تعداد بازدید: 3291

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391-8:47

مدیران صنعتی درگیر حاشیه اند-قربانپور

استاندار مازندران گفت:زمان برگزاری جشنواره مناسب نبود چراکه بودجه سال جاری در مجلس در حال بررسی است و هنوز بودجه‌ای به استان اختصاص نیافته است/دبیر دومین جشنواره فیلم‌ جهش گفت:حضور نیافتن سازمان‌های دولتی صنعتی در جشنواره تاسف بار است/در دوره‌های بعدی جشنواره حضور نخواهم یافت.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:استاندار مازندران گفت: زمان برگزاری جشنواره مناسب نبود چراکه بودجه سال جاری در مجلس در حال بررسی است و هنوز بودجه‌ای به استان اختصاص نیافته است.

سید علی اکبر طاهایی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران جهش در سالن اجتماعات هلال احمر مازندران، اظهار داشت: مقاومت بزرگ دفاع مقدس با دوربین ثبت شد.

وی با اشاره به گلایه‌های دبیر جشنواره تصریح کرد:‌ زمان برگزاری جشنواره مناسب نبود چراکه بودجه سال جاری در مجلس در حال بررسی است و هنوز بودجه‌ای به استان اختصاص نیافته است.

 استاندار مازندران با بیان اینکه رئیس‌جمهوری مبدع بودجه فرهنگی در بودجه کشور است، ادامه داد:‌ این موضوع در هیچ دولتی سابقه نداشته است و این را از کسی می‌شنوید که از دولت شهید رجایی تاکنون در دولت مشغول به کار است.

وی با اشاره به اینکه سفر سوم دولت معطوف به فرهنگ بود، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری علاوه بر بودجه جاری، هزار میلیارد تومان هم به نام فعالیت‌های ویژه فرهنگی در بودجه لحاظ کرده بود که عده‌ای مخالفت کرده و باعث حذف این مقوله شدند.

طاهایی افزود:‌وقتی دستگاه‌های دولتی قرار است در امری مشارکت کنند باید طبق توافق‌نامه‌ای حرکت کنند و در غیر آن صورت باید به بازرسی پاسخگو باشند.

*قربانپور: ‌حضور نیافتن سازمان‌های دولتی صنعتی در جشنواره تاسف بار است

 دبیر دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران جهش از ‌حضور نیافتن سازمان‌های دولتی صنعتی در این جشنواره اظهار تاسف کرد.

 به گزارش مازندنومه،مهدی قربانپور در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران جهش در سالن اجتماعات هلال احمر مازندران، اظهار داشت: جشنواره از سال 89 کار خود را در دانشگاه صنعتی شریف آغاز کرد و یک جشنواره کاملا دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی امسال به صورت همزمان در 17 استان در حال برگزاری است، تصریح کرد:‌پنج استان به عنوان استان‌های ویژه معرفی شدند که مازندران هم یکی از استان‌های ویژه در برگزاری جشنواره است.

 قربانپور با اشاره به اینکه افتتاحیه جشنواره در مازندران به صورت پرشور از نوشهر آغاز شد، ادامه داد:‌ ابتکاری که در مازندران اتفاق افتاد ایجاد بخش رهاورد صنایع مازندران است که از دو ماه قبل، عکاسان استان و کشور در یک تور تفریحی- کاری در مکان‌های صنعتی استان حضور یافته و با صنعتگران ارتباط برقرار کردند و محصول آن 31 عکس از 28 عکاس بود که در بخش جنبی جشنواره به نمایش درآمد.

وی با بیان اینکه 22 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، گفت:‌هفت فیلم در بخش مسابقه و دو فیلم در بخش جنبی به نمایش درآمد.

دبیر دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران جهش، اهداف جشنواره را نشان دادن توانمندی‌های صنعتی استان عنوان کرد و بیان داشت:‌سینما عاملی است برای ارتباط و دیده شدن تلاشی که در بخش صنعت صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌حضور نیافتن سازمان‌های دولتی صنعتی در این جشنواره تاسف بار است.

