تعداد بازدید: 3417

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 29 فروردين 1391-0:59

در دست ساخت

نگاهی به سایت اینترنتی فرمانداری های مازندران؛به نظر مي رسد روابط عمومي استانداري بايد سخت گيرانه تر عمل كرده و با نگاه ويژه اي به داستان اطلاع رساني بپردازد چرا كه روابط عمومي امروزه به عنوان يك شغل مديريتي در جامعه مطرح است.


مازندنومه،محمد اسماعیل بخشی سورکی: سایت استانداري مازندران در زير منوهاي بخش فرمانداري شهرستان هاي خود به معرفي بخش هاي تابعه مي پردازد كه با اندكي تامل در لينك ها،نكات جالبي را مي توان يافت.

برخی نشانی فرمانداري ها مثل مياندرود كه حتي نامش را نوشته اند:مياندورود نادرست است يا با برخي پيام هاي عدم دسترسي مواجه می شویم مثل سايت فرمانداري عباس آباد و يا سايت فرمانداري تنكابن كه ماه هاست در حال بروز رساني است! در بخش معرفي شهرستان ها هم نام شهرستان تازه تاسيس مياندرود به چشم نمي خورد.

 البته اين پايان ماجرا نيست چرا كه با كليك بر روي لينك سايت هاي فرمانداري شهرستان هاي ديگری چون جويبار و فريدونكنار دوباره به صفحه اصلي استانداري مازندران ارجاع داده مي شويد.

نامطلوب تر از همه سايت فرمانداري قائم شهر است كه با كليك بر روي آن به پرتال فرمانداري اين شهرستان در ميهن بلاگ هدايت مي شويد كه براي بالاترین دستگاه سياسي يك استان جای شگفتی است(هر چند كه نبايد تلاش روابط عمومي اين شهرستان را در پوشش اخبار مرتبط با حوزه فرماندار انكار كرد).

 پوشش اخبار فرمانداری شهرستان ها در اغلب سايت ها بسيار ضعيف است و گاه خبرها با فاصله يك ماه يكبار بر روي خروجي سايت قرار مي گيرد.

 در سايت فرمانداری بهشهر اكثر زير منوها خالي و اطلاعيه هاي مربوط به انتخابات هنوز به عنوان مسايل مهم اين فرمانداري در ويژه نامه به چشم مي خورد.

 بابلسر اما به لحاظ كيفيت طراحي بهتر است اما زيرمنوها در بخش آشنايي با بابلسر و مديران شهرستان خالي است.

 اهالي فن تاييد مي كنند كه در طراحي سه ستونه سايت ، جانمايي و نوع انتخاب تيترها و قلم مورد استفاده از مسايل بسيار مهم است كه متاسفانه به درستي رعايت نشده است.

 فرمانداري بابل و آمل به نسبت طراحي فرم مناسب تري دارند اما سنگين بودن سايت براي لود شدن در مورد بابل و همچنين عدم اطلاعات مورد نياز در زير منوها از مشكلات اصلي اين دو حوزه است. مضافا اينكه بخشداري هاي مرتبط فقط معرفي شده اند و هيچ خبر خاصي از آن در سايت درج نشده است.

در سايت فرمانداري چالوس بخش مترجم زبان و همچنين بخش درخواست براي ملاقات با فرماندار و نامه و پيگيري آن از كارهاي جالب و در خور تقدير است اما باز هم به نظر مي رسد مديريت روابط عمومي بايد فعال تر شود چرا كه آخرين خبر مرتبط با بخشداري مربوط به 12 اسفند سال قبل است.

 سايت فرمانداري رامسر به لحاظ گرافيكي و طراحي خوب بوده اما قسمت هاي مرتبط با بخشداريها، انتقادات و پيشنهادات، مكاتبات با مسئولان هنوز در دست ساخت است و به نظر مي رسد در آينده هم همين گونه در دست ساخت باقي بماند.

سایت فرمانداري سوادكوه، گلوگاه و محمود آباد بسيار مبتديانه و همراه با اشكالات فني زياد طراحي شده است كه در خصوص گلوگاه و محمود آباد بايد عرض شود آيكون هاي طراحي شده بسيار ناشيانه و در حد يك بلاگ شخصي تنظيم شده است ، علاوه بر آنكه در اين سايت شما هر زير منويي را كليك كنيد سايت اصلي فرمانداري گلوگاه باز مي شود و قسمت مرتبط با بخشداري ها هم خالي است.

