تعداد بازدید: 3618

توصیه به دیگران 2

جمعه 25 فروردين 1391-18:15

مازندران در هفته ای که گذشت

برگزیده خبرهای مازندران از 19 تا 25 فروردین 91:افتتاح مجهزترین تصفيه‌خانه فاضلاب خاورميانه در ساری/جلسه مشترک مدیرعامل سایپا با مدیرکل بهزیستی مازندران/دستگیری سارقان اینترنتی در محمودآباد/تولید 58 هزار تن کاهو در آمل/مراکز درمانی مازندران با کمبود 1757 پرستار مواجه هستند/دیدار بیش از 1300 بهشهری با استاندار و مدیران استان.


*افتتاح كلينيك تخصصي و فوق تخصصي در ساري

سایت استانداري مازندران: سيد علی اكبر طاهایی در جلسه كارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی از عزم دولت برای ساماندهی پسماند و زباله در استان های شمالی كشور خبر داد و خاطرنشان ساخت: طرح احداث نیروگاه های زباله سوز در استان های شمالی نیز در لایحه بودجه امسال مورد توجه ویژه قرار گرفته است .

وی از افتتاح و راه اندازی سامانه فاضلاب شهر ساری با حضور يكي مقامات كشوري در آینده ای نزدیك خبر داد و گفت: طرح ساماندهی فاضلاب شهر بابل در اواخر سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

استاندار مازندران از دو برابر شدن اعتبار تخصیصی برای ایجاد نیروگاه های زباله سوز مربوط به شهرهای ساری و نوشهر خبر داد و گفت: در سال جاری حدود 21میلیارد تومان برای این دو طرح عمرانی در نظر گرفته شده كه 14 میلیارد تومان آن برای نیروگاه زباله سوز ساری و باقيمانده برای نوشهر در نظر گرفته شده است .

طاهايي یكی دیگری از اولویت های استان را كاهش مصرف سموم و مواد شیمایی اعلام كرد و ياد آور شد: اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته است اما این روند باید با شتاب بیشتری ادامه یابد تا شاهد تولید محصولات كشاورزی سالم در استان باشیم .

استاندار مازندان گفت: بررسی ها نشان می دهد كه علی رغم افزایش سطح زیركشت محصولات كشاورزی در استان ، شاهد كاهش مصرف سموم هستیم كه با برنامه ریزی مناسب باید این مشكل نیز برطرف شود.

طاهايي در حاشيه مراسم افتتاح اين مركز درماني خبر داد: در روز هاي پاياني سال 1390 از سوي وزير اقتصاد مبلغ 150 ميليارد ريال درحوزه پزشكي به مازندران اختصاص يافت.

گفتني ست با حضور استاندار مازندران و برخي مديران استاني كلينيك تخصصي و فوق تخصصي مصطفويان در ساری به بهره برداري رسيد. اين كلينيك با صرف هزينه بازسازي 273 ميليون تومان و تجهيز يك صد ميليون تومان افتتاح شد.

*افتتاح مجهزترین تصفيه‌خانه فاضلاب خاورميانه در ساری

سایت شرکت آب و فاضلاب مازندران:مجهزترین تصفيه‌خانه فاضلاب خاورميانه با حضور رئيس جمهور در ساری افتتاح می شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران از افتتاح مدرن ترین تصفیه خانه فاضلاب خاورمیانه با حضور رییس جمهور و وزیر نیرو خبر داد و افزود: این تصفیه‌خانه فاضلاب با اعتبار 687 میلیارد ریال به بهره‌برداری می رسد.

محمدتقی حسین زاده با بیان اینکه این طرح به منظور ارتقای بهداشت عمومی ، حفظ محیط زیست و جلوگیری از اکوسیستم دریای خزر به اجرا در آمده است ، گفت: پیش بینی شده است که این تصفیه خانه در 4 مدول و با ظرفیت 96 هزارمتر مکعب در شبانه روز احداث شود که 400 هزار نفر تحت پوشش این شبکه قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه مدول اول این طرح با ظرفیت 23240 متر مکعب در شبانه روز آماده بهره برداری است تصریح کرد: با افتتاح مدول اول این طرح 105هزار نفر تحت پوشش شبکه فاضلاب شهر ساری قرار خواهند گرفت.

مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران افزود: اجرای 297کیلومتر خط اصلی،فرعی، انتقال و پساب در قطرهای 1000 ، 1200 و 1400 میلی متر احداث ایستگاه پمپاژ اصلی با ظرفیت 1900 لیتر در ثانیه از اقداماتی است که تاکنون انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مازندران تصریح کرد: هزینه مدول اول تصفیه‌خانه تاکنون 687 میلیارد ریال است که برای شبکه‌های فاضلاب، ایستگاه پمپاژ فرایندهای مختلف تصفیه خانه در بخش های سازه ای و تجهیزاتی صرف شده است.

محمدتقی حسین زاده خاطرنشان کرد: این تصفیه خانه در زمینی به مساحت 12 هکتار با تکنولوژی روز دنیا احداث شده که همزمان با بهره برداری مدول اول ،مدول دوم فاضلاب شهر ساری نیز آغاز خواهد شد.

وی در پایان از مشترکینی که در مسیر اجرای شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارند خواست به منظور حفظ محیط زیست و تضمین سلامت فرزندان خود نسبت به جاری سازی انشعاب فاضلاب منازل خود اقدام نمایند.

*جلسه مشترک پوستین دوز با ردایی

سایت اداره کل بهزیستی مازندران:جلسه مشترک مدیرعامل سایپا با مدیرکل بهزیستی مازندران برگزار شد.دراین جلسه ردائی در سخنانی به جایگاه ویژه سازمان بهزیستی و شرح وظائف سازمان اشاره نمود و متذکر شد بهزیستی متولی آسیب های اجتماعی جامعه است و ما تلاش می کنیم به عنوان خادمان مردم باری از دوش هموطنان محروم و ضعیف برداریم.

در ادامه جلسه مهندس پوستین دوز -مدیر عامل گروه سایپا- متذکر شد من با تمام وجود آمادگی خود را جهت تولید و تحویل خودرهای مناسب سازی شده اعلام می دارم و معتقدم هیچ چیز با ارزش تر از کمک به جامعه کم توان و ضعیف نیست و معلولان عزیز هم به عنوان قشر ارزشمند اما آسیب دیده باید همانند سایر اقشار جامعه از امکانات رفاهی و اجتماعی بهره مند شوند.

وی افزود: در همین راستا با توجه به تاکید مدیر کل بهزیستی استان مازندران راه اندازی خط جدید تولید خودروهای مناسب سازی شده در اولویت کاری ما خواهد بود.

*سال گذشته بیش از 42 هزار پرونده رسیدگی شد

سایت اداره کل تعزیرات مازندران:مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران گفت : شعب این اداره کل در سال گذشته به بیش از 42 هزار و 400 فقره پرونده تخلف رسیدگی نمودند.

این مقام ارشد تعزیرات حکومتی مازندران افزود : در این مدت بیش از 37 هزار و 500 فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی ارجاع شد که با رسیدگی فوری و بدون اطاله دادرسی متخلفین در بخشهای مختلف کالا و خدمات ، بهداشت و درمان و قاچاق به مبلغ 53 میلیارد و 112 میلیون و 429 هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند .

مهدی عباسی تصریح کرد : بیشترین تخلفات در این پرونده ها مربوط به عدم درج قیمت و عدم نصب نرخنامه با 14 هزار و 307 فقره ، گرانفروشی 13 هزار و 534 فقره و عدم صدور فاکتور با یک هزار و 36 فقره ، عدم رعایت صوابط بهداشت محیطی با یک هزار و 775 فقره و تقلب و کم فروشی با 554 و 513 فقره در مراتب بعدی قرار دارند.

وی هم چنین گفت : کمترین تخلف مربوط به عدم اعلام موجودی ، بکار بردن مواد اولیه غیر مجاز و نداشتن پروانه بهره برداری که هر کدام با یک فقره بود.