قربانپور متذکر شد: بیش از دو ماه است که نامه‌های متعددی به مدیران صنایع ارسال شده و درخواست داشتیم که به دلیل اینکه صنعت استان شرایط بدی را تجربه می‌کند در جشنواره حضور داشته باشند اما نتوانستیم صنایع را متقاعد کنیم که حضور پررنگی در جشنواره داشته باشند.

 وی با اشاره به اینکه شاید مدیران صنعتی درگیر حاشیه بوده و فکر می‌کنند جشنواره فیلم صنعتی، نیاز صنعت استان نیست، تصریح کرد:‌وقتی صنعت در شرایط بدی به سر می‌برد مدیران صنایع باید شرایط مفرحی را برای صنعت ایجاد کنند.

قربانپور با بیان اینکه صنایع به این فضا نیاز دارند، افزود:‌خوشحال هستیم که به واسطه همت پرشور و حضور و تلاش جمعی از هنرمندان خوب استان، جشنواره آغاز شد اما ای کاش جشنواره مورد حمایت بیشتری قرار می‌گرفت.

 وی ادامه داد:‌خوشحال هستیم که از بخش دولتی فقط یک خودرو برای برگزاری جشنواره در اختیار ما قرار دادند و امیدوارم مرا ببخشید که این اندازه صریح در مراسم اختتامیه صحبت می‌کنم.

 قربانپور با اشاره به اینکه استاندار مازندران به هشت دستگاه صنعتی و فرهنگی دستور داد تا در برگزاری جشنواره سهیم باشند، گفت:‌شش روز قبل از برگزاری جشنواره، جلسه‌ای در استانداری تشکیل شد که نتیجه آن همان یک دستگاه خودرو بود.

وی با بیان اینکه در دوره‌های بعدی جشنواره حضور نخواهم یافت، اضافه کرد:‌امیدوارم جشنواره در سال‌های بعد به درستی برگزار شده و این تلاش به اتفاقی مثبت تبدیل شود تا صنایع استان از این فضا بهره بگیرند.

رئیس خانه صنعت و معدن کشور با بیان اینکه گویا عده‌ای می‌خواهند به سال تولید ملی و مردم دهن‌کجی کنند، گفت:‌ موضوع را به سمع رهبری می‌رسانیم.

هادی غنیمی‌فرد در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران جهش در سالن اجتماعات هلال احمر مازندران، اظهار داشت: ویژگی هنر، انتقال داد کلیه احساس بشری در موارد مختلف است.

وی با بیان اینکه اگر کارگری حین کار دچار آسیب دیدگی شود دیگران به راحتی نمی‌توانند آن درد را انتقال دهند، تصریح کرد:‌ اما هنرمند می‌تواند درک کند و رنج و سختی آن را انتقال دهد.

غنیمی‌فرد با اشاره به اینکه اخیرا بخشنامه‌ای در رابطه با نحوه پرداخت مالیات صادر شده، افزود:‌گویا عده‌ای می‌خواهند به سال تولید ملی و مردم دهن‌کجی کنند.

وی با بیان اینکه طبق این بخشنامه چنانچه واحد تولیدی بخواهد نسبت به خرید گازوئیل اقدام کند باید بیمه و مالیات و دارایی را پرداخت کرده و سپس این کار را انجام دهد، تصریح کرد:‌ اگر فردی می‌خواهد مالیات بپردازد وزارت امور اقتصاد و دارایی به این منظور تشکیل شده و کار خود را بلد است.

غنیمی‌فرد با اشاره به اینکه در روزهای آخر سال گذشته مجلس قانونی را جهت روان کردن و بهبود اوضاع کسب و کار به تصویب رساند، یادآور شد:‌آنهایی که این بخشنامه را صادر کرده‌اند با چه کسی دعوا دارند.

