تعداد بازدید: 5276

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 25 ارديبهشت 1391-11:31

مازندران فقط ساری نیست/شورا:چرا گویش صدا و سیما ساروی نیست؟

می‌دانستم که پروژه شهر بازی در شورای سوم رقم نمی‌خورد/وقتی دادگستری تخلف می‌کند چه کسی باید جلویش را بگیرد؟/برای کمربندی ساری در جلسه شورای اداری گریه کردم/گویش مجریان در صدا و سیما غیرساروی است/انتقادها به صدا و سیمای مرکز مازندران، محفلی است/20 سال بعد تبعات جدایی میاندرود را خواهید دید(گزارش جلسه شورای شهر ساری+عکس)


مازندنومه،کلثوم فلاحی: غروب یک شنبه جلسه علنی شورای شهر ساری برگزار شد.فرامرز نقیبی در این جلسه اظهار داشت:‌ پل کابلی از کارهای خوب شهرداری‌های استان است و امیدواریم در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه برای محل زندان باید تصمیم جدی بگیریم، تصریح کرد:‌ خیابانی که زندان در آن واقع است محل آرامی برای مردم منطقه محسوب می‌شود و ایجاد مجتمع تجاری در این منطقه باعث شلوغی و ترافیک است و مردم هم راضی نیستند.

نقیبی با اشاره به اینکه قبل از تخلیه زندان، باید برای محل آن تصمیمی می‌گرفتیم، ادامه داد:‌ اکنون هم برای این کار دیر نشده است.

وی با بیان اینکه در خصوص تهیه زمین موزه منطقه‌ای در حال رسیدن به بن‌بست هستیم در صورتی که این پروژه 15 میلیارد تومان اعتبار دارد، متذکر شد:‌زمین زندان می‌تواند ناجی چند پروژه باشد.

*کارشناسان نظر خود را اعلام کنند

سخنگوی شورای شهر ساری در این جلسه گفت: برای اینکه استفاده مناسب‌تری از زمین محل زندان داشته باشیم بهتر است ایده ارائه دهیم.

جمال باقری خاطرنشان کرد: کارشناسان نظر خود را در این زمینه اعلام کنند تا از بین توصیه‌ها، بهترین ایده را در نظر گرفته و تصمیم بگیریم.

وی متذکر شد:‌به مناسبت روز زن از بانوان شاغل در شورا و خبرنگاران زن حاضر در جلسات شورا به شکل شایسته‌ای قدردانی شود.

*پارک‌های محلی را توسعه دهیم

دیگر عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه خرید زندان در دوره شورای دوم از طریق فرمانداری به شهرداری تحمیل شد، ادامه داد:‌ در آن زمان بعد اقتصادی مطرح نبود که شهرداری با خرید زندان ، درآمدی کسب کند.

مهدی رضایی فرح‌آبادی با اشاره به اینکه ساری شهر متمرکزی است، اظهار داشت: نباید با احداث یک پارک بزرگ در این منطقه، در موضوع دیگری هم متمرکز شویم.

وی یادآور شد: به جای ایجاد یک پارک متمرکز، می‌توان پارک‌های محلی را در سطح شهر توسعه داد.

رضایی گفت:‌در صورت فروش زمین زندان می‌توانیم سهمی را برای پروژه شهربازی اختصاص دهیم.

*به دنبال سود از زندان نباشیم

نائب رئیس شورای شهر ساری اظهار داشت:‌به دنبال سود و درآمدزایی آن چنانی از محل زندان نباشیم.

میرصالح صالح‌نیا افزود:‌ این منطقه سال‌ها بار زندان را به دوش کشیده و یک پارک محلی در این منطقه باید ایجاد شود.

*از زندان بازدید کنیم

دیگر عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه زندان هنوز به ما تحویل داده نشده است، گفت:‌پیشنهاد می‌کنم هر زمان زندان را تحویل گرفتیم بازدیدی از زندان داشته باشیم.

