مشكلات و معضلات کوچک تر ، باید به خود سايت ها و خبرگزاري ها يا نشريات مراجعه کرد و وقت جلساتی این چنینی را با پرسش های معمولی و شخصی نگرفت.در آن صورت هم مخاطبان رسانه ها گستره بيشتري هستند و هم تاثير گذاري آن به حد مطلوب نزديك تر خواهد بود.

 2-برخي مسايل مطرح شده را بارها رسانه هاي مختلف به آن پرداخته اند،نقد و تحلیل شده و مسئولان هم پاسخگو بوده اند اما در نشست مطبوعاتی باز در مورد آن موضوعات سئوال شد!

این گونه وقت گیری ها اگر نگوييم از خبرنگار نبودن شخص حکایت دارد،بايد بگوييم از بي اطلاعي خبرنگار از اوضاع و احوال استان نشان دارد.

برای مثال در مقاطع مختلف هم وزير محترم اقتصاد و هم مسئولان استاني در خصوص قيمت فراورده هاي لبني توضيحاتي داده اند ، اما باز آقايان وقت خود و مسئول محترم و جمعي ازهمكاران را با اين گونه سئوالات گرفتند.

3-همکاران بايد بدانند كه يك نماينده مجلس هم براي نطق ، زمان معين 7 تا 10دقيقه اي در اختيار دارد كه مي ‌‏تواند علاوه بر وقت خود حداکثر 10 دقيقه از وقت ديگر ناطقان همان جلسه استفاده نمايد،اما واقعا خودتان قضاوت كنيد كه برخی دوستان چند دقيقه در اين جلسه به جاي پرسيدن سئوال، نطق كرده اند؟!آیا موضوع بحث اینان از موضوعات نماینده مجلس هم مهم تر است؟جالب تر اين كه بعد از پایان مراسم، برخی همكاران خطاب به دوستاني كه پرگویی کرده بودند،گفتند:" آقا بسيار فني و ظريف صحبت كردي!"

اگر قرار به سخن راندن باشد دوستان متخصص ديگري هم بين خبرنگاران بودند كه بهتر مي توانستند سخنرانی کنند،اما در نظر گرفتن تايم 3 دقيقه اي براي هر شخص به معناي احترام به سایر حاضران است.(برخی همکاران تا 12 دقیقه هم صحبت کردند!)

 به نظر مي رسد جناب رستمعلي در اين موارد بيش از ميزان لازم،مماشات مي كند،چرا كه مديريت جلسه بايد تذكر دهد كه آقا يا خانم فلاني قرار نيست سخنراني كنيد،فقط سئوال بپرسيد.

در برخي موارد هم البته مديران سخن به اطاله گفتند و هم در خارج از موضوع سئوال شده پاسخ دادند.مسايل مهمي هم چون ناتمام ماندن پروژه هاي بزرگ در استان و سردرگمي برخی پروژه های مهم استانی مثل پل ذغال چال ساری مغفول ماند،حال آنكه بنده انتظار داشتم همكاران به اين موضوعات می پرداختند.(به جهت محدود بودن سقف پرسش ها،مازندنومه تنها توانست دو پرسش اقتصادی و فرهنگی را از استاندار بپرسد و بسیاری از سئوال ها ماند.)

 ناگفته نماند كه استاندار محترم هم از ساعت 10.20دقيقه تا 11.25 دقيقه سخنراني كردند و در اين بين به ذكر خاطرات شيرين متعددی پرداختند كه در عين جذابيت(حداقل براي من)، زمان جلسه را محدود تر کرد.

 به هرحال همکاران بايد بدانند كه در اختيار گرفتن تريبون هایی مثل نشست روز پنج شنبه تعهدآفرین است و اگر مشكلي از کار مردم حل نشود،حضور ما بی فایده خواهد بود.


  • جمعه 25 فروردين 1391-0:0

    دوستان عزیز آیا میدانید اخبار درصدا و سیمای چگونه تهیه وچینش می شه !!
    یک خبر بد از اروپا- یک خبر از طوفان در آمریکا- یک خبر از گروههای تروریستی از آفریقا- یک خبر از آمریکا که فلان گند رو بالا آوردن- یک خبر از رویش گل لاله در ارتفاعات سبلان در این وقت سال- حالا یک خبر از افتتاح سد در کشورمان
    خوب من اینطور حالیم میشه که همه جای دنیا اوضاع خرابه اما اینجا نه تنها خراب نیست بلکه داریم سازندگی هم می کنیم و چه کشور خوب و خوش آب و هوایی داریم . اما واقعیتها رو پنهان می کنند گرانی سرسام اور- دولت گرانفروش که بنزین و آب خداوندی و نفت و گاز رو از همه گرانتر میفروشه به مردم.!


    ©2013 APG.ir