وی با بیان اینکه این مطالب را آنقدر تکرار می‌کنم که گوش‌های پر شده را سوراخ کند، اظهار داشت:‌عده‌ای برای مردم جان می‌دهند و در مقابل، افرادی فقط سنگ پرانی می‌کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن کشور با اشاره به اینکه با شنیدن شعار امسال مبنی بر حمایت از کار و سرمایه ایرانی خرسند شدیم، تصریح کرد:‌به سمع رهبری می‌رسانیم که عده‌ای چوب لای چرخ می‌گذارند و نمی‌خواهند کاری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در چشم انداز 20 ساله گفته شده که در افق 1404 باید سرآمد منطقه باشیم، افزود: مگر قسم یاد نکرده‌ایم که مملکت را به سمت تعالی ببریم و از سرمایه ایرانی و تولید ملی حمایت کنیم.

غنیمی‌فرد با اشاره به اینکه ملت ما به جهش نیاز دارد، خاطرنشان کرد: پرداخت مالیات یک فریضه است و عده‌ای چوب لای چرخ نگذاشته و اجازه دهند که کار کنیم.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران در این مراسم اظهار داشت:‌جنگ اقتصادی جنگ بسیار سختی است.

*داود رشیدی: هنر در صنعت دارای زیبایی شناسی است

به گزارش مازندنومه،داود رشیدی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران جهش در سالن اجتماعات هلال احمر مازندران، اظهار داشت: حضور هنر در صنعت زیبایی شناسی دارد.

وی افزود: هنر در هر ساعت و ثانیه می‌تواند موضوعات را به شکل دیگری منتقل کند.

*نجفی:مسئولان زبان هنر را به خدمت صنعت بگیرند

کارگردان سینما و تلویزیون ایران از دیگر میهمانان این مراسم بود. محمدعلی نجفی در سخنانی اظهار داشت: اگر با هنر و صنعت سرو کار داریم باید بدانیم حرکت علمی ما، فعالیت‌های صنعتی را به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه هنر از طریق احساس و بر اندیشه تاثیر می‌گذارد و اندیشه از طریق احساس، یادآور شد:‌ مفهوم ترکیب این دو، این است که کار سخت صنعتگران که به واقع طاقت‌فرسا است باید احساس و به جامعه معرفی کنید که چه زحمتی کشیده شده تا اثر تولید و به بازار برود.

کارگران مستند زاگرس خاطرنشان کرد:‌ یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانیم فرهنگ این صنعت را وارد خانواده‌ها کنیم، ساختن فیلم سینمایی و فیلم سریال است که همراه با روابط دراماتیک و هنری، این کار طاقت‌فرسای صنعتگران که جهادی واقعی است را نمایش دهیم.

وی ادامه داد:‌امیدوارم مسئولان و صنعتگران این همت را داشته باشند که زبان هنر را در خدمت صنعت بگیرند.


  • جمعه 29 ارديبهشت 1391-0:0

    واقعا خجالت آوره آقای غلط انداز شما که شجاعت گفتن اسمتون رو ندارید رو سیاهید .من از نزدیک شاهد همه زحمات دوستان برگزار کننده بوده ام باز هم تاکید می کنم همه حرف های شما از روی حب و بغض است .چون آنقدر این جشنواره خوب ظاهر شد که صدایش به همه جا رسید .پس بهتر است شما در همان توهم خود باقی بمانی آقای غلط انداز .