سید علی بهروش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه می‌دانستم که پروژه شهر بازی در شورای سوم رقم نمی‌خورد، تصریح کرد: ضمن اینکه شهرداری هم راغب نیست و ما هم در این جریان، سنگ تمام نگذاشتیم.

وی با بیان اینکه اگر زمین پادگان را خریداری کنیم به مراتب بهتر از زمین زندان است، یادآور شد:‌ چرا شورا در مقابل زمین دادگستری سکوت کرده است؟

این مسئول ادامه داد: وقتی دادگستری تخلف می‌کند چه کسی باید جلویش را بگیرد؛ حقوق حقه‌ی مردم شهر است و این سکوت باید شکسته شود.

رئیس شورای شهر ساری در این رابطه اظهار داشت:‌این موضوع را شهرداری باید از طریق قانونی پیگیری کند و اگر می‌شود غیر از این کاری کرد به ما بگویید تا انجام دهیم.

فرامرز نقیبی با اشاره به اینکه بسیاری ادارات در شهر ساختمان بدون پروانه ساخته‌اند و به ما بدهکار هستند، گفت:‌ تربیت بدنی در کوچه بعد از هنرستان خیری‌مقدم ساختمان ورزشی ساخته که موجب اعتراض مردم آن منطقه است .

وی با بیان اینکه از این تخلفات دولتی زیاد است، بیان داشت:‌برای کمربندی ساری در جلسه شورای اداری گریه کردم، گاهی زور ما نمی‌رسد، حرف من چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد؟ ما دادمان را برای زباله زدیم.

نقیبی با اشاره به اینکه حکم فروشگاه رفاه قابلیت اجرایی یافته است، تصریح کرد:‌شهرداری می‌تواند در این زمینه با اجرای حکم، توقیف اموال داشته باشد.

*حضور شهردار ضرورت دارد

دیگر عضو شورای شهر ساری در این نشست گفت: اعضای شورا ناظر بوده و مجری نیستند.

سیدمهدی احمدی یادآور شد:‌ ما پارلمان شهری قانونگذاری هستیم و باید سیاست‌های کلی را تدوین کنیم.

وی با بیان اینکه جزء وظایف ما نیست که پادگان و زندان را به چه چیز تبدیل کنیم، ادامه داد: از باب مذاکره اشکالی ندارد اما شورا باید سیاست‌های کلی را به شهرداری ابلاغ و شهرداری را مکلف به ارائه طرح اولیه کند.

احمدی خاطرنشان کرد:‌هم‌اکنون مهم‌ترین سیاستی که برای زندان باید در نظر داشته باشیم، بحث ترافیک شهر است.

وی بیان داشت:‌آسایش و راحتی مردم منطقه، بیشتر از قیمت زمین ارزش دارد.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بارها اعلام کرده‌ام که حضور شهردار در جلسات شورا ضرورت دارد، افزود:‌ شهردار بنا به دلایلی در این جلسه حضور نیافته اما معاونان وی باید حضور می‌یافتند.

وی ادامه داد:‌اعضای شورا با این تعداد خبرنگار در جلسه هستیم و یک نماینده از شهردار در اینجا حضور ندارد که برای من بسیار سنگین است.

این مسئول با اشاره به اینکه ما از شهرداری بی‌خبر هستیم، بیان داشت:‌نگویید احمدی وقت ندارد، من وقت دارم.

رئیس شورای شهر ساری در این رابطه گفت: صحبت‌های اعضای شورا را به هر صورتی به شهردار اطلاع می‌دهیم.

فرامرز نقیبی اظهار داشت: وقتی معاونان شهردار در جلسه حضور می‌یابند نه می‌توانند به سؤالات پاسخ دهند و نه می‌توانند تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد:‌معاونان شهردار در جلسات حضور می‌یافتند و خودمان گفتیم که دیگر حضور نیابند.

