تعداد بازدید: 7478

توصیه به دیگران 4

يکشنبه 24 ارديبهشت 1391-22:2

از نساجی تا غنچه/کارگران شرکت کشت و صنعت شمال هم تجمع کردند

صبح یک شنبه جمع زیادی از کارگران کارخانه کشت و صنعت شمال در مقابل استانداری مازندران و سپس در مقابل فرمانداری میاندرود تجمع کردند/بیمه بیکاری به درد ما نمی خورد/فرماندار میاندرود اواخر فروردین وعده راه اندازی مجدد کارخانه را در اردی بهشت ماه داد،اما تاکنون خبری نشده است/مسئولان در جلسه شورای اداری بودند و کسی برای پاسخگویی نیامد/هر چه تماس می گیریم آقای ایزدی را پیدا نمی کنیم.


مازندنومه:کارخانه کشت و صنعت شمال یکی از واحدهای تولیدی روغن نباتی در استان مازندران است که علی رغم رضایت مندی نسبی مشتریان و جذب بازارهای داخلی و خارجی در سال گذشته با مشکل گشایش برگه های اعتباری ال سی رو به رو شد.

برخی ابهام های موجود در خصوص مالک این کارخانه،مسئولان استان را بر آن داشت تا با توجه به تعداد زیاد کارگران این کارخانه مقدمات لازم برای بازگشایی کارخانه فراهم آورند.

 پیگیری استاندار در خصوص گشایش ال سی ها و تاکیدات معاون سیاسی و امنیتی استانداری و در نهایت  جلسه ای در استان با مدیرعامل کارخانه منتج به پرداخت بیمه بیکاری از تاریخ اول دی ماه تا اول اردی بهشت شد.

کارگران این کارخانه با پذیرش وعده مسئولان کشور و استان در خصوص راه اندازی مجدد شرکت در اردی بهشت ماه،با دریافت بیمه بیکاری منتظر گشایش مجدد کارخانه بودند.

به گزارش مازندنومه، مسئولان مختلف استان در خصوص بازگشایی این کارخانه در موارد متعدد هشدار داده و با روش های مختلف مذاکره و تهدید سعی در پیگری مسایل موجود داشتند اما کماکان مشکلات این کارخانه با مالک بر سر راه اندازی مجدد کارخانه پابرجاست.

*بیمه بیکاری به درد ما نمی خورد

صبح یک شنبه جمع زیادی از کارگران این کارخانه در مقابل استانداری مازندران و سپس در مقابل فرمانداری میاندرود تجمع کرده و خواستار توضیح مسئولان در این خصوص شدند.

یکی از کارگران در گفتگو با ما اظهار داشت:14 سال است که بنیان گذار کارهای این شرکت بودیم و با تمام تلاش سعی کردیم تا تولیدات کارخانه در حد اعلا به بازار عرضه شود اما اکنون با این همه سابقه کار معطل و سرگردان مانده ایم.

 وی با بیان اینکه دختر دم بخت و پسرم دانشجو است،افزود:چگونه با تنها پرداختی 350 هزار تومان زندگی خود را اداره کنم؟

کارگر دیگری با بیان اینکه بیمه ، حق عایله مندی و مسکن پرداخت نمی کند،افزود:در بیمه بیکاری این موارد لحاظ نمی شود که ما خواستار کار هستیم واین بیمه بیکاری به درد ما نمی خورد.

* کسی برای پاسخگویی نیامد

یکی دیگر از کارگران در گفتگو با مازندنومه اظهار داشت:تعداد 1500 کارگر این کارخانه به 750 نفر کاهش یافت و اکنون هم پیگیر کار راه اندازی مجدد کارخانه هستند.

وی با بیان اینکه رجبی -فرماندار میاندرود-اواخر فروردین وعده راه اندازی مجدد کارخانه را در اردی بهشت ماه داد،افزود:اما تاکنون خبری از راه اندازی مجدد این کارخانه نشده است.

 این کارگر کارخانه کشت و صنعت با بیان اینکه صبح امروز در استانداری تجمع کردیم اما کسی پاسخگوی ما نبود افزود:مسئولان در جلسه شورای اداری بودند و کسی برای پاسخگویی نیامد.

وی همچنین ابراز داشت:مدیرعامل کارخانه در اوخر اسفندماه سال گذشته در برنامه رادیویی پرس و جو وعده راه اندازی مجدد کارخانه را در اردی بهشت ماه داده بود اما اکنون هنوز بر سر مسایلی اختلاف نظر وجود دارد.