این مقام قضائی تعزیرات حکومتی مازندران خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه از ابتدای سال گذشته رسیدگی به تخلفات نانوائی ها به تعزیرات حکومتی محول شده در این مدت بیش از یک هزار و 240 فقره پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی شده که از این تعداد یک هزار و 211 فقره ان مختومه و متخلفین به مبلغ7 88 میلیون و 832 هزار ریال جزای نقدی محکو.م شدند .

وی در خصوص تخلفات این بخش گفت : کم فروشی و عدم رعایت ضوابط بهداشت محیطی به ترتیب با 439 و 319 فقره بیشترین تخلف و عرضه خارج از شبکه و اخفاء و امتناع از عرضه کالا هر کدام با یک فقره کمترین تخلف در این پرونده ها بود .

مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران گفت:در بخش قاچاق کالا در سطح عرضه در واحد های صنفی یک هزار و 568 فقره پرونده تخلف عرضه و فروش کالای قاچاق سیگار و تنباکو به شعب تعزیرات حکومتی ارسال که از این تعداد یک هزار و 729 فقره ان مختومه و متخلفان به جزای نقدی به مبلغ 1 میلیارد و 601 میلیون و 907 هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

* خيرين بهشهری بيش از 220 ميليون ريال كتاب و تجهيزات اهدا كردند

سایت اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران:علي ذبيح پور در نشستي كه با تعدادی از خيرين شهرستان بهشهر در كتابخانه عمومي شماره 2 بهشهر داشت،ضمن قدرداني از تلاش هاي خيرين در تجهيز كتابخانه ها و اهدای زمين ، كتاب را موثرترين عامل در بالا بردن سطح آگاهي و فرهنگ سازي عنوان كرد و تصريح كرد : امروز همه بايد به دنبال اين باشيم با ترويج كتاب و فرهنگ مطالعه بتوانيم گام بلند و تاثيرگذاري در بالا بردن سطح فرهنگي جامعه برداريم و در اين حركت مبارك و مقدس خيرين موثرترين نقش را ايفا مي كنند.

رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان بهشهر ، كمك هاي مردمي و مشاركت خيرين در شهرستان بهشهر در سال گذشته را خوب ارزيابي كرد و گفت : جمع كل كمك هاي مردمي در سال 1390 مبلغ 130 ميليون ريال معادل 13 ميليون تومان بوده است كه شامل اموري چون ، خريد وسايل براي كتابخانه ها همچون تهيه كامپيوتر ، تجهيزات و ساير ملزومات مي شود .

دبير انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان بهشهر تصريح كرد : متراژ كل زمين هاي اهدايي در سال 90 ، 3029 متر مربع بوده است كه از اين ميزان 300 متر مربوط به كتابخانه روستاي زاغمرز ، 329 متر مربع مربوط به كتابخانه روستاي حسين آباد و 2400 متر مربع نيز مربوط به كتابخانه مركزي بهشهر مي باشد.

وي افزود : علاوه بر اينها 1574نسخه كتاب در 1377 عنوان كتاب به ارزش 9 ميليون تومان نيز از طريق خيرين به كتابخانه عمومي شهرستان اهدا شده است .


*دستگیری سارقان اینترنتی در محمودآباد

فارس: فرمانده نیروی انتظامی محمودآباد از دستگیری سارقان اینترنتی در این شهر خبر داد.

باب‌الله عباس‌زاده امروز در مورد اقدامات فرماندهی انتظامی این شهر بیان داشت: برای آسایش و رفاه مسافران نوروزی با استفاده از 75 درصد نیروهای ستادی توانستیم در ایام نوروز، امنیت خوبی برای مسافران فراهم ‌کنیم.

فرمانده انتظامی محمودآباد تصریح کرد: در تعطیلات که جمعیتی بالغ بر 550 هزار نفر به صورت شناور و بیش از 100 هزار نفر جمعیت ثابت در شهرستان داشتیم، هیچگونه مشکل قابل توجهی نداشتیم.