*گویش در صدا و سیما غیرساروی است

در این جلسه شورا بهرام حمیدی-مدیرکل صدا و سیمای مازندران- حضور داشت.سیدمحمد آقامیری-عضو شورا- اظهار داشت:‌ تهییج و آماده سازی مردم در عرصه‌های مختلف به ویژه در ایام انتخابات و فضاسازی و آماده کردن مردم برای حضور درتعیین سرنوشت خود از جمله اقدامات صداوسیما است که بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد:‌تلاش برای تقویت هویت اخلاقی جامعه سیاسی مذهبی، توجه به برنامه‌های شاد و توجه به زندگی عموم مردم به ویژه کسانی که زیر خط فقر هستند از وظایف صداوسیما است.

آقامیری با بیان اینکه جای میزگرد چالشی با مسئولان در صداوسیمای مرکز مازندران خالی است، متذکر شد: در صداوسیمای مازندران خبر گفته نمی‌شود بلکه خبرسازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه جوانان و زنان، جامعه هدف دشمن هستند، تصریح کرد:‌ جایگاه این دوقشر در میزگردی که در اختیار خودشان است تبیین شود.

این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه اغلب گویش‌ها در برنامه‌های صداوسیمای مرکز مازندران مربوط به گویش‌های غیر ساروی است، گفت: در این زمینه باید توجه صورت گیرد.

جمال باقری هم اظهار داشت:‌گویش مازندرانی در برنامه‌های صداوسیمای مرکز مازندران به ویژه در برنامه‌های فرا استانی بد ادا می‌شود.

وی با بیان اینکه گویش مازندرانی شیرین است، خطاب به مدیرکل صداوسیمای مرکز مازندران، افزود:‌ با مجموعه کارشناسان خود فضایی ایجاد کنید که شیرینی این گویش به مردم نمایان شود.

باقری با اشاره به اینکه در برنامه‌های صداوسیمای مازندران، گویش مازندرانی را بسیار با آب و تاب ادا می‌کنند، یادآور شد:‌ این برخلاف آن چیزی است که در پیرامون خود، شاهد هستیم.

دیگر عضو شورای شهر ساری در این جلسه با اشاره به اینکه تاکنون میهمان‌های زیادی داشته‌ایم اما هیچوقت تا این اندازه خوشحال نبودم، اظهار داشت:‌کارهای فرهنگی سخت و دیربازده است.

مهدی رضایی فرح‌آبادی ادامه داد: صداوسیما در برخی حوزه‌ها موفق بوده و در برخی بخش‌ها نیاز به همت دارد. وی با اشاره به اینکه صداوسیما بین مردم و دستگاه‌ها همدلی به وجود بیاورد، تصریح کرد:‌ آموزش شهروندی باید در برنامه‌های صداوسیما لحاظ شود.

رضایی افزود:‌در دهه 70 هرساله شاهد افزایش بیش از هشت درصدی جمعیت ناشی از مهاجرت و زاد و ولد بودیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ پنج درصد از افزایش جمعیت ناشی از مهاجرت از روستاها به شهر بود بدون اینکه آموزش شهروندی داشته باشیم.

سید مهدی احمدی هم با بیان اینکه خودم را رسانه‌ای می‌دانم، اظهار داشت:‌ ضمن احترام به صحبت‌های سایر اعضای شورا، ارزیابی‌ام از عملکرد صداوسیمای مازندران بسیار مثبت است.

وی با بیان اینکه خلاهایی وجود دارد، گفت:‌ صداوسیمای مرکز مازندران به سمت و سوی خوبی حرکت می‌کند و دلیل این ادعای من کسب رتبه‌های کشوری است که این مرکز در جشنواره‌های مختلف کسب می‌کند.

احمدی با اشاره به اینکه بحث آموزش شهروندی جدی تر پیگیری شود، ادامه داد:‌ در خصوص آموزش حفظ زیباسازی و حفظ آنچه در شهر داریم باید اقدام شود.

وی با بیان اینکه سال 82 به انگلیس رفته بودیم، افزود:‌تلفن‌های عمومی شهر مربوط به سال 1945 بود و همچنان سالم مانده و استفاده می‌شد.

دیگر عضو شورای شهر ساری در این نشست اظهار داشت: گویش مازندرانی در صداوسیما به درستی ادا شود.

