تعداد بازدید: 4527

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 20 ارديبهشت 1391-9:2

دریابیگی: اگر حرف بزنم،باید اشک بریزید

دبیر خانه کارگر در نشست شورای شهر ساری گفت:امروز هزاران کارگر در ساری حقوق نگرفته‌اند/‌90 درصد طلاق‌ها به دلیل اخراج نیروی کار در سطوح مختلف جامعه است/مسئولی که نمی‌تواند حقوق کارگر را بگیرد در هر سطحی که قرار دارد استعفا بدهد+عکس


 مازندنومه،کلثوم فلاحی:عضو شورای شهر ساری در این جلسه اظهار داشت: اردیبهشت ماه جالب و شورانگیزی است.

جمال باقری با تبریک میلاد حضرت فاطمه(س)تصریح کرد:‌ امیدواریم آقایان با دانستن حقوق زنان در جامعه، بیش از پیش قدردان این قشر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته گرامیداشت کارگر، ادامه داد:‌ امیدواریم رابطه کارگر و کارفرما به شکلی موزون تعریف شود.

 دیگر عضو شورای شهر ساری اظهار داشت:‌معلم واقعی به معلمی گفته می‌شود که نگران یادگیری متعلم خود باشد.

سیدمهدی احمدی خطاب به معلمان گفت: شما نخبگان کشور هستید و توقع من این بود که امروز معلمان، بعضی مسائل فرهنگی شورا را به چالش می‌کشیدند.

 دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در این نشست اظهار داشت:‌ علی‌رغم تاکیدات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، اما کارگران ایران هنوز طعم شیرین عدالت را نچشیدند.

نصرالله دریابیگی با بیان اینکه امروز هزاران کارگر در ساری حقوق نگرفته‌اند، ادامه داد: اکنون در جنگ بین فقر و غنا هستیم.

وی با اشاره به اینکه هر کسی که در کشور به قدرت رسیده با نام فقرا،عدالت و شعارهای زیبا پای کار آمد، بیان داشت: اما متاسفانه وقتی به مسند قدرت رسیدند توجه آنچنانی که در شان جامعه کارگری بود، نداشتند.

 این مسئول با بیان اینکه امسال مزین به نام حمایت از تولید ملی است، افزود:‌متاسفانه می‌بینیم که در خیابان‌های ایران تبلیغات محصولات خارجی زبانزد خاص و عام است و شلاق واردات کالای خارجی به گردونه کار وارد شده و متاسفانه کارگران نساجی هم به دلیل سوء مدیریت و وارد شدن مدیران سیاسی بیش از 24 ماه است که حقوق نگرفته اند.

 وی با اشاره به اینکه با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌داریم، متذکر شد:‌ قراردادهای موقت کار، جامعه کارگری را فراگرفته است.

دریابیگی با یادآوری تعطیل شدن کارخانه‌ها و اخراج نیروی کار، اظهار داشت:‌90 درصد طلاق‌ها به دلیل اخراج نیروی کار در سطوح مختلف جامعه است و اگر حرف بزنم باید اشک بریزید.

وی با اشاره به بالا بودن سود بانکی، سیاست‌های غلط بانکی و کارگران اخراجی، گفت:‌از هر طرف به جامعه کارگری فشار وارد می شود که اگر اعتقاد و التزام به ولاست فقیه ، خون شهدا و اسلامیت نبود، معلوم نبود که چه پیش می‌آمد.

 دریابیگی خاطرنشان کرد: مسئولی که نمی‌تواند حقوق کارگر را بگیرد در هر سطحی که قرار دارد استعفا بدهد.

گفتنی است در این جلسه از معلمان نمونه قدردانی شد.


  • چهارشنبه 20 ارديبهشت 1391-0:0

    کسی برای تمام کارگران زن که 1 سال زحمت کشیدند و حقوق نگرفتند دست آخر اخراج شدند از نساجی شماره 2 هم تبریکی می گوید؟
    من از زن بودن از بیگناه بودن از دروغ شنیدن از اجبارات شرکت در راهپیمایی های اکبری از تمام سوءاستفاده ها از تمام حق و حقوق کارگرانی که نوش جان دیگران شد از تمام گریه های خانوم ها..از بی وجدانی آدمها مسئولین اداره کار ...به خدا پناه می برم و از آدم بودن استعفا می دهم
    که اگر من هم شبیه اینها ادمم ..به قران دلم می خواهد به خودم بگویم سنگ ..که نبینم اینهمه بازی ها
    تا کجا می شود پیش رفت؟
    کاش خدا را گم نمی کردیم

    • چهارشنبه 20 ارديبهشت 1391-0:0

      افای دریا زیادغصه نخوربگو،تو این مملکت هر چی دلت بخواد برات گریه میکنندولی دریغ از یک جرعه اب یا تکه ای نان.(ازکارگران فلک زده این دیار)

      • چهارشنبه 20 ارديبهشت 1391-0:0

        ازکارگران هم کسی تقدیر شد؟اگرچه که بعید میدانم چنین کاری صورت نگرفته باشد!!خلاصه برای ویترین سازی هم که شده حتماازکارگران ولو تشریفاتی تقدیر شده،بهرصورت دراین استان سونامی کارگری رخ داده،اینکه ایا کسی قدرت مهار این سونامی را دارد تجربه نشان میدهدکه اندکی دور از ذهن باشد چون مدیران ما بیشتر اهل کلنگ هستند تا قیچی،تازه اگر هم ازسر قحطی قیچی ای هم پیدا شود انقدر مدعی پیدا میکند که اخرش چاره فقط دعواست!!(باتشکر نوبخت ازقائمشهر)


        ©2013 APG.ir