عباس‌زاده افزود: چند مورد سرقت داخل خودرو که سارقان از خارج استان و یا شهرستان‌های همجوار بودند و چند سارق منزل که همگی دستگیر شدند و در مجموع نسبت به سال گذشته 36 درصد کاهش سرقت در ایام نوروز داشتیم.

فرمانده انتظامی محمودآباد همچنین از دستگیری باند سرقت اینترنتی در این شهر خبر داد و افزود: با اطلاعاتی که از طریق شهروندان به دست آوردیم و با به‌کارگیری عوامل اطلاعاتی و کار فنی پلیس و شناسایی رابطان، یکی از عوامل سرقت اینترنتی دستگیر و تخلیه اطلاعاتی شد و توانستیم با اطلاعات به دست آمده بقیه سارقان را نیز دستگیر کنیم.

وی درباره این سرقت ابراز داشت: این سارقان نام شرکت‌ها را داشتند و با اعلام خرید اینترنتی و دریافت آدرس و رمز اول و دوم حساب‌های شرکت برای واریز وجه، تمام موجودی آنها را تخلیه می‌کردند.

عباس‌زاده اضافه کرد: از سارقان یک دستگاه لپ تاپ، سه عدد گوشی و مقادیر زیادی صورت حساب عابر بانک و تلفن‌های تماس اصناف و بازاریان کشف و تاکنون به هشت مورد سرقت اینترنتی در شهرهای مشهد، تهران و شهرهای همجوار اعتراف کردند.

*تولید 58 هزار تن کاهو در اراضی زراعی شهرستان آمل در سال جاری

سایت سازمان جهاد کشاورزی مازندران:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از تولید 58750 تن کاهو از 2350 هکتار از اراضی زیرکشت کاهو در این شهرستان خبر داد.

سید مرتضی امینی افزود : از 2350 هکتار از اراضی زراعی زیرکشت کاهو شهرستان آمل در سال جاری بیش از 58750 تن محصول کاهو تولید شد.

وی عملکرد تولید کاهو در هر هکتار را 25 تن اعلام داشت و گفت : متوسط قیمت فروش هر کیلوگرم کاهو به صورت عمده فروشی 8000 ریال بوده است .

*مراکز درمانی مازندران با کمبود 1757 پرستار مواجه هستند

مهر: رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مراکز درمانی استان اکنون با کمبود 1757 پرستار مواجه است.

پروین بایرام زاده افزود: هم اکنون نیاز عمده پرستاری استان در مراکز درمانی مربوط به نیروهای مرد است.

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه 170 هزار پرستار در کشور داریم، تصریح کرد: 60 هزار پرستار در مراکز بیمارستانی دولتی کشور مشغول فعالیت هستند.

بایرام زاده با بیان اینکه 130 دانشکده پرستاری در کشور داریم، یادآور شد: هشت هزار فارغ التحصیل پرستاری در کشور داشته که کمبود پرستار در همه نقاط کشور و مازندران محسوس است.

وی با اعلام اینکه 591 پرستار سال 90 در مراکز بیمارستانی درمانی استان جذب شدند، افزود: این افراد شامل پرستار اتاق عمل، بیهوشی، استخدام قرارداد معین و ایثارگر و بهیار بوده است.

وی با بیان اینکه با اجرای قانون پزشک خانواده شهری، بخش اعظمی از پرستاران بیکار استان جذب می شوند، اظهار داشت: مازندران دارای سه دانشکده پرستاری در آمل، تنکابن و ساری است.

بایرام زاده گفت: اولویت استخدام پرستار در واحدهای درمانی مربوط به پرستاران مرد است.

*ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران بیش از 3/3 میلیون مسافر را جابجا كرد

ایرنا:مدیركل حمل و نقل و پایانه های مازندران از افزایش جا به جایی مسافر در ایام تعطیلات نوروز سال جاری خبر داد و گفت : ناوگان حمل و نقل عمومی استان از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه بیش از سه میلیون و 305 هزار مسافر را جا به جا كرد.