*تنها گریه نمی کنیم

 نماینده کارگران نیز با بیان اینکه ما باید تکلیف خود را بدانیم،افزود:جناب آقای رجبی! گفتید تعامل کنید ما هم با شما همکاری کردیم و از جیب خود برای پیگیری کار کارگران هزینه کردیم.

وی با بیان اینکه مقدار زیادی از روغن های کارخانه منتقل شده است افزود:تعداد 50نفر از کارگران نگهبانی از نیروهای غیر بومی اند که اکنون حقوق خود را دریافت می کنند در حالی که بسیاری از کارگران با این اوضاع اقتصادی به نان شب خود محتاجند و تنها گریه نمی کنند.

 نماینده کارگران کشت و صنعت شمال با بیان اینکه اگر قرار است کارگری در کارخانه کار کند باید از نیروهای بومی باشد افزود:چرا بنده و دوستان بنده با 15 سال سابقه کار باید از بیمه بیکاری استفاده کنیم اما یک کارگر غیربومی از مزایای بهتر دریافت حقوق برخوردار باشد؟

وی از فرماندار میاندرود خواست واقعیات را در مورد کارخانه بیان کند تا کارگران تکلیف خود را بدانند و از این سر درگمی نجات یابند.

نماینده کارگران همچنین ابراز داشت: از این ماه دیگر بیمه بیکاری هم به کارگران داده نخواهد شد و اگر کارخانه راه اندازی نشود کارگزان با مشکل جدی روبرو می شوند.

*به شما حق می دهم

 علی رجبی در جمع کارگران با بیان اینکه بنده به شما حق می دهم و خود را از جنس شما می دانم،افزود:آقای مدلل در چند ملاقات با استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران مجاب شد تا کارخانه را راه اندازی کند.

وی با بیان اینکه بنده نهایت تلاش خود را در این زمینه انجام داده ام افزود:بارها در جمع مسئولان گفته ام که حق با کارگران است و شما شاید شرایط سخت آن ها را درک نکنید.

فرماندار میاندرود از تشکیل چهار جلسه با حضور ایزدی -مدیرعامل- و مدلل -مالک کارخانه- خبر داد و افزود:آقایان بدانند که جلسات مختلف غیر از صدا، تصویربرداری هم می شود و به مدت پنح سال در آرشیو نگهداری می شود و ما نمی توانیم ادعای کذب کنیم.

 وی خطاب به نماینده کارگران گفت: شما هر وقت زنگ زدید بنده پاسخگو بودم حتی در زمانی که در جلسه حضور داشتم به علت حساسیت موضوع و نگاه ویژه برای مطالبه حق کارگران اینکار را انجام داده ام.

*هر چه تماس می گیریم آقای ایزدی را پیدا نمی کنیم

به گزارش مازندنومه،رجبی با بیان اینکه چند راه حل برای مشکل راه اندازی این کارخانه مطرح شده است ، افزود: چون مالک پول راه اندازی تمامی کارخانه را ندارد پیشنهاد شد تا با تعداد کمتری از کارگران کارخانه استارت شود که بنده با این موضوع مخالفت کردم چرا که از بین این 750کارگر نمی شود کسی را گلچین کرد.

وی ادامه داد: معوقات مالک از سال 88 بوده است که البته در برخی موارد حق با آنهاست اما بخشی هم مرتبط با نوع رویکرد مسئولان است.

رجبی با اشاره به اینکه مالک تقاضای حداقل 100 میلیارد تومان پول برای راه اندازی مجدد این کارخانه کرده است افزود:سقف وام بانک های استان 700 میلیون تومان است که اگر خیلی کار فوق العاده ای صورت پذیرد تا دو یا سه میلیارد برسد اما تامین این مبلغ اعتبار نیازمند بودجه و دستور کشوری است.

 فرماندار میاندرود با تشریح موارد پیشنهادی ابراز داشت: در نهایت اگر هم از مالک شکایت شود و کار قضایی صورت پذیرد،در صورت اثبات مالک به اتهام اخلال در سیستم اقتصادی بازداشت شده و کارخانه راه اندازی نمی شود .

 وی با بیان اینکه سه روز پیش نامه ای از معاون اول رییس جمهور رسیده است که وام بدهید تا ال سی ها گشایش یابد افزود: متاسفانه هر چه تماس می گیریم آقای ایزدی را پیدا نمی کنیم.

 رجبی به سیکل پیچیده گشایش ال سی و نحوه تامین مواد اولیه اشاره کرد و گفت:در جلسه استانداری قرار شد تا آقایان یکسری مواد اولیه را تامین و مقدار 50هزار تن را نیز ورازت بازرگانی تامین کنند.

فرماندار میاندرود ابراز داشت:بسیاری از مسایل وجود دارد که به لحاظ امنیتی قابل گفتن نیست اما بنده خود سرمایه گذار ترکی را آوردم تا از کارخانه دیدن کند و تنها تامین مواد را به عهده بگیرد.