    • غلط انداز 2پاسخ به این دیدگاه 0 0
      جمعه 29 ارديبهشت 1391-0:0

      دبیر دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران جهش از ‌حضور نیافتن سازمان‌های دولتی صنعتی در این جشنواره اظهار تاسف کرد.
      غلط انداز: بیخود، مگه زوره ما وقت نداریم که اون رو بیهوده برای هیچ و پوژ تلف کنیم. سازمان های دولتی خودشون خیلی کارها دارند که باید همه رو انجام بدهند. دولت محترم در راستای کارآمد سازی سازمان های دولتی کلی سیاست درآمدزایی برایشان تعریف کرد که با پرسنل موجود و طرز کار و رفتار اداری آنها مدیر باید همه کارها رو خودش یک نفره انجام بده و تازه آخر ماه هم باید بابت اضافه کار، ماموریت های نشسته و ایستاده، حق مسکن، حق ، حق، حق از جیب مبارک صندوق اداره خالی کرده و به فیش این عزیزان واریز کند. مگه بیکارند که شما جشنواره سریالی بی محتوی و تکراری بگذاری و با پول امثال آقای رشیدی را بیاوری که جاذبه ایجاد کنی و بعد خجالت هم نکشی و جلوی استاندار با این ابهت و عظمت گلایه هم بکنی و زاغ سیاه مدیران را با چوب بزنی!!

      مهدی قربانپور در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران جهش در سالن اجتماعات هلال احمر مازندران، اظهار داشت: جشنواره از سال 89 کار خود را در دانشگاه صنعتی شریف آغاز کرد و یک جشنواره کاملا دانشگاهی است.

      غلط انداز: ما که غلط انداز این مملکت هستیم از سال ۸۹ تا به حال نفهمیدیم این جشنواره چه ثمری داشته؟ ولی حالا به حرمت دانشگاه صنعتی شریف که خیلی بیکار هستند و دائماْ در زمینه جشنواره های شما کار می کنند می خواهیم چیزی نگیم تا دانشگاهی بودنتون زیر سوال نره. نکنه چون اونجا آغاز کرده حالا هر جای دیگه هم با هر وضعیتی اجرا بشه کاملاْ دانشگاهی است؟ البته در زمینه توسعه بدحجابی و نگاههای زیرکانه و روشنفکر مآبانه کاملاْ و صد در صد دانشگاهی است.

      دبیر دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران جهش، اهداف جشنواره را نشان دادن توانمندی‌های صنعتی استان عنوان کرد و بیان داشت:‌سینما عاملی است برای ارتباط و دیده شدن تلاشی که در بخش صنعت صورت می‌گیرد.

      غلط انداز: پس چرا این دشمنان دین و میهن و اصحاب فتنه و نیرنگ و سیاست بازهای زرنگ هی می گویند که مازندران در صنعت توانمند نیست. شما مگه چه چیزایی از پیشرفت های صنعتی مازندران را نشون می دهید که فقط در زمینه برگزاری جشنواره مازندران را یکی از اولین ها می دانند ولی در زمینه پیشرفته های صنعتی اون رو کوتوله و عقب افتاده می دانند؟ اگه باور ندارید که غلط انداز هم گاهی حرف راست و درست و حسابی می زند به اعتراف خود آقای قربانپور در زیر توجه فرمائید:

      قربانپور متذکر شد: بیش از دو ماه است که نامه‌های متعددی به مدیران صنایع ارسال شده و درخواست داشتیم که به دلیل اینکه صنعت استان شرایط بدی را تجربه می‌کند در جشنواره حضور داشته باشند اما نتوانستیم صنایع را متقاعد کنیم که حضور پررنگی در جشنواره داشته باشند.

      غلط انداز: حالا دیدید حق با غلط انداز است.

      وی با اشاره به اینکه شاید مدیران صنعتی درگیر حاشیه بوده و فکر می‌کنند جشنواره فیلم صنعتی، نیاز صنعت استان نیست، تصریح کرد:‌وقتی صنعت در شرایط بدی به سر می‌برد مدیران صنایع باید شرایط مفرحی را برای صنعت ایجاد کنند.

      قربانپور با بیان اینکه صنایع به این فضا نیاز دارند، افزود:‌خوشحال هستیم که به واسطه همت پرشور و حضور و تلاش جمعی از هنرمندان خوب استان، جشنواره آغاز شد اما ای کاش جشنواره مورد حمایت بیشتری قرار می‌گرفت.