سیدعلی بهروش تاکید کرد:‌مردم ساری نسبت به نحوه و نوع گویش‌ها گلایه مند هستند و به گویش ساروی در برنامه‌های صداوسیما توجه نمی‌شود.

نائب رئیس شورای شهر ساری هم گفت: نوع گویش در صداوسیمای مازندران، ما را اذیت می‌کند و اصلا ساروی نیست و اغلب مربوط به بندپی، آمل، بابل و غرب استان است.

میرصالح صالحی نیا ادامه داد:‌صدای مرکز مازندران به موضوعاتی می‌پردازد که موضوعات و مشکلات روز جامعه است و از این بابت جای قدردانی دارد.

*20 سال بعد تبعات جدایی میاندرود را خواهید دید

بهرام حمیدی در این جلسه اظهار داشت: اگر نقدهای جدی‌تر و محکم‌تری هم وجود دارد اشکالی نداشت که مطرح می‌شد، نقدهای عالمانه و منصفانه را پذیرا هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال تعالی رسانه و توسعه استان هستیم، تصریح کرد:‌ ما امروز مدیر هستیم و شاید فردا در این سمت حضور نداشته باشیم اما می‌خواهیم استان بماند و رشد و تعالی داشته باشد.

حمیدی با بیان اینکه من فرزند کارگر نساجی شماره یک هستم و اشکم بیشتر از شما درمی‌آید که روزگاری سوت نساجی در سه شیفت به صدا درمی‌آمد و امروز خبری نیست، ادامه داد: باید دید نساجی فقط در مازندران این گونه شده یا نساجی کشور با این مشکل روبه‌رو است.

وی با اشاره به اینکه برداشت‌های متفاوتی از این موضوع وجود دارد، افزود:‌ استکبار وقتی دید در تولید توانگر هستیم پارچه‌های ارزان قیمت را وارد بازار کرد، در برهه‌ای دچار جنگ شدیم و باید از کشور دفاع می‌کردیم و شاید از صنعت غافل شدیم و پس از آن هم نتوانستیم برای به روز شدن نساجی گام برداریم.

حمیدی با بیان اینکه بضاعت ما اندک است، گفت:‌مجلس هم بودجه فرهنگی ما را رد کرد.

وی با اشاره به اینکه باید دید استان چه چیزی در اختیار ما گذاشته و در مقابل آن چه درخواستی دارد، افزود: کدام رئیس شورا تاکنون به ما طرح و برنامه داده است و ما اجرا نکرده‌ایم؟

حمیدی با بیان اینکه چند استودیو در مرکز استان احداث می‌شود اما شهرداری برای این ساختمان‌، عوارض می‌خواهد، بیان داشت:‌این حق قانونی شهرداری است اما امکان فرهنگی در استان ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سه سال قبل، قراردادی 300 میلیون تومانی در خصوص آموزش با شهرداری منعقد کردیم، یادآور شد:‌اما این برنامه لغو شد.

حمیدی با بیان اینکه انتقادها به صدا و سیمای مرکز مازندران، محفلی است، گفت: در این زمینه پژوهشی صورت نگرفته که انتقادها بر اساس آمار باشد.

وی با اشاره به اینکه ما هم دغدغه استان و کارگران را به دور از همه مسائل داریم، بیان داشت:‌اما قرار نیست شکل استان به هم بریزد.

این مسئول با بیان اینکه ما هم بیان می‌کنیم که چرا یک کارگر 20ماه حقوق نگرفته، تصریح کرد:‌ بارها اخبار تجمعات کارگری را پوشش داده‌ایم اما گاهی اتفاقاتی می‌افتد که طرح آن به صلاح نیست.

وی با اشاره به احداث 45 دانشگاه غیر انتفاعی در استان و رتبه نخست مازندران در این زمینه در سطح کشور، متذکر شد:‌آیا اصلا پرسیده شده که وقتی این مؤسسات احداث می‌شوند و حدود پنج هزار نفر از دانشجویان این مراکز بانوان هستند آیا امکانات، خوابگاه و مراقبت دارند؟

حمیدی با بیان اینکه پس از خراسان رضوی، مازندران بیشترین تعداد مؤسسات مالی اعتباری را دارد، گفت:‌ بحران مؤسسات مالی را دیدید، ما نخواستیم استان را ملتهب نشان دهیم.