وی گفت: یا باید کارخانه را دولت در اختیار گیرد و راه اندازی کند و یا این که به مالک کارخانه وام بدهد و او بتواند کارخانه را راه اندازی مجدد کند.

رجبی خطاب به کارگران گفت:همه چیز باید در فضای تعامل و همکاری پیش رود زیرا که این کار شما تمرکز فکر و تصمیم گیری را برای ما سخت می کند.

 وی گفت: در شرایط کنونی مالک چاره ای جز راه اندازی مجدد کارخانه ندارد و ما هم در تلاشیم تا در اولویت اول تا زمان استارت مجدد کارخانه بیمه بیکاری کارگران را تضمین کنیم.

 وی در پایان به کارگران گفت: کارخانه قریب به 90 درصد به زودی استارت خواهد شد و بنده در هر شرایطی پیگیر کار شما خواهم بود.

 به نظر می رسد مسئولان استان و کشور باید در راستای سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در ابتدا به حفظ اشتغال موجود و پایداری تولیدات فکر کنند تا کارخانجات کشور دچار چنین مشکلات عدیده نشود.


  • دوشنبه 26 تير 1391-0:0

    مسولین بی لیاقت وقتی مدیریت نداشته باشند تاوان سنگینتری را مردم استان باید پس دهند وقتی صندوق مهر رضا 5 میلیون می دهد یک نفر اشتغال زایی می کند حالا ببینید این شرکت 1000 میلیارد گرفته سال گذشته و اشتغال زایی را از 1500 به 750 رسانده این پول کجا رفته سهم هر نفر اشتغال زایی این شرکت چقدر شده و بعد 100 میلیارد را به این مدیران بدهید

    • چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391-0:0

      مالك كرمانشاهي كشت صنعت كسي نيست جز سلطان ذرت و گندم و سويا در بندر اميرآباد كه الان هم دارد بار وارد ميكند (قيمت كل گندم و سويا و دانه و كنجاله را اين آقا در كشور تععيد ميكند) . البته چند سال پيش همين فرد سلطان شكر بود . سياسيون بايد يادشون بياد . بله ، صحبت از آقاي مدلل هست . سلطان شكر سابق !! انشاالله دولت كارخانه را بخرد . تا اين صنايع فعال به دست اين نامردان غيربومي نيفتد .

      • سه شنبه 26 ارديبهشت 1391-0:0

        مبارکه.فردا نوبت زمزمه حتما"!!!بعد هم بقیه

        • نوبخت ازقائمشهرپاسخ به این دیدگاه 0 0
          دوشنبه 25 ارديبهشت 1391-0:0

          lما نمیدانیم این صندوق توسعه ملی چه زمانی باید به داد واحدهای تولیدی برسد ؟ازیک طرف عدم واریزنمودن سهم واحدهای تولیدی ازهدفمندی وبرعکس فشار شدید حاصل ازاجرای ان براین واحدها وازطرفی افزایش واردات کالاهای مشابه ساخت داخل(والبته فسادرانتی) دمار از روزگار تولید گران دراورده است که اینها همه ازنبود یک برنامه منسجم در حمایت از تولید ملی در کشور حکایت دارد.وبنظر با این اوصاف اگر اقدام درخوری صورت نگیرد نامگذاری امسال نیز به سرانجام نامگذاریهای دیگر بدون دست اورد قابل لمس منتهی خواهد شد.لذا پیشنهاد میشود ضمن فراخوان عمومی برای جمع کردن دیدگاههای کارشناسان داخلی وخارجی البته با اهداءجوایز نفیس به طرحهای برتروهمچنین برپائی سمینارهای تخصصی، راه های دست یابی به این امر مهم به شور عمومی گذاشته شودتابه مناسبترین وزودبازده ترین راه ها دست یافته شود .ضمن اینکه توصیه میشود از سمینار های تشریفاتی بیخاصیت ولی هزینه بر جدا خودداری شود.من مطمئنم بااتکابه هوش وتوان ایرانی ودر سایه وحدت کلمه بفرموده امام راحل این امرحتما دست یافتنیست چرا که این امربه فرموده رسول اکرم هدیه ایست از سوی خداوند به مردم ایران زمین...

          • دوشنبه 29 دی 1393-16:52

            کی گفته 750 کارگر داره؟؟؟؟ اطلاع دقیق دارم به صدو پنجاه نفر بومی هم نمیرسند باور نمیکنید برید تحقیق کنید.تازه یه هفته در میان صد تن تولید هم نمیشود.


          ©2013 APG.ir