      غلط انداز: اولاْ چرا برای مدیران حاشیه درست می کنید؟ کی گفته که شما دور بکنید و تند تند جشنواره راه بیاندازی و بعد برای مدیران حاشیه بسازید و زبان این غلط انداز رو هم باز بکنی؟ همینجوریش هم باید این مدیران معزز به استاندار و معاونین استانداری و برادران بالا و بازرسی و دادگستری و نیروی انتظامی و سپاه و گاهی ارتش و ... سرویس مناسب را بدهند تا از این دوران پر مخاطره جان به سلامت بدر ببرند. تو دیگه قوز بالای قوز نگذار دیگه.

      ثانیاٌ اگه مدیریان نیامدند هنرمندان عزیز که آمدند و بساط بزن و برقص که حسابی دایر بود و بخور بخور هم حسابی رو به راه بود. اصلاْ می دونی چیه اگر خودت هم نمی رفتی و خوشامد گویی و نتیجه گیری نمی کردید حاضران خیلی راضی تر بودند و بیشتر خوش می گذشت. هنرمند همینه دیگه که موجب ادخال سرور بشود به هر قیمتی و با فروش هر شیئی.

      وی ادامه داد:‌خوشحال هستیم که از بخش دولتی فقط یک خودرو برای برگزاری جشنواره در اختیار ما قرار دادند و امیدوارم مرا ببخشید که این اندازه صریح در مراسم اختتامیه صحبت می‌کنم.

      غلط انداز: این یکی هم زیادی بود، دفعه بعد از این هم خبری نخواهد بود.

      قربانپور با اشاره به اینکه استاندار مازندران به هشت دستگاه صنعتی و فرهنگی دستور داد تا در برگزاری جشنواره سهیم باشند، گفت:‌شش روز قبل از برگزاری جشنواره، جلسه‌ای در استانداری تشکیل شد که نتیجه آن همان یک دستگاه خودرو بود.

      غلط انداز: فقط هشت تا؟ اصلاْ استاندار با این خوبی و حسن خلق و گذشت و نازنینی اهل دستور دادن هستند؟ چرا تهمت می زنی و افترا می بندی آنهم به بالاترین مقام استانی؟ وقتی جلسه در استانداری یک حود رو نتیجه می دهد خوب می خواستی ۸ جلسه در استانداری تشکیل بدهی تا ۸ خودرو به شما بدهند. اصلاْ می خواهی اینهمه خودرو رو چیکار بکنی. تو که ثابت کردی با یک خودرو هم می توانی کارا رو انجام بدهی چه نیاز به خودروهای بیشتر؟

      وی با بیان اینکه در دوره‌های بعدی جشنواره حضور نخواهم یافت، اضافه کرد:‌امیدوارم جشنواره در سال‌های بعد به درستی برگزار شده و این تلاش به اتفاقی مثبت تبدیل شود تا صنایع استان از این فضا بهره بگیرند.

      غلط انداز: جان من بیا! تو رو به جان همین مسئولان بیا! ببین قهر نکن دیگه بیا با هم دوست شیم! حالا بگو از کی گلایه داری تا مراسم آشتی کنان بگذاریم. واسه چندتا خودرو آدم به این بزرگی قهر می کنه؟ خجالت نمی کشی اینقدر مثل زنها نازک ونارنجی هستی؟ حالا دوست داری استاندار از شما خواهش بکنه؟ اصلاْ استاندار نافش رو با خواهش بریدند و غیر از خواهش کردن کار دیگه ای رو اصلاْ بلد نیست. باشه بعداْ با ایشون در این زمینه مهم صحبت می کنیم تا مداخله اصلاح طلبانه بر اساس مبانی اصولگرایانه داشته باشند.

      رئیس خانه صنعت و معدن کشور با بیان اینکه گویا عده‌ای می‌خواهند به سال تولید ملی و مردم دهن‌کجی کنند، گفت:‌ موضوع را به سمع رهبری می‌رسانیم.