مجید رضا نصرالله نژاد افزود : از این تعداد بیش از 361 هزار سفر برون استانی و بقیه جا به جایی ها در شهرهای مختلف استان مازندران صورت گرفت .

وی تعداد سفرهای انجام شده در این مدت را بیش از 554 هزار مورد اعلام كرد و اظهار داشت : از این تعداد ، بیش از 528 هزار سفر در داخل استان و بقیه برون استانی بود.

نصراله نژاد بیشترین جا به جایی مسافر در این مدت را با ناوگان حمل و نقل عمومی سواری اعلام كرد و گفت : در این مدت بیش از یك میلیون و 959 هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل مسافربری سواری جا به جا شدند.

وی با اشاره به آمار تفكیكی روزانه جا به جایی مسافر در ایام نوروز سال جاری ، افزود : كمترین میزان جا به جایی مسافر مربوط به اول فروردین ماه سال جاری با 101 هزار و 99 مسافر و بیشترین هم مربوط به چهاردهم فروردین ماه با 196 هزار و 789 مسافر بود.

او ادامه داد : مهم ترین مقصد برون استانی مسافران جا به جای شده از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی به ترتیب مشهد مقدس و تهران بود.

نصراله نژاد با اشاره به صدور حدود یكهزار بلیت برای مسافران نوروزی از طریق سامانه های اینترنتی ، گفت : 34 شركت حمل و نقل عمومی مسافربری اتوبوسرانی مازندران آماده ارائه خدمات از طریق سامانه های اینترنتی هستند.

وی اضافه كرد : در حال حاضر حدود 90 شركت مسافربری سوراری رانی و حدود 50 شركت مسافربری اتوبوس رانی به شهروندان خدمات مناسب را ارائه می كنند.

نصراله نژاد تعداد ناوگان عمومی مسافربری استان را بیش از هفت هزار دستگاه اعلام كرد و گفت : ناوگان عمومی مسافربری مازندران شامل اتوبوس ، مینی بوس و سورای است.


*دیدار بیش از 1300 بهشهری با استاندار و مدیران استان

سایت استانداری مازندران:رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران گفت: در بيست و چهارمین دیدار عمومی استاندار، 1320 نفر از مردم شهرستان بهشهر از صبح جمعه 25 فروردین ماه 1391 با مهندس طاهایی و مدیران استان دیدار کردند.

کمال رستمعلی در حاشیه ملاقات عمومی استاندار، معاونین، مدیران ستادی استانداری و مدیران کل دستگاههای اجرایی مازندران با مردم شهرستان بهشهر، افزود: از این تعداد ملاقات کنندگان 920 نفر مرد و 400 نفر زن بودند که مهم ترین درخواست ها در بخش اشتغال ، تسهیلات بانکی و مساعدت مالی به ترتيب با 300 ، 140 و 120 نفر بود.

سخنگوی شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به این که در این ملاقات عمومی 4 معاون استاندار ، 16 مدیرکل ستادی استانداری و معاونین شان حضور داشتند، اظهار داشت: هم چنین 30 نفر از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و 17 معاون مديركل در اين ملاقات عمومي استاندار را همراهی کردند.

وی تصریح کرد: این دیدار عمومی از ساعت 8:30 صبح آغاز و پس از اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله جباری، امام جمعه بهشهر نيز ادامه يافت.

رستمعلی افزود: هم چنین استاندار مازندران پیش از آغاز ملاقات عمومی، با حضور در گلزار شهدای بهشت فاطمه بهشهر به مقام شامخ شهیدان والامقام ادای احترام کرد و با آرمان های بلند امام و شهیدان تجدید عهد و پیمان نمود.

رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری بیان داشت: ملاقات استاندار و مدیران استان با مردم شهرستان بهشهر برای دومین بار صورت گرفت.


  • يکشنبه 27 فروردين 1391-0:0

    احسنت بر مديران استان كه بقيه را به تلاش بيشتر هول مي دهند.


    ©2013 APG.ir