این مسئول افزود:‌اگر فردی بخواهد بقالی بزند، سوء پیشینه می‌خواهند، چرا نپرسیدیم که مجوز بانک مرکزی کجاست؟

وی افزود:فقط خوشحال شدیم که ما را دعوت کردند تا روبان ببریم، بعد که بحران به وجود می‌آید می‌گویند صداوسیما باید مراقبت کند؛ ما با این مدیریت چه کنیم؟ نقد کنیم؟

وی با اشاره به اینکه شهرهای کوچک استان مدعی مرکز استان شدن هستند، تصریح کرد:‌ فضایی که صداوسیما برای مرکز استان ایجاد کرده را از هیچ فرد و دستگاه دیگری ندیده‌ایم.

حمیدی افزود:‌مرکز استان نقاط بالقوه دارد اما نتوانسته بالفعل کرده و به مردم نشان دهد؛ اگر داریم تعریف کنیم.

وی با اشاره به اینکه پلی در مرکز استان ساخته شده که مورد نقد است اما زیرگذر ساخته شده در قائم‌شهر مورد تعریف است، خاطرنشان کرد:‌باید عالمانه فکر کنیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز مازندران، اظهار داشت:‌در استان می‌گوییم اتاق فکر داریم اما بیاییم خروجی این اتاق فکر را مطرح کنیم.

حمیدی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی فقط بر عهده صداوسیما نیست و وظیفه ما هموار کردن بستر است، گفت:‌ دولت، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های مسئول در این زمینه هر کدام ساز خود را می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه همیشه در این فصل طرح‌دریا را در بوق می‌کنیم، یادآور شد: جز موهبت الهی در ساحل چه داریم؟

این مسئول اضافه کرد:‌ یک کشتی تفریحی و امکانات مناسب در ساحل نداریم.

وی متذکر شد:‌اعتقادم بر این است که پنج موضوع را در طول سال در استان پیگیری و به انجام برسانیم ، 100تا نمی‌خواهیم.

حمیدی در خصوص گویش مازندرانی در صداوسیما گفت:‌افرادی که بتوانند با ادبیات و نگارش مازندرانی برنامه بنویسند را نداریم و اگر افرادی را سراغ دارید به ما معرفی کنید.

این مسئول با بیان این که اعتقادم بر این است که ساری را در بعد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مدعی نشان دهیم تا بقیه شهرها نتوانند مدعی شوند، یادآور شد:‌ در کنار ساری یک فرمانداری دیگر گذاشتید و به آن افتخار هم می‌کنید، بعد هم در زمان انتخابات یکی می‌گفت کار من است و آن دیگری می‌گفت من کردم.

وی افزود:‌روی این موضوع حرف دارم، 20 سال بعد تبعات جدایی میاندرود از ساری را خواهیم دید.

حمیدی با بیان اینکه مگر می‌شود مرکز استان فرودگاه نداشته باشد، تصریح کرد:‌ اثرات این مسائل را بعدها خواهیم دید.

وی با اشاره به اینکه صدای مرکز مازندران فراگیر و تاثیرگذار است و سیمای مرکز مازندران هم خوب رشد کرده، ادامه داد:‌ در رونمایی از 100 مستند کشور، چهار اثر مربوط به مازندران بود و ما در این زمینه همواره جزء رتبه‌های اول تا دهم کشوری هستیم.

حمیدی با اشاره به اینکه بضاعت ما برای 1500 ساعت برنامه تلویزیونی محدود است، گفت:‌ در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی نخستین استانی هستیم که 24 ساعته فعالیت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آماده‌ایم به مدیریت ارشد استان کمک کنیم، افزود: باید استان و مرکز استان را به جایی برسانیم که شان و جایگاهش است.