      غلط انداز: فقط یک عده ولی بدان همه این مسائل زیر سر این غلط انداز مارمولک است. حساب این یکی رو برسی کارا درست می شه!!!

      • سرایداریپاسخ به این دیدگاه 0 0
        جمعه 29 ارديبهشت 1391-0:0

        اختتامیه با نظم و بی حاشیه ای بود .به نظرم مسئولان برگزاری دقت کافی را در برگزاری داشته اند و از ابتدا تا انتها این نظم در شرایط فوق العاده ای بود .نباید این تلاش ها در میان حب و بغض های شخصی افرادی معلو م الحال گم شود .

        • پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391-0:0

          آقای هندویی وآقای غنیمی فرد دم شما گرم که یکسره پای این هنرمندان ایستادید و نگذاشتید تنها باشند .این حرکت شما در تاریخ هنر استان ثبت خواهد شد .

          • روشن.عکاسپاسخ به این دیدگاه 0 0
            پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391-0:0

            خداحافظی غریبی بود.ای کاش مدیران استان قدر این هنرمندان شایسته را می دانستند .قربانپور یکبار دیگر نشان داد توانایی بسیاری در برگزاری جشنواره های فرهنگی دارد .

            • پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391-0:0

              با سلام
              قابل توجه هیئت مدیره محترم خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگانی استان مازندران
              با آنکه دعوت نامه رسمی با این متن که خرسند و مفتخر میشویم تا در مراسم اختتامیه و اعطای جوایز دومین و .... فراهم آورید به دست برخی مهمانان در سطح استان رسیده بود
              متاسفانه نجفی مسئول روابط عمومی خانه صنعت و معدن مازندران با ریش پرفسوری که خود را مسئول روابط عمومی شخص آقای هندویی معرفی می کرد برخورد اهانت آمیز، تحقیر آمیز همراه با پارچه خوری با مهمانان رسمی و شرکت کننده در جشنواره که خود را از راه دور و نزدیک به محل رسانده بودند داشت باعث گلایه بسیار است و ...
              خدانگهدار

              • پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391-0:0

                سلام علیکم
                آقای قربانپور با آنکه یک بچه خوب و موفق می باشه ولی خیلی پر ادعا است و نگاه وی از بالا به پایین می باشه و به طور احساسی حرف می زنه و مازندران جوانان موفق تر و متواضع و اما گمنام زیادی داره و ...
                بعضی از حرف های قربانپور درست و منطقی است
                ولی
                دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران جهش محلی بود برای رانت خوری و معرفی تبلیغاتی آقای هندویی و شرکت وی در آمل.
                منکر فعالیت خوب اقتصادی آقای هندی نیستیم
                ولی آیا جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران با این همه صنایع و شرکت های خوب و متنوع در سطح استان مازندران از رامسر تا بهشهر فقط و فقط باید به معرفی چند شرکت نورچشمی از جمله شرکت اقای هندویی می پرداخت.

                در برگزاری مراسم پایانی دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران جهش در سالن هلال احمر ساری متاسفانه کسی از عوامل اجرایی جشنواره در استقبال و بدرقه و راهنمایی مهمانان حضور نداشتند
                و در خاتمه مهمانان دعوت شده و حضور یافته در جشنواره را به محل پذیرایی شام در حاج حسن ساری راهنمایی نکردند و ...
                التماس دعا

                • الهیاری.مدیر صنعتی پاسخ به این دیدگاه 0 0
                  پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391-0:0

                  اولین بار بود دبیر جشنواره شجاعانه در مقابل مدیران استانی ایستاد .اختتامیه فوق العاده ای بود .فکر نکنم چنین اختتامیه ای دیگر مازندران شاهد آن باشیم.دست تک تک برگزار کنندگان را می بوسم .


                  ©2013 APG.ir