در خصوص سوادكوه اما بايد اعتراف كرد علاوه بر طراحي ضعيف ايكون ها، منوها و زير منوها به لحاظ پر بودن مطالب ، به روز رساني ، چارت هاي سازماني و راهنماي كسب مجوزات اداري و طرح تكريم ارباب رجوع از نكات قابل تحسين اين روابط عمومي است اما باز هم اخبار مرتبط به صورت محدود و كوتاه بيان شده است.

 در مورد فرمانداري نور هم بايد عرض شود كه عكس مربوط به انتخابات مجلس نهم هنوز بر پيشاني و هدر اين سايت جا خوش كرده است و لينك ها با فونت هاي نامنظم و غير چشم نواز تدوين شده است.

سايت فرمانداري نوشهر هم به لحاظ كيفيت طراحي خوبي دارد اما قسمت هاي مرتبط با بخشداري، اماكن مذهبي و اخبار مرتبط با حوزه فرماندار و حوزه هاي زيرربط مشاهده نمي شود.

در مورد سايت فرمانداري ساري هم بايد عرض شود مي توانست طراحي سايت مركز استان به شكل بهتري صورت پذيرد اما در همين سايت نيز زيرمنوهاي مرتبط با جاذبه هاي توريستي، بخشداري،چهره هاي ماندگار ، قوانين و مقررات خالي است و حاوي هيچ پيام خاصي نمي باشد و به نظر مي رسد عملا بود يا نبود آنها دردي از كسي دوا نخواهد كرد.

اما در مورد سايت فرمانداري شهرستان نكا بايد عرض كنيم پوشش اخبار مرتبط هم با حوزه فرماندار هم در حوزه بخشداري ها و در حوزه هاي مختلف مسئولان و زير منوها عالي است.

 سايت فرمانداري تازه تاسيس مياندرود نيز به لحاظ كمي و كيفي بهتر از بسياري از سايت هاي ديگر است منتها به لحاظ تكميل نشدن كادر اجرايي اين فرمانداري هنوز اخبار مرتبط با اين حوزه ها و چارت هاي سازماني مرتبط تكميل نشده است.

من سايت استانداري اصفهان و شهرستان هاي تابعه اين استان را نيز به دقت بررسي كردم. به نظر مي رسد مشكلات عدم اطلاع رساني و پوشش ندادن اخبار مرتبط با حوطه فرماندار، بخشداران و نبود اطلاعات كافي در حوزه هاي متخلفي كه زير منوي آن در سايت تعبيه شده از مشكلات و معضلات كشوري است.

 به نظر مي رسد روابط عمومي استانداري بايد سخت گيرانه تر در اين موارد عمل كرده و با نگاه ويژه اي به داستان اطلاع رساني بپردازد چرا كه روابط عمومي امروزه به عنوان يك شغل مديريتي در جامعه مطرح است.

البته سايت های فرمانداری ها به لحاظ كيفي ارزيابي شده است و از باب طراحی،امنیت، برنامه نويسي و ...به دليل عدم تخصص موضوع بررسي نشده است اما برخی ایرادات فني كه هر مبتدي اينترنتي از آن باخبر است در برخي سايت ها مشهود است.


  • پنجشنبه 31 فروردين 1391-0:0

    سایت فرمانداری آمل از همه فرمانداری ها بهتر و بروزتر می باشد. سایت فرمانداری کاشان (فرمانداری ویژه در استان اصفهان) را با سایت فرمانداری تنکابن (فرمانداری ویژه در استان مازندران) مقایسه فرمایید.

    • سه شنبه 29 فروردين 1391-0:0

      این نگاه صرفا انتقادی بوده و محاسن را در لای معایب پوشانده اید.. ایده بسیار خوبی است اما کیفیت و کمیت را کاش جدا می کردید مثلا تفاوت سایت فرمانداری امل که همیشه به روز است با سایتی که 12 اسفند تاکنون آپ نشده را نباید اینگونه بیان می کردید..........


      ©2013 APG.ir