رئیس شورای شهر ساری در پایان اظهار داشت:‌ اعضای شورا مخالف جدا شدن میاندرود از ساری بودند و این را خیانت نمایندگان مجلس می‌دانیم که به ضرر ساری تمام شد.

فرامرز نقیبی با بیان اینکه همسایه‌های ما مدعی مرکز استان شدن هستند، خطاب به حمیدی یادآور شد:‌تا چشمه سورت را سمنانی‌ها صاحب نشدند به آن بپردازید که مالکیت آن بر ما محرز شود.


  • شفیع نزادپاسخ به این دیدگاه 0 1
    شنبه 13 تير 1394-2:45

    با سلام
    بزرگترین مشکل ما مازندرانیا اینه که میخوایم ادااای تهرونیا زو در اریم خودمونو باور نداریم تو شبکه های مختلف فقط شبکه مازندران که به بهانه داشتن مهمان از جاهای مختلف ب نامه ها فارسی در صورتی که گیلان اردبیل زنجان و .....همه به زبون بومی ب نامه هاشون ما خجالت میکشیم مجری مازنی حرف میزنه مهمان برنامه دست وپا شکسته فارسی این ضعف مدیریتی که تو مازندران همیشه وجود داشته و خواهد داشت و با حرفای من و شمام درست نمیشه مطمنن گویش مازنی تا نهایت ۲ نسل دیگه کاملا از بین میره چرا که همه مازندرانیا شهری میشنمیشن

    • مصطفي طبرستانيپاسخ به این دیدگاه 0 0
      پنجشنبه 7 آذر 1392-0:0

      بايد مركزاستان بااين قدمت تاريخي حداقل مانند سايرمراكز استانهامورد رسيدگي قرار گيرد واز تبعيض جلوگيري شودوتا زماني كه مركز استان مازندران دچار مشكلات زيادباشدوشهروندان شهرستان بابل كه در استانداري براي خود لاوي زده اندوحتي در وزارت كشورازنفوذ خود براي رشد شهر بابل فقط استفاده مي كنندوبين مسئولين ساروي وساير شهرها تخم نفاق ميكارنندودركل به استان ضربه مي زننددستشان كوتاه نشودطبرستان به جايگاه واقعي اش نخواهدرسيد.به اميد آباداني سرتا سر طبرستان مخصوصأ مازندران

      • مازندرانپاسخ به این دیدگاه 3 0
        پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391-0:0

        یه بچه بابلی داره کامنت میده لطفا جواب کامنتهای... ایشون رو ندید دوستان شمالی، عمدتا با هین نام بچه گانه(کلانشهر... و غیره) کامنت میذاره، ماشاا... همیشه هم آنلاینه از بس بیکاره تو همه مطالب سایتها هم طراوت تفکراتش زده بیرون از مغز...

        • کلانشهر بابل بزرگپاسخ به این دیدگاه 0 6
          چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391-0:0

          کلانشهر بابل بزرگ ؛ یا همان استان بابل بزرگ ؛ شهرستانی است در مرکز مازندران که بعضی کوته فکران سیاسی به ناحق مرکزیت را از این شهرستان ولایت مدار ، دارالعلم و دارالمومنین گرفته و به شهرستانی داده اند که هیچ چیزش به مرکز استان نمیخورد . بابل بزرگ با توجه به داشتن مراکز علمی و دانشگاهی متعدد و شناخته شده به قطب علمی و دانشگاهی شمال کشور شهرت دارد . همچنین بابت وجود تعداد بالای فوق تخصص و متخصص مرکز پزشکی و درمانی استان هم نام برده میشود . بحث سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی بابل بزرگ هم که زبان زد خاص و عام است . به امید روزی که مرکزیت استان به شهرستانی که لایق آن است برگردد .

          • چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391-0:0

            آقاي حميدي بسيار عالمانه جواب دادن . درود بر اين جانباز حكيم . شورا هم چند عضو فعال مانند احمدي و آقاميري دارد . بقيه هيچي فقط منفعت طلب هستند . مخصوصا رئيس !!
            شهردار هم كه حكومت مستقل داره واسه خودش.

            • چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391-0:0


              بابل ب ز ر گ ؟! منظورت ...

              • چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391-0:0

                آقای ... ؛...، ... جواب این خیانتتان را روزی از مردم خواهید گرفت.هیچ مسئولی در هیچ کجای کشور جز ساری برای خودشیرینی بین هم محلی هاش شهر بزرگی را قربانی نکرد الا شما.واقعا خجالت داره.شرم بر شما.

                • چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391-0:0

                  اصلا اینجا کی از بابل صحبت کرد ؟...

                  • سه شنبه 26 ارديبهشت 1391-0:0

                    استان بابِل عراق چه ربطی به مازندران داره؟

                    • سه شنبه 26 ارديبهشت 1391-0:0

                      بابل بي ...شهر شمال كشوره كه ...حتي در استان كيلان هم نفوذ كردند و رشتي ها هم خوب حال شماها را كرفتند.از نظر علمي و سياسي و فرهنكي ...تمام شهرهاي مازندران را خراب كرديد بس نبود؟متاسفانه ... براي بيشرفت سياسي تن ...ميدهيد...در ضمن در شمال كشور دو استان نخبه برور و علمي ديكر هم است.اكر احترام مازندران را نكه نميداري احترام همسايه ها را نكهدار.

                      • سه شنبه 26 ارديبهشت 1391-0:0

                        استان بابل مال کشور عراقه؟

                        • استان بابـل بزرگپاسخ به این دیدگاه 0 3
                          سه شنبه 26 ارديبهشت 1391-0:0

                          اگر منظورتان بابل بزرگ میباشد که باید به عرضتان برسانم خودتان را به خواب غفلت نزنید و مانند کبک سرتان را زیر برف نکنید . همگان میدانند بابل بزرگ باید مرکز استان شود . بابل بزرگ از تمامی جهات ( سیاسی ؛ اجتماعی ؛ فرهنگی ؛ پزشکی ؛ علمی ؛ دانشگاهی ؛ اقتصادی و . .) سرآمد تمامی شهرستان های شمال کشور میباشد و مرکز استان شدنش حق طبیعی آن است

                          • حامد خليلي پاسخ به این دیدگاه 1 0
                            دوشنبه 25 ارديبهشت 1391-0:0

                            يكي از بد ترين تصميم هاي گرفته شده در مورد شهرستان ساري جدا نمودن مياندرود بود . حتي اين جايي را براي مياندرود هم نعمت نمي دانم.
                            در سال هاي اخير دهستان پشتكوه دودانگه به سمنان هبه شد و سپس فولا محله از چهاردانگه به سمنان الحاق شد و تعداد زيادي از روستاهاي چهاردانگه در استخرپشت به نكا الحاق پيدا نمود و در نهايت جدايي مياندرود از شهرستان ساري جدا شد.
                            در كجاي كشور اين همه جفا در 30 سال اخير به مركز استان خود شده است.
                            نمايندگان محترم در اين 30 سال جز بذول بخشش بخش هاي وسيع شهرستان براي مركز استان چه قدمي بر داشتند.
                            فرمانداران و استانداراني چنين اقدامي نمودند همه در حق شهرستان ساري جفا نمودند.

                            • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 1 0
                              دوشنبه 25 ارديبهشت 1391-0:0

                              صد رحمت به تدبیر وشعور حمیدی که فهمید که جداساختن میاندرود ازساری به ضرر ساری است اما نمایندگان پیشین ساری نفهمیدند وخودرا به خواب زدند.لازم است باتدبیر لازم نقشه سیاسی ساری به حالت قبل برگردددر استانهای پیشرفته ای مثل اصفهان تا 70 کیلو متر فرمانداری در اطراف شهر بزرگ اصفهان وجود ندارد درساری چرا فرمانداری جدیدکمتر از10 کیلومتر و با هدف تامین منافع جیب چه کسانی؟ایا پاسخگویی هست ؟


                              ©2013